Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Zoo.HUN írta:Az mitõl van hogy kidobja 5-bõl a kocsi a váltót, 4A-GE nél? nagy hiba? VAgy csak laza a váltó rögzítése?
"C50

A 5-Speed Manual Transmission for FWD cars. This gearbox is known to develop a fifth gear pop out problem as it ages, primarily due to worn shifter detents caused by the driver resting their hand on the shifter. (This was superseded by C52 Transmission) Is used in the early mk1 (AW11) MR2.

Gear ratios for this transmission.1st 2nd 3rd 4th 5th Reverse Final
3.545 1.904 1.310 0.969 0.815 3.250 3.722



Applications:
Toyota Corolla (E90)
Toyota Corolla (E100) 1.5 liter 5A-FE Sedan
Toyota MR2", http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_C_transmission#C50

Érzékeny a váltód arra, hogy rajta hagyod a kezed menet közben, emiatt kikopott...
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Csak azért kérdezem mert 800eu ért van egy gt, kicsit laharcolt 290eKM, de napfénytetõs, meg annyira nem rossz, azért kérdeztem h mennyire gáz az ilyen hiba rajta.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Köszi, odafogattam a bak mellé. És mégis kavics volt a csörgés a jobb elejébe. A tárcsa hûtõbordái közé volt beszorulva. Szerencsére nincs nagyobb gond. Köszi az ötleteket azért!

Éljen a corolla!! Tényleg jó gép :)
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ilyet se hallottam még :D
Hogy szambázhatott a tárcsában! ... Köszi, hogy megosztottad! Hasznos! :wink:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
EE80/422
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011 jún. 07, 09:28 pm
Tartózkodási hely: baranya megye

Hozzászólás Szerző: EE80/422 »

Zoo.HUN írta:Az mitõl van hogy kidobja 5-bõl a kocsi a váltót, 4A-GE nél? nagy hiba? VAgy csak laza a váltó rögzítése?
ilyen problémám nekem is adodik a már említett váltóban 2E,egy szerelõ azt mondta nem nagy gond "valami sar"kikopott benne de az 5 a váltó végében van,azon az oldalon amihez egy pár csavar az ut könnyen javítható nem kell szétbarmolni teljesen,mondjuk én még nem mertemv.akartam nekiálni.
ha valaki tud adjon tanácsot lécci
DomeSL
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2010 jún. 25, 09:00 pm

Hozzászólás Szerző: DomeSL »

Sziasztok!

Hú de régen jártam itt a fórumon.
Sokáig nem volt idõm autózgatni.
Most az a problémám, hogy a feleségem E11-én a bal elsõ tárcsafék 1 ÉVE! nyikorog fékezéskor. A többi nem.
Mit lehet ezzel kezdeni?
Mitõl szokott nyikorogni?
Holnap reggel rárepülök a dologra, de ha valakinek van ötlete azt szívesen venném.
Avatar
EE80/422
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011 jún. 07, 09:28 pm
Tartózkodási hely: baranya megye

Hozzászólás Szerző: EE80/422 »

[quote="murray"]nem tudtok pesten vagy környékén egy féltengely szervizt aki kicserélné a szakadt gumiharangokat?
ha közülünk megcsinálja vki nekem az is jó. korrekt árat fizetek ha megegyezünk[/quote

tisztelt herr murrai,kérem ne vicceljen"csináld magad"cimû rovatot kéne önkezüen bõvítenie,féltengelyenként 3 szor 2 csavar+az agyonlévõ nagy "annnya",csuklógumi 2000/db általában van benne zsír is,mondjuk grafitos,szóval anya le 6 csavar ki,féltengelyki megpucol gumi zsíroz visszarak,ha esetleg sok pénz is van,vehetsz mondjuk mindjárt szimeringeket is a váltóhoz és akkor ott is lessz mindig olaj,a csonkokat kipájszerolhatod,mert az ugy jön ki,szimering ki új berak és kész az ujj autó,ha nem alszol reggel sokáig,tiszta kezekkel megebédelhetsz a délutáni alvás elõtt,ha érted mire gondolok:-).
üdv.422
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

:lol: :lol:
Csak annyit szeretnék hozzáfûzni, hogy mielõbb, mert a száraz féltengely, komolyabb kárt csinál!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 »

EE80/422 írta:
murray írta:nem tudtok pesten vagy környékén egy féltengely szervizt aki kicserélné a szakadt gumiharangokat?
ha közülünk megcsinálja vki nekem az is jó. korrekt árat fizetek ha megegyezünk[/quote

tisztelt herr murrai,kérem ne vicceljen"csináld magad"cimû rovatot kéne önkezüen bõvítenie,féltengelyenként 3 szor 2 csavar+az agyonlévõ nagy "annnya",csuklógumi 2000/db általában van benne zsír is,mondjuk grafitos,szóval anya le 6 csavar ki,féltengelyki megpucol gumi zsíroz visszarak,ha esetleg sok pénz is van,vehetsz mondjuk mindjárt szimeringeket is a váltóhoz és akkor ott is lessz mindig olaj,a csonkokat kipájszerolhatod,mert az ugy jön ki,szimering ki új berak és kész az ujj autó,ha nem alszol reggel sokáig,tiszta kezekkel megebédelhetsz a délutáni alvás elõtt,ha érted mire gondolok:-).
üdv.422
E9 nél nem csavarozható szét a féltengely mint E8 nál csonkálvány felõl kell kiszedni a féltengelyt, de így se túl bonyolult.
Ha úgy érzed hogy nem tudod megcsinálni talán tudok segíteni(idõhiányban küzdök).
Üdv Feri
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

kösz Feri. viszem szervizbe meg van már beszélve. remélem megúszom csak a gumiharang cserével , fogalmam sincs mióta szakadt..meglátjuk. egyéb dolgokat is akarok.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

DomeSL írta:Sziasztok!

Hú de régen jártam itt a fórumon.
Sokáig nem volt idõm autózgatni.
Most az a problémám, hogy a feleségem E11-én a bal elsõ tárcsafék 1 ÉVE! nyikorog fékezéskor. A többi nem.
Mit lehet ezzel kezdeni?
Mitõl szokott nyikorogni?
Holnap reggel rárepülök a dologra, de ha valakinek van ötlete azt szívesen venném.
Helló!

- gyenge minõségû fékbetét / féktárcsa
- kopott féktárcsa
- "megégett" fékbetét

Szedd szét és ellenõrizd a csapok, dugattyúk és a fékbetétek szorulásmentes mozgását. Csiszold meg a fékbetétet, "'törd" le a szélét, fékszerelõ paszta a megfelelõ helyekre és mehet össze...

Ha a probléma utána is jelentkezik: fékbetét csere...

Ennyi...

Szabber
Avatar
EE80/422
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011 jún. 07, 09:28 pm
Tartózkodási hely: baranya megye

Hozzászólás Szerző: EE80/422 »

Bardos6 írta:
EE80/422 írta:
murray írta:nem tudtok pesten vagy környékén egy féltengely szervizt aki kicserélné a szakadt gumiharangokat?
ha közülünk megcsinálja vki nekem az is jó. korrekt árat fizetek ha megegyezünk[/quote

tisztelt herr murrai,kérem ne vicceljen"csináld magad"cimû rovatot kéne önkezüen bõvítenie,féltengelyenként 3 szor 2 csavar+az agyonlévõ nagy "annnya",csuklógumi 2000/db általában van benne zsír is,mondjuk grafitos,szóval anya le 6 csavar ki,féltengelyki megpucol gumi zsíroz visszarak,ha esetleg sok pénz is van,vehetsz mondjuk mindjárt szimeringeket is a váltóhoz és akkor ott is lessz mindig olaj,a csonkokat kipájszerolhatod,mert az ugy jön ki,szimering ki új berak és kész az ujj autó,ha nem alszol reggel sokáig,tiszta kezekkel megebédelhetsz a délutáni alvás elõtt,ha érted mire gondolok:-).
üdv.422
E9 nél nem csavarozható szét a féltengely mint E8 nál csonkálvány felõl kell kiszedni a féltengelyt, de így se túl bonyolult.
Ha úgy érzed hogy nem tudod megcsinálni talán tudok segíteni(idõhiányban küzdök).
Üdv Feri
szerintem az 1.3 as 2E nél a féltengely is egyforma végül is egyrõl beszélünk.nekem a váltom a hengerfejem és a féltengelyeim is e9 bõl vannak
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy »

szullosz írta:
DomeSL írta:Sziasztok!

Hú de régen jártam itt a fórumon.
Sokáig nem volt idõm autózgatni.
Most az a problémám, hogy a feleségem E11-én a bal elsõ tárcsafék 1 ÉVE! nyikorog fékezéskor. A többi nem.
Mit lehet ezzel kezdeni?
Mitõl szokott nyikorogni?
Holnap reggel rárepülök a dologra, de ha valakinek van ötlete azt szívesen venném.
Helló!

- gyenge minõségû fékbetét / féktárcsa
- kopott féktárcsa
- "megégett" fékbetét

Szedd szét és ellenõrizd a csapok, dugattyúk és a fékbetétek szorulásmentes mozgását. Csiszold meg a fékbetétet, "'törd" le a szélét, fékszerelõ paszta a megfelelõ helyekre és mehet össze...

Ha a probléma utána is jelentkezik: fékbetét csere...

Ennyi...

Szabber
Haverom autójára(off) vettem sport tárcsákat (Ate, hûtött, mart 24e/db, nem gagyi..) és DS2000 betéteket, mint tudjuk az sem gagyi... szakszerûen össze van rakva minden frankó, DE hidegen és melegen is nyikorog.... -erre valami okosság???
Ate vs. DS2000 rossz párosítás vagy mi lehet a gixer?
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Rézpaszta a nyereg, és a betét közé?
Vagy a betét, és a dugattyú közé?
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem a tárcsa és a betét nyikorog, ahogy érintkezik.
Nem a betét a foglalatában.

Tudtommal betétcserén kívül nincs okosság, ha ez áll fent.
Esetleg kivenni a betéteket, megcsiszolni érdes papírral, hátha csak rosszul lett bekoptatva és megégett a felsõ réteg. De erre elég kicsi az esély.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése