Csiga mag van minden bokor alatt, meg árokban esõ után.
Minden ami feltöltés (Turbo, Kompresszor)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Csupán azért - tanult és kifinomult zenei ízlésû Barátom - mert a topic címe nem Minden ami feltöltõ, hanem Minden ami Turbo!montoya írta:Srácok, pusztán érdeklõdés jellegû kérdés, a kompresszort miért vetitek el ennyire? Elvben egyszerûbb és olcsóbb, az tény, hogy nem lehet vele akkorát nyerni, mint turbóval, de az ár/érték aránya még így is nagyon csalogató. Toyota is alkalmazta több motorjában, pl ugye a 4A-GZE, a 2ZZ-re is ráfaragták a Lotusban, a Lexus IS200-nak is volt kompresszoros verziója, tehát valószínûleg nem egy elvetélt dolog.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Olyan vagy, mint az enyv. Szobahõmérsékleten beleköt mindenbe.bubidisc írta:Csupán azért - tanult és kifinomult zenei ízlésû Barátom - mert a topic címe nem Minden ami feltöltõ, hanem Minden ami Turbo!montoya írta:Srácok, pusztán érdeklõdés jellegû kérdés, a kompresszort miért vetitek el ennyire? Elvben egyszerûbb és olcsóbb, az tény, hogy nem lehet vele akkorát nyerni, mint turbóval, de az ár/érték aránya még így is nagyon csalogató. Toyota is alkalmazta több motorjában, pl ugye a 4A-GZE, a 2ZZ-re is ráfaragták a Lotusban, a Lexus IS200-nak is volt kompresszoros verziója, tehát valószínûleg nem egy elvetélt dolog.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Szia MoZso !mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.
Jó, hogy benéztél ide.
Arra nincs esély, hogy gyári ECU-val elmenjen ? Ilyen "szolid" tuning esetén a gyári olajhûtõ elég neki ? Gyertyát kell/érdemes cserélni benne
nagyobb hõértékûre ? Bocs hogy így csapongok, de még erõsen az elején
járok a dolognak...
Nemcsak horonytores, de 0.3 felett kb elso trepnire csapagyas lesz. A kiscsapos 4age is, egyebkent. Amivel erdemes jatszani a smallport es onnantol felfele -> gze, silvertop, bt-nek mar megint gyengebb hajtorudja. Dugonak gze gyari, elektronikanak gze (gyari ge/fe ecu nem mer pozitivat, piggyvel meg nehezkes, lasd sarell fele 7agte, azaz minden a komplett gze fele mutat, Csigasitani min. a duplaja lenne egy komplett gze atepitesnek, uh szerintem nem gazdasagos (Felteszem, 300bol megvan a gze+aprosagok a beepites kapcsan) Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze. De akkor megintcsak elojon a szokasos gepmuhely problema, egesz egyszeruen itthon nem talalsz senki, aki precizen fur tulmeretet, jo dugot meg nem kapsz alapmeretben. Ha meg sokkal erosebb, daralja feltengelyt, roppantja a valtot, lsd nelkul szart se er, kell nagyfek, akkor kell rendes futomu, ahhoz rendes kasztni, mondjam meg?mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Mit értesz gze átépítésen? 4A FE-bõl lehet GZE-t is "csinálni"? 4A FE llenne az alap ha jól tudom. Már azoknak a nevében kérdezem akik nem tudják.XJS írta:Nemcsak horonytores, de 0.3 felett kb elso trepnire csapagyas lesz. A kiscsapos 4age is, egyebkent. Amivel erdemes jatszani a smallport es onnantol felfele -> gze, silvertop, bt-nek mar megint gyengebb hajtorudja. Dugonak gze gyari, elektronikanak gze (gyari ge/fe ecu nem mer pozitivat, piggyvel meg nehezkes, lasd sarell fele 7agte, azaz minden a komplett gze fele mutat, Csigasitani min. a duplaja lenne egy komplett gze atepitesnek, uh szerintem nem gazdasagos (Felteszem, 300bol megvan a gze+aprosagok a beepites kapcsan) Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze. De akkor megintcsak elojon a szokasos gepmuhely problema, egesz egyszeruen itthon nem talalsz senki, aki precizen fur tulmeretet, jo dugot meg nem kapsz alapmeretben. Ha meg sokkal erosebb, daralja feltengelyt, roppantja a valtot, lsd nelkul szart se er, kell nagyfek, akkor kell rendes futomu, ahhoz rendes kasztni, mondjam meg?mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.Jatszani, kiserletezni lehet, csak draga lesz. Szvsz.
"Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze." Ez mit jelent?
Montoya!
Nem kötekedek csak neked próbálok segíteni, hogy ne menj újra meg újra a gumifalnak!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Bele lehet fûzni a 4A blokkba...
Na de ez tényleg nem Turbo
Vagy átírjam Feltöltésre a topic címét?
Na de ez tényleg nem Turbo
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
GZE atepitesen a komplett motor cserejet ertem. Belefuzos jatek max a motorszam miatt erdekes, de gyanitom, hogy a blokkontveny is erosebb lehet a gzenek.bubidisc írta:Mit értesz gze átépítésen? 4A FE-bõl lehet GZE-t is "csinálni"? 4A FE llenne az alap ha jól tudom. Már azoknak a nevében kérdezem akik nem tudják.XJS írta:Nemcsak horonytores, de 0.3 felett kb elso trepnire csapagyas lesz. A kiscsapos 4age is, egyebkent. Amivel erdemes jatszani a smallport es onnantol felfele -> gze, silvertop, bt-nek mar megint gyengebb hajtorudja. Dugonak gze gyari, elektronikanak gze (gyari ge/fe ecu nem mer pozitivat, piggyvel meg nehezkes, lasd sarell fele 7agte, azaz minden a komplett gze fele mutat, Csigasitani min. a duplaja lenne egy komplett gze atepitesnek, uh szerintem nem gazdasagos (Felteszem, 300bol megvan a gze+aprosagok a beepites kapcsan) Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze. De akkor megintcsak elojon a szokasos gepmuhely problema, egesz egyszeruen itthon nem talalsz senki, aki precizen fur tulmeretet, jo dugot meg nem kapsz alapmeretben. Ha meg sokkal erosebb, daralja feltengelyt, roppantja a valtot, lsd nelkul szart se er, kell nagyfek, akkor kell rendes futomu, ahhoz rendes kasztni, mondjam meg?mozso írta:Csak most lattam ezt a topikot (meg most volt idom okt 13 ota). A 4A-FE is hajlamos a horonytoresre meg szivo allapotaban is? Golyos, pici turboval lehet elerni amit szeretnel, de ezek dragak. Az olajat siman erdemes az olajszuro ala rakott adapterrol hozni ez nem is draga es bevalt. Milyen motorvezerlest tervezel? Szerintem XJS sokkal jobban tudja mit bir el a 4A-FE mechanikailag.Jatszani, kiserletezni lehet, csak draga lesz. Szvsz.
![]()
"Mas kerdes, hogy egy okosan epitett alja+teteje sokkal erosebb lehet, mint a gyari gze." Ez mit jelent?
Montoya!
Nem kötekedek csak neked próbálok segíteni, hogy ne menj újra meg újra a gumifalnak!
A 4afe mint turbo alap szerintem felejtos, errol szolt a fenti szosszenet. Illetve nem felejtos, de komoly penz nelkul nem lesz belole semmi.
Az okosan epitett alja+teteje: eros fotengely, jo csapagyak, jo hajtorudak, jo dugok, jo csapszeg, jo gyuruk, egy jo hengerfej, jo gepmuhelyben osszefuzve, jol valasztott csigaval, jol programozott elektronikaval siman 400+Le, cserebe 3-4M ft, mire menni is bir.


