Teccik, persze. Számolgathatunk, sajnos a közlekedés lesz sokkal drágább bármit is töltünk a tankba.montoya írta:
No azért gondolkodjunk. Emelkedik persze, de azonos arányban, magyarul az árkülönbözet aránya nem változik, tehát forintban kiszámolva bõven nõ, míg a gáz beszerelésének költsége kb konstans. Teccikéteni?
E11 - (1997-2002)
- KunLacus
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
- Kapcsolat:
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Tény, hogy nem lesz olcsóbb. Csak arra céloztam, hogy a változó költségek növekedése egyre inkább a fix költségek irányába terel. Hamarabb fog megtérülni a gáz azonos árarányok mellett, tehát egyre többen fogják használni.KunLacus írta:Teccik, persze. Számolgathatunk, sajnos a közlekedés lesz sokkal drágább bármit is töltünk a tankba.montoya írta:
No azért gondolkodjunk. Emelkedik persze, de azonos arányban, magyarul az árkülönbözet aránya nem változik, tehát forintban kiszámolva bõven nõ, míg a gáz beszerelésének költsége kb konstans. Teccikéteni?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy 4E-FE motor hengerfejéhez hol mennek az olajfuratok? Kipuff-vagy szívó oldalon? Melyik oldal (jobb-bal-szimmetrikus)? És milyen távolságra van a blokk peremétõl?
A kérdés azért merült fel, mert van egy kis olajszivárgás, amit egyenlõre nem tudok hova tenni. És szeretném a legsúlyosabb tételt kizárni...
Ha nem kipuff oldalon, akkor a kérdés második fele:
A vezérmû tengely szimmeringel, vagy csak azzal a gumidugóval van letömítve?
Ha szimmering, akkor mennyire gáz cserélni?
Elõre is köszi a válaszokat!
Olyan kérdésem lenne, hogy 4E-FE motor hengerfejéhez hol mennek az olajfuratok? Kipuff-vagy szívó oldalon? Melyik oldal (jobb-bal-szimmetrikus)? És milyen távolságra van a blokk peremétõl?
A kérdés azért merült fel, mert van egy kis olajszivárgás, amit egyenlõre nem tudok hova tenni. És szeretném a legsúlyosabb tételt kizárni...
Ha nem kipuff oldalon, akkor a kérdés második fele:
A vezérmû tengely szimmeringel, vagy csak azzal a gumidugóval van letömítve?
Ha szimmering, akkor mennyire gáz cserélni?
Elõre is köszi a válaszokat!
-
ksz315
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 765
- Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
- Tartózkodási hely: Budapest
"Kész" a Csacsi, fék és olajfolyás rendbetéve (legalábbis remélem jó lesz). Vezérlés lecserélve, futómû már nem kopog. Végre az üzemanyag szûrõ is ki lett cserélve.
Az elsõ fék megszorult, állítólag a fékcsõ miatt. Ki lett cserélve, meg a betétek is, fékfolyadék is cserélõdött. Fog-kienged, teszi a dolgát, viszont sokkal késõbb kezd fogni, mint kellene, kb csak a pedálút 2/3-a 3/4-e után. Nem levegõs, mert a fékhatás állandó. Lehet ez attól, hogy a tárcsa nem lett cserélve, csak a betét, és még nem koptak össze?
Sede belsõ éjszakai képeit nézve elhatároztam, hogy kicserélem az összes belsõ izzót. Ehhez kérnék segítséget, hogy mit-hol kell megbontani, hova milyen izzó kell. Jó lenne, ha elõre be tudnám szerezni a szükséges izzókat, és nem a szétborít-kiszed-boltbamegy a kiszedettel-összerak procedúrát kéne végigjárni. Eddig csak a hátsó ködlámpa kapcsolóba sikerült belenézni, hogy oda milyen kell, de típust ahhoz se tudok.
Ami kellene:
- Mûszerfal izzók
- elakadásjelzõ kapcsoló
- hátsó ködlámpa kapcsoló
- fényszórómagasság állító
- fûtés konzol
- klíma kapcsoló
- hátsó szélvédõ fûtés kapcsoló
Valaki tud segíteni, mit hol tudok szétszedni, hova milyen izzó kell?
(projekt hamarosan)
Az elsõ fék megszorult, állítólag a fékcsõ miatt. Ki lett cserélve, meg a betétek is, fékfolyadék is cserélõdött. Fog-kienged, teszi a dolgát, viszont sokkal késõbb kezd fogni, mint kellene, kb csak a pedálút 2/3-a 3/4-e után. Nem levegõs, mert a fékhatás állandó. Lehet ez attól, hogy a tárcsa nem lett cserélve, csak a betét, és még nem koptak össze?
Sede belsõ éjszakai képeit nézve elhatároztam, hogy kicserélem az összes belsõ izzót. Ehhez kérnék segítséget, hogy mit-hol kell megbontani, hova milyen izzó kell. Jó lenne, ha elõre be tudnám szerezni a szükséges izzókat, és nem a szétborít-kiszed-boltbamegy a kiszedettel-összerak procedúrát kéne végigjárni. Eddig csak a hátsó ködlámpa kapcsolóba sikerült belenézni, hogy oda milyen kell, de típust ahhoz se tudok.
Ami kellene:
- Mûszerfal izzók
- elakadásjelzõ kapcsoló
- hátsó ködlámpa kapcsoló
- fényszórómagasság állító
- fûtés konzol
- klíma kapcsoló
- hátsó szélvédõ fûtés kapcsoló
Valaki tud segíteni, mit hol tudok szétszedni, hova milyen izzó kell?
(projekt hamarosan)
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
- sede7
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010 feb. 19, 05:39 pm
- Tartózkodási hely: Bp.
Nekem Pacsker intézte a beszerzést is, ha dobsz neki egy pü-t, biztos megmondja, hol vette õket, de úgy emlékszem, volt közte gyári is.ksz315 írta:Sede belsõ éjszakai képeit nézve elhatároztam, hogy kicserélem az összes belsõ izzót.
[...]
Valaki tud segíteni, mit hol tudok szétszedni, hova milyen izzó kell?
Bár lehet, hogy pü. sem kell hozzá, elvégre moderátor
- KunLacus
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
- Kapcsolat:
Hol találom azokat a képeket? érdekel engem is...ksz315 írta:"Kész" a Csacsi, fék és olajfolyás rendbetéve (legalábbis remélem jó lesz). Vezérlés lecserélve, futómû már nem kopog. Végre az üzemanyag szûrõ is ki lett cserélve.
Az elsõ fék megszorult, állítólag a fékcsõ miatt. Ki lett cserélve, meg a betétek is, fékfolyadék is cserélõdött. Fog-kienged, teszi a dolgát, viszont sokkal késõbb kezd fogni, mint kellene, kb csak a pedálút 2/3-a 3/4-e után. Nem levegõs, mert a fékhatás állandó. Lehet ez attól, hogy a tárcsa nem lett cserélve, csak a betét, és még nem koptak össze?
Sede belsõ éjszakai képeit nézve elhatároztam, hogy kicserélem az összes belsõ izzót. Ehhez kérnék segítséget, hogy mit-hol kell megbontani, hova milyen izzó kell. Jó lenne, ha elõre be tudnám szerezni a szükséges izzókat, és nem a szétborít-kiszed-boltbamegy a kiszedettel-összerak procedúrát kéne végigjárni. Eddig csak a hátsó ködlámpa kapcsolóba sikerült belenézni, hogy oda milyen kell, de típust ahhoz se tudok.
Ami kellene:
- Mûszerfal izzók
- elakadásjelzõ kapcsoló
- hátsó ködlámpa kapcsoló
- fényszórómagasság állító
- fûtés konzol
- klíma kapcsoló
- hátsó szélvédõ fûtés kapcsoló
Valaki tud segíteni, mit hol tudok szétszedni, hova milyen izzó kell?
(projekt hamarosan)
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
- MDaemon
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Tavaly õsszel cseréltem le a belsõ világítást itthon mindkét kocsiban, uh még akkor összeírtam hogy hova milyen izzó kell.
A két mûszeregység különbözõ volt:
Az enyémben fordszám nélküli, spirálos órával megáldott mûszerfal van, abba kellett 15 db 1,2W-os, 1 db 3W-os (alacsony üzemanyagszint-jelzõ, ezt végül nem cseréltem) meg 4 db 5W-os üvegfejû izzó.
Fateroméban digit kijelzõs, fordszámmérõs a mûszerfal (E11 LB terra facelift, angol gyártás), oda csak 1,2W-os ment, de abból 23 db.
A középkonzol mögött szintén két db 1,2W-os izzó van.
Elkezdtem összeszedni a kapcsolókban lévõ kis izzókat is, a neten fellelhetõ cikkszámok alapján mindenféle izzó van benne vegyesen. A kis mûanyag foglalatból ki kell hajtogatni a lábukat, és akkor ki lehet cserélni õket (erre Bandagoose hívta fel a figyelmemet, thx!
). Amiket kicseréltem (a többinek csak utánanéztem, egyelõre maradtak):
- hátsó ködlámpa kapcsoló: 12V 60 mA rizs
- fényszóró magasságállító: 14 V 40 mA rizs
(- hátsó ablakfûtés: 80 mA vagy 60 mA, a két kocsira külön cikkszám volt)
(- A/C: 60 mA)
(- elakadásjelzõ: 65 mA)
A szétszedésekrõl pár szóban:
A mûszerfalat körbevevõ keretet két csavar fogja, ezek a karima alján vannak betekerve. Ha ezt kiszedted látszik a mûszerfalat rögzítõ 3 csavar. Ez után ki lehet hajtogatni az egységet, szerencsés esetben a spirálon kívül mást nem kell lehúzni. A izzók foglalatait picit elfordítva ki lehet szedni, majd az égõt csak simán ki kell húzni belõle. Ha van rajtuk zöld sapka, azokkal óvatosan kell bánni, hajlamosak ráégni az izzóra és akkor nehezen jönnek le.
A középkonzolról leveszed a tekerõket, mögöttük van össz 2 csavar, majd alulról kezdve ki lehet pattintani az egész "elõlapot". Ha kapcsolókhoz menõ vezeték(ek)et lehúzod, ki todod venni az egészet. A kapcsolókat asszem elõrefelé ki lehet pattintani a keretbõl, de se azokkal, se a szivargyújtó-hamutartó világítással nem szöszmötöltem.
Fényszóró magasságállítóhoz le kell venni a középkonzol kézifékkar körüli részét, ezt 4 csavar tartja (2 oldalt elõl, kettõ meg hátul). Elöl még össze van pattintva az elõtte lévõ darabbal. A kapcsolót ebbõl felfelé tudod kiszedni, jó esetben látszik az oldalában az égõ.
Miután kicseréltem, egy darabig esténként többet nézet a mûszerfalat mint az utat, annyira jól nézett ki!
A két mûszeregység különbözõ volt:
Az enyémben fordszám nélküli, spirálos órával megáldott mûszerfal van, abba kellett 15 db 1,2W-os, 1 db 3W-os (alacsony üzemanyagszint-jelzõ, ezt végül nem cseréltem) meg 4 db 5W-os üvegfejû izzó.
Fateroméban digit kijelzõs, fordszámmérõs a mûszerfal (E11 LB terra facelift, angol gyártás), oda csak 1,2W-os ment, de abból 23 db.
A középkonzol mögött szintén két db 1,2W-os izzó van.
Elkezdtem összeszedni a kapcsolókban lévõ kis izzókat is, a neten fellelhetõ cikkszámok alapján mindenféle izzó van benne vegyesen. A kis mûanyag foglalatból ki kell hajtogatni a lábukat, és akkor ki lehet cserélni õket (erre Bandagoose hívta fel a figyelmemet, thx!
- hátsó ködlámpa kapcsoló: 12V 60 mA rizs
- fényszóró magasságállító: 14 V 40 mA rizs
(- hátsó ablakfûtés: 80 mA vagy 60 mA, a két kocsira külön cikkszám volt)
(- A/C: 60 mA)
(- elakadásjelzõ: 65 mA)
A szétszedésekrõl pár szóban:
A mûszerfalat körbevevõ keretet két csavar fogja, ezek a karima alján vannak betekerve. Ha ezt kiszedted látszik a mûszerfalat rögzítõ 3 csavar. Ez után ki lehet hajtogatni az egységet, szerencsés esetben a spirálon kívül mást nem kell lehúzni. A izzók foglalatait picit elfordítva ki lehet szedni, majd az égõt csak simán ki kell húzni belõle. Ha van rajtuk zöld sapka, azokkal óvatosan kell bánni, hajlamosak ráégni az izzóra és akkor nehezen jönnek le.
A középkonzolról leveszed a tekerõket, mögöttük van össz 2 csavar, majd alulról kezdve ki lehet pattintani az egész "elõlapot". Ha kapcsolókhoz menõ vezeték(ek)et lehúzod, ki todod venni az egészet. A kapcsolókat asszem elõrefelé ki lehet pattintani a keretbõl, de se azokkal, se a szivargyújtó-hamutartó világítással nem szöszmötöltem.
Fényszóró magasságállítóhoz le kell venni a középkonzol kézifékkar körüli részét, ezt 4 csavar tartja (2 oldalt elõl, kettõ meg hátul). Elöl még össze van pattintva az elõtte lévõ darabbal. A kapcsolót ebbõl felfelé tudod kiszedni, jó esetben látszik az oldalában az égõ.
Miután kicseréltem, egy darabig esténként többet nézet a mûszerfalat mint az utat, annyira jól nézett ki!
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony 
- KunLacus
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
- Kapcsolat:
Köszönöm szépen!Laic írta:viewtopic.php?t=1415&start=15KunLacus írta:Hol találom azokat a képeket? érdekel engem is...
Én kísérleteztem a LED-es izzók beépítésével mûszerfalba. Találtam egy üzletet, ahol lehet kapni mindenféle foglalatú LED izzót, amit egész egyszerûen a régi helyére kell tolni, és kész is. Nekem sajna nem jött be, mert ugyan sokkal szebb (zöld) fénye volt, DE nem szórta úgy a fényt, mint a régi izzószálas. Így vissza az egész, én az Auchan-ban találtam W2x4,6D foglalatú izzót, rá a zöld kotont, és már mûkszik is. Szerintem ez a LED-es cucc csak akkor jó, ha eredetileg kialakítják a tükrözését...
MÁS:
Szeretnék ülésfûtést beszerelni, vagy beszereltetni. Van ilyen tapasztalat? Melyik jó, melyik nem?
Én olyan kapcsolót szeretnék, ami a helyzetjelzõ bekapcsolása után világít, mint bármelyik kapcsoló. Ezért föláldozom a hamutartóm világítását, hisz azt soha sem használom, amúgy folyton kiég. (arról nem is beszélve, hogy a '89-es Zsiguli a kesztyûtartóját is világította :S) Szóval kellene 2 db 3 állású, világító kapcsoló...
Vagy sokat akarok?
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
- KunLacus
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
- Kapcsolat:
MDaemon írta:Tavaly õsszel cseréltem le a belsõ világítást itthon mindkét kocsiban, uh még akkor összeírtam hogy hova milyen izzó kell.
A két mûszeregység különbözõ volt:
Az enyémben fordszám nélküli, spirálos órával megáldott mûszerfal van, abba kellett 15 db 1,2W-os, 1 db 3W-os (alacsony üzemanyagszint-jelzõ, ezt végül nem cseréltem) meg 4 db 5W-os üvegfejû izzó.
Fateroméban digit kijelzõs, fordszámmérõs a mûszerfal (E11 LB terra facelift, angol gyártás), oda csak 1,2W-os ment, de abból 23 db.
A középkonzol mögött szintén két db 1,2W-os izzó van.
Elkezdtem összeszedni a kapcsolókban lévõ kis izzókat is, a neten fellelhetõ cikkszámok alapján mindenféle izzó van benne vegyesen. A kis mûanyag foglalatból ki kell hajtogatni a lábukat, és akkor ki lehet cserélni õket (erre Bandagoose hívta fel a figyelmemet, thx!). Amiket kicseréltem (a többinek csak utánanéztem, egyelõre maradtak):
- hátsó ködlámpa kapcsoló: 12V 60 mA rizs
- fényszóró magasságállító: 14 V 40 mA rizs
(- hátsó ablakfûtés: 80 mA vagy 60 mA, a két kocsira külön cikkszám volt)
(- A/C: 60 mA)
(- elakadásjelzõ: 65 mA)
A szétszedésekrõl pár szóban:
A mûszerfalat körbevevõ keretet két csavar fogja, ezek a karima alján vannak betekerve. Ha ezt kiszedted látszik a mûszerfalat rögzítõ 3 csavar. Ez után ki lehet hajtogatni az egységet, szerencsés esetben a spirálon kívül mást nem kell lehúzni. A izzók foglalatait picit elfordítva ki lehet szedni, majd az égõt csak simán ki kell húzni belõle. Ha van rajtuk zöld sapka, azokkal óvatosan kell bánni, hajlamosak ráégni az izzóra és akkor nehezen jönnek le.
A középkonzolról leveszed a tekerõket, mögöttük van össz 2 csavar, majd alulról kezdve ki lehet pattintani az egész "elõlapot". Ha kapcsolókhoz menõ vezeték(ek)et lehúzod, ki todod venni az egészet. A kapcsolókat asszem elõrefelé ki lehet pattintani a keretbõl, de se azokkal, se a szivargyújtó-hamutartó világítással nem szöszmötöltem.
Fényszóró magasságállítóhoz le kell venni a középkonzol kézifékkar körüli részét, ezt 4 csavar tartja (2 oldalt elõl, kettõ meg hátul). Elöl még össze van pattintva az elõtte lévõ darabbal. A kapcsolót ebbõl felfelé tudod kiszedni, jó esetben látszik az oldalában az égõ.
Miután kicseréltem, egy darabig esténként többet nézet a mûszerfalat mint az utat, annyira jól nézett ki!
23db van a kilométerórában? Azta... nem gondoltam volna. Nekem nem is a világításával van bajom, hanem hidegben megfagy a kilométerórában vmi, és irtózatos dörzs hang mellett 130 és 180 között billeg a mutató városban, 50-nél, egészen míg föl nem melegszik...
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
- MDaemon
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Az összes visszajelzõlámpának van saját izzója, plusz háttérvilágításnak több is be van téve. A középsõ nagy óráknál ha jól rémlik 4-4, meg két oldalt a vízhõfok és üzemanyagszintnél is 2-2. Legalább egyfajta kell csak bele, uh egyszerûbb beszerezni (már ha van annyi a boltban
)
És még így is van egy csomó hely, ami ki van hagyva (pl. diffizár, overdrive visszajelzõ)
És még így is van egy csomó hely, ami ki van hagyva (pl. diffizár, overdrive visszajelzõ)
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony 
- KunLacus
- Újonc

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 feb. 10, 10:05 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Karcag
- Kapcsolat:
Újabb kérdés merült föl bennem:
A külsõ tükröm fûthetõ, elektromos. De nem fût. Hogyan lehet a szétszedéséhez hozzáfogni, a tükörlap kipattintható a házból? Mert ugyebár a ház teljes egészében a karosszériától csavarral távolítható el, de attól még én nem fogok a tükörlapomhoz hozzáférni...
Sajnos a szerelõ nem szeret ilyen piszlicsáré ügyekkel foglalkozni. Így hát magad uram, ha szolgád nincs...
A külsõ tükröm fûthetõ, elektromos. De nem fût. Hogyan lehet a szétszedéséhez hozzáfogni, a tükörlap kipattintható a házból? Mert ugyebár a ház teljes egészében a karosszériától csavarral távolítható el, de attól még én nem fogok a tükörlapomhoz hozzáférni...
Lacus
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)
'01-es 1,4-es 3ajtós (E11 facelift)

