Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Bubi: ...semmi nem lesz vele. Miért meg kellene hurcolni a sofõrt azért, mert két hülye gyerek ráül a vilire? Szerintem nem, bár az biztos, hogy egy életen keresztül enné az idegeit és lelkiismeret furdalása lenne. Mint, ahogy azoknak a mozdonyvezetõknek is, akik öngyilkosokat gázolnak, vagy olyan hülyéket, akik a tilos jelzés ellenére rámennek a sínekre. Egy-egy ilyen eset után nagyon komoly pszichológiai teszt alá veszik a vezetõt, hogy alkalmas-e a továbbiakban munkakörének betöltésére, vagy sem. S mindezt miért? Mert 1-2, vagy több hülye dilettáns önzõ, vagy egyszerûen hülye módon viselkedik figyelmen kívül hagyva azt, hogy a vezetõnek is van családja, vannak gyerekei és rosszabb esetben egy ideggyenge emberré teszik hátralévõ életére.
Ezt a két kis takony gyökér gyereket is lerugdosnám az villamos ütközõjérõl és jól pofán verném õket, mert nemhogy életveszélyes magukra az, amit csinálnak, hanem mást is veszélyeztetnek vele.
1 évet dolgoztam vasúti kitûzõmérnökként, ez idõ alatt egy olyan halálos balesetet "láttam" (saját szememmel csak a maradványokat láttam már, de az is "örök emlék" számomra, két napig volt tõle folyamatosan hányingerem), ami szintén emberi mulasztás miatt következett be. Ha valakit érdekel, leírom a sztorit, mi történt, nagyon tanulságos, és véresen komoly dolog, fõleg ez a magas feszültséges "játék" az (a villamos is).
Ezt a két kis takony gyökér gyereket is lerugdosnám az villamos ütközõjérõl és jól pofán verném õket, mert nemhogy életveszélyes magukra az, amit csinálnak, hanem mást is veszélyeztetnek vele.
1 évet dolgoztam vasúti kitûzõmérnökként, ez idõ alatt egy olyan halálos balesetet "láttam" (saját szememmel csak a maradványokat láttam már, de az is "örök emlék" számomra, két napig volt tõle folyamatosan hányingerem), ami szintén emberi mulasztás miatt következett be. Ha valakit érdekel, leírom a sztorit, mi történt, nagyon tanulságos, és véresen komoly dolog, fõleg ez a magas feszültséges "játék" az (a villamos is).
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Taki
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 945
- Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tapolca
Ha a villamoson is úgy van rögzítve az ablaktörlõkar mint felénk egy-két mozdonyokon (talán nem esik le, amíg a mûhelybõl kijár), akkor ez elég nagy meggondolatlanság volt a fiúk részérõl! A villamos vezetõ nem venné észre azt sem, ha egy elefántot húzna maga után, nem hogy két 20kg-s idiótát. Gondolj bele, milyen jó érzés, ezeket a képeket nézni a szüleiknek! 
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
http://www.autonavigator.hu/tippek_tana ... ntent=cikk
Csak bele-bele pillantottam, de szerintem hasznos lehet.
JOBBRA TARTS!
Csak bele-bele pillantottam, de szerintem hasznos lehet.
JOBBRA TARTS!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Talán nem a legjobb topic, de mást nem találtam.
Miután behozták az idióta sárgalámpás rendeletet, egyre inkább fontossá válik szerintem a fékezések elõtti tükörbenézés.
Egy kis elrettentés a satuzástól: ADAC videó
És hasonlóan törik a clubban lévõ corollák nagy része. (E9-E11)
Miután behozták az idióta sárgalámpás rendeletet, egyre inkább fontossá válik szerintem a fékezések elõtti tükörbenézés.
Egy kis elrettentés a satuzástól: ADAC videó
És hasonlóan törik a clubban lévõ corollák nagy része. (E9-E11)
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Most megbuktam! Mirõl van szó?PiciPeti írta: Miután behozták az idióta sárgalámpás rendeletet,
Ha már állsz akkor sem, bár túlnyomó részt olyankor csak "gyalogosan" van esélyed menekülni.PiciPeti írta: egyre inkább fontossá válik szerintem a fékezések elõtti tükörbenézés.
A video végi kamion vészfékezés sem gyenge. Néhány bamba személyautós simán belerongyolna hátulról.
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Ha indokolatlanul haladsz át a !sárgán!, akkor 100.000Ft-ig büntethet a rend éber õre!
És mindezt fotók alapján döntik el... Igen, azt, hogy mennyivel jöttek mögötted, milyen volt az út, mikor észlelted a sárgát, mennyivel mentél...
Abszurdisztán....
És mindezt fotók alapján döntik el... Igen, azt, hogy mennyivel jöttek mögötted, milyen volt az út, mikor észlelted a sárgát, mennyivel mentél...
Abszurdisztán....
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- sede7
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
- Tartózkodási hely: Bp.
Ha jól emlékszem, nem "-ig", hanem annyi, pont. Viszont - szintén csak emlékeim szerint - nem fotózás folyik, hanem két szemével figyel a rendõr (vagyis annyiszor kettõ, ahányan vannak), és ha úgy ítéli meg - már pedig erre szigorú tréningekkel készítették fel õket -, hogy meg tudtál volna állni, akkor ajjaj. Persze ezt félreértettem, mert totálisan értelmetlen (és szerintem alkotmányellenes is), hogy bizonyíték nélkül ilyen nagyságrendû döntést hozhassanak.PiciPeti írta:Ha indokolatlanul haladsz át a !sárgán!, akkor 100.000Ft-ig büntethet a rend éber õre!
És mindezt fotók alapján döntik el... Igen, azt, hogy mennyivel jöttek mögötted, milyen volt az út, mikor észlelted a sárgát, mennyivel mentél...
Abszurdisztán....
Azt a kérdést meg már csak halkan teszem fel, hogy ha az egyik esetben (korábban) egy tízezres bírságot lobogtatnak az egyszeri ember elõtt, míg a másikban (újabban) százezreset, akkor melyiknél van nagyobb esélye - és komolyabb mértéke - a korrumpálásnak?
- Frool
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1626
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Sancy a jövõbe látó!PiciPeti írta:Ha indokolatlanul haladsz át a !sárgán!, akkor 100.000Ft-ig büntethet a rend éber õre!
És mindezt fotók alapján döntik el... Igen, azt, hogy mennyivel jöttek mögötted, milyen volt az út, mikor észlelted a sárgát, mennyivel mentél...
Abszurdisztán....
Be álltam a sarokba, írjátok be a karót mert nekem ez a s.lámpás hókuszpókusz újdonság (nem a gördeszkásokra vonatkozik?).Sancy írta:
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- Slampixxx
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3335
- Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
- Tartózkodási hely: Érd, Budapest
Egyszer Csepelen kifelé menet nyári napsütésben mentem a Zündapp-ommal.
Elõl egy kamion, köztünk egy másik autó.
Nem tudom mit akart az autós, de idegesen nézelõdött elõzéshez. Mindenhol.
És kitalálta, hogy a legrosszabb helyen elõz, a kanyarban. Nem látta jön e valaki, de elindult. Szerencséjére senki nem jött. 60-as táblánál szépen ment a kamion is, nem tartott fel senkit. Erre az elõzés után a fogyatékos autós befékezett a kamionos elõtt
A kamionos reagált: vészfék, satufék, gumicsík, minden. Az érdekes, a kamion ahogy volt, ment tovább elõre.
Következõ körforgalomban utolértem az autóst, lehúzott ablaknál beordítottam, hogy mi a f@szt csinálsz már te idióta
De csak gázt adott, és elviharzott.
Egy a lényeg: kamionost, buszost nem tartunk fel!
Elõl egy kamion, köztünk egy másik autó.
Nem tudom mit akart az autós, de idegesen nézelõdött elõzéshez. Mindenhol.
És kitalálta, hogy a legrosszabb helyen elõz, a kanyarban. Nem látta jön e valaki, de elindult. Szerencséjére senki nem jött. 60-as táblánál szépen ment a kamion is, nem tartott fel senkit. Erre az elõzés után a fogyatékos autós befékezett a kamionos elõtt
Következõ körforgalomban utolértem az autóst, lehúzott ablaknál beordítottam, hogy mi a f@szt csinálsz már te idióta
Egy a lényeg: kamionost, buszost nem tartunk fel!
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986
·A komoly vasak hátul tekernek·

Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986
·A komoly vasak hátul tekernek·

- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Megpróbálok nem félreérthetõen fogalmazni. Pont rosszkor jöttünk az M7-es autópályán most szombaton 10 és 12 között. Beleakadtunk pár olasz rendszámú autósba, akik nem értették, hogy mi az, hogy jobbra tarts és, hogy DO NOT SLALOM. Ha nem voltam centikre az elõttem belsõ sávban haladó autó hátsó rendszámtáblájától akkor jobbról furakodtak be elém. Nem számított az sem, hogy 1 perc múlva már ismét mögöttem kullogtak. Most azt mondom szerencsére, jócskán volt ebben az idõszakban rendõri jelenlét. Párat ki is vettek, mondjuk azt, hogy õket épp miért, nyílván nem tudom. Az a helyzet, hogy idõben kellett volna elindulniuk a Forma 1-re szlalomozás helyett!
Jövõre figyelni és kerülni fogom ezt az idõszakot ha amúgy az M7-esen közlekednék.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
A nemrég feldobott sárgás témához: A fagyi visszanyalt 
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Egyetlen pillanat...
Van egy rossz szokása az embereknek. Nem egy, de most mégis egyrõl beszélek, ami sok baleset forrása lehet. Nem szeretjük elárulni nyilvánvaló szándékainkat. Ez ott kezdõdik, hogy nem szeretjük ha mondjuk a nagyi kifigyeli az ablakból, hogy jövünk. Lepõdjön meg tisztességesen, ha már egyszer az évben meglátogatjuk.
Nem szeretjük ha kiszámíthatóak vagyunk, ha rájönnek mit szeretnénk. Talán attól félünk, hogy ha másik rájön, majd jól keresztbe tesz. Néha joggal gondoljuk ezt, de a baj, hogy a közlekedés, egyirányú kommunikációjára ez a jelenség nagyon károsan hat. Néha úgy tûnik, hogy az emberek csak a saját megnyugtatásukra használják az indexet. Pl. amikor senki nem figyeli õket, vagy olyan idõzítéssel kapcsolják be, hogy a fél akinek észlelnie kéne már rég elkönyvelte, hogy egyenesen haladnak tovább. Pontosan az utóbbi eset történt meg velem ma reggel, és kb. 1 évvel ezelõtt is. Mindkét eset Pilisvörösváron történt. Mindkét esetben ballra kanyarodtam volna egy mellékútról a fõútra. (Hosszú kocsisor után, kis szünet, ahová kis gázzal be lehet csatlakozni.) A közeledõ autók dinamikáján nem látszott, hogy el fognak kanyarodni. Õk is ballra kanyarodtak, de a fõútról a mellékútra, és az indexet a kormány elfordításának a pillanatában kapcsolták be. Ezekben a pillanatokban már az autó oldala volt a kocsim orra elõtt, tehát az indexet már csak akkor észleltem volna ha a kicsit ballra fordítom a fejem, de ilyenkor - mint mindenki - a jobbról érkezõ következõ autó távolságát mérem fel, hogy beférek-e még elõtte. Mindkét alkalommal befértem volna, ha a kikanyarodásom útjába, váratlanul nem gördült volna az - akkor már egyértelmûen - lekanyarodó (lendületbõl érkezõ) autó. A tavalyi eset egy szalonterepjáró volt. A felnije hozzáért a lökhárítómhoz. A mûanyag fekete csíkot hagyott a keréktárcsán. A tulaj leordította a fejem, hogy mit képzelek, a lökhárítója többet ér mint a kocsim. Nem lett végül semmi gond. A mai esetet is megúsztam. Egy szõke, kékszemû hölgy volt egy vw golfal. Közel volt, de nem értünk össze. A majdnem összeérés pillanatában láttam, hogy az oldal index pislákol. Miért nem lehet idõben indexelni? Miért nem látjuk be, hogy kommunikálni a KRESZ szerint nem javasolt, hanem kötelezõ? Olyat még nem hallottam, hogy valaki be tudta volna bizonyítani, hogy - egy ilyen szituációban - a fõútról érkezõ autó késõn indexelt. Amikor siet az ember vagy gyorsan kel becsatlakoznia akkor 10x jobban kell figyelni.
Van egy rossz szokása az embereknek. Nem egy, de most mégis egyrõl beszélek, ami sok baleset forrása lehet. Nem szeretjük elárulni nyilvánvaló szándékainkat. Ez ott kezdõdik, hogy nem szeretjük ha mondjuk a nagyi kifigyeli az ablakból, hogy jövünk. Lepõdjön meg tisztességesen, ha már egyszer az évben meglátogatjuk.
Nem szeretjük ha kiszámíthatóak vagyunk, ha rájönnek mit szeretnénk. Talán attól félünk, hogy ha másik rájön, majd jól keresztbe tesz. Néha joggal gondoljuk ezt, de a baj, hogy a közlekedés, egyirányú kommunikációjára ez a jelenség nagyon károsan hat. Néha úgy tûnik, hogy az emberek csak a saját megnyugtatásukra használják az indexet. Pl. amikor senki nem figyeli õket, vagy olyan idõzítéssel kapcsolják be, hogy a fél akinek észlelnie kéne már rég elkönyvelte, hogy egyenesen haladnak tovább. Pontosan az utóbbi eset történt meg velem ma reggel, és kb. 1 évvel ezelõtt is. Mindkét eset Pilisvörösváron történt. Mindkét esetben ballra kanyarodtam volna egy mellékútról a fõútra. (Hosszú kocsisor után, kis szünet, ahová kis gázzal be lehet csatlakozni.) A közeledõ autók dinamikáján nem látszott, hogy el fognak kanyarodni. Õk is ballra kanyarodtak, de a fõútról a mellékútra, és az indexet a kormány elfordításának a pillanatában kapcsolták be. Ezekben a pillanatokban már az autó oldala volt a kocsim orra elõtt, tehát az indexet már csak akkor észleltem volna ha a kicsit ballra fordítom a fejem, de ilyenkor - mint mindenki - a jobbról érkezõ következõ autó távolságát mérem fel, hogy beférek-e még elõtte. Mindkét alkalommal befértem volna, ha a kikanyarodásom útjába, váratlanul nem gördült volna az - akkor már egyértelmûen - lekanyarodó (lendületbõl érkezõ) autó. A tavalyi eset egy szalonterepjáró volt. A felnije hozzáért a lökhárítómhoz. A mûanyag fekete csíkot hagyott a keréktárcsán. A tulaj leordította a fejem, hogy mit képzelek, a lökhárítója többet ér mint a kocsim. Nem lett végül semmi gond. A mai esetet is megúsztam. Egy szõke, kékszemû hölgy volt egy vw golfal. Közel volt, de nem értünk össze. A majdnem összeérés pillanatában láttam, hogy az oldal index pislákol. Miért nem lehet idõben indexelni? Miért nem látjuk be, hogy kommunikálni a KRESZ szerint nem javasolt, hanem kötelezõ? Olyat még nem hallottam, hogy valaki be tudta volna bizonyítani, hogy - egy ilyen szituációban - a fõútról érkezõ autó késõn indexelt. Amikor siet az ember vagy gyorsan kel becsatlakoznia akkor 10x jobban kell figyelni.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.


