E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Helló!

Kormos a kipu csõ nekem is belülrõl! Alapból persze nincs látható füst hidegindításnál sem.Az olajfogyást nézd inkább, az a mérvadó szerintem!

Az alapjárat emelkedés természetes dolog fogyasztó bekapcsolásnál, a generátornak kell a fordulatszám, általában 700 alatt nem is termelnek normálisan úgy tudom... A szervó szivattyúnak is van egy visszacsatolása, ha csavargatod a kormányt alapjáratnál, mesterségesen megemeli a fordulatot :)

Nekem nagyon szépen simán jár a blokk, van egy pici morcos hangja a motornak, gondolom az elékelésbõl adódó egyedi 4E hang :) Szinte hallom milyen frankó lenne egy sportdobbal...:)

Ha rázkódik a kasztnid lehet, hogy rosszak a szilentek! Ebben valami folyadékos szilent van azt olvastam, a jobb vibrációmentesség miatt, lehet ,hogy valaki utángyártott sima gumira cserélte? Illetve nézd át az egész gyújtásrendszert (elosztó-kábelek, stb.) az elosztó például filléres tétel és hajlamos ám elkopni a nagyfesztõl.

A hangszóróra visszatérve én gyáriban biztos, hogy nem gondolkodnék, azért nevetséges paraméterei vannak :) Elég aggasztó, hogy ilyen szûk a kicsike :( Azt mondod, hogy közel van hozzá az üveg? Nem is néztem...
Kalmi írta:dízel E10 annyira nem gyakori, én már láttam egyet a tököli reptér parkolójában. Szép állapotban volt. Az is 1993-1994 körüli volt a rendszám alapján.

zoli99
Tõled nem is kéreztem, a kipufogó csöve neked fémtiszta vagy kissé kormos?

Neked milyen a fogyasztás?
város és környéke?
országút 90?

Még egy furcsa dolog van, mióta megvettem mindig csinálja:
melegen alapjárat: 700rpm. egyenletes csendes járás stb.
felkapcsolom a lámpát, vagy szellõzést vagy ablakfûtést, akkor megemelkedik 800-ra (vagy 850). Teljesen stabil a fordulatszám. Az emelt alapjárati fordulatszám normális dolog ennéla típusnál, hogy a generátor jobban tudjon dolgozni és ne terhelje le a motort ha a fenti 3 fogyasztó valamelyike be van kapcsolva.

Ilyenkor (szinte mindig ez a helyzet mert a lámpát mindig használni szoktam, télen a ventilátort is) viszont sokkal jobban rázkódik a kasztni, ha kicsit rálépek a gázra és 1000-1100 fordulaton újra simán jár. Eleinte azt hittem, hogy egy henger kihagy, vagy csörög a motor vagy ilyesmi, kipuff gázt a jelenség közben mértünk, mindent rendben találtunk. Gyertyát is cseréltem elõtte de a régiek is szépek voltak, nem is változott semmi. Ez is mindig ilyen volt, mióta megvan.

Amikor a próbakörre vittem megvétel elõtt és ki volt nyitva az ajtó az is remegett láthatóan elsõ ránézésre feltûnt, szóval elég észrevehetõ jelenségrõl van szó. A magasabb alapjárat olyan, hogy már kérdezték, hogy dízel-e, utasnak is fel szokott tûnni.
Olyankor nem szoktam mit mondani, elég egy elindulás, kicsit várni kell a váltással és hamar kiderül mirõl is van szó. (Még senki nem tippelt 1.6l alá).

Gondolom ezzel a rezonanciával nem nagyon lehet/érdemes mit kezdeni.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Kalmi írta:Visszatérve a hangszóróra, én megpróbálkozok egy bontott használt gyári hangszóróval, az a legegyszerûbb és végülis az utóbbi két napban a 3 hangszóróval is elvagyok, ha a kiszedett rossz hangszóró nem szól, az már önmagában is óriási javulás.
Néztem jobb fajta hangszórókat, ha már szét van szedve jó lenne valamit fejleszteni is, de a beépítési mélység méret nagyon behatárol. A gyári hangszóró 48mm mély és a leeresztett ablaküveg is ott van kb 2mm-re mögötte ha jól mérem, tehát a csökkentett mélységû 44mm-es hangszórók biztos jók, de az 56mm vagy annál is nagyobb mélységi méretû már nem megfelelõ. Talán kijebb lehet emelni egy kicsit (betenni a hangszóró és a keret közé egy gyûrût) és úgy talán befér, de elöl a kárpit távolságát még nem sikerült kimérni lehet hogy ott is ki van már így is centizve.

A kerek perem miatt a tartót is faragni kellene, mondjuk az nem olyan nagy probléma.
Ha ez segít, én 16-os Sony Xplodot tettem elõre (is), gond nélkül befért, emlékeim szerint. Nem csúcskategóriás bizbasz, de ki a f*szt érdekel? :lol: Ha csúcsminõségben akarok zenét hallgatni, akkor veszek otthonra egy csudi hifit...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Sziasztok!

Az E10-be milyen diagnosztikai csati kell? Valami saját szabvány csatijuk van, vagy normál OBD?

Nincs probléma, csak haver elvileg ki tudja olvasni, érdekesség képpen ránéznénk ha már lesz ilyen... Azt se tudom merre van a csati. Kesztyûtartó alatt szintén?

MFerenc, köszi a hangszóró tippet a Sonyval! ;) Valami 16-osat fogok venni, nem fogom túlmisztifikálni mostmár... Max ha nem fér be visszaviszem 3naponbelül:)
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Motortérben van, a légszûrõház mellett.
Kép
Ez pl. egy belevaló csatlakozó. De ha rövidre zárod a TE1 és E1 "lyukakat" a csatlakozóban, gyújtást ráadva kivillogja a hiba kódját (ha van hiba; ha nincs, akkor csak folyamatosan villog, meg nem mondom, milyen idõközönként, de felismerhetõ, szabályos ütemben) Kódot törölni pedig (nyilván a hiba elhárítás, javítás akármi után) a 15A EFI biztosíték pár percre való kivételével lehet (gyújtás nélkül!) (forrás Haynes :) )
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Király! :) Köszi az infókat! Hol lehet amúgy ilyen kábelt szermányolni?
MFerenc írta:Motortérben van, a légszûrõház mellett.
Kép
Ez pl. egy belevaló csatlakozó. De ha rövidre zárod a TE1 és E1 "lyukakat" a csatlakozóban, gyújtást ráadva kivillogja a hiba kódját (ha van hiba; ha nincs, akkor csak folyamatosan villog, meg nem mondom, milyen idõközönként, de felismerhetõ, szabályos ütemben) Kódot törölni pedig (nyilván a hiba elhárítás, javítás akármi után) a 15A EFI biztosíték pár percre való kivételével lehet (gyújtás nélkül!) (forrás Haynes :) )
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Ez konkrétan az ebay-en van, Angliából, szállítással ~4500 Ft. De hangsúlyozom, nem vagyok biztos benne, hogy erre van szükséged (gondolok itt arra, hogy ez a konkrét db jó-e az ismerõsöd mûszeréhez, kell-e egyáltalán ilyen mûszer hibakódolvasáshoz a mi autónknál, elég-e a villogtatás stb... ezt majd megmondja valaki, aki jobban otthon van ebben a témában!)
http://viewitem.eim.ebay.hu/Toyota-22-p ... 09771/item
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Sziasztok!

Mostanában sokat kérezek, de hát "egy csecsemõnek minden vicc új" :) Legalább generáljuk az E10 forgalmát ;)

Szóval az 5-dik ajtó teleszkóppal kapcsolatos kérdésem. Futott kilóméter ide vagy oda, ezek bizony elfáradtak idõközben... Brutális áron találtam még utángyártottban is (Liftback típus, jó nagy ajtóval...)

Anno off rönyóra pár ezres volt, meg is lepõdtem nagyon. Van tippetek honnét lehetne emberi áron beszerezni?

Köszi
Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Szerintem kérdezd meg kleingy-t, ha jól emlékszem, Õ 1-2 éve vett, bár E11-hez, gyári ár töredékéért valami utángyártottat.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

zoli99 írta: Kormos a kipu csõ nekem is belülrõl! Alapból persze nincs látható füst hidegindításnál sem.Az olajfogyást nézd inkább, az a mérvadó szerintem!
Persze az olajszintet nézem és legkésõbb a félénél utántöltöm (a váltó és motor között szivárog, a tipp fõtengely szimering, de akár szelepfedéltõl is lefolyhat vagy a gyújtás elosztó alól, nem nyomoztam), nem vészes, de azért évente 1 litert rá kell tölteni. Arra várok a javítással, hogy a kuplung elkopjon.

A kipufogóval nem foglalkozok sokat, csak a korom lerakódás miatt azt gondoltam, hogy valami nincs rendben, a fogyasztást is sokallom (város/vegyes nagypapisan 7.1l, normálisan 7.6l igaz ez kb 2-3km város aztán 6-7km M0, szóval épp csak bemelegszik), boyraceresen se megy 8l fölé, ami nem rossz, az a probléma inkább, hogy 7 alá nem megy sehogy! Csak országút 90-100-al sikerült ilyen 6.3 körülit csinálni és ez így összeségében az átlagnál rosszabb eredmény.
(10-15%-al több a kelleténél).

Konkrétabban arra is gondolok, hogy 1-2 injektor kevesebbet szállít, mint a többi, és a motor vezérlõ addig növeli a befecskendezett benzin mennyiségét, hogy ne maradjon elhasználatlan oxigén a kipuff. gázban, ez azt is eredményezi, hogy a többi injektor valamennyi fölös benzint szállít 10-20%, ami nem ég el tökéletesen, ebbõl lesz a korom a kipufogóban.

Aztán más miatt is lehet...
Füstöt eddig még nem láttam igaz nem is figyeltem amíg más beindítja meg ilyenek :) a tükörben nem látszik semmi.
zoli99 írta: Az alapjárat emelkedés természetes dolog fogyasztó bekapcsolásnál, a generátornak kell a fordulatszám, általában 700 alatt nem is termelnek normálisan úgy tudom... A szervó szivattyúnak is van egy visszacsatolása, ha csavargatod a kormányt alapjáratnál, mesterségesen megemeli a fordulatot :)
Ezen kívül még egy bimetálos szelep is van, azon át többlet levegõt kap a motor hidegen, a folytószelep utáni térbe vezetnek benzingõzös levegõt abból az aktívszenes "bödönbõl" (közvetetten a tankból). Ez is ötletes dolog.

Azt mondjuk 3 évvel ezelõtt lett volna jó tudni, hogy az alapjárat szabályzás úgy van, ahogy van miértvan és hogyvan, nagyon sok idõm elment vele, amíg ki tudtam deríteni...
Azt hittem, hogy az alapjáratnak 700rpm-nek kell lennie és a 850rpm hiba.

Ilyesmikre gondoltam:
-falsot szív valahol
-nem melegszik be a motor/rossz a vízhõmérséklet jeladó (két külön jeladó van, 1 a motor vezérlõnek, 1 a mûszer egységen a mutatónak)
-az alapjárati levegõ szelep áterszt
-a szervónak a levegõ szelepe átereszt
-az a bimetálos többlet levegõ szelep átereszt
Eltartott egy ideig, mire szépen minden csövet elszorítottam, kimértem, jeladót helyettesítettem ellenállással, stb. és beláttam, hogy minden jó.
Aztán akkortájt találtam valami irodalmat is errõl, meg az ECU bekötését, van neki a 3db "Electrical load idle up" bemenete :o
(Nem volt 4E-FE ECU bekötésem így 4A-FE-t tekintettem irányvonalnak, de ott ez kicsit másképp van megoldva.)

Na mindegy végülis úgy jó, ahogy van. :)
Neked honnan sikerült ezeket a dolgokat megtudni?
zoli99 írta: Nekem nagyon szépen simán jár a blokk, van egy pici morcos hangja a motornak, gondolom az elékelésbõl adódó egyedi 4E hang :) Szinte hallom milyen frankó lenne egy sportdobbal...:)

Ha rázkódik a kasztnid lehet, hogy rosszak a szilentek! Ebben valami folyadékos szilent van azt olvastam, a jobb vibrációmentesség miatt, lehet ,hogy valaki utángyártott sima gumira cserélte? Illetve nézd át az egész gyújtásrendszert (elosztó-kábelek, stb.) az elosztó például filléres tétel és hajlamos ám elkopni a nagyfesztõl.
Milyen elékelése van a 4E-nek?
Nekem pont az tetszik, hogy nem hallani a kipufogót! :)
Szép hangja van a motornak, és hallani is, mert nincs leszigetelve.

Szilent alatt a motortartó bakokat érted?
A felvetés nem rossz, de hogyan tudnám kideríteni, hogy gáz van vele. Drága alkatrész, és kiszerelni se két perc, a bontott meg lehet rosszabb mint a bentlévõ.
Rénézésre nem folyadékos, csak egy nagy db gumi.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_T ... _1107.html
a jobb oldali és az elsõ amiket néztem, látszólag egyben van, de ezek sima gumis tipusnak tûnnek, mondjuk lehet hogy megkeményedett elöregedett már. Cserélni tuti nem cserélte senki utángyártottra, az elsõ tulaj "márkaszervizelte", én meg már így vettem és azóta ez nem változott.
Nagygáz és motorfék közti hirtelen terhelés váltásnál nem koppan (egy kollégám mesélte, neki volt dízel E10-e 10 évvel ezelõtt és már akkor tropa volt a motortartó bakja és neki koppant "váltáskor" gondolom csak sebességet váltott és már akkor is), rendelleneset nem érzek, de azt azért érezni, hogy a motor elmozdul, amíg a nyomaték + ból - ba átmegy, kis idõ eltelik, fõleg lassan gurulva 1.-ben érezhetõ.

Elosztónál mi a helyzet a kopó alkatrészekkel? Nekem gyári Denso van mindenbõl, ebbe pl a Bosch rotor-kalapács és fedél passzol vagy csak az eredeti? A rotor még hagyján, a 100 Eurós fedél viszont eléggé húzósan hangzik. Hozzá nem merek nyúlni nehogy szétrepedjen :)
Amúgy itt hézagot kell mérni a rotor és a fedél érintkezõje között?
Azon kívül, hogy leszedem és kitörlöm belõle a port amit a sok szíkra forgácsolt le az elektródákból sokat nem tudok tenni vele.

A gyújtást át akarom nézni, csak ellenõrzés, mert azt még nem tettem, eddig nem is gyanakodtam rá (kis és nagy terhelésen/fordulaton is húz hidegen melegen, nem hiszem, hogy baj van vele), gyertyát kb 4 éve cseréltem, amiket kiszedtem el is tettem, mert szépek "õzbarnák" és egyformák voltak, csak azért nem tettem vissza, mert akkor is megvolt ez a "remegõs alapjárat" és gondoltam megpróbálom... nem változott semmi. Az elosztófedélhez nem mertem nyúlni eddig "nem jó ha leszedem mert a régi tömítés még kevésbé fog zárni", de most már csak megkukkantom / kipucolom, a kábeleket végig áttörlöm és közben ellenõrzöm.
Gyertyából NGK vagy Denso az ajánlott?
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Injektor: takarítsd ki ;)
http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY

Fogyasztás, az enyémek:
KM Liter Ft Egységár Átlag Ft/km
530 31.87 12554 393.91 6.01 24 (vidék)
363 28.36 11483 404.90 7.81 32
282 23.31 9555 409.91 8.27 34 (autópálya)
525 36.35 14246 391.91 6.92 27 (város)
181 11.19 4564 407.86 6.18 25 (város+vidék)
432 28.35 11451 403.92 6.56 27 (város+vidék)

Olajfogyás: simán lehet szelepszárszimering, bár akkor füstölne... Nekem amikor megvettem szivárgott a szelepfedélnél. Már vettem is tömítést, erre gondoltam áthúzom a csavarokat: laza volt :D Letakarítottam, azóta nincs egy pötty olaj se ;)
(OFF renaultnál anno rosszul tették fel szelepfedéltömítést, szabályosan csorgott ki az olaj...)
Indítsa be más hidegen és nézd hátulról! Szánd rá az idõt egyszer;)

Alapjárat emelkedés: én egybõl gondoltam, hogy az elektronika mókol valamit... Illetve gyanús volt, mert haverom említette, hogy a szervón van egy külön "alapjárat megemelõ csõ" :D

Valóban, gumibakot akartam írni... Ha érdekel beszkennelem az eredeti Corlla brossúrát, a kesztyûtartómban volt :D Ott írják, hogy speciális gumibakokat fejlesztettek hozzá, folyadék van belül...

Szelepfedél: off renault röhejesen egyszerû volt cserélni és takarítani, illetve filléres tétel volt. Vegyél normálisabb utángyártottat és nem lesz baj! Csak a rotort (kis forgó bizb*sz) és a fedelet kell cserélni (azon vannak az elektródák és a gyújtókábel csati). A nagyfesz eldarálja ezeket idõvel, van aki gyertyasorral cseréli.

Gyertyákkal ne vacakolj, ha már leautóztad a limitet (gépkönyv) akkor cseréld le. CSAK JAPÁNRA :) (NGK, Denso) és olyanra, amit még japppánba ngyártanak (van Made in France-os is...olyat ne)

Jah, a fûtéskapcsolók világításáról is beszéltünk! megfogdostam, van vagy 50-60 fokos a kapcsolók meleltt, süt mint állat, gondolom az a kis izzó ami kiolvasztja a prizmát :(( Milyen kell bele, lehet LED-esítem...

Üdv,
Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi »

zoli99 írta: Injektor: takarítsd ki ;)
http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY
Takarítottál injektort is, hogy így képben vagy? :)
zoli99 írta: Fogyasztás, az enyémek:
KM Liter Ft Egységár Átlag Ft/km
530 31.87 12554 393.91 6.01 24 (vidék)
363 28.36 11483 404.90 7.81 32
282 23.31 9555 409.91 8.27 34 (autópálya)
525 36.35 14246 391.91 6.92 27 (város)
181 11.19 4564 407.86 6.18 25 (város+vidék)
432 28.35 11451 403.92 6.56 27 (város+vidék)
Ma fogok tankolni, arra az eredményre kíváncsi leszek. Van benne sok pálya, nem túl nagy sebességgel, és nagypapis városi közlekedés, csak legyezgettem a gázpedélt, ennél takarékosabban én nem tudok autózni. Majd este beírok én is pár eredményt.
zoli99 írta: Olajfogyás: simán lehet szelepszárszimering, bár akkor füstölne... Nekem amikor megvettem szivárgott a szelepfedélnél. Már vettem is tömítést, erre gondoltam áthúzom a csavarokat: laza volt :D Letakarítottam, azóta nincs egy pötty olaj se ;)
Indítsa be más hidegen és nézd hátulról! Szánd rá az idõt egyszer;)
Még ha szelepszár szimeringes is nem szívesen látnám füstölni! :) Inkább emiatt nem néztem meg. Viszont motorfék utáni dundi gáznál nem látok semmit a tükörbõl, állítólag akkor is látni a füstöt ha már nagyon ki van. Én inkább gyûrûre meg hengerfalra gondolok + a külsõ tömítetlenség. Mindegy kap rendes olajat továbbra is (amiatt nem fogok 10W-40-et tenni bele, hogy ne 1 litert kelljen utántölteni egy év alatt hanem csak 3 decit) és kevésbé hajtom mostanában.
zoli99 írta: Valóban, gumibakot akartam írni... Ha érdekel beszkennelem az eredeti Corlla brossúrát, a kesztyûtartómban volt :D Ott írják, hogy speciális gumibakokat fejlesztettek hozzá, folyadék van belül...
Valahol én is olvastam a 4A-FE motorral kapcsolatban ezekrõl a bakokról, de csak említés szinten. Lehet, hogy a gumin belül van folyadék is, vagy volt eredetileg.
zoli99 írta: Szelepfedél: off renault röhejesen egyszerû volt cserélni és takarítani, illetve filléres tétel volt. Vegyél normálisabb utángyártottat és nem lesz baj! Csak a rotort (kis forgó bizb*sz) és a fedelet kell cserélni (azon vannak az elektródák és a gyújtókábel csati). A nagyfesz eldarálja ezeket idõvel, van aki gyertyasorral cseréli.

Gyertyákkal ne vacakolj, ha már leautóztad a limitet (gépkönyv) akkor cseréld le. CSAK JAPÁNRA :) (NGK, Denso) és olyanra, amit még japppánba ngyártanak (van Made in France-os is...olyat ne)
Denso van benne, meg van még itthon egy garnitura keveset futott Denso, meg van egy garnitura NGK Made in Japan feliratos. Azért a Densot tettem bele, mert 4 éve is lehetett hallani, hogy hamisítják az NGK-t és a kis elektróda letörhet/beleeshet a hengerbe stb, inkább a gyári fajtát használtam :)
A gyertyát ki akarom szedni, nehogy bele süljön, múltkor is (4 éve) csúnya nyekergõ csikorgó hanggal jöttek ki, kéveve az 1.-es henger ott az olajbetöltõ sapka körül, ott állt is a gyertyánál kis olaj és az könnyen kijött.
Egyrészt megnézem másrészt teszek a menetre egy kevéske réz pasztát, ha nem sérült a gyertgya akkor megy vissza ami van benne.
zoli99 írta: Jah, a fûtéskapcsolók világításáról is beszéltünk! megfogdostam, van vagy 50-60 fokos a kapcsolók meleltt, süt mint állat, gondolom az a kis izzó ami kiolvasztja a prizmát :(( Milyen kell bele, lehet LED-esítem...
A kis izzó hátul van bent, a mûanyag prizma mögött. Nem tudom mennyi hõ jöhet onnan a gombokhoz, mondjuk csak pár centire van.
Van még egy teóriám:
Jó az az izzó gyárilag, de ha befeketedik sok száz óra alatt, akkor nem tudja lesugározni a fényt és még forróbb lesz a búrája. Ha lecseréled idõnként, akkor lehet, hogy nem melegszik túl, talán nem is fogja megolvasztani a mûanyagot.
Sajnos ez is olyan, hogy meg kell nézni az ottani állapotokat.

Ilyen a foglalata:
http://www.ledlight.com/t5-74-wedge-rou ... light.aspx
T5 foglalatos LED, de ezekkel a ledekkel az a baj, hogy a foglalatba csak az érintkezõs vége megy bele és az a fehés mûanyag (abban van az elõtét ellenállás) nagyon kiáll a foglalatból a LED rész még jobban kiáll és ütközik a prizmával. Én csak az érintkezõs végét hagytam meg és a ledet kivezetékeztem.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

zoli99 írta: ...ha nem sérült a gyertgya akkor megy vissza ami van benne.
Azért azt ne felejtsd el, hogy azért mert szemmel nem látszik semmi, az még nem jelenti azt, hogy hibátlan. Lehetnek a szigetelõtesten apró kis mikro repedések, amik ha csak épp egy picit, de tudnak áthúzást okozni. Ez máris be tud csapni. Meg, ha nagyon le vannak kerekedve az elektródok, az is tud gyújtás kimaradást okozni -> tökéletlenebb égés, több a CO és a HC -> növekszik a fogyasztás, csökken a teljesítmény -> kormosabb a kipufogó. :) Ja, meg a gyújtókábelek cseréje se hülyeség, az is tud meglepetést okozni.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Õõõ ezt nem zoli99 írta, ahogy írtam én is annak a híve vagyok, hogy ha lejárt a klióméter, cserélni kell a gyertyát... :)
toytomi írta:
zoli99 írta: ...ha nem sérült a gyertgya akkor megy vissza ami van benne.
Azért azt ne felejtsd el, hogy azért mert szemmel nem látszik semmi, az még nem jelenti azt, hogy hibátlan. Lehetnek a szigetelõtesten apró kis mikro repedések, amik ha csak épp egy picit, de tudnak áthúzást okozni. Ez máris be tud csapni. Meg, ha nagyon le vannak kerekedve az elektródok, az is tud gyújtás kimaradást okozni -> tökéletlenebb égés, több a CO és a HC -> növekszik a fogyasztás, csökken a teljesítmény -> kormosabb a kipufogó. :) Ja, meg a gyújtókábelek cseréje se hülyeség, az is tud meglepetést okozni.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Injektor tisztításáról én azt olvastam, hogy nem elég "átfújkálni", ultrahangos készülékben tisztítani, szükség lehet a rajta lévõ szûrõ tisztítására is, az pedig csak roncsolással távolítható el, és cserélhetõ, ahhoz pedig célszerszám kell.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
zoli99
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: zoli99 »

Ezek szerint érdemes szakmûhelybe vinni... az a tuti!
MFerenc írta:Injektor tisztításáról én azt olvastam, hogy nem elég "átfújkálni", ultrahangos készülékben tisztítani, szükség lehet a rajta lévõ szûrõ tisztítására is, az pedig csak roncsolással távolítható el, és cserélhetõ, ahhoz pedig célszerszám kell.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK :(
E12 1.6
Válasz küldése