Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Sajnos nem átmenõ csavar, ha megnézed a képet látszik is, hogy csak egy irányból lehet berakni. Amikor a karterral ütközik, ugyan nem látom, de szerintem 3-4 centi még benne van. A legésszerûbb megoldásnak tényleg a motor emelése/odébbmozgatása tûnik. Csak ahhoz jól jönne egy zsiráf.
AE82 GT (ex) --> Yaris TS '04
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Igaz! Sorry... :oops: :D
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair »

Konkértan semmi baj nincs az égadta világon a kalapálós megoldással, így csak jó nagy fost csináltál magadnak meg irtó plusz munkát :lol:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:
tschangow
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 289
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 04:49 pm

Hozzászólás Szerző: tschangow »

Nincs egy szerviz a környéken? Azok legalább fix munkanormával kiszerelik, akármennyit is szopnak vele.
Vélhetõleg a gyári technológia bölcsõ levételt ír ehhez is, akkor pedig ki lehet szedni a csavart.
Avatar
repeti
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2010 szept. 21, 11:11 am
Tartózkodási hely: Budapest XVIII

lengéscsillapító ütközõ

Hozzászólás Szerző: repeti »

Sziasztok! Hétvégére hátsó lengéscsillapító csere van betervezve, ez alkalommal új porvédõ+ütközõ készletet is kaptam (a Bárdinál rábeszéltek erre a noname univerzális utángyártott fajtára, mert a típusspecifikus is "pont ugyanilyen", és hangzatos VPVUNIVH névre hallgat). A gondom az ütközõvel van, ami úgy néz ki mintha 5-6 egyre vastagodó gumipogácsa lenne egybeöntve. Szemre túl hosszú. Ha keresztüldugnám rajta a gátló szárát, szerintem több mint a feléig leérne. Ha ránehezedik a kocsi, és összébbmegy a gátló, aggódom hogy végül túl rövid rugóútja marad. Hogy kell ezt használni, le kell vágni a felesleget? Szóval tanácstalan vagyok hogy mit kezdjek ezzel a két mûpélóval, rosszabb esetben újrahasznosítjuk a régit és csak a porvédõ lesz új (az legalább hasonlít arra amire számítottam). Késõbb megpróbálok képet feltölteni.
E10 Si Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Kérdés, hogy egybeöntött-e a porvédõvel, vagy 2 külön alkatrész? (hogy használhatod-e a régit.)
Megéri egyébként a típusspecifikusat venni legközelebb a gátló szárának vastagsága, a tengely vastagsága miatt... netán gyárit is.
Szerintem nézd meg mekkora volt a gyári ütközõ és ha nem egybe van a porvédõvel, akkor vágd le bátran. Persze nézd meg a keménységüket is hogy legalább hasonló-e
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Páran most meg fogtok kövezni. Ezen a "felütközõ pogácsa" cserén én is túl vagyok, amikor szétszedtük, szétporladt gumicafatok jöttek ki a helyérõl. SOS-be kellett a csere, húsvét másnapja volt (vagy augusztus 20.-a, nem tudom...) lényeg, hogy ünnep nap volt és pont péntek, tehát esélytelen volt oda való -eredeti vagy utángyártott- alkatrészt venni, így egy ismerõstõl sikerült szerezni VW Golf-ba való felütközõ gumit, ami a gátló szárával megegyezõ vastagságú volt (pont a méret! :) ) Magasságra a Golf-os magasabb volt (azaz tengelyirányban hosszabb), ezen ódzkodtunk is, hogy ettõl betegyük-e vagy sem, de nagy úr a kényszer, össze kellett rakni. Ez két éve volt, azóta semmi probléma nincs vele, nem kellett hozzányúlni, furcsa zajok sem hallatszanak a hátsó tornyok felõl. Tudom ez erõsen sufni megoldás, de akkor ezt könnyebb volt leakasztani, mint a hozzávaló eredetit, vagy utángyártottat :oops:
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
repeti
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2010 szept. 21, 11:11 am
Tartózkodási hely: Budapest XVIII

Hozzászólás Szerző: repeti »

Pacsker írta:Kérdés, hogy egybeöntött-e a porvédõvel, vagy 2 külön alkatrész? (hogy használhatod-e a régit.)
Megéri egyébként a típusspecifikusat venni legközelebb a gátló szárának vastagsága, a tengely vastagsága miatt... netán gyárit is.
Szerintem nézd meg mekkora volt a gyári ütközõ és ha nem egybe van a porvédõvel, akkor vágd le bátran. Persze nézd meg a keménységüket is hogy legalább hasonló-e
Kép
Na errõl van itt nagyba' szó...
E10 Si Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Jujj az valóban nagyon sok!
A felsõ vastagabb hurkából vágd le a megfelelõ hosszt!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Nekem az utángyártott ütközõbak nem volt magasabb - vagy legalábbis nem sokkal - a gyárinál, de széthasadt mindkét oldalon. Most BOGE ment a helyére, majd tíz év múlva megmondom, hogy van-e olyan jó mint a gyári :o)
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

köv. kérdésem van. a hamutartó világitásnak állandóan égnie kell?
mert azt tudom h a szivargyujtó kör az állandóan ég de a hamutartónak nem csak ha kihúzzuk?
külön izzója van? kicsit rumli van alul.. 8)
Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 »

murray írta:köv. kérdésem van. a hamutartó világitásnak állandóan égnie kell?
mert azt tudom h a szivargyujtó kör az állandóan ég de a hamutartónak nem csak ha kihúzzuk?
külön izzója van? kicsit rumli van alul.. 8)
Igen, az is mindig ég.
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki »

Bardos6 írta:
murray írta:köv. kérdésem van. a hamutartó világitásnak állandóan égnie kell?
mert azt tudom h a szivargyujtó kör az állandóan ég de a hamutartónak nem csak ha kihúzzuk?
külön izzója van? kicsit rumli van alul.. 8)
Igen, az is mindig ég.
És külön izzòja van. :wink:
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Külön izzója van igen, de csak akkor világít, ha legalább helyzetjelzõt ráteszed. Legalábbis E10-be.
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

köszi akkor jó.
Válasz küldése