Felmerült bennem már többször a gondolata, hogy a Sedan-t Turbosítani
kellene. Motorcsere túl költséges dolog lenne (GZE, vagy 4A-GE 20V),
ezért választanám inkább a 4A-FE motor "átalakítását". A másik, hogy
sokkal nagyobb kihívás, mint "csak" beemelni egy erõsebb motort.
Egyelõre csak elvi síkon, lehet hogy semmi sem lesz belõle, de érdekel a
dolog. A cél tulajdonképpen az lenne, hogy legalább egy 4A-GE teljesítmé-
nyét tudja, azzal a különbséggel, hogy már alacsony fordulaton is legyen
nyomaték. Relatív alacsony persze, 2000-2500-tól. Ebbõl kiindulva nem
egy Volvo FH12-es Turbojára gondoltam,
kisebb gázáramlásnál is mozgásba jön.
Egyáltalán mi az a töltõnyomás, amit még a gyári jeladó(k), ECU tud
kezelni ? A másik, hogy a gyári dugattyúk, forgattyús mechanizmus is
tartósan el kell hogy viselje. Persze nem 1,5-2 bar-os nyomást képzeltem
el.
hogy tökéletes legyen a csapágyhézag. Illetve gyûrûzés szintén kellene.
Gyári dugók elbírnak egy ilyen beavatkozást ?

Carina Coupe 1.6 DX
KE11 Sedan 