Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

bekrepált a kozp záram le kell vennem az anyósajtó boritást.
most csak 1 csavar tartja a nyitónál? az ablaktekerõt hogy szedem le?
veferi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008 nov. 16, 03:11 pm

Hozzászólás Szerző: veferi »

murray írta:bekrepált a kozp záram le kell vennem az anyósajtó boritást.
most csak 1 csavar tartja a nyitónál? az ablaktekerõt hogy szedem le?
Szia nekem kicsivel késõbbi a kocsim, de ott nem csak a kilincs alatt van egy csavar, de a bemélyített "kapaszkodó"-ban is van még egy csavar és a többi részt patentok tartják.
'93 EE101 Liftback, 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A tekerõnél benyomod a kárpitot és látod, hogy a tengelyen van egy U alakú zéger. Azt le kell tolni a tengelyrõl és már le is csúszik a tekerõ. A kárpitot meg apránként körbe fogdosva húzd magad felé, nehogy leszakadjanak a kárpitról a patent tartó kis bástyák.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

köszönöm. hétvégén megpróbálom megcsinálni
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

Én is múlt hétvégén szedtem szét a jobb elsõ ajtót, mert zörgött benne valami, legalábbis azt hittem. De nem találtam semmi rendellenességet, csak valami iszonyatos mennyiségû port. Fél vödör vízben öblítettem a szivacsot, a végére állt az alján a sár. Elképzelni nem tudom, hogy gyûlhetett össze, hol jártak az elõzõ tulajok ezzel az autóval... :?
Aztán a jobb tükrömet szedtem szét, mivel az meg 100 fölött nagyon rázkódott és a tükörlap mögött láttam nem oda való dolgot, íme:
Kép
Benne volt az a kis kavics a kép alján és az a gumigyûrû, amit nem tudok egyáltalán bele való-e, mert nem találtam a helyét. De hogy a fenébe kerülnek bele ilyen dolgok :roll:
Sajnos semmivel nem jártam sikerrel, mert az ajtó felõl még mindig van valami zörgõ hang és a tükör is remeg ugyan úgy...
Tükörrel és a gumival kapcsolatban valakinek valami ötlete?

Jah és most nem tudom úgy állítani a tükröt, hogy az autó oldalát jobban lássam. Épp csak látom, ami elvileg pont így jó, de valami akkor is elállítódott :(
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A gumi és a kõ tuti, hogy az elõzõ kókány tulaj vagy szerelõje megoldása a tükör remegésére.
Sajnos a remegést szerintem csak a mechanika cseréjével érheted el, ha nem a tükörlap lötyög a mechanikán (ott nincsenek letörve fülecskék?). Ha most máshogy áll, akkor óvatosan az ujjaddal a fogaskereket átpattinthatod a megfelelõ irányba. Nekem sikerült már egyszer.

Az ajtót azonnal kenegesd, vagy fújd le valami üregvédõvel, mert a sár és a víz nem tesz neki jót. Természetesen, miután az alját alaposan kipucoltad és az egészet zsírtalanítottad.

A kavics ûber :D a barmolás netovábbja!

Az ajtó rezgést meg levett kárpitnál utassal fülelgetve lehet csak felderíteni. Ha úgy nincs, akkor a kárpit, vagy a kapcsolódási pont lesz valószínûleg.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Két megoldandó kérdéssel fordulok hozzátok:

1) Mintha jelentõsen nagyobb olajfolt lenne a gyújtáselosztó tövébõl kezdõdõen, mint máskor.... Ezt eredményezheti esetleg a nagyobb olajnyomás magas fordulaton? Tegnap toltam picit a pályán...
2) A hûtõt hogyan lehet _rendesen_ kitisztítani? Átmosni már átmostam, de szerintem belül tiszta retek. Szét lehet szedni valahogy? Utána nem fog orrba szájba folyni? Vegyek új hûtõt?
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
Avatar
Ewing
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ewing »

Matyi projektjét ha átolvasod írt a hûtõtisztításról. Szét is szedte, kiperemezte a hûtõ tetején levõ fedelet rögzítõ füleket és tisztítás után visszahajtogatta õket.
EE90 2E-E; 1,3 Liftback
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Ewing írta:Matyi projektjét ha átolvasod írt a hûtõtisztításról. Szét is szedte, kiperemezte a hûtõ tetején levõ fedelet rögzítõ füleket és tisztítás után visszahajtogatta õket.
Köszi! Már csak az a kérdés, h folyni fog e...
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN »

Nekem megvan a régi dieselbe való hûtõm, GT hûtõnek is jó, ugyan akkora, ha másba nem tér el, odaadom akinek benzinesbe nagyobb kell.
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Attól függ, hogy van eltömõdve. Ha ilyen b..i hûtõtömítõs kirakódás van, akkor szétszeded kipusolod, összerakod és reménykedsz, hogy nem ereszt (sanszos, ha alapos és óvatos vagy). Ha nem jó, akkor csere, de elõtte megpróbáltad...
Ha csak valami folyékony dzsuva, vagy rozsdás, kis vízköves dolog van benne, akkor elég lehet bontás nélkül átmosni.

Többit ide:
viewtopic.php?t=1341
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Zoo.HUN írta:Nekem megvan a régi dieselbe való hûtõm, GT hûtõnek is jó, ugyan akkora, ha másba nem tér el, odaadom akinek benzinesbe nagyobb kell.
Arról a hûtõrõl van szó, ami Pacsker által belinkelt threadben is szerepel? Amennyiben igen, van még kérdésem:
1) Milyen az állapota?
2) Mennyit szeretnél érte?
3) Hol van helyileg?
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Panyo írta:Sziasztok új vagyok még a fórumon bár 2 éve van egy 1.4 es 99'es sedan corollám 4e-fe és olyan kérdésem lenne hogy az autó vásárlásakor lett benne váltóolaj cserélve ha jól emlékszem meguin és mostanság azt tapasztalom hogy hangosabb lett a váltó hangja a 2-es sebesség idáig is szólt és ha 40 fölött akartam visszaváltani reccsent is, szinkrongyûrû lehet de nem vagyok gépészmérnök szal csak tipp, nem szoktam fickósan közlekedni inkább papásan, de mostanság mintha hangosodna a váltó 186e km van benne már de mivel nem rég lett az olaj cserélve sztem ha idáig nem volt hangja most se nagyon kéne kérdésem az lenne hogy hol lehetne ellenõrizni hogy mennyi olaj van benne már ha ez lehetséges, esetleg ha cserélni kéne sajátkezüleg végenzém mert már nem bízom annyira a híres szerelõmben hol van a betöltõ/leeresztõ csavar ha van kontrollcsavarja akkor az is, nem tdom hogy jó topikba írkálom az gondjaim de válaszotokat elõre is köszönöm.
Ellenõrizni nem tudod mennyi van benne, csak, ha már a leeresztõn kijött az összes.
Tölteni a hátramenet jeladó lukán lehet pl. Valszínûleg, ha komolyodik a baj nem éri meg javíttatni az ugyanis horoor áron megy, hidd el végigjártam. Viszont hál istennek találtam egy bontott jót azóta pöpec.
Lehet az lesz számodra is a megoldás... :?
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Szerintem meg a váltó elején van betöltõcsavar...legalábbis E10-ben van.
3 liter olajat vegyél bele. Kb. 2.5 megy bele, és Szabber szerint a gyári a
legjobb bele.
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

E11-ben is a váltó elejénél van, ott kell csurig tölteni ha minden igaz.
Amikor szerelgették a kocsit kiderült, hogy kicsit túl volt töltve, valószínüleg elõzõ gazdi sem azt a betöltõt használta. :roll:
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
Válasz küldése