E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
dogi77
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.

fordulatszám - "esés"

Hozzászólás Szerző: dogi77 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Több alkalommal elõfordult, hogy magasabb, 4000-es fordulatszám fölött (2. sebességi fokozattól felfelé) erõs gázadásnál egyszerûen elerõtlenedik a motor, esik a fordulat. Mihelyt egy pillanatra elveszem a gáz, erõre kap. Marha kellemetlen, fõleg elõzésnél...
Március elején volt olajcsere, valamint ennek keretében "átmostuk" a motort is, szebb, csendesebb lett a motorhang.
Nincs etanol a gépben (hasonlót csak annál tapasztaltam), sõt mostanában inkább adalékos üzemanyagokat kapott.

Ötletek, tippek?

(1.6. E11 3zz-fe)
'00 E11, 1.6 Sedan
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

Szia!

Lehet hülyeség, de üzemanyagszûrõt cseréltetek?
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: fordulatszám - "esés"

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

dogi77 írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Több alkalommal elõfordult, hogy magasabb, 4000-es fordulatszám fölött (2. sebességi fokozattól felfelé) erõs gázadásnál egyszerûen elerõtlenedik a motor, esik a fordulat. Mihelyt egy pillanatra elveszem a gáz, erõre kap. Marha kellemetlen, fõleg elõzésnél...
Március elején volt olajcsere, valamint ennek keretében "átmostuk" a motort is, szebb, csendesebb lett a motorhang.
Nincs etanol a gépben (hasonlót csak annál tapasztaltam), sõt mostanában inkább adalékos üzemanyagokat kapott.

Ötletek, tippek?

(1.6. E11 3zz-fe)
Ahogy Ghee írta, dugulás lehet, valószínûleg az üa.szûrõben. Ha E85-öt használtál kb 50-50%-ban, vagy nagyobb arányban, akkor az oldhatott fel olyan mennyiségû koszt, lerakódást a tankodból, ami eldugította a szûrõt. Ajánlatos is az elsõ 500-1000km E85-ös km megtétele után 1-szer szûrõt cserélni. Ha jól tévedek ez a hátsó ülés alatt található, bár én még nem bontottam szét hozzá az enyémet. Elég babrás cserélni. :)
Hibakódot nem ír ki? (check engine?)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee »

A békalámpásban a motortérben van a bal oldali kerékdobnál, alul...
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Ghee írta:A békalámpásban a motortérben van a bal oldali kerékdobnál, alul...
Akkor az még a szerencsésebb helyzet... :wink:
Dogi77-é faceliftes, mert vvti, így neki a hátsó ülés alatt lesz. Még szerencse, hogy egy életben max 1-szer kell cserélni. Amúgy az is lehet, hogy azért tették olyan eldugott helyre, hogy nagy eséllyel azt úgy sem kell piszkálni... De, sajna az E85-ös keverék gyanánt elõfordulhat.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

30-50e km-enként kell cserélni a finom szûrõt. Szerintem Te az üzemanyag tankban lévõ, AC-pumpát védõ durva szûrõre gondolsz...
Kétlem, hogy annyira eldugnák... Bár faceliftest egyáltalán nem ismerem, csak gondolom... :D

Mi ~180e-nél cseréltük ki a gyári szûrõt. Kb kátrány jött belõle... :?
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

PiciPeti írta:30-50e km-enként kell cserélni a finom szûrõt. Szerintem Te az üzemanyag tankban lévõ, AC-pumpát védõ durva szûrõre gondolsz...
Kétlem, hogy annyira eldugnák... Bár faceliftest egyáltalán nem ismerem, csak gondolom... :D

Mi ~180e-nél cseréltük ki a gyári szûrõt. Kb kátrány jött belõle... :?
A hivatalos Toyota márkaszervizes álláspont szerint nem kell üzemanyagszûrõt cserélni, Elvileg örökös. Aztán, ki tudja, hogy a jó fajta MOL kútjainkból, vagy inkább mostanában a Román, Szerb, Szlovén, Szlovák, Osztrák(?) kutak mélyérõl milyen gané jön fel és rakódik le a tankban? Amiket egy-két kövérebb E85 tankolással feloldunk és már kész is a dugulás.
Amúgy, nem azt mondom, hogy ne cseréljen szûrõt, persze, ártani nem árt, csak erre nincs elõírás. :wink:
Ez olyan, mint a vezérmûlánc is, hogy akkor kell cserélni, amikor elromlik, nincs külön elõírás rá. Ellenõrizni kell bizonyos idõközönként, de kötelezõ jelleggel nincs megadva csere idõtartam.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

PiciPeti írta:30-50e km-enként kell cserélni a finom szûrõt. Szerintem Te az üzemanyag tankban lévõ, AC-pumpát védõ durva szûrõre gondolsz...
Kétlem, hogy annyira eldugnák... Bár faceliftest egyáltalán nem ismerem, csak gondolom... :D
De, úgy eldugták. Nem, nem a tankban lévõ durva szûrõre gondoltam. Azt szerintem nem is lehet cserélni.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Haynes-bõl ollózva:

"Every 30 000 km or
2 years - whichever comes sooner
• Renew the air filter element (Section 10).
• Renew the fuel filter (Section 20).
• Renew the brake fluid (Section 21).
• Renew the spark plugs (Section 22)."

És késõbb:

"Non-VVT-i models -
every 30 000 km or 2 years
Note: This procedure applies only to the non-
VVT-i engine models"

Ergo benéztem :D

De ettõl függetlenül én mindenképp tartanám ezt a cserét. A látottakból kiindulva...
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

PiciPeti írta:Haynes-bõl ollózva:

"Every 30 000 km or
2 years - whichever comes sooner
• Renew the air filter element (Section 10).
• Renew the fuel filter (Section 20).
• Renew the brake fluid (Section 21).
• Renew the spark plugs (Section 22)."

És késõbb:

"Non-VVT-i models -
every 30 000 km or 2 years
Note: This procedure applies only to the non-
VVT-i engine models"

Ergo benéztem :D

De ettõl függetlenül én mindenképp tartanám ezt a cserét. A látottakból kiindulva...
:wink:
Azért azt nem árt tudni, hogy a béka Corik 1332cm3-s motorja számomra semmivel sem rosszabb konstrukció, mert az egy hagyományos, de írtó strapás, viszonylag könnyen javítható-karbantartható motor, pl, ha a házi szerelhetõséget vesszük itt a szûrõcsere kapcsán.
Cserébe a vvt-i finomabb moci, kicsit erõsebb, de bizonyos jellemzõiben bonyolultabb. Mindkettõnek meg van az elõnye és a hátránya.

Én tavaly nyáron 5-6 tanknyi 20-30%-nyi E85 keverékkel jártam, nálam semmilyen dugulás, rángatás, torpanás nem jelentkezett. Ez több dolgot is jelenthet:
1. Nem volt ganés a tank
2. Kevés volt az E85 aránya ahhoz, hogy feloldja a cuccost
3. Fokozatosan oldotta a koszt, így nem jelentkezett a dugulás.

Saját tapasztalatomból írom, hogy az E85-tel alacsony fordulaton jobb volt a reakciója a motornak gázadásra, mintha könnyebben ment volna, a hangja hallhatóan kisimult, a fogyi ezzel 20% körüli keverékkel bõ fél litert ugrott, de még így is kijöttem 6,7-6,8L átlagból. Tiszta benzinnel hosszú távon lazán kijön 6,0-6,1-bõl (max 110Km/h).

Viszont azt vettem észre. hogy az olajfogyásom hirtelen megugrott, így visszaálltam a sima benyára és az olajfogyás ismét megállt. Nem tudom tehát tudományosan, hitelesen alátámasztani, de úgy vettem észre, hogy az E85-tel jobban csipegeti az olajat.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
dogi77
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.

Hozzászólás Szerző: dogi77 »

bepi81 írta:
Ghee írta:A békalámpásban a motortérben van a bal oldali kerékdobnál, alul...
Akkor az még a szerencsésebb helyzet... :wink:
Dogi77-é faceliftes, mert vvti, így neki a hátsó ülés alatt lesz. Még szerencse, hogy egy életben max 1-szer kell cserélni. Amúgy az is lehet, hogy azért tették olyan eldugott helyre, hogy nagy eséllyel azt úgy sem kell piszkálni... De, sajna az E85-ös keverék gyanánt elõfordulhat.
A "durva"szûrõ cseréje megvolt még tavaly tavasszal (motortérben van, eldugott helyen ...) Nyár óta etanol nem ment bele, így nem biztos, hogy szûrõ gond lenne.
'00 E11, 1.6 Sedan
dogi77
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.

Re: fordulatszám - "esés"

Hozzászólás Szerző: dogi77 »

bepi81 írta:
dogi77 írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Több alkalommal elõfordult, hogy magasabb, 4000-es fordulatszám fölött (2. sebességi fokozattól felfelé) erõs gázadásnál egyszerûen elerõtlenedik a motor, esik a fordulat. Mihelyt egy pillanatra elveszem a gáz, erõre kap. Marha kellemetlen, fõleg elõzésnél...
Március elején volt olajcsere, valamint ennek keretében "átmostuk" a motort is, szebb, csendesebb lett a motorhang.
Nincs etanol a gépben (hasonlót csak annál tapasztaltam), sõt mostanában inkább adalékos üzemanyagokat kapott.

Ötletek, tippek?

(1.6. E11 3zz-fe)
Ahogy Ghee írta, dugulás lehet, valószínûleg az üa.szûrõben. Ha E85-öt használtál kb 50-50%-ban, vagy nagyobb arányban, akkor az oldhatott fel olyan mennyiségû koszt, lerakódást a tankodból, ami eldugította a szûrõt. Ajánlatos is az elsõ 500-1000km E85-ös km megtétele után 1-szer szûrõt cserélni. Ha jól tévedek ez a hátsó ülés alatt található, bár én még nem bontottam szét hozzá az enyémet. Elég babrás cserélni. :)
Hibakódot nem ír ki? (check engine?)
Sziasztok! Bocs, válaszolhattam volna egy hozzászólás keretében is:

Pont az általad leírt okok miatt cseréltünk szûrõt, de jó ideje nem etanolozok, kivéve az egyik "kedves" benzinkút jóvoltából, ahopl a benzint ügyesen jó alaposan megkeverték alkohollal és benzin áron árusították. de ez egy másik történet... :x

Hibakód nincs, keverékszegény üzemanyag-jelzés meg pláne :D :)

Kaptam ötletet haldokló / rosszalkodó benzinpumpára is.
'00 E11, 1.6 Sedan
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: fordulatszám - "esés"

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

dogi77 írta: Pont az általad leírt okok miatt cseréltünk szûrõt, de jó ideje nem etanolozok, kivéve az egyik "kedves" benzinkút jóvoltából, ahopl 1. a benzint ügyesen jó alaposan megkeverték alkohollal és benzin áron árusították. de ez egy másik történet... :x


2. Kaptam ötletet haldokló / rosszalkodó benzinpumpára is.
1. Nem mondod!!! :shock: Örülnék, ha részleteznéd a sztorit!!! Én mindig szagmintát veszek minden tankolásnál, a benzin és az E85 szagát könnyedén meg lehet különböztetni. De ilyet, még nem hallottam!

2. Bingó, ez lett volna következõ tippem, csak szeretek elõször mindig a legegyszerûbb kérdéseken végigmenni.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
dogi77
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2009 márc. 02, 10:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XVI. ker.

Hozzászólás Szerző: dogi77 »

Vidéki út elõtt tankolás, kutat nem írok (úgy sem tudnám "hivatalosan bizonyítani"), lelkesen 95-ös üzemanyagból 40 x liter betölt a gépbe. Elindul, jól húz az autó a városban, aztán az autópályán tipikus etanol hatás, gps-s szerinti 110-nél az autó hangosabb, magasabb sebesség tartományban rosszul húz. Fogyasztás (tankolásnál nulláztam a fed. komp.-ot) 2 személlyel elõször ~ 8 liter, majd egész hétvégét figyelembe véve (cirka 420 km autópálya, visszaúton inkább 120 fölött) 8,3 L. Horror... Ennyit akkor fogyasztott, amikor 40 % etanol körül autóztam hajdanán.

Szagolni nem szagoltam. A barackot jobban és messzebbrõl felismerem... :)
'00 E11, 1.6 Sedan
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

bepi81!

A kasztni merevségében teljesen igazad van. Újabb, modernebb,(más piacra szánt) modell... A bunker érzés megvan. Belsõ desgin szerintem 5csillagos.
A motorok modernebbek. Elektromos szervó istenkirály.

DE!

A futómûve köszönõviszonyban sincs az E11-ével. Az összeszerelés minõsége szintén... Az E12 már zörög-nyiszog (60e km) Az E11-bõl egy nyikkanást sem hallani (170e km) Bár ez lehet a csendesség miatt szembetûnõbb...

Mindenesetre meglepõ volt számomra az E11. Sokkal rosszabbra számítottam.
Sõt!

Az olajcserével megszûnt az olajfogyasztás. 8)
Amikor elhoztuk 500km alatt bekapott kb 2 decit (Valami Agip csoda volt benne). Most Castrol 5W-30 ment bele, és 1000km alatt semmit nem moccant.
Egyre jobban szeretem... :oops: :D
Válasz küldése