Fogyasztás

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta:6.66 lett most, teljesen vegyes használat mellett. Az idõjárási körülményekhez képest kifejzetten jó.
Abszolút hibátlan! Azt vettem észre, mióta visszahûlt az idõ, hogy a fogyasztás kb 3 decivel alapból magasabb ugyanannál a tempónál. Ez a választóvonal valahol 20 fok. Igazán jól e föltt fogyaszt az autó, nem tudom, miért, biztos a kedvezõbb hõmérséklet, és páratartalom az oka, de 20 fok alatt észrevehetõen ugrik egy lépcsõt a fogyasztás fölfelé...

Épp most várom, hogy visszaszóljanak a szervizbõl a hûtõvízmelegítõvel kapcsolatban, hogy mibõl jönne ki cakk-pakk a beszerelése. Mivel sajnos csillaggarázsban alszik az autó, bizony elgondolkodtam ezen a megoldáson.
Kb. 1-1,5 liter plusszt hoz átlagban télen, illetve minél hidegebb az idõ, annál nagyobb a megtakarítás. Kb 60 fokon tartja a hûtõvizet a rendszer, innen indul a legnagyobb hidegben is a motor. Azért az nem mindegy, hogy a jéghideg autóba azonnal tud langyos levegõt fújni, és a motor is gyorsabban melegszik fel indulás után.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

bepi81 írta:
montoya írta:6.66 lett most, teljesen vegyes használat mellett. Az idõjárási körülményekhez képest kifejzetten jó.
Abszolút hibátlan! Azt vettem észre, mióta visszahûlt az idõ, hogy a fogyasztás kb 3 decivel alapból magasabb ugyanannál a tempónál. Ez a választóvonal valahol 20 fok. Igazán jól e föltt fogyaszt az autó, nem tudom, miért, biztos a kedvezõbb hõmérséklet, és páratartalom az oka, de 20 fok alatt észrevehetõen ugrik egy lépcsõt a fogyasztás fölfelé...

Épp most várom, hogy visszaszóljanak a szervizbõl a hûtõvízmelegítõvel kapcsolatban, hogy mibõl jönne ki cakk-pakk a beszerelése. Mivel sajnos csillaggarázsban alszik az autó, bizony elgondolkodtam ezen a megoldáson.
Kb. 1-1,5 liter plusszt hoz átlagban télen, illetve minél hidegebb az idõ, annál nagyobb a megtakarítás. Kb 60 fokon tartja a hûtõvizet a rendszer, innen indul a legnagyobb hidegben is a motor. Azért az nem mindegy, hogy a jéghideg autóba azonnal tud langyos levegõt fújni, és a motor is gyorsabban melegszik fel indulás után.
Csillaggarazsod van konnektorral?
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta:
bepi81 írta:
montoya írta:6.66 lett most, teljesen vegyes használat mellett. Az idõjárási körülményekhez képest kifejzetten jó.
Abszolút hibátlan! Azt vettem észre, mióta visszahûlt az idõ, hogy a fogyasztás kb 3 decivel alapból magasabb ugyanannál a tempónál. Ez a választóvonal valahol 20 fok. Igazán jól e föltt fogyaszt az autó, nem tudom, miért, biztos a kedvezõbb hõmérséklet, és páratartalom az oka, de 20 fok alatt észrevehetõen ugrik egy lépcsõt a fogyasztás fölfelé...

Épp most várom, hogy visszaszóljanak a szervizbõl a hûtõvízmelegítõvel kapcsolatban, hogy mibõl jönne ki cakk-pakk a beszerelése. Mivel sajnos csillaggarázsban alszik az autó, bizony elgondolkodtam ezen a megoldáson.
Kb. 1-1,5 liter plusszt hoz átlagban télen, illetve minél hidegebb az idõ, annál nagyobb a megtakarítás. Kb 60 fokon tartja a hûtõvizet a rendszer, innen indul a legnagyobb hidegben is a motor. Azért az nem mindegy, hogy a jéghideg autóba azonnal tud langyos levegõt fújni, és a motor is gyorsabban melegszik fel indulás után.
Csillaggarazsod van konnektorral?
:lol: Igen, ahogy mondod. Egy régi építésû társasházban lakunk, ahol van garázs (konnektorral), csak nem személyautónak való szélességgel (vagyis keskenységgel). Ezért kénytelen vagyok kint altatni a kocsit a "garázs" elõtt. Legalább a széltõl védve van, mert az egész udvar körbe van építve... Most tervezek egy egyszerûbb garázst építeni neki az udvaron, ahová kényelmesen befér, oda viszek majd ki egy ilyen kerti konnektor állást...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Dobjál alá egy nyitott tetejû party grillt! :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

bubidisc írta:Dobjál alá egy nyitott tetejû party grillt! :lol:
Vagy dobjon ossze egy nyitott grill partyt! :D
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

montoya írta:
bubidisc írta:Dobjál alá egy nyitott tetejû party grillt! :lol:
Vagy dobjon ossze egy nyitott grill partyt! :D
Inkább beállok a nappaliba a cserépkáhyha mellé... 8)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Amúgy, meg jöhettek, mert a tejfakasztóról megmaradt pár üveg házi pálinka... köztük egy 25éves szilva...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Hijnye, ezt elõbb nem mondtad? :D
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

kleingy írta:Hijnye, ezt elõbb nem mondtad? :D
Majd viszek belõle a jövõ tavaszi talira, ha marad...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

Tamogatom! :)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

bepi81 írta:Kb. 1-1,5 liter plusszt hoz átlagban télen, illetve minél hidegebb az idõ, annál nagyobb a megtakarítás. Kb 60 fokon tartja a hûtõvizet a rendszer, innen indul a legnagyobb hidegben is a motor.
Azt is számold ki, hogy hány forintnyi villanyból melegíti fel 60 fokra a hûtõvizet. Szerintem anyagilag nem éri meg. Az más kérdés, hogy hamarabb fúj meleget, bár amíg az egész utastér kellemesen átmelegszik az így is úgy is hosszú idõ. Szerintem nem véletlen, hogy a mi éghajlatunkon nem terjedt el az ilyesmi.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Szüleimnek az E10 4E-FE motorral sokat evett mióta megvették. Apum egy hete újságolta, hogy egy nagy utánfutót húzva országúton 6,5-öt evett az autó, ami kb. egy literrel kevesebb a szokásos fogyasztásnál. Az történt, hogy városban nem használta az ötödiket, meg úgy általában hagyta jobban kipörögni a motort, nem kapcsolt fel olyan korán. Mondtam neki, hogy ezeket pörgetni kell, most már - miután kipróbálta - elhiszi :o)
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

tibierdrol írta:
bepi81 írta:Kb. 1-1,5 liter plusszt hoz átlagban télen, illetve minél hidegebb az idõ, annál nagyobb a megtakarítás. Kb 60 fokon tartja a hûtõvizet a rendszer, innen indul a legnagyobb hidegben is a motor.
Azt is számold ki, hogy hány forintnyi villanyból melegíti fel 60 fokra a hûtõvizet. Szerintem anyagilag nem éri meg. Az más kérdés, hogy hamarabb fúj meleget, bár amíg az egész utastér kellemesen átmelegszik az így is úgy is hosszú idõ. Szerintem nem véletlen, hogy a mi éghajlatunkon nem terjedt el az ilyesmi.
Olcsóbb. Egy liter víz egy fokkal melegebbé varázslása 4,2 Kj kb (fagyállóét nem tudom, de a fele körül van). 80 foknyi melegítés 5 liter esetén 1200Kj, ami 2000W-os forralóval kb 10 perc. Ez 0,3 kWh. 40 forintjával ez rossz esetben sincs 15 Forint. Benzin motor liter körül eszik alapjáraton, hidegen inkább 1,6 litert, - mint tudjuk, tilos melegíteni alapjáraton- de mire felnyomja ennyire a vizet, az szintén legalább 10 perc , ami inkább 70-100 Forint, nem beszélve a kopásról, amivel jár.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Ráadásul a komolyabb motormelegítõket rá lehet kötni a fûtõventilátorra, és idõzítõvel beprogramozni, hogy 5 perccel indulás elõtt pl kezdje befújni a meleget az utastérbe.
Esetleg ülésfûtésre, hátsó ablak fûtésére...
Vagy vannak távirányítósak is.

Csillaggarázs esetében azért ez nem mindegy sem az autónak, se a tulajnak... :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Így van, csatlakozom tschangow, és Picipeti által leírtakhoz. :wink:

Abból kiindulva, amit zénóka (Yaris) nekem elmondott, ez a szerkezet egy 400W-os "merülõforraló", amit a blokk fagyszelepébe lehet gyári menettel mindnféle buhera nélkül illeszteni. A kb 60 fokot (ez csak sacc, hogy 60 fok, a Yarisban ugye hõfokmérõ nincs, csak egy kék piktogram világít, amíg hideg a víz, és ez rendszerint olyan 60 fok körül szokott kialudni) 3/4 - 1 óra alatt éri el a melegítõvel. Persze, rajta lehet hagyni akár jóval tovább is, végsõ soron kb 80 fok lesz a max, amire a vizet melegíteni tudja.

Ahogy írták is elõttem, a fogyasztásbeli spóroláson kívül hozzáadódik a dologhoz egy kényelmi faktor is, hiszen, még a 60 fokos vízzel is már simán langyos levegõt tud fújni az utastérbe a ventilátor, kiváltképpen a szélvédõre, amit egyébként is utálok - nem is szoktam egyáltalán - kapargatni jégkaparóval. És nem, nem fog megrepedni sem, hiszen a langyos levegõ nem forró levegõ, amit a szélvédõre irányítok.

Egyébként megkérdeztem a hétvégén a szervizben, 33.000Ft-ért meg lehetne a cucc, plusz pár ezres a beszerelés. Én utóbbit nem végzem el egyedül, mert akkor nem mondhatom, hogy a gyári cuccot a márkaszerviz szerelte be.... (szakszerûség, garancia) 8)

ahogy számolgattam, 1 literes üzemanyag megtakarítás esetén 400Ft-os benzinárral kalkulálva kb 50.60.000 km alatt hozza vissza az árát 0-ra, ami talán sok idõ, de, nekem számít az is, hogy közben minimálisra csökkentem a - fõleg téli, de a nyári - motorkopást azzal, hogy szinte mindig üzem meleg állapot közelébõl, de semmiképpen nem hideg motorral indulok, valamint, "kinti" autó révén télen azonnal langyos-meleg levegõt fúj az áthûlt utastérbe.
Az autót reálisan nézve - hacsak addig a lottón nem nyerek -, az elkövetkezõ minimum 3-4 évben nem adom el, így, ha idõ közben a mostaninál (8-10.000km/év) többet kell majd valami miatt menjek, akkor a megtérülés is hamarabb fog bekövetkezni.

Persze, ezek fényében is mondhatja bárki, hogy neki nem éri meg ez a "befektetés", de ezt én máshogy látom...legalábbis saját magam számára... :wink:

ui.: A téli fogyasztáson biztos jelentés csökkenés érhetõ el, mert a tavalyi adataim 8 liter körüliek voltak +- fél liter... A nyári adatok ennél értelemszerûen kevesebb diffit hoznak, ott pár decit lehet lefaragni teljesen változatlan használat mellett.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Válasz küldése