Lengéscsillapító
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kerék le, fékcsõ biztosító villa ki, gólyaláb tartókájának szára elhajlít, ha már megvan vágva, ha nem, akkor inkább csavard szét a fékcsövön a hollandit, utána légteleníteni kell!
Gólyaláb alján két nagy csavar 17-es fejekkel, ha jól emlékszem, Fent a toronynál, miután levetted a takaró mûanyagot 3db 12-es anya.
És már kint is van! Figyelj, hogy a kivételnél és a berakásnál a cibálás és fékcsõ sérülés helyett inkább lábbal, vagy egy haverod segítségével nyomjátok lefele a lengõkart és úgy könnyebb lesz!
Rugóösszehúzózás elõtt lazítsd meg a toronycsapágy csavarját, talán könnyebb! minden gumit rakj vissza a rugó alá és legyen porvédõ is az új gátlón!
Összeszerelésnél értelemszerûen, csak minden alaposan drótkefézve és zsírozva!
Nem raksz be Golf rugót, ha már szétszeded? Gondolom már ül a hátulja rendesen!
Gólyaláb alján két nagy csavar 17-es fejekkel, ha jól emlékszem, Fent a toronynál, miután levetted a takaró mûanyagot 3db 12-es anya.
És már kint is van! Figyelj, hogy a kivételnél és a berakásnál a cibálás és fékcsõ sérülés helyett inkább lábbal, vagy egy haverod segítségével nyomjátok lefele a lengõkart és úgy könnyebb lesz!
Rugóösszehúzózás elõtt lazítsd meg a toronycsapágy csavarját, talán könnyebb! minden gumit rakj vissza a rugó alá és legyen porvédõ is az új gátlón!
Összeszerelésnél értelemszerûen, csak minden alaposan drótkefézve és zsírozva!
Nem raksz be Golf rugót, ha már szétszeded? Gondolom már ül a hátulja rendesen!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- pikkasz007
- Visszajáró

- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2009 máj. 02, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Csongrád megye
Szia Pacsker!
Csak egyetlen egy nagy probléma van! A két csavar gólyaláb alján úgy be van állva, hogy meg se akar mozdulni!!Úgyhogy csak a keréklevételig jutottam.....
Légkulcs kellene..
Két kulcsom bánta a próbálkozást!!
Ötlet???
Csak egyetlen egy nagy probléma van! A két csavar gólyaláb alján úgy be van állva, hogy meg se akar mozdulni!!Úgyhogy csak a keréklevételig jutottam.....
Légkulcs kellene..
Két kulcsom bánta a próbálkozást!!
Ötlet???
Corolla 1.8 dx Diesel
-E8- CE80L------------------------------------talán.....
-E8- CE80L------------------------------------talán.....
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Erõkar
Ha más nincs rakj össze két Crova készletbõl toldókat.
Ha más nincs rakj össze két Crova készletbõl toldókat.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- pikkasz007
- Visszajáró

- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2009 máj. 02, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Csongrád megye
- pikkasz007
- Visszajáró

- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2009 máj. 02, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Csongrád megye
- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Az sztem sose baj, ha túl kemény!bubidisc írta:Megint aktuális lett a lengéscsillapító téma. Jövõ héten talán már jobb idõ lesz, hogy az olaj kicsit könnyebben tudjon mozogni a gátlóban mert most k. kemény. De nem hiszem, hogy hosszú távon kibírja a futómû a túl kemény gátlókat. Szeretném az elsõket lecserélni. Úgy láttam, hogy 40 -60/pár között úsznám meg hacsak nem tud valaki segíteni egy kis kedvezménnyel.
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony?
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.Bohi írta:Az sztem sose baj, ha túl kemény!bubidisc írta:Megint aktuális lett a lengéscsillapító téma. Jövõ héten talán már jobb idõ lesz, hogy az olaj kicsit könnyebben tudjon mozogni a gátlóban mert most k. kemény. De nem hiszem, hogy hosszú távon kibírja a futómû a túl kemény gátlókat. Szeretném az elsõket lecserélni. Úgy láttam, hogy 40 -60/pár között úsznám meg hacsak nem tud valaki segíteni egy kis kedvezménnyel.![]()
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony?
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Valószínûleg úgy csinálták, hogy szétfûrészelték a gólyalábat, beletették a patront, visszaheggesztették és elfelejtették lefesteni. Ez a megoldás egyébként veszélyes is lehet, mert a gólyaláb meg van gyengülve, ahol szétvágták és az esetleges kókler heggesztéstõl minõségétõl függhet az élettartama.bubidisc írta:Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.Bohi írta:Az sztem sose baj, ha túl kemény!bubidisc írta:Megint aktuális lett a lengéscsillapító téma. Jövõ héten talán már jobb idõ lesz, hogy az olaj kicsit könnyebben tudjon mozogni a gátlóban mert most k. kemény. De nem hiszem, hogy hosszú távon kibírja a futómû a túl kemény gátlókat. Szeretném az elsõket lecserélni. Úgy láttam, hogy 40 -60/pár között úsznám meg hacsak nem tud valaki segíteni egy kis kedvezménnyel.![]()
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony?
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton.Még erõsen tanakodom... visszavinni a kókányolókhoz nem akarom. Még a végén megmagyarázzák, hogy Én kértem pont ilyenre és, hogy Õk megmondták elõre ( amihez persze ki kell vennem egy szabadnapot ). Ami persze igaz, mert szóltak, ha túl keményre akarom akkor nem lesz jó. Én meg mondtam, hogy nem kell túl keményre, mert fõleg utcán járok vele, csak legyen kicsit sportosabb. A hátsó gátlóban meg patront cseréltek de az borzasztóan néz ki. Tiszta rozsda a gólyaláb tányér feletti része. Amikor patront cserélnek melyik részét cserélik? A gólyaláb rész ugyanaz marad? Mitõl lesz az rozsdás?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Azt azért nem árt szem elõtt tartani, hogy az autód alapvetõen egy családibubidisc írta:
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton.![]()
autónak készült. Az, hogy kemény gátlók vannak benne, önmagában édeskevés. Meg kellene erõsíteni a tornyokat, toronymerevítõt beletenni....
stb.....ez egy sokkal összetettebb dolog, mint ahogy elsõre tûnik.
A másik dolog, hogy hosszútávon semmiképp sem tesz jót a kaszninak.
A gyári ponthegesztések meggyengülnek, idõvel el is válhatnak.
Ha egyszer egy Corolla WRC közelébe kerülsz, nézd meg alaposan,
milyen komoly erõsítések vannak rajta (arról nem beszélve, hogy abban
van bukócsõ, ami hihetetlen merevséget ad a bódénak). Anno, amikor
amatõr rallyeztam, eleinte csõ nélküli autóval mentünk. Miután került bele
csõ, olyan volt, mintha nem is abban az autóban ülnék.....tehát ha
komolyan gondolod ezt a futómû erõsítéses témát, nem árt elgondolkodni
egy szolid csövezésen akár.....
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Nem gondoltam, hogy eszetlen mértékben fogják keményíteni a gátlót. Csupán kicsit stabilabbra akartam mert nagy sebességnél kicsit bizonytalan volt az eleje.Lackó írta:Azt azért nem árt szem elõtt tartani, hogy az autód alapvetõen egy családibubidisc írta:
Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton.![]()
autónak készült. Az, hogy kemény gátlók vannak benne, önmagában édeskevés. Meg kellene erõsíteni a tornyokat, toronymerevítõt beletenni....
stb.....ez egy sokkal összetettebb dolog, mint ahogy elsõre tûnik.
A másik dolog, hogy hosszútávon semmiképp sem tesz jót a kaszninak.
A gyári ponthegesztések meggyengülnek, idõvel el is válhatnak.
Ha egyszer egy Corolla WRC közelébe kerülsz, nézd meg alaposan,
milyen komoly erõsítések vannak rajta (arról nem beszélve, hogy abban
van bukócsõ, ami hihetetlen merevséget ad a bódénak). Anno, amikor
amatõr rallyeztam, eleinte csõ nélküli autóval mentünk. Miután került bele
csõ, olyan volt, mintha nem is abban az autóban ülnék.....tehát ha
komolyan gondolod ezt a futómû erõsítéses témát, nem árt elgondolkodni
egy szolid csövezésen akár.....
Igaz, valójában azt gondoltam hogy ettõl majd kicsit jobban viselkedik majd az autó az úton, de meg akartam tartani az autó hétköznapi jellegét. Még ültetni sem akartam. Még mindig nem akarok verseny kocsit csinálni az autóból csak egy jó 1,3-ast amivel néha lehet vadulni. Tudom, hogy összetett dolog, nem is akarok már semmi kókányolást. A merevítéseken elgondolkoztam de mivel nem pakolom ki a kasztnit talán az elsõ toronymerevítõre lesz majd szükség.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Miért tettek volna ilyet? Lehet, hozzá kereskedelmi forgalomban kapni patront.Bruce E9 írta:Valószínûleg úgy csinálták, hogy szétfûrészelték a gólyalábat, beletették a patront, visszaheggesztették és elfelejtették lefesteni. Ez a megoldás egyébként veszélyes is lehet, mert a gólyaláb meg van gyengülve, ahol szétvágták és az esetleges kókler heggesztéstõl minõségétõl függhet az élettartama.bubidisc írta:Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.Bohi írta: Az sztem sose baj, ha túl kemény!![]()
Mármint a keményeket cseréled le? Meg az alatt mit értesz, hogy nem fogja bírni a futómû a kemény gátlókat? Gyenge hozzá a rugód vagy kiszakad a torony?
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton.Még erõsen tanakodom... visszavinni a kókányolókhoz nem akarom. Még a végén megmagyarázzák, hogy Én kértem pont ilyenre és, hogy Õk megmondták elõre ( amihez persze ki kell vennem egy szabadnapot ). Ami persze igaz, mert szóltak, ha túl keményre akarom akkor nem lesz jó. Én meg mondtam, hogy nem kell túl keményre, mert fõleg utcán járok vele, csak legyen kicsit sportosabb. A hátsó gátlóban meg patront cseréltek de az borzasztóan néz ki. Tiszta rozsda a gólyaláb tányér feletti része. Amikor patront cserélnek melyik részét cserélik? A gólyaláb rész ugyanaz marad? Mitõl lesz az rozsdás?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
A tied szétszedhetõ gólyaláb? Akkor bocs, az E9-nek a gólyalába csak flexxel vagy fûrésszel bontható.bubidisc írta:Miért tettek volna ilyet? Lehet, hozzá kereskedelmi forgalomban kapni patront.Bruce E9 írta:Valószínûleg úgy csinálták, hogy szétfûrészelték a gólyalábat, beletették a patront, visszaheggesztették és elfelejtették lefesteni. Ez a megoldás egyébként veszélyes is lehet, mert a gólyaláb meg van gyengülve, ahol szétvágták és az esetleges kókler heggesztéstõl minõségétõl függhet az élettartama.bubidisc írta: Azt látod nem tudom. Hozzáértõ futómûves azt mondta, hogy kinyírja majd az új toronycsapágyakat is, fél év alatt.
Most kirugózásnál hatalmasakat koppan és kézzel tudom mozgatni benne a rugót. Nem tudom mit csináljak. Félek, hogy elõbb utóbb minden kotyogni kezd és az autó meg kóvályog majd az úton.Még erõsen tanakodom... visszavinni a kókányolókhoz nem akarom. Még a végén megmagyarázzák, hogy Én kértem pont ilyenre és, hogy Õk megmondták elõre ( amihez persze ki kell vennem egy szabadnapot ). Ami persze igaz, mert szóltak, ha túl keményre akarom akkor nem lesz jó. Én meg mondtam, hogy nem kell túl keményre, mert fõleg utcán járok vele, csak legyen kicsit sportosabb. A hátsó gátlóban meg patront cseréltek de az borzasztóan néz ki. Tiszta rozsda a gólyaláb tányér feletti része. Amikor patront cserélnek melyik részét cserélik? A gólyaláb rész ugyanaz marad? Mitõl lesz az rozsdás?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
bubidisc írta: Nem gondoltam, hogy eszetlen mértékben fogják keményíteni a gátlót. Csupán kicsit stabilabbra akartam mert nagy sebességnél kicsit bizonytalan volt az eleje.
Igaz, valójában azt gondoltam hogy ettõl majd kicsit jobban viselkedik majd az autó az úton, de meg akartam tartani az autó hétköznapi jellegét. Még ültetni sem akartam. Még mindig nem akarok verseny kocsit csinálni az autóból csak egy jó 1,3-ast amivel néha lehet vadulni. Tudom, hogy összetett dolog, nem is akarok már semmi kókányolást. A merevítéseken elgondolkoztam de mivel nem pakolom ki a kasztnit talán az elsõ toronymerevítõre lesz majd szükség.
Értelek...csak azért gondoltam, hogy WTCC Corollát akarsz, mert be vagy
indulva a ringre. Egy utcán kõkeménynek érzett futómû is nagyon kevés
tud lenni oda. Azt hiszem ezt többen tanúsíthatják....
Én lehet azt csinálnám, hogy hagynám teljesen széria változatban a futó-
mûvet, és tartanék pályára egy kõkemény gátló-rugó szettet+garnitúra
kereket hozzá.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Ezt mondta Matyi is még a legelején.Lackó írta:bubidisc írta: Nem gondoltam, hogy eszetlen mértékben fogják keményíteni a gátlót. Csupán kicsit stabilabbra akartam mert nagy sebességnél kicsit bizonytalan volt az eleje.
Igaz, valójában azt gondoltam hogy ettõl majd kicsit jobban viselkedik majd az autó az úton, de meg akartam tartani az autó hétköznapi jellegét. Még ültetni sem akartam. Még mindig nem akarok verseny kocsit csinálni az autóból csak egy jó 1,3-ast amivel néha lehet vadulni. Tudom, hogy összetett dolog, nem is akarok már semmi kókányolást. A merevítéseken elgondolkoztam de mivel nem pakolom ki a kasztnit talán az elsõ toronymerevítõre lesz majd szükség.
Értelek...csak azért gondoltam, hogy WTCC Corollát akarsz, mert be vagy
indulva a ringre. Egy utcán kõkeménynek érzett futómû is nagyon kevés
tud lenni oda. Azt hiszem ezt többen tanúsíthatják....
Én lehet azt csinálnám, hogy hagynám teljesen széria változatban a futó-
mûvet, és tartanék pályára egy kõkemény gátló-rugó szettet+garnitúra
kereket hozzá.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.