Autoreszelgetes
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Miért van a toronymerevítõ? -Hogy merevítse a kasztnit:)
Miért vágják a rugót? -Hogy lejjebb legyen a súlypont, ezáltal satbilabb lesz az autó.
-Ha van egy merev kasztnid, ami nem tekeredik kanyarodáskor össze-vissza, és azt még lejjebb is ülteted (akár vágott rugóval), akkor még stabilabb lesz az autód. Nagyobb vezetési élményt fog nyújtani. Fõleg akkor, ha egy mérnökök által összehangolt futómûvet (rugót és gátlót) raksz alá.
Viszont ha vágod a rugót, halálraítéled a gátlókat.(kb 1év és kuka)
Lehet kerékjárati ívbe bele fog érni a gumi, akkor peremezni kell....
Gondolkodj el rajta megéri-e flexelgetni...
Miért vágják a rugót? -Hogy lejjebb legyen a súlypont, ezáltal satbilabb lesz az autó.
-Ha van egy merev kasztnid, ami nem tekeredik kanyarodáskor össze-vissza, és azt még lejjebb is ülteted (akár vágott rugóval), akkor még stabilabb lesz az autód. Nagyobb vezetési élményt fog nyújtani. Fõleg akkor, ha egy mérnökök által összehangolt futómûvet (rugót és gátlót) raksz alá.
Viszont ha vágod a rugót, halálraítéled a gátlókat.(kb 1év és kuka)
Lehet kerékjárati ívbe bele fog érni a gumi, akkor peremezni kell....
Gondolkodj el rajta megéri-e flexelgetni...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Bardos6
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 956
- Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
- Tartózkodási hely: 17.ker
Re: Felfüggesztés
A toronymerevítõ pozitívan a vágott rugó negatívan.Jampi írta:Üdv,
Lenne egy szakmai kérdésem: A toronymerevítõ-vágott rugó kombináció hogyan befolyásolja az autó élettartamát? Ha valaki tud hozzászólni, azt megköszönném.
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Én is sima, vagy alkoholos Clinnel tisztítom, meg mikroszálas törlõkendõvel, amit a Tesco-ban adnak kb 3-400Ft-ért. Mivel nem áztatom a Clinnel a fûtõszálat kizárt, hogy ettõl bármi baja legyen, nem kell aggódnod miatta. Ráfújod és pár mp alatt szárazra törlöd.sede7 írta:Elorebocsatom, nem tudom, jo-e a topicvalasztas.
Hetvegen mosas utan torolgettem az autot, aztan amikor a belteret pucolgattam (Pronto torlokendovel), rajottem, h valahogy a hatso ablakrol meg szoktam feledkezni. Aztan eszembe jutott, hogy nem is tudom, mivel szabad a futoszalas feluletet tisztitani. Szoval a talan banalis, talan bargyu kerdesem: mivel es hogyan pucoljunk, apoljunk hatso ablakot belulrol?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Felfüggesztés
Hát, nem tudom, mi értelme van a toronymerevítõ mellett vágott rugóval kocsikázni... A toronymerevítõ sem pár száz Ft megvenni, 4 db normális sport rugó sem olyan ördöngõs összeg 30.000Ft körül már lehet kapni, nem tudom, hogy a Corikhoz pontosan mennyibe kerül, de az eredményt össze sem lehet hasonlítani a vágott rugóval.Bardos6 írta:A toronymerevítõ pozitívan a vágott rugó negatívan.Jampi írta:Üdv,
Lenne egy szakmai kérdésem: A toronymerevítõ-vágott rugó kombináció hogyan befolyásolja az autó élettartamát? Ha valaki tud hozzászólni, azt megköszönném.
Bocsi, ha valakinek vágott rugója van, de nekem ez olyan sufnitunig-feeling, kár elrontani így egy normál rugót, hisz, keményebb nem lesz, ugyanúgy fog billegni, mint elõtte, csak kisebb úton fog rugózni és nem is stabil szerkezet a helyén. Egy 1200-es Ladán még soso, de egy Toyotán...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
-
ksz315
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 765
- Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Elektomos cuccokat, kapcsolókat mivel szoktatok tisztítani? Rakoncátlankodik az ablakemelõm kapcsolója, néha beragad. Szétszedtem, de mechanikai akadályt nem, csak némi koszt találtam. Sajnos lehet, hogy a rugó része kezd elfáradni. Ezt a verziót annyira nem preferálnám, mivel nem gyári kapcsoló, hanem utólag, az importõr építette be, így a pótlása asszem nem lenne túl egyszerû.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne, ami talán elég kezdõ kérdés, de nekem csak a napokban tûnt fel amikor a motor járását vizsgálgattam.
Szóval az mitõl van, illetve normális dolog e, hogy ha alapjáraton elkezdem pumpálni a féket a motor fordulatszáma szépen elkezd felfele kúszni (sikerült a kb 1400-1600 RPM et elérni)?
Nekem nem tûnik túl logikusnak a dolog, de hátha van erre magyarázat.
Egy olyan kérdésem lenne, ami talán elég kezdõ kérdés, de nekem csak a napokban tûnt fel amikor a motor járását vizsgálgattam.
Szóval az mitõl van, illetve normális dolog e, hogy ha alapjáraton elkezdem pumpálni a féket a motor fordulatszáma szépen elkezd felfele kúszni (sikerült a kb 1400-1600 RPM et elérni)?
Nekem nem tûnik túl logikusnak a dolog, de hátha van erre magyarázat.
'93 EE101 Liftback, 4E-FE
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Ha szervós a fék akkor azért... Ha a kormányt tekered, akkor is beemeli. Legalábbis nekem....
Sõt... Ha 2-3 mp-nél tovább üresben van, és nem nyúlok semmihez, akkor elejti a fordulatot 1-200-al...
Viszont, ha kinyomott kuplunggal állok pl lámpánál indulásnál, akkor viszont marad 750-800 környékén.
Egész okos a motorvezérlés...
Sõt... Ha 2-3 mp-nél tovább üresben van, és nem nyúlok semmihez, akkor elejti a fordulatot 1-200-al...
Viszont, ha kinyomott kuplunggal állok pl lámpánál indulásnál, akkor viszont marad 750-800 környékén.
Egész okos a motorvezérlés...
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Megoldódott a hõfokszabályozó problémám! Mindkét bowdent (akarom mondani drótot) leakasztottam, és a végeik felõl elkezdtem telenyomni Berner Multi Spray-jel. Közben idõnként ide-oda tologattam a szabályozó kart, tehát járattam a drótokat, hogy a körülöttük levõ mûanyag ház teljesen megteljen (egyébként már az elsõ befújás után könnyen jártak, majd amikor tele lett a drót körüli üreg, lefelé lejtettem a drótokat és durva fekete cucc folyt ki belõlük. Gondolom tele volt kosszal porral és már szorulhatott. Most simábban jár, mint valaha.cslaci105 írta:Úgy jártam, hogy a mûszerfal közepén a "manuális klíma" hõmérséklet szabályozó csúszkája megszorult. Ez az a csúszka, aminek a karjából két bowden indul, egyik a motortérben a radiátor csapjához megy, a másik meg az utastérben a mûszerfal alatt, egészen lent lábnál valami fehér mûanyag dobozba. A bowden mindkét végét leakasztottam a rendeltetési helyérõl (a csapról, és a "fehér dobozról") és kézzel próbálva könnyedén tudtam nyitni-zárni mindkét "csapot". Visszatérve a mûszerfal csúszkájához, a bowdenek leakasztva, tehát terhelés nem adódik rájuk, az még mindig szorul, és ha meleg felõl hideg felé húzom, akkor könnyedén átcsúszik, ha viszont hideg felõl meleg felé, úgy szorul, illetve az utat három ugrással teszi meg. Igazából nem látom, hogy hol szorulna, maga a kar egy bordázott mûanyag idomon csúszik, ami be is van zsírozva. A bowdenek közül ami az alsó részbe megy átlátszó, azt át tudtam világítani, abban nem látok törést vagy szakadást. A másik ami a motortérbe megy kék, nem átlátszó, de a drótszál mozog benne, ha a csúszka karja húzgálva van.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- beni777
- Visszajáró

- Hozzászólások: 117
- Csatlakozott: 2010 jún. 30, 11:46 am
- Tartózkodási hely: Zala megye / Gutorfölde
Nekem van mind2Sancy írta:Miért van a toronymerevítõ? -Hogy merevítse a kasztnit:)
Miért vágják a rugót? -Hogy lejjebb legyen a súlypont, ezáltal satbilabb lesz az autó.
-Ha van egy merev kasztnid, ami nem tekeredik kanyarodáskor össze-vissza, és azt még lejjebb is ülteted (akár vágott rugóval), akkor még stabilabb lesz az autód. Nagyobb vezetési élményt fog nyújtani. Fõleg akkor, ha egy mérnökök által összehangolt futómûvet (rugót és gátlót) raksz alá.
Viszont ha vágod a rugót, halálraítéled a gátlókat.(kb 1év és kuka)
Lehet kerékjárati ívbe bele fog érni a gumi, akkor peremezni kell....
Gondolkodj el rajta megéri-e flexelgetni...
Mondjuk a rugó nem vágott
EE90 2E 1.3 HB
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Féknek semmi köze a motorfordulathoz. A kormányszervo az más, mivelveferi írta:Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne, ami talán elég kezdõ kérdés, de nekem csak a napokban tûnt fel amikor a motor járását vizsgálgattam.
Szóval az mitõl van, illetve normális dolog e, hogy ha alapjáraton elkezdem pumpálni a féket a motor fordulatszáma szépen elkezd felfele kúszni (sikerült a kb 1400-1600 RPM et elérni)?
Nekem nem tûnik túl logikusnak a dolog, de hátha van erre magyarázat.
azt szíj hajtja, amikor dolgozik a szervoszivattyú, ahhoz bizony a motor
teljesítménye kell. Alapjáraton, hogy ne álljon le a motor, be van építve
a nyomóágba egy nyomáskapcsoló, ami plusz levegõt-->plusz üzemanya-
got juttat be-->emeli a motorfordulatot.
A fék csupán a motor szívóereje által keltett vákuumot használja. Lehet, hogy át van szakadva a vákuumdobban a membrán (az a nagy kerek,
amire a fõfékhenger van csavarozva). Ilyenkor a fék benyomásával több
levegõ jut a motorba, és emelkedhet a fordulatszám. Érzésre jó a fék-
hatásod ? Nem lett keményebb a pedál (menet közben) ?
HelloLackó írta:Féknek semmi köze a motorfordulathoz. A kormányszervo az más, mivelveferi írta:Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne, ami talán elég kezdõ kérdés, de nekem csak a napokban tûnt fel amikor a motor járását vizsgálgattam.
Szóval az mitõl van, illetve normális dolog e, hogy ha alapjáraton elkezdem pumpálni a féket a motor fordulatszáma szépen elkezd felfele kúszni (sikerült a kb 1400-1600 RPM et elérni)?
Nekem nem tûnik túl logikusnak a dolog, de hátha van erre magyarázat.
azt szíj hajtja, amikor dolgozik a szervoszivattyú, ahhoz bizony a motor
teljesítménye kell. Alapjáraton, hogy ne álljon le a motor, be van építve
a nyomóágba egy nyomáskapcsoló, ami plusz levegõt-->plusz üzemanya-
got juttat be-->emeli a motorfordulatot.
A fék csupán a motor szívóereje által keltett vákuumot használja. Lehet, hogy át van szakadva a vákuumdobban a membrán (az a nagy kerek,
amire a fõfékhenger van csavarozva). Ilyenkor a fék benyomásával több
levegõ jut a motorba, és emelkedhet a fordulatszám. Érzésre jó a fék-
hatásod ? Nem lett keményebb a pedál (menet közben) ?
A fék nem lett keményebb, inkább kicsit puhábbnak tûnik de szerintem ez csak valami lélektani érzet mert fogni fog és mindig jól reagál. De ha szépen "felpumpálom" a fordulatot akkor a végén tényleg felkeményedik a pedál.
'93 EE101 Liftback, 4E-FE

