E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szervusz!

A Ráncfelvarrottakba volt fedélzeti számítógép fent a rádió helyén. Azokba mind, kivétel nélkül. A 2C-T dieselben és a két VVti benzinesben. A nagyjából 99 elõttiekben nem volt, még a G6-ban sem. Szerintem óriási munka lenne utólagosan berakni és ott már szinte dupla ECU-val kéne üzemeltetni a kocsit :D Van nekem egy kiszerelt, ha kell megválok tõle, de félek, hogy nem megoldható. Egyébként fogyasztásokat mért, meg 1-2 oda jelezte ki a hõmérsékletet legjobb tudomásom szerint.
Fordszámmérõ berakása, igen komplett mûszeregység cserével. Vigyázni kell, mert volt 3-4 fajta! hátul, felül csatis, spirálos, elektromos km órás, digit kijelzõs, forgós napi számlálós... Beszerelése nokedli, megvan negyed óra alatt. Km óra állás értelemszerûen nem marad meg. Eseteg lehet tekergetni, de én félnék, hogy megsérül a szerkezet. Nagy eséllyel hátul csatis spirálos, így G6 mûszeregység is berakható, amit már szereltem be 3 db E11-be.
Van még pár utólagos fejlesztési lehetõség. Olvasgass a fórumon!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Szia!

Malaclámpás? A 1997-2000 között gyártott "kerek" lámpásra gondolsz? 2000-2001(2) között már külön volt a fényszóró és a tompított, ez a rácfelvarrás egyik leghasznosabb újítása volt szerintem.
Ha 2000 elõtti, akkor azokban még nem volt fed. comp. Átlagfogyasztást, pillanatnyi átfolyást, meg átlagsebességet mér a comp a 2000 utániakban. Szerintem lehet nélküle élni, bár ez ugye egyénfüggõ.
A fordulaszámmérõ hiánya az már komolyabb. Cseréje állítólag nem nagy munka, de kell hozzá cserélni a komplett mûszeregységet. Gondolom az, hogy a km óra állás megmaradjon már komolyabb meló, mert akkor a kettõbõl kell egyet csinálni. Kis megszokás után lehet fordulatszámmérõ nélkül is élni, nekünk sincs, de persze jobb lenne ha volna :D
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Harmony a legalapabb felszereltség, én keresnék inkább egy Terrát legalább (esetleg Lunát), a Harmony rettentõen alap tényleg. Én spec klíma nélkül se vennék autót, de elfogadom, hogy van, akit ez nem zavar, de a késõbbi eladásnál ez rendkívül komoly hátrány lesz. Ahogy a fapad felszereltség is. A malaclámpásban nem volt fedcomp, csak a piskótalámpásban, tehát a ráncfelvarrottjában (ám azokhoz már más motor is járt). Az újak fed. compja pont a más motortípus miatt nem beköthetõ a régebbibe (anno én is kérdeztem :D ).
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Köszönöm a gyors válaszokat srácok! :wink:
Megnyugtattatok. Persze én is jobban örülnék egy terrának, de ilyen árban(600) nem nagyon találni sajnos értelmeset szerintem. Csak 230-240 ezer km-el, ami kicsit húzósnak tûnik. :?
Bár ugye oda tekerik ahova... :roll: Ennek viszont garantált a km...
És igazából 2. autó lenne, édesanyámnak munkábajárásra, néha nekem, egyenlõre 0 autós tapasztalat, stb... (E12 D-4D mellé)
De természetesen folyamatosan figyelem a hirdetéseket.Hátha.... :D
Más:

Ezeket is gyártották angliában, vagy csak a faceliftesektõl kezdve?
Van a családban egy E12 D-4D faceliftes, ugye az angol... Meg is látszik pár helyen... :cry: Jobban szeretnénk Japán gyártásút.

Örülök, hogy rátaláltam a fórumra, segítõkész a társaság :taps:
OFF:
Ha valakinek szoci, vagy 2T motorral kapcsolatban lenne problémája, keressen. Párat már építettem. Abban viszonozni tudom talán a segítségetek! :P 7
ON.
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Hát az én Terrámnak nem kell már annyira sok, hogy 230 ezer legyen benne, tapossa a 185-öt ugyanis. :lol: És semmi baja (4EFE).
Érdemes lenne drágábbakat is megnézni, felhívni. Ha el akarják adni és nem csak árulni, talán találsz még jobbat. :wink: Ez egy piac, alkudni kötelezõ! Persze szakértõvel kellene átnézetni mindenképp. :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

kleingy!

Köszönöm a tanácsot! Édesapám autószerelõként, és kárszakértõként is lehúzott pár évet, szóval ezzel szerintem nem lesz gond. 8) :D

Egyébként mire érdemes odafigyelni? Esetleg valami jellemzõ típushiba? Alkualapnak esetleg... :twisted:
Hajlamos esetleg valahol rohadni? Sárvédõív, stb?
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

PiciPeti írta:kleingy!

Köszönöm a tanácsot! Édesapám autószerelõként, és kárszakértõként is lehúzott pár évet, szóval ezzel szerintem nem lesz gond. 8) :D

Egyébként mire érdemes odafigyelni? Esetleg valami jellemzõ típushiba? Alkualapnak esetleg... :twisted:
Hajlamos esetleg valahol rohadni? Sárvédõív, stb?
Sárvédõíveknél talán pörsenés lehet, de nem tartom valószínûnek, hogy E11 rohadna. VVTI-t mindenképp érdemes hidegen meghallgatni, csörög-e, stb. Ha szépen jár(hidegen, melegen, fordulaton), akkor nagy baj szerintem nem lehet vele.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Köszönöm a választ!

Még akad kérdésem... :oops: :roll: A gyári vezérmûszíjat fel lehet valahogy ismerni? Értem ezalatt, hogy volt-e már cserélve? Illetve, ha jól tudom, akkor 100e km a csereperiódus. Találtam egy 100e alatti példányt, és más kapaszkodót nem találok a leellenõrzéséhez. Még mindig malacról van szó. Azthiszem 4E-FE motorkóddal.

Elõre is köszönöm a válaszokat!
ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ksz315 »

Ha jól tudom a gyári szíjat elõször tényleg 105e-nél illik cserélni. Csak tanácsként: utánna inkább 60-80ekm-enként illik cserélni a vezérlést.
Azt, hogy a gyárit mirõl lehet felismerni (fel lehet-e egyáltalán), majd megmondják a nálam sokkal okosabbak :D
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya »

PiciPeti írta:Köszönöm a választ!

Még akad kérdésem... :oops: :roll: A gyári vezérmûszíjat fel lehet valahogy ismerni? Értem ezalatt, hogy volt-e már cserélve? Illetve, ha jól tudom, akkor 100e km a csereperiódus. Találtam egy 100e alatti példányt, és más kapaszkodót nem találok a leellenõrzéséhez. Még mindig malacról van szó. Azthiszem 4E-FE motorkóddal.

Elõre is köszönöm a válaszokat!
Féktárcsák, lengéscsillapítók. Elsõ tárcsának vagy eléggé kopottnak, vagy nagyon frissnek kell lennie, és minden gátlónak bõven GYÁRInak (tehát nem nyikoroghat, tökéletesen kell mûködnie).
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Javítsatok ki, de egy szíjnak nemcsak km korlátozása, de év korlátozása is, nem? Valami 6 év rémlik.
Egyébként én is 60 ezer környékén (elõtte) ledobtam az utángyártottat, hiába volt márkás (Mitsuboshi vagy Gates), ez nem játék 4EFE-n. :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
Laic
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 228
Csatlakozott: 2010 okt. 25, 03:23 pm
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Hozzászólás Szerző: Laic »

Nekem is 5-6 év rémlik, de talán 80-90e km. Lehet tévedek!

Más: A kézifék visszajelzõm továbbra is fel-fel villan, világít, van hogy csak magától, van hogy egy nagyobb fékezéstõl kezdve, aztán csak úgy elalszik.
Arra a visszajelzõre csak a kézifék kapcsoló van rákötve? Nem lehet hogy valami fék-kopotságot is figyel, vagy már a fékolaj régi, sûrû és az nem tetszik neki?
Toyota Corolla 1,4 sedan E11 4E-FE
tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol »

kleingy írta:Harmony a legalapabb felszereltség, én keresnék inkább egy Terrát legalább (esetleg Lunát)
Szerintem meg azt érdemes megvenni ami a legjobb állapotú és legolcsóbb, ha együtt tudsz élni a fapaddal. Ahogy öregszik az autó egyre inkább az állapota fog számítani és nem az extrák. Huszonéves vasakat többnyire úgyis melós szekérnek vesznek és sokkal többet számít hogy a következõ mûszakin át lehet-e még tolni vagy sem mint az idõs korban amúgy is megbízhatatlan elektromos ablakemelõ, tükör, abs és egyéb digitális csingilingik.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy »

Ez oké, de egyelõre csak tizenegynehány évesek a mi vasaink, nagyon sok víz lefolyik addig a Dunán és addig is miért ne élhetnél együtt egy jobb felszereltségûvel...? Persze ha valami nagyon brutál jó vásár van Harmonyra, legyen az, de sztem Terra lenne a minimum. Én még azelõtt azért szeretném jobbra/újabbra cserélni, mielõtt bontószökevény lenne belõle. :D
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Teljesen igazatok van!

Én is a "jóvásár"-ra várok, csak eddig ez csak Harmony-ból fordult elõ. Ha Sol-ba lenne, vagy Terrában, annak én is jobban örülnék, de azok ugye jóval drágábbak, és általában többet is futottak... :?
Az eladás pedig, ha minden igaz nem játszik. Marad amíg megy... 8) :lol:
Szóval tényleg a megbízhatóság a fõ szempont.
Válasz küldése