Ha téma nem kapcsolódik a közlekedéshez és nincs ilyen jelledû tanulság, javaslat, üzenet benne akkor tényleg nem illik ide. Ezt 60%-ban úgy éreztem, hogy ide illik.
Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Igaz lehet egy ilyen olvasata is a dolognak. Csak félig illik ide, de ezt említettem is. A kapcsolódás ott van és szerintem nagyon fontos, hogy az emberek ne legyenek közönyösek, és ha van alkalmuk és módjuk jelezzenek vagy közöljék ha életveszélyes dolgot csinál a másik. Nem a kis figyelmetlenségekre gondolok, vagy kicsi de annál bosszantóbb dolgokra, hanem életveszélyt okozó dologokra. Ha szembe jönnek a Te sávodban az ügy! Mindenki ügye! Ha halkan tûröd, hogy letolnak az útról tegyed, de ne lepõdj meg ha nem változik semmi. Legalább ha egyszer adódik az életben lehetõséged, hogy kikérd magadnak az életveszélyes manõvereket (kultúrált keretek közt) akkor szerintem inkább tedd meg. Lehet, hogy tényleg sült bolond, mint az Én esetemben... de ha van egy kicsi halvány esély, hogy nem teszi meg többé, Te meg sem próbálod? A vélt/valós sérelem? Nincs miért kételkednünk. Miért tegyük?
Ha téma nem kapcsolódik a közlekedéshez és nincs ilyen jelledû tanulság, javaslat, üzenet benne akkor tényleg nem illik ide. Ezt 60%-ban úgy éreztem, hogy ide illik.

Ha téma nem kapcsolódik a közlekedéshez és nincs ilyen jelledû tanulság, javaslat, üzenet benne akkor tényleg nem illik ide. Ezt 60%-ban úgy éreztem, hogy ide illik.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ez a téma azért nyílt, hogy mindenki a saját nézetét megoszthassa a másikkal. Ha átolvassa valaki friss jogsis, vagy olyan, aki eddig nem értette miért villognak dudálnak rá, az lehet rádöbben, olyan szituációra, amiben esetenként õ volt a hibás és a legközelebbi alkalomnál már lehet orvosol rajta. Már ezért megéri!
Egyikünk sem tökéletes és nem vagyunk az utak királyai (ellenben Layosh!
). Szerintem nagyon sok hasznos és valóban fontos dolog hangzott már itt el, ahhoz képest minimális volt az off. Lehet, hogy valaki alapjában véve egy jó sofõr és az elhangzottak 90%-án mosolygott, hogy ki az a hülye, aki így vezet, de lehet, hogy 10%-ban újat hallott (még ha ennek hangott nem is adott). Már ezért is megérte!
Bubi is, Te is Én is, többiek is hibázunk. Ez így van rendjén. De ettõl függetlenül miért ne írjuk le, nyomatékosítsuk a dolgokat? Csak jobban belénk vésõdik és jobban figyelünk rájuk.
Itt nem akar senki Isten lenni, szerintem senki nem állítja, hogy õ nem hibázik soha. Hibáztam már sokszor én is, mégis írok ide. Szerintem nem baj.
A lényeg, hogy gyúrjunk egy olyan egyveleget, ami egy olyan közlekedési hozzáállást, gyakorlatot eredményez, amivel még itt Bp-en is biztonsággal, elõzékenyen és mások bosszantása nélkül tudjunk közlekedni.
Sajnálom, hogy nem értünk ebben egyet. Nem kukacoskodás, tényleg hasznosnak tartom ezt a topicot.
Egyikünk sem tökéletes és nem vagyunk az utak királyai (ellenben Layosh!
Bubi is, Te is Én is, többiek is hibázunk. Ez így van rendjén. De ettõl függetlenül miért ne írjuk le, nyomatékosítsuk a dolgokat? Csak jobban belénk vésõdik és jobban figyelünk rájuk.
Itt nem akar senki Isten lenni, szerintem senki nem állítja, hogy õ nem hibázik soha. Hibáztam már sokszor én is, mégis írok ide. Szerintem nem baj.
A lényeg, hogy gyúrjunk egy olyan egyveleget, ami egy olyan közlekedési hozzáállást, gyakorlatot eredményez, amivel még itt Bp-en is biztonsággal, elõzékenyen és mások bosszantása nélkül tudjunk közlekedni.
Sajnálom, hogy nem értünk ebben egyet. Nem kukacoskodás, tényleg hasznosnak tartom ezt a topicot.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Újabb panasz. Gyalogosként egy bevásárlóközpont parkolójában osonok a bevásárlókocsival a kocsi felé az út szélén. Látom, hogy jön egy opeles figura és ahogy jön szemben ahol elvileg 2 kocsi el kéne, hogy férjen egymással szemben húzza rám ( hangsúlyozom szemben ) vagy 20-30 km/h-s tempóval a kormányt. Elsuhan tõlem 5 cm-re. Kicsit megtorpanok félre ugorva. Utánna ordítok:
-Ez egy kicsit közel volt!
A f@szi visszatolat letekert ablak. Értetlenkedik. Neki ez teljesen rendben volt. A távolság is teljesen elegendõ volt hiszen nem jött nekem. És nyugodtan rábízhatom az életem.
Mondtam neki, hogy köszi nem. Nagyjából ebben maradtunk.
Én nem tudom, hogy mi van az emberekkel? Értelmetlen kockázatot vállalnak és felháborodnak amikor valaki észreveszi és szól nekik. Ebben az esetben tényleg igaz volt, hogy Õ vezetõülésben elég távol ült tõlem, csak közben Õ körbe van véve 1,3 tonna karosszériával ami már nem volt távolabb 5 cm-nél.
Én ha tehetem 1 teljes autónyi szélességet hagyok gyalogosok, kerékpárosok, és minden puhatestû kikerülésénél. A bevásárlóközpontok parkolója úgy tudom 5 km/h-s korlátozás alá esik és ez abszolút nem értelmetlen. Az emberek, fejükben listákkal, vágyakkal gondolatokkal, és maguk elõtt egy bevásárlókocsival navigálnak egy parkoló autókkal, beláthatatlan holtterekkel teli helyen. Minden vagánykodás egy autós részérõl balesetveszélyt okozhat. Figyeljünk egymásra!
-Ez egy kicsit közel volt!
A f@szi visszatolat letekert ablak. Értetlenkedik. Neki ez teljesen rendben volt. A távolság is teljesen elegendõ volt hiszen nem jött nekem. És nyugodtan rábízhatom az életem.
Mondtam neki, hogy köszi nem. Nagyjából ebben maradtunk.
Én nem tudom, hogy mi van az emberekkel? Értelmetlen kockázatot vállalnak és felháborodnak amikor valaki észreveszi és szól nekik. Ebben az esetben tényleg igaz volt, hogy Õ vezetõülésben elég távol ült tõlem, csak közben Õ körbe van véve 1,3 tonna karosszériával ami már nem volt távolabb 5 cm-nél.
Én ha tehetem 1 teljes autónyi szélességet hagyok gyalogosok, kerékpárosok, és minden puhatestû kikerülésénél. A bevásárlóközpontok parkolója úgy tudom 5 km/h-s korlátozás alá esik és ez abszolút nem értelmetlen. Az emberek, fejükben listákkal, vágyakkal gondolatokkal, és maguk elõtt egy bevásárlókocsival navigálnak egy parkoló autókkal, beláthatatlan holtterekkel teli helyen. Minden vagánykodás egy autós részérõl balesetveszélyt okozhat. Figyeljünk egymásra!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Más téma.
általában valamilyen fura okból kifolyólag szeret panaszkodni a magyar, és
ha valami jót tapasztal, hajlamos azt magától értetõdõnek venni.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én úgy látom, kezdünk elõzékenyebbek
lenni a gyalogosokkal. Egyre több olyat látok, hogy megáll mindkét kocsisor
ha gyalogos van a járda szélén.
általában valamilyen fura okból kifolyólag szeret panaszkodni a magyar, és
ha valami jót tapasztal, hajlamos azt magától értetõdõnek venni.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én úgy látom, kezdünk elõzékenyebbek
lenni a gyalogosokkal. Egyre több olyat látok, hogy megáll mindkét kocsisor
ha gyalogos van a járda szélén.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Az elsõ állítás teljesen igaz, azzal a kitétellel, hogy valaki észreveszi és elismerõen biccent villant. Én még azt is meg szoktam köszönni ha az áéruházban szépen rakják a zacskóba a dolgaimat. Nem keverik pl. a nyers húst a túrorudival meg ilyenek.Lackó írta:Más téma.
általában valamilyen fura okból kifolyólag szeret panaszkodni a magyar, és
ha valami jót tapasztal, hajlamos azt magától értetõdõnek venni.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én úgy látom, kezdünk elõzékenyebbek
lenni a gyalogosokkal. Egyre több olyat látok, hogy megáll mindkét kocsisor
ha gyalogos van a járda szélén.
A második dologhoz meg kell egy olyan forgalmi környezet ami ezt lehetõvé teszi. A pl. éppen le akarnak tolni a gyalogosátkelõ elõtt akkor necces arra számítani, hogy mögöttem jövõ majd meg fog állni. Ilyenkor mérlegelni kell. Ne feledkezzünk meg arról se, hogy véletlenül se teremtsünk életveszélyes helyzetet udvariasságból ( másik elé csalogatni a gyalogost, stb. ) Egyébként tényleg egyre többen figyelnek és lassítanak gyalogosátkelõk környékén.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Birka
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Ez csak és kizárólag a médiában a kresz változáskora figyelmet felhívó kampány miatt tudható be. Szvsz.Lackó írta: Nem tudom, ki hogy van vele, de én úgy látom, kezdünk elõzékenyebbek
lenni a gyalogosokkal. Egyre több olyat látok, hogy megáll mindkét kocsisor
ha gyalogos van a járda szélén.
Végre valamire jó a nagy testvér és az agymosás!
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
El kell, hogy mondjam, nem vagyok az az agresszív vezetõ a közúton. Ma mégis belerángattak egy szituációba amiben úgy tûnhetett, elszakadt a cérna. Egy tipikus ki ha Én nem típus, 10 milliós autóban, gyerek gyerekülésben hátul. A lendületemet megtartva a jobbról kerültem ki az ácsorgókat a lámpaváltásnál. Viszont ez a harmadik surranó sáv gyorsan elfogy azon a szakaszon és éppen tértem volna úgy 40-50 km/h-vel a tötymörgõk elé amikor balról a kihaénnem durván sávot váltva majdnem átgázolt rajtam. Én egy dudával adtam tudtára, hogy ott vagyok, nehogy nekem jöjjön. Ezt Õ egy ráfékezéssel honorálta. Én nem tudom mit akart. Amikor megpróbáltam mellé menni elgyorsított majd késõbb belassított elõttem. Láthatóan kommentálni akarta az eseményeket. Még mielõtt megszólalhattam volna, elhallgattatott. Valamit zagyvált a kreszrõl és, hogy jobbra tarts van. Én az oktatást megköszönve felhívtam a figyelmét arra a picurka tényre, hogy azért dudáltam rá mert nyilván nem látta, hogy ott vagyok. Így elkerültük a karambolt. Ezt Õ közúti veszélyeztetéssel honorálta és ezek után még elkezd nekem papolni a kreszrõl. Azt meg, hogy milyen ember fékezget rá a forgalom résztvevõire úgy, hogy egy karon ülõ van a fedélzeten azt inkább hagyjuk is, mert belegondolni is szörnyû! Milyen gyerek lesz abból?
Ez volt egy nyugis, vasárnap délután.
Ez volt egy nyugis, vasárnap délután.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Biagio
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
Sajnos nagyon rossz tapasztalatokkal bõvült a hazafele utam a balcsiról. Este 8kor indultunk hazafele gondolva, hogy idõbe érjünk haza (sejteni lehetett, hogy sokan lesznek a pályán), DE... Székesfehérvártól Pest fele 3 sávos az autópálya, de nincs kihasználva.
A sok nyomorult nem ismeri azt az írott szabályt, hogy jobbra tartás. Nagyon sokszor, már-már szinte folyamatosan üres volt a külsõ sáv, mert mindenkinek középsõ sávba volt bérlete. Könyörgöm hol van megírva, hogy nem mehetsz 120-130-at a külsõ sávban, mikor az üres? Miért kell hátráltatni azokat akik mennének. Így az a helyzet áll elõ sokszor, hogy épphogy cipõskanállal a belsõ sávba be kell sorolni és onnan túrnak le, de Te nem tudsz lehúzodni a középsõbe, mert a sok láma ott szüttyög 120-al.
Gondolom nem csak én vettem észre, de természetesen ebbõl adódoan voltak helyezkedések, közel baleset közeli hirtelen sávváltások, fékezések.
Könyörgöm miért kell ezt csinálni?
A sok nyomorult nem ismeri azt az írott szabályt, hogy jobbra tartás. Nagyon sokszor, már-már szinte folyamatosan üres volt a külsõ sáv, mert mindenkinek középsõ sávba volt bérlete. Könyörgöm hol van megírva, hogy nem mehetsz 120-130-at a külsõ sávban, mikor az üres? Miért kell hátráltatni azokat akik mennének. Így az a helyzet áll elõ sokszor, hogy épphogy cipõskanállal a belsõ sávba be kell sorolni és onnan túrnak le, de Te nem tudsz lehúzodni a középsõbe, mert a sok láma ott szüttyög 120-al.
Gondolom nem csak én vettem észre, de természetesen ebbõl adódoan voltak helyezkedések, közel baleset közeli hirtelen sávváltások, fékezések.
Könyörgöm miért kell ezt csinálni?
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem

No injektor No ABS No Computer No problem

Én az M7-est nyáron nagy íveben kerülöm, ha csak tehetem.Biagio írta:Sajnos nagyon rossz tapasztalatokkal bõvült a hazafele utam a balcsiról. Este 8kor indultunk hazafele gondolva, hogy idõbe érjünk haza (sejteni lehetett, hogy sokan lesznek a pályán), DE... Székesfehérvártól Pest fele 3 sávos az autópálya, de nincs kihasználva.![]()
A sok nyomorult nem ismeri azt az írott szabályt, hogy jobbra tartás. Nagyon sokszor, már-már szinte folyamatosan üres volt a külsõ sáv, mert mindenkinek középsõ sávba volt bérlete. Könyörgöm hol van megírva, hogy nem mehetsz 120-130-at a külsõ sávban, mikor az üres? Miért kell hátráltatni azokat akik mennének. Így az a helyzet áll elõ sokszor, hogy épphogy cipõskanállal a belsõ sávba be kell sorolni és onnan túrnak le, de Te nem tudsz lehúzodni a középsõbe, mert a sok láma ott szüttyög 120-al.![]()
Gondolom nem csak én vettem észre, de természetesen ebbõl adódoan voltak helyezkedések, közel baleset közeli hirtelen sávváltások, fékezések.
Könyörgöm miért kell ezt csinálni?
Tipikusan az a hely, ahol az emberek azt hiszik, hogy 120-al már kötelezõ a belsõ sávban menni és maradni. Nem mernek kisorolni a külsõbe, mert majd "nem tudnak visszamenni". LOL.
Az M5-ön kb. kéthetente megyek Kiskunfélegyházára, minden évszakban. Ég és föld a különbség. Pedig ott is szokott komoly forgalom lenni.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hasonlókat éltünk meg mis is hazafele. És ahogy Andrew is mondja, jellemzõ az M7-esen.
Nagyon sok az az önzõ makacs ember, aki azt mondja, hogy én 130-al megyek, annyi a megengedett maximum, beállok a leggyorsabba úgyse mehet senki többel. Ha valaki utolér, az meg lassítson csak úgyis szabályt sért...
A középsõbe meg gyakorlatilag mindenki ott megy. "nehogymár a jobb szélsõbe menjek, mert az a kamionoké, meg a trabiké".
Így meg sajnos engem belekényszerítenek a szabálytalanságba. Nem vagyok a nagy nevelõ típus, de 4-5 km/h különbséggel szépen megelõzöm jobbról, hogy vegye már észre magát. Az esetek 15 %-ba bejön, és kimennek utána jobbra, a többibe nem. Nagyon elszomorítónak tartom. Ha netán hátulról rávillogsz, még ki is kéri magának. Nem folytatom, idegelem magam. Nagyon önzõek az emberek és nem tudnak a pályán közlekedni egyáltalán.
Megint más kérdés, hogy éjszaka országúton, ha ÜRES, akkor az út közepe fele tartok és ott megyek, mert rettegek a vadaktól és így nagyobb esélyem van az észlelésre.
Nagyon sok az az önzõ makacs ember, aki azt mondja, hogy én 130-al megyek, annyi a megengedett maximum, beállok a leggyorsabba úgyse mehet senki többel. Ha valaki utolér, az meg lassítson csak úgyis szabályt sért...
A középsõbe meg gyakorlatilag mindenki ott megy. "nehogymár a jobb szélsõbe menjek, mert az a kamionoké, meg a trabiké".
Így meg sajnos engem belekényszerítenek a szabálytalanságba. Nem vagyok a nagy nevelõ típus, de 4-5 km/h különbséggel szépen megelõzöm jobbról, hogy vegye már észre magát. Az esetek 15 %-ba bejön, és kimennek utána jobbra, a többibe nem. Nagyon elszomorítónak tartom. Ha netán hátulról rávillogsz, még ki is kéri magának. Nem folytatom, idegelem magam. Nagyon önzõek az emberek és nem tudnak a pályán közlekedni egyáltalán.
Megint más kérdés, hogy éjszaka országúton, ha ÜRES, akkor az út közepe fele tartok és ott megyek, mert rettegek a vadaktól és így nagyobb esélyem van az észlelésre.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Akkor van a legnagyobb esélyed az észlelésre ha lassan mész. Egyébként nem az a lényeg, hogy Te észleled-e. Általában akkor már késõ. Ha lassan mész akkor viszont Õk idõben észlelnek és van esélyük elkullogni. Ezt úgy veszed észre, hogy nem találkozol velük, de ez ne bátorítson arra hogy gyorsabban menj. Ahol vadveszély van ott általában vad is van!Pacsker írta:
Megint más kérdés, hogy éjszaka országúton, ha ÜRES, akkor az út közepe fele tartok és ott megyek, mert rettegek a vadaktól és így nagyobb esélyem van az észlelésre.
A témát egyébként érintettem már az elsõ oldalon. Ha van igény rá tovább boncolgathatjuk.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
