Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Általában attól ég meg egy betét, (utcai használatban) hogy nem távolodik el a tárcsától, és folyamatosan érintkezik egy kicsit. Erre lehet orvosság egy kis kenõanyag.
Legalábbis ez eddig nekem bevált. :roll:

És valóban, érdemes felcsiszolni kicsit. De akkor azt üveglapra fektetett, vagy ragasztott papírral... Mert kézzel olyan felületet csinálsz, hogy meg se tudsz állni, és megint megég az a kis felület...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

A csúszkák mozognak, a betét nem marad a tárcsán, a tárcsa nem melegíti a betétet...
DS2000 nem igazán tud megégni (így)
egyszerûen csak nyikorog... már van benne kb 2ezer km
na mindegy... úgymarad.
azért köszi a tippeket
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Sancy!

Mi az, hogy úgy marad? Nem ismerek rád. :D
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

Esetleg a betét élét érdemes reszelõvel lecsapni, az is segíthet a nyikorgás megszûntetésében.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

Pár hete bátyám panaszkodik, hogy a kocsi nehezen veszi a 2. fokozatot fõleg, de néha a 3.-at is, illetve ha beveszi, akkor nehezen tudja belõle kivenni néha. Én nem vettem észre, de amikor ültem mellette, akkor tényleg ezt csinálta a kocsi. Plusz egyszer mondtam apámnak is, hogy vigye el a kocsit, hogy megnézzük, hogy a bátyám bénázik-e vezetés közben vagy tényleg nem stimmel valami, és neki is hasonló tüneteket produkált. Én viszont vezettem kb. 700km-t is az autóval az elmúlt egy hétben és csak egyetlen egyszer fordult elõ, hogy nem vette be az egyes fokozatot elsõre, amúgy én semmi problémát nem tapasztaltam. Eltekintve attól, hogy lehet, hogy én kicsit máshogy váltok és ezért nem csinálja nálam az autó ezeket, mit kéne csinálni vele, hogy biztosan másnál se legyen gond?

Másik kérdésem, hogy hol lehet E10 váltóolajat leereszteni/újratölteni pontosan?
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Próbálkozz elõször váltóolaj cserével, a leengedõ csavar: ha szembõl nézed a váltó alján egy 21es vagy 22es hatlapfejû,
A betöltõ csavar ugyanilyen, egy arasszal feljebb. Mellette jobbra kb 5 centire van egy 10es csavar, azt lazítsd meg, nem kitekerni, az a szint ellenõrzõ, amikor töltöd bele az olajat és elérte az elõírt szintet, ott megjelenik az olaj, akkor ne töls többet. Castrol 75w90 et használunk itt elég sokan, nekem nincs rá panaszom.
Ha nem javul, valszeg szinkronos lesz.
A szinkrongyûrûk cseréje nagy meló, és az anyag is drága. Megéri inkább venni egy keveset futott bontott váltót. (nem bontóból)
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

Köszi a tippet. Szinkrongyûrûkre gyanakodtam én is, de azok nem szokták tovább bírni? 130ezer van a kocsiban.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Szerintem nagyban használatfüggõ. Lehet te rendeltetés szerûen használod, de benne van a pakliban, hogy az elõzõ tulaj(ok) elkenték a száját kicsit..
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

horvatht írta:Köszi a tippet. Szinkrongyûrûkre gyanakodtam én is, de azok nem szokták tovább bírni? 130ezer van a kocsiban.
Tényleg korainak tûnik. Kuplung pedál benyomás közben nem "rág" ?
Nem nehéz, vagy nehezebb benyomni, mint az elvárható ? Mennyire fog fent a pedál ? Lehet, hogy kuplungszerkezet fárad.....
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

Én nem vettem észre semmi változást a váltásban és kuplungon se, de nekem tényleg semmi baja nem is volt. Apám azt mondta az elõbb, hogy szerinte az a baj, hogy túl lent fog a kuplung, ezért csak tövig benyomva emel ki rendesen, illetve túl korai kuplungfelengedésnél meg a fokozatból nehéz kivenni. Ezen hogy lehetne állítani?
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

horvatht írta:Én nem vettem észre semmi változást a váltásban és kuplungon se, de nekem tényleg semmi baja nem is volt. Apám azt mondta az elõbb, hogy szerinte az a baj, hogy túl lent fog a kuplung, ezért csak tövig benyomva emel ki rendesen, illetve túl korai kuplungfelengedésnél meg a fokozatból nehéz kivenni. Ezen hogy lehetne állítani?
Elvileg nincs állítási lehetõség. Ha jól tudom, a kuplung fõhengernél tudsz
a holtjátékon állítani....bár nem biztos.

Ha lent fog a kuplung, ergo felengedésnél szinte azonnal elindul az autó,
akkor az szerkezet hiba.....de akkor már érdemes új szettet adni neki.
Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: horvatht »

Oké, köszi a segítséget, ennyi infóból már rendberakjuk.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

horvatht írta:Oké, köszi a segítséget, ennyi infóból már rendberakjuk.
Szívesen !

Ja...és még egy dolog. Ha már kuplungot javítotok, nem árt lecserélni
benne a folyadékot (normál fékfolyadék kell bele), ha még nem volt....
kétemberes az is, de megvan hamar.
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

Valahol már láttam, hogy volt róla szó, de nem találtam: a fényszórók küröli gumi tömítésemet már csak a lélek tartja... mivel lehet/érdemes azt vissza ragasztani?
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Kétkomponensû hõálló ragasztó, szélvédõ ragasztó. Én mondjuk extra erõs kétoldalas ragasztót használtam néhány hónapja, eddig teszi a dolgát.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Válasz küldése