Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

aham!

A barkácsáruházban még körbenézek, köszönöm. A zajcsillapítást még nem tudom hogy hogyan lesz bár amit belinkeltél, az elég húzós...:)
MR2 - 2001
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Tudom...ezek profi anyagok. Keress rá a neten bitumenlapra, az olcsóbb, és
jó megoldás lehet.
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Lackó írta:Tudom...ezek profi anyagok. Keress rá a neten bitumenlapra, az olcsóbb, és
jó megoldás lehet.
És ez a bitumenlap miben rosszabb az elõbbiekben belinkelteknél? Nehezebb? vagy nem szigeteli annyira a hangot?
MR2 - 2001
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Annyival rosszabb, hogy merevebb, csak melegítés hatására "alakítható" és kihüléskor rideggé válik. Lackó által említett bitumenlapokat általában padlólemez, csomagtér fenéklemez gyári szigetelésénél is használják. Pl. a corollákban is.
Szvsz, ha belefogsz akkor inkább szánj rá kicsit többet, de megéri. :wink:
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Igaza van Biagionak. Elõfordulhat, hogy egy erõs hideg éjjelen fogja magát,
és leesik a bitumenlap az ajtólemezrõl.....:)
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Kivéve, ha elõtte az ajtólemez, illetve úgy általában a hordozó felület RENDESEN le van zsírtalanítva a felrakás elõtt. Ajtónál erõsen kétemberes a buli, mivel a kissé megmelegített (hõlégfúvóval pl, hogy könnyen alakra idomítható legyen) bitumenlap felhengerelése, és felnyomkodása az ajtóborításra könnyen végzõdhet kitüremkedések elõidézésében. Szóval Kata tartson ellen a külsõ felületen! :D
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe »

DBandesz írta:Kivéve, ha elõtte az ajtólemez, illetve úgy általában a hordozó felület RENDESEN le van zsírtalanítva a felrakás elõtt. Ajtónál erõsen kétemberes a buli, mivel a kissé megmelegített (hõlégfúvóval pl, hogy könnyen alakra idomítható legyen) bitumenlap felhengerelése, és felnyomkodása az ajtóborításra könnyen végzõdhet kitüremkedések elõidézésében. Szóval Kata tartson ellen a külsõ felületen! :D

Értem! :D Bár a garázsban 12-13 fok van de a tárolóba sem jön le szívesen. Biztos segítene... :D
MR2 - 2001
Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro »

Egy idõben én is le akartam teljesen szigetelni az akkori autómat,szóval bújtam az ezzel foglalkozó témákat.
A bitumenlapot ajtóra ne tedd fel!!Elõbb utóbb le fog esni,olyan is volt már hogy az autót tûzõ napon hagyták és lemállott.
Vizszintesen jó lehet pl padló,vagy csomitartó,de nagy hátránya hogy igen nagy súlytöbbleted lesz utánna.
A dynamit drága,de nagyon profi cucc könnyû,vékony mégis iszonyatosan jól csillapít ajtóra én csak ezt raknék.
89' E9 Hatchback.
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

retro írta:Egy idõben én is le akartam teljesen szigetelni az akkori autómat,szóval bújtam az ezzel foglalkozó témákat.
A bitumenlapot ajtóra ne tedd fel!!Elõbb utóbb le fog esni,olyan is volt már hogy az autót tûzõ napon hagyták és lemállott.
Vizszintesen jó lehet pl padló,vagy csomitartó,de nagy hátránya hogy igen nagy súlytöbbleted lesz utánna.
A dynamit drága,de nagyon profi cucc könnyû,vékony mégis iszonyatosan jól csillapít ajtóra én csak ezt raknék.
Na és a rücsivel való lefújás??
Corolla E11 G6 HB 4E-FE
Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro »

Bandagoose írta:
retro írta:Egy idõben én is le akartam teljesen szigetelni az akkori autómat,szóval bújtam az ezzel foglalkozó témákat.
A bitumenlapot ajtóra ne tedd fel!!Elõbb utóbb le fog esni,olyan is volt már hogy az autót tûzõ napon hagyták és lemállott.
Vizszintesen jó lehet pl padló,vagy csomitartó,de nagy hátránya hogy igen nagy súlytöbbleted lesz utánna.
A dynamit drága,de nagyon profi cucc könnyû,vékony mégis iszonyatosan jól csillapít ajtóra én csak ezt raknék.
Na és a rücsivel való lefújás??
Na az is jó az ajtókra.
Nem tudom melyikre gondolsz de az amelyiket kenni kell
az tuti hogy ugyanaz amit a dynamit is forgalmaz más néven kb. 7szeres áron!!
A lényeg hogy vigyél fel 3-4 réteget,az elsõt hígíthatod.
Ha hangzás miatt szigetesz,érdemes meghallgatni elõtte és utánna!
Félelmetes a különbség.
89' E9 Hatchback.
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Én anno a küszöb barkácsolása után az autó "padlóját", plusz az ajtót (igaz, csak a bal elsõt, mert épp azt szereltem) is bitumenlappal szigeteltem. Bõ másfél éve volt, de még nem esett le az ajtóról. Pedig nem ritkán állt kint az autó -10 és +35 között az utcán. Felrakás elõtt is csak alkohollal töröltem le a felületet, hõlégfúvóval jól "megolvasztva" pedig nagyon könnyen lehet felrakni.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
ApafiMihaly
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm

csörög a motor

Hozzászólás Szerző: ApafiMihaly »

Sziasztok!

Új vagyok köztetek. Végre megvettem régi vágyamat, egy 1989-es EE90-es fehér Corollát. Ismerõstõl vettem, tudtam mi minden pénz költött rá az elmúlt években. Nos, eleget ahhoz, hogy nyugodt szívvel megvegyem a kocsit.

Magyarországi forgalomba helyezésû, a mûszer szerint 247e km van benne, akár reális is lehet. Van viszont egy érdekes motor gondom, amit nem tudok hol megfogni. Már írt valaki motorcsörgésrõl valahol, de nem találom, elõre is bocsánat érte!

Szóval. Amikor hideg a motor, zokszó nélkül teszi a dolgát. Nem gond a pörgetés (persze ez nem szétforgatást jelent) és az sem, ha alacsonyabb fordulaton kap nagyobb gázt. Ha bemelegszik, az alacsony tartományban elkezd csörögni. Elég csúnyán szól. Amint elér egy kritikus fordulatszámhatárt, kisimul a hangja és abbahagyja. Megfelelõ mennyiségû és minõségû olaja van, idõben cserélve. Volt aki üzemanyagra gyanakodott. 95-ös MOL benzint kap leginkább. 98-ast nem próbáltam még, de meglepne, ha ezen múlna. Van valami ötletetek?

Más: ehhez az _E9_ sorozathoz tud valaki rendes gépkönyvet?

Elõre is köszönöm:

Mihály
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Szia !

Lehet rossz gyújtásbeállítás, nem belevaló gyertya, olajfogyasztás.....
Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa »

Lackó írta:Szia !

Lehet rossz gyújtásbeállítás, nem belevaló gyertya, olajfogyasztás.....
honnan jön a csörgés?
ApafiMihaly
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm

Hozzászólás Szerző: ApafiMihaly »

gecsa írta: honnan jön a csörgés?
a motortérbõl, de pontosan nem tudom lokalizálni. Most adok neki az olajhoz spéci adalékot, ami a szelepzajokat csökkenti és a kopásból eredõ réseket tömi némileg. Ha ettõl változik a helyzet, akkor ez az irány lesz. Ha nem, akkor az elõgyújtást merre kezdjem el állítani?

Persze ehhez jó lenne tudni a karburátor típusát, ezt már kérdeztem a karbis topicban :)

Mihály
Toyota Corolla Liftback 1.3 XL 1989
Válasz küldése