Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

iridium írta:Sziasztok!

Nem igazán ismerem itt a fórumozást, még csak most regisztráltam, de máris lenne egy kérdésem:
Nekem egy kék 92es Corollám van amihez keresek Budapesten hozzáértõ szerelõt aki az elektromos részét is ismeri a motoron kívül..
Viszonylag sürgõs lenne, mert évek óta elõször fordult elõ, hogy nem indult el többszöri indítózás után sem az autóm.(lehet, hogy rosz benzint tankoltam bele vagy a riasztó mondta fel a szolgálatot). :(

Elõre is köszi!
Iridium
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Keresd meg a fórumon Szullosz tagunkat!
Õ talán tud segíteni, ha van ideje.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Lehet hülyének nézni, de én most is önindítóra szavaznék, ha a gyújtáskábel, rotor, osztófej rendben van. Amióta megégettem magam és elõfordult nálam ez a jelenség azóta gyanakvóbb vagyok. :)
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista »

Tanácsot szeretnék kérni: szét szeretném bontani az ajtókat (E9 Liftback), hogy kicsit kipucolhassam az elektromos ablakemelõket, mivel elég nehezen járnak fel-le. Mi sorrend, és van valami különleges dolog amire figyelni kell? Elég csak egy szimpla olajozás, vagy van valamilyen kopó alkatrész amit esetleg cserélni kell?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Elõször pucolj ki minden sínt, görgõt, fogaskereket és utána zsírozd, ne olajozd.
Sokat fog segíteni, ha a két oldalsó vezetõ sín jl van belõve!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Pacsker írta:Elõször pucolj ki minden sínt, görgõt, fogaskereket és utána zsírozd, ne olajozd.
Sokat fog segíteni, ha a két oldalsó vezetõ sín jl van belõve!
Ügyes!

Ez kb. olyan válasz, mint a f.i.a.t. javítási útmutatókban:

Izzó csere:
- szerelje ki a lámpatestet
- cserélje ki a hibás izzót
- összeszerelés a szétszereléssel ellentétes sorrendben

Az hogy hogyan, nem fontos...

Szabber
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Biagio írta:Lehet hülyének nézni, de én most is önindítóra szavaznék, ha a gyújtáskábel, rotor, osztófej rendben van. Amióta megégettem magam és elõfordult nálam ez a jelenség azóta gyanakvóbb vagyok. :)
Következõ talira viszek Neked valami makett önindítót, játszhatsz vele...
:D

Szabber
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Kérdésem lenne a következõ:

ma mûszeregységet cseréltem a diesel E9-be, hogy szebb legyen. Az eredeti nem fordulatszámmérõs, ez az új igen. Természetesen berakva minden mûködött csak a fordulatszámmérõ nem. Elvileg a fordulatszámot is elektronikus úton kapja a fordulatszámmérõ, már csak az a kérdés, hogy a diselekben is elõ van-e készítve a jel hozzá. Vagy valami biztosíték hiányzik hozzá. Valaki tudja, hogy honnan lehetne fordulatszám jelet venni a dieselnél?

Egyébként sokkal szebb ez az óra, feldobja a belsõt.

Ami még érdekesség, hogy ez az óra is külön életet él, indulástól számítva kb. 15 másodperc, vagy 200 méter után kezdi mutatni a sebességet, esetleg ez is spirál problémát jelez? Az elõzõ órával ilyen baj nem volt.

Még egy érdekesség: az új mûszeregységben nincs izzítás visszajelzõ, lehet így nem is izzít? Na ez majd kiderül, ha reggel hidegen nem indul úgy, akkor ez az egész csere nem vált be, akkor lesz egy eladó :lol:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

Bruce E9 írta: Valaki tudja, hogy honnan lehetne fordulatszám jelet venni a dieselnél?
Elvileg a régebbi dízeleknél vagy az adagolóról, vagy a generátorról veszi a fordulatszámjelet.
Bruce E9 írta: Még egy érdekesség: az új mûszeregységben nincs izzítás visszajelzõ, lehet így nem is izzít? :lol:
Ha eddig izzított, akkor egy múszeregység cserétõl nem romlik el neked! :wink: Max annyi, hogy nincs benne a visszajelzés funkció, hisz az nem dízelbõl van, ugye? Biztos meg kell hogy legyen az is csak össze kell hasonlítani a két mûszercsoportot. :)
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

birka007 írta:
Bruce E9 írta: Valaki tudja, hogy honnan lehetne fordulatszám jelet venni a dieselnél?
Elvileg a régebbi dízeleknél vagy az adagolóról, vagy a generátorról veszi a fordulatszámjelet.
Bruce E9 írta: Még egy érdekesség: az új mûszeregységben nincs izzítás visszajelzõ, lehet így nem is izzít? :lol:
Ha eddig izzított, akkor egy múszeregység cserétõl nem romlik el neked! :wink: Max annyi, hogy nincs benne a visszajelzés funkció, hisz az nem dízelbõl van, ugye? Biztos meg kell hogy legyen az is csak össze kell hasonlítani a két mûszercsoportot. :)
izzítási kérdés megoldódott, most egy motort imitáló sárga jel világít izzítás gyanánt (mivel ez benzinesbõl való óra)

viszont fordulatszám mérésbõl és kijelzésbõl nem léptem elõrébb, de rajta vagyok az ügyön :D
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Üzemanyag szint mutatóval kapcsolatban járt már úgy valaki, hogy önálló életet kezdjen élni. Hol mutat jól, hol félig, hol teljesen 0-t. Ez a dízelnél jött elõ mostanában. Szerintetek mitõl lehet, hogy mûködik?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Bruce E9 írta:Üzemanyag szint mutatóval kapcsolatban járt már úgy valaki, hogy önálló életet kezdjen élni. Hol mutat jól, hol félig, hol teljesen 0-t. Ez a dízelnél jött elõ mostanában. Szerintetek mitõl lehet, hogy mûködik?
Nálam a vízhõfokmérõ van kicsit lefittyedve. Nem hajlandó a feléig elmenni. Mondjuk nem tudom, hogy egyáltalán el kell e mennie.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

E10-nél és E11-nél azt tapasztaltam, hogy nem megy el félig a vízhõfok, úgyh Bubi szerintem semmi gond!

Bruce!
Nem találkoztam ilyen problémával még E9-nél és nem is tudom mi lehet a probléma.
Apu Béjemvéjénél. Volt ilyen gond. Ott õscsicska módon van megoldva a mutató testelése. Egy forrasztás és azóta jó! Lehet nálad is testgond lesz...
Haj Rá!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:E10-nél és E11-nél azt tapasztaltam, hogy nem megy el félig a vízhõfok, úgyh Bubi szerintem semmi gond!

Bruce!
Nem találkoztam ilyen problémával még E9-nél és nem is tudom mi lehet a probléma.
Apu Béjemvéjénél. Volt ilyen gond. Ott õscsicska módon van megoldva a mutató testelése. Egy forrasztás és azóta jó! Lehet nálad is testgond lesz...
Haj Rá!
A testgondot hol érted, az üzemanyag szintjelzõ készülék körül kutakodjak, vagy a mutató (mûszer) körül?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Tudom, buta kérdés, de a Dieselt nem lehet kivillogtatni? (E8-ba is van olyan, ami nem diag csatis és mégis.)

Szerintem mûszeregység hátulján keres a problémát. Talán a nyákfóliának a repedése. Aztán lehet kábeltörés, de elõtte nézd mega hátsó ülés alatt is a kábeleket. A csatiját tisztítsd meg, fújd be és nézd meg a hátsó ülõlap közepén, ahol lemennek a padló fele a kábelek, hogy ott nincs-e kidörzsölés, szakadás. Szokott feszülni általában.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése