Tudja valaki, hogy EURO-I v. EURO-II -es az 1.3-as E10?
Úgy is kérdezhetném, hogy kaphat kék matricát, vagy maximum pirosat a környezetvédelmi besoroláson [lásd szmogriadó:(( ]
Jelenleg piros van rajta, de volt itt valami kavarás az 1996 elõttiekkel...
Legjobb tudomásom szerint csak az újabb 4E-FE motoros (75 LE) kaphat kéket (az se tuti), a régebbi 88 LE-s, mint az enyém is, pirosat kap. Aztán lehet, hogy tévedek
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Nekem is piros van fent, de mûszakin szólok érte. Nehogymár egy katalizátoros, "modern" benzines ne közlekedhessen városban...
A BKV buszok pedig vígan pamacsolnak...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Az egész amúgy úgy péniszség, ahogy van. A szmogriadót Budapesten a szállópor-koncetráció okán szokták ugye kihírdetni. Mennyi szálló por van a benzines füstjében? Igen, kedves nézõink, a hátsó sorban ülõ szõke hölgy nullás tippje a nyerõ. Tehát bármely, akár EURO 0 besorolással rendelkezõ, 1000 éves benzines kevesebbet tesz a szmogiradóért, mint egy kb bármilyen dízel, ami minden esetben kormol, max olyan méretû szemcséket pöfékelve, ami az euro szabvány alsó mérési határértéke alá esik.
Tehát nem a régi autókat kellene kitiltani, hanem a BKV-nál kellene kezdeni pl járatritkításokkal, teherautókat és kamionokat amennyire lehet, korlátozni, stb. Az, hogy többen tömegközlekednek, akik amúgy autóban ülnének, a helyzeten csak ront. A hülyeség magaslatairól a józan ész lendületbõl történõ seggbebazilikázása, ami itt folyik.
Nem más az egész, mint propaganda, mert ugye így el lehet mondani, hogy a drága kormány figyel az egészségünkre, a rossz-gonosz régi autókat is kitíccsák a városbul, 1-2 oda nem figyelõ usertõl beszedik majd a 100k-t, az emiatt autót cserélõktõl az átírás adóit, és mindenki jól megvan. A marketing is, meg a szmog is, köszöni szépen.
IS200 '01 Carina Coupe 1.8 XE - RIP Carina Coupe 1.6 DX Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
MFerenc írta:Legjobb tudomásom szerint csak az újabb 4E-FE motoros (75 LE) kaphat kéket (az se tuti), a régebbi 88 LE-s, mint az enyém is, pirosat kap. Aztán lehet, hogy tévedek
Köszönöm az infókat! Ma Mozaikozok, aztán majd megosztom a fejleményeket...
Ha jól tudom a E10-et 92-97 között gyártották, tehát az ominózus 1996 -os dátum idején IS. Kérdés az, hogy változatlanul-e illetve, hogy mi van nekik az adatbázisban
PiciPeti írta:Fordítva, de szerintem is így van...
Nekem is piros van fent, de mûszakin szólok érte. Nehogymár egy katalizátoros, "modern" benzines ne közlekedhessen városban...
A BKV buszok pedig vígan pamacsolnak...
Mit fordítva? E10-bõl a késõbbi széria a gyengébb, vagy mi. E11-ben újra 88 le. Ha jól tévedek
A Tiéd lehet, hogy már kéket kaphat; inkább biztos.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
zoli99 írta:E10 1.3 88Le 1993/12 --> bekékültünk ) Euro-II (legalább is az NKH adatbázisa szerint), tehát a piros helyett felragasztották a kék matricát!
Hogy csináltad? Tán' én is elintézném...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
zoli99 írta:E10 1.3 88Le 1993/12 --> bekékültünk ) Euro-II (legalább is az NKH adatbázisa szerint), tehát a piros helyett felragasztották a kék matricát!
Hogy csináltad? Tán' én is elintézném...
Mozaik utcában. Kérni kell a "környezetvédelmi besorolás" felülbírálását, ez mûszaki szemle(?) keretében történik. Ha esetleg az elején elhajtanak (mint engem:)) hogy 1996 elõtti kocsival mit akarok? Akkor sem kell megijedni Én megkértem egy segítõkész ott dolgozó úriembert, aki a forgamit ellenõrizte és azt mondta, OK, EuroII. Ezek után hamar felkerült a kék matrica...
Rövdien ennyi a sztori. Nem tudom, hogy mintõl függ az E10-ek EUI/II kategorizálása, ez volt az NKH adatbázisában és én örülök neki!
1770 + 990 Ft-ot hagytam ott kb. és még menni kell okmányirodába, de úgy tudom az új forgalmi nem kerül pénzbe ebben az esetben.