Minden ami feltöltés (Turbo, Kompresszor)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Szerintem a kompresszor azért van egy kicsit hanyagolva, mert hasonlóan sûrû az elõfordulása, mint a fehér seregélynek! :D
Csiga mag van minden bokor alatt, meg árokban esõ után. :wink:
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

montoya írta:Srácok, pusztán érdeklõdés jellegû kérdés, a kompresszort miért vetitek el ennyire? Elvben egyszerûbb és olcsóbb, az tény, hogy nem lehet vele akkorát nyerni, mint turbóval, de az ár/érték aránya még így is nagyon csalogató. Toyota is alkalmazta több motorjában, pl ugye a 4A-GZE, a 2ZZ-re is ráfaragták a Lotusban, a Lexus IS200-nak is volt kompresszoros verziója, tehát valószínûleg nem egy elvetélt dolog.
Csupán azért - tanult és kifinomult zenei ízlésû Barátom - mert a topic címe nem Minden ami feltöltõ, hanem Minden ami Turbo! :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

bubidisc írta:
montoya írta:Srácok, pusztán érdeklõdés jellegû kérdés, a kompresszort miért vetitek el ennyire? Elvben egyszerûbb és olcsóbb, az tény, hogy nem lehet vele akkorát nyerni, mint turbóval, de az ár/érték aránya még így is nagyon csalogató. Toyota is alkalmazta több motorjában, pl ugye a 4A-GZE, a 2ZZ-re is ráfaragták a Lotusban, a Lexus IS200-nak is volt kompresszoros verziója, tehát valószínûleg nem egy elvetélt dolog.
Csupán azért - tanult és kifinomult zenei ízlésû Barátom - mert a topic címe nem Minden ami feltöltõ, hanem Minden ami Turbo! :wink:
Olyan vagy, mint az enyv. Szobahõmérsékleten beleköt mindenbe. :P :lol:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.
Szia MoZso !

Jó, hogy benéztél ide.

Arra nincs esély, hogy gyári ECU-val elmenjen ? Ilyen "szolid" tuning esetén a gyári olajhûtõ elég neki ? Gyertyát kell/érdemes cserélni benne
nagyobb hõértékûre ? Bocs hogy így csapongok, de még erõsen az elején
járok a dolognak...
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.
Nemcsak horonytores, de 0.3 felett kb elso trepnire csapagyas lesz. A kiscsapos 4age is, egyebkent. Amivel erdemes jatszani a smallport es onnantol felfele -> gze, silvertop, bt-nek mar megint gyengebb hajtorudja. Dugonak gze gyari, elektronikanak gze (gyari ge/fe ecu nem mer pozitivat, piggyvel meg nehezkes, lasd sarell fele 7agte, azaz minden a komplett gze fele mutat, Csigasitani min. a duplaja lenne egy komplett gze atepitesnek, uh szerintem nem gazdasagos (Felteszem, 300bol megvan a gze+aprosagok a beepites kapcsan) Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze. De akkor megintcsak elojon a szokasos gepmuhely problema, egesz egyszeruen itthon nem talalsz senki, aki precizen fur tulmeretet, jo dugot meg nem kapsz alapmeretben. Ha meg sokkal erosebb, daralja feltengelyt, roppantja a valtot, lsd nelkul szart se er, kell nagyfek, akkor kell rendes futomu, ahhoz rendes kasztni, mondjam meg? :) Jatszani, kiserletezni lehet, csak draga lesz. Szvsz.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

XJS írta:
mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.
Nemcsak horonytores, de 0.3 felett kb elso trepnire csapagyas lesz. A kiscsapos 4age is, egyebkent. Amivel erdemes jatszani a smallport es onnantol felfele -> gze, silvertop, bt-nek mar megint gyengebb hajtorudja. Dugonak gze gyari, elektronikanak gze (gyari ge/fe ecu nem mer pozitivat, piggyvel meg nehezkes, lasd sarell fele 7agte, azaz minden a komplett gze fele mutat, Csigasitani min. a duplaja lenne egy komplett gze atepitesnek, uh szerintem nem gazdasagos (Felteszem, 300bol megvan a gze+aprosagok a beepites kapcsan) Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze. De akkor megintcsak elojon a szokasos gepmuhely problema, egesz egyszeruen itthon nem talalsz senki, aki precizen fur tulmeretet, jo dugot meg nem kapsz alapmeretben. Ha meg sokkal erosebb, daralja feltengelyt, roppantja a valtot, lsd nelkul szart se er, kell nagyfek, akkor kell rendes futomu, ahhoz rendes kasztni, mondjam meg? :) Jatszani, kiserletezni lehet, csak draga lesz. Szvsz.
Mit értesz gze átépítésen? 4A FE-bõl lehet GZE-t is "csinálni"? 4A FE llenne az alap ha jól tudom. Már azoknak a nevében kérdezem akik nem tudják. :oops:
"Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze." Ez mit jelent?

Montoya!

Nem kötekedek csak neked próbálok segíteni, hogy ne menj újra meg újra a gumifalnak! :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Szerintem egy szimpla motorcserére gondolt XJS mivel nem sok minden egyezik meg egy 4AFE és egy 4AGZE-n... :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Bele lehet fûzni a 4A blokkba...
Na de ez tényleg nem Turbo :) Vagy átírjam Feltöltésre a topic címét?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Pacsker írta:Bele lehet fûzni a 4A blokkba...
Na de ez tényleg nem Turbo :) Vagy átírjam Feltöltésre a topic címét?
szerintem ja....
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

bubidisc írta:
XJS írta:
mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.
Nemcsak horonytores, de 0.3 felett kb elso trepnire csapagyas lesz. A kiscsapos 4age is, egyebkent. Amivel erdemes jatszani a smallport es onnantol felfele -> gze, silvertop, bt-nek mar megint gyengebb hajtorudja. Dugonak gze gyari, elektronikanak gze (gyari ge/fe ecu nem mer pozitivat, piggyvel meg nehezkes, lasd sarell fele 7agte, azaz minden a komplett gze fele mutat, Csigasitani min. a duplaja lenne egy komplett gze atepitesnek, uh szerintem nem gazdasagos (Felteszem, 300bol megvan a gze+aprosagok a beepites kapcsan) Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze. De akkor megintcsak elojon a szokasos gepmuhely problema, egesz egyszeruen itthon nem talalsz senki, aki precizen fur tulmeretet, jo dugot meg nem kapsz alapmeretben. Ha meg sokkal erosebb, daralja feltengelyt, roppantja a valtot, lsd nelkul szart se er, kell nagyfek, akkor kell rendes futomu, ahhoz rendes kasztni, mondjam meg? :) Jatszani, kiserletezni lehet, csak draga lesz. Szvsz.
Mit értesz gze átépítésen? 4A FE-bõl lehet GZE-t is "csinálni"? 4A FE llenne az alap ha jól tudom. Már azoknak a nevében kérdezem akik nem tudják. :oops:
"Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze." Ez mit jelent?

Montoya!

Nem kötekedek csak neked próbálok segíteni, hogy ne menj újra meg újra a gumifalnak! :lol:
GZE atepitesen a komplett motor cserejet ertem. Belefuzos jatek max a motorszam miatt erdekes, de gyanitom, hogy a blokkontveny is erosebb lehet a gzenek.

A 4afe mint turbo alap szerintem felejtos, errol szolt a fenti szosszenet. Illetve nem felejtos, de komoly penz nelkul nem lesz belole semmi.

Az okosan epitett alja+teteje: eros fotengely, jo csapagyak, jo hajtorudak, jo dugok, jo csapszeg, jo gyuruk, egy jo hengerfej, jo gepmuhelyben osszefuzve, jol valasztott csigaval, jol programozott elektronikaval siman 400+Le, cserebe 3-4M ft, mire menni is bir.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Köszi :)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Leült ez a topic!

Nyam-nyam...

Kép
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

hmm... ez az átlátszó vezérléskupak tetszik....:D jól mutat,mégsem szabadon jár..
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: mozso »

Az a Garrett GT2560R is jól mutat a mocin. Most én is ezt használom. :-)
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

mozso írta:Az a Garrett GT2560R is jól mutat a mocin. Most én is ezt használom. :-)
Tényleg és hogy muzsikál? minden ok vele?
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Válasz küldése