Akkor most mélyüljetek el. Lassuljon le a szívverésetek, hagyjátok, nézzétek a pulzálást:

és repüljünk vissza 1994-be. Még Budapesten is a legtöbben 120-as skodrival, ladákkal és warezokkal járnak, 1-2 újgazdag Budai jár Nyugati vagy Japán személyautóval. Ha új autót akarsz venni, még majdnem érvényes a rendszerváltásbann ismert 1 évet várunk, hogy megérkezzen ügyintézés, majd csönget valaki az ajtónkon:
"MZ/X, itt lenni jövõbõl, visszautazni, ahol már a telefon elfér a zsebünkben, ahol elektromos autók rohangálnak, most eljönni, hogy jót tenni veled és megérezd, azt a minõséget, amit pénztárcádból nem tudnál kinyögni önerõbõl. Beszállni ûrhalyóm, repülni velem Svájc, ahol venni neked Toyota Corolla Gti"
És igen! Sokszor ábrándoztunk klubtagokkal, hogy milyen jó lett volna egy 0 kilóméteres, vagy pár évet használt E9-be beleülni, ahol nem jelentkeznek még a kopások, nem ment át 10 gazdán az autó...
Nos velem 99%-ban ez történt meg tegnap!
A történet csütörtökön kezdõdött, miközben Csocsó kocisját néztük meg, hogy kedves Sanyi barátunk, akinek autót keresünk egy ideje, talált a neten egy E9 liftback GTi-t. Szerencsére ügyesen frissítgette a beállított keresést és nem vár mindig a másnapi autóvadászra. Örsön van kereskedésben.... az autó, de nem hiszem el, mert öhhöm szép állapotú és 15 éve egy 55 éves néninél volt. (elnézést, ha olvasod majd Sanyi, de nem vettem látatlanba komolyan, mert már volt, hogy egy E9 hatchback képekrõl is lepukkant gti-t felhívott és a tulaj azt mondta neki 30 ezer km van a kocsiban, amit minden további nélkül elhitt...) Nos emiatt csak átlagosan csigázott fel a dolog.
Este is kapom a hívást, hogy neki annyira tetszett, hogy menjek el szakérteni és, ha én is bólintok venné is meg. Kicsit gyengébbnek érzi, mint a 2003-as 1.6-os golfját, meg Mazda 323 1.8GT-t is nézeget, de nézzük meg. Mondtam, hogy másnap dolgom van és, ha eljön velem, akkor dél körül rápillanthatunk.
Nos még tegnap reggel is telefonálgatott, hogy menjünk menjünk, egye fene. Képekrõl tényleg szép volt, de mivel kereskedés nem volt sok bizalmam és látványosan megkapta a varázs-garázst. Szilikon mindenhol, meg vax, hogy csillogjon. Ettõl függetlenül nagyon tetszett. Elvileg még annyi volt, hogy 162ezer km.
Rögtön kompressziómérés (határértékeken belül), majd hibakódolvasás (elvileg lamdaszonda, vagy annak csatija, vagy ECU ezen része... (nem foglalkozunk vele, majd elmondom miért))
És akkor idõutazós sztoriba vissza! Hûbazmeg!!!

Ez tényleg egy 4-5 éves autó! Beltér makulátlan semmi oda nem illõ kiegészítõ, a feliratok a kritikus helyeken sem koptak el, mûszerfal még nem volt bontva, minden a helyén, a plüssök nincsenek kiszakadva, minden mûködik... Hmmm... Kezdett felcsigázni. Na akkor induljon (nem volt elõmelegítve!) szépen ketyeg, jó a hangja, hidegen sem vészes. Akkor irány a próbakörre:
A forgalomban az autók visszaalakultak trabókká, zsukkokká, polákokká és azt érzem, hogy én vagyok a király a tûzpiros úgy csillogó autóban, hogy MINDEN ember megnézi. A szar utakon is csak tompa puffogás hallatszik a gumik felõl, egy gömbfej nem kopog, a kormánymû is tökély, de valami nagyon fura

Nem is értem. Ültem már vagy 20 gti-ben, de valami hiányzik. Hát a nyöszögések, a zörgések, a nyikorgások. fõleg a liftback-ekben hátul szoktak elõjönni a fura hangok, de ebben SEMMI SEMMI nem hallatszik. Csak úgy megyek az úton és kész. Mintha megvettem volna újonnan és nem kéne aggódnom semmi miatt. A futómû olyan feszes, mintha Katona kezelésbe vette volna, a gátlók olyan kemények, hogy már már majdnem ringre valóak, semmi holtjáték a kormányban, azt csinálja, amit én akarok. A váltó hihetetlen, itt jegyezném meg, hogy a szólás-mondás, hogy a gyári gti gomb bõrös, most bebizonyosodott, mert tényleg az! ezen rajta van és nincs is szétkopva!!! A kormány sincs kisárgulva, hihetetlen.
A kipu gyári, enyhén sportos a hangja, de csak fordulaton és utazónál szinte nem is hallani. A fék határozottan kemény és, ha odalépünk meg is áll, a motor... Nos én is kicsit lustinak éreztem alul, de ugye se sportkipu, se szívóhang, lehet ez csal meg. De ha kicsit megforgattam elindult, nem volt baj. T-VIS mûködik, mindegy. Visszamegyünk, már ránküldték a "licitcsaládot", amikor alkudni akartam, hogy nekik is kell, és döntsünk, de egyáltalán nem hajlottak az alku fele. 299 volt az ára és pont. Nem szarozhattunk, mert tudtam, hogy péntek reggel megkapták a hirdetésvadászt a többiek és nem egy ember keres gti-t. Életem elsõ olyan autóvásárlása, hoyg semmit nem alkudhatok, de nem voltam ideges, csupán mosolyogtam a lelkemben és boldog voltam, de nagyon! A kasztniról nem esett szó: küszöb-hátsó kerékjárat kombó, mindkét oldalon elkezdõdött, de egyáltalán nem vészes, emellett elõl lehetett annó törve, de gyönyörûen helyrerakva a hézagok, szinte meg sem lehet mondani. Egyébként gyári szín mindenhol és úgy csillog, hogy nem hiszem el!
Sanyi! Megvesszük! Megírtuk a papírokat, aztán otthagytuk a kocsit lezárva, elintéztük a dolgom, 3 óra múlva vissza is értük. Ilyenkor már nem volt érdekük a kereskedõknek, de így fogadtak. Ilyet még nem "pipáltam", amióta elmentetek 3-an jöttek az autóért. Kötöttünk helyben biztit, aztán vittem haza a sárkányt, Sanyi meg a másik kocsit. Olyan iszonyat boldogság és büszkeség vált úrrá rajtam, ahogy minél többet vezettem. MINDEN dolog benne jobb picit, mint a mienkben:
- a kapcsolók pontosabbak és határozottabbak
- a diffi-féltengely-motorbak nem lóg semmit, semmi lötyögés motorfék és gáz közt.
- az ablakok simán gördülnek, nem szorulnak a sínben
- még a napi számláló is határozottabban pereg
- a váltó iszonyat pontos
- az ülés nincs kiülve....
Kérdezzetek akármit! Mindenben jobb! Tényleg hihetetlen érzés
Nos az autó papíron is egy 55-ös születésû nõé volt és azért adta el, mert nincs benne szervó és nehéz volt már tekernie. (rakunk bele nemsoká). 22. kerületben lakottt és szerintem nem volt vele soha távolabb, mint a helyi közért.
Amire hazaértem (TÉNYLEG NEM TÚLZOK!!!) 10 lóerõvel több lett az autó úgy, hogy nem pörgettem és nem õrültködtem vele. Egyszerûen annyira le lehetett koxolódva, hogy talán sose érte el az üzemi hõmérsékletet a kis távolságok miatt. Már azt mondom olyan fickós, mint az én MAP-osom és ha meglesz az olaj és vezérléscsere, egy M0 kör után szerintem verni fog mindenkit. Itt jegyezném meg, hogyha ezután nullázzuk a hibakódot szerintem nem is lesz baja a lambdával.
Õszintén szólva nagyon rossz volt belõle kiszállni! Az én GTim a kasztniján kívül egyáltalán nincs rossz állapotban, imádják mások vezetni, szerintem a MO-iak közül benne van a TOP 3-ban, de ez még egy lépcsõvel jobb volt. Nem tudok mit hozzáfûzni, vagyis addig írhatnám a regényt, amíg csak akarom. Eddigi legjobb E9-es élményem volt és már megérte ekkora Corolla buzinak lennem, hogy vezethettem ezt az autót. Ha lenne most 600 ezer ft-om, és Sanyi eladná, simán kiadnám a kezembõl érte. Felbecsülhetetlen az állapota!
Természetesen van 1-2 hibája, amit orvosolni fogunk. szokásos krézi gond, egyik haloványan fog, alapjáraton melegen talán vízpumpa kicsit kotyog, szokásos, olaj, vezérlés csere, no meg egy szervóbeépítés. Talán más nincs is. Aki teheti nézze meg! Gyönyörû autó kívül-belül, mûszakilag, esztétikailag!
Na és most ébredjetek fel

Nekünk ninc silyen autónk
