Maradunk a kerekeknél, -2. Bicikli/Motor

Élet a Corollakon túl. Felhasználók hobbijai, egyéb érdeklődési körei.
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

murray írta:és még piálni is lehet :)
kimegyünk a zöldbe, kis tûtûke, hazafelé meg toljuk :twisted:

viccen kívûl: ha szentendre vagy ilyesfelé itt a bicikliuton lenne banzáj szóljatok. visszafelé az omszki tónál ott a sok jó csaj :shock: , jó buli. :lol:
Nekem tetszik arra a környék és jártam is arra nem egyszer :)
Én voksolok a környékre :)
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Bejáródott a moci. A hajtókar magas fordulatról motorféküzemben csattog sajna, de ez várható volt, hiszen 20 cm3-el több a hengerûrtartalom, és ez az egyetlen alkatrész, amihez nem nyúltam. Az indulás kb. olyan, mint a régi blokkal, a hatalmas különbség ott van, hogy 35-tõl "km/h"-ig (merthogy lazán akasztja a 60ig skálázott órát :D ) folyamatos, lineáris és frenetikus. A tárcsafékes eleje is összeállt, igaz nem EBC, hanem AP Racing betétek kerültek bele.

Kölcsönadtam az egyik haveromnak egy próbakörre, vesztemre. Nem az enyémet nullázta le, hanem most már neki is kell egy ilyen, úgyhogy vadászhatok további AF27-28-akat, és az ideális jelöltbõl hasonló rettenetet kell faragnom.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ne is mond!

Imádok motorozni, de most valamit valamiért oknál fogva (TE71) el kell adnom a picikét. Ez egy 87-es Yamaha XT 125. 4 ütem 1 henger léghûtés. Nagyon szeretem. Nagy batár, megy semmi sem akadály neki (ténylg semmi). Akármilyen terepviszonyokon biztonsággal lehet motorozni, akár nagy sebességgel is.
Kikivel sokat mentünk kirándulni vele. Nagyon szerettem. Tegnap elõbányásztam. Fél év állás után második rúgásra indult. Kötelezõ olajzások zsírozások után mentem egy karikát. NEM AKAROM ELADNÍÍÍ :)

De el kell.
A legszörnyûbb, hogy 200fölött van bõven. Kis simsonokat árulnak 80ért. Én meg lehet, hogy 100ért sem tudom eladni :S Francba. Alatta nem is adom el makacsságból. 130ért rakam fel, hogy alkudhassanak. Szerintetek el fogják vinni? Külseje endúrós... :D De megvan mindene. Motorba új lánc, szelepek, feszítõk, himba, gyûrûk...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Ha tényleg annyira jó állapotú, akkor ne add el, inkább szenvedj egy kicsit a pénzszûkétõl. Nemtom Pesten mi a helyzet, nálunk azért van jelentõsége a robogónak, mert sokkal könnyebben közlekedek vele, nincs parkolójegy, nincs parkolóvadászás, nincs piros lámpánál tötymörgés, stb. Az esõruhát meg feltalálták szerencsére.


Ott tart a Dio, hogy most meg nyilván túl van fúvókázva, mert egyszerûen kiszívja a porlasztóból az üzemanyagot. Kisebb fúvóka kell, de nagyobb alapjárati is kell mellé. Ja, és a kipufogó projectemre is rá kell állnom nagyon hamar, mert amint benne lesz az 5-600 km, át kell azt is cserélnem. A kipuffhoz is megvan minden alkatrész, alkotóelem, csak egy ügyes lánghegesztõ embert kell találnom, aki nem lyukasztja át a vékonyfalú csöveimet.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

DBandesz írta: Nemtom Pesten mi a helyzet, nálunk azért van jelentõsége a robogónak, mert sokkal könnyebben közlekedek vele, nincs parkolójegy, nincs parkolóvadászás, nincs piros lámpánál tötymörgés, stb. Az esõruhát meg feltalálták szerencsére.
Kihagyom a robogózást.
Vagy mire gondolsz? az enyém endoro váltós nagy motor. Nem robogó
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Ha van rajta rendszám, meg van egy jó hátizsákod cuccolni, akkor ideális alternatíva kocsi helyett.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ugye nem mondod komolyan, hogy TE71 helyett, vagy netán az AE92-m helyett is használjak csak motort?

Városba alapból nem tervezek motorozni. Itt Pesten brutális a szmog. Amennyi nyerek idõben ából bébe, annak többszörösét vesztem az életembõl :D
Egyébként "hobby" motor. Meg jogsim sincs rá. Tudod úgy kirándulgatni jó vele. De van papírja ha nagyon akarnám
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Mondjuk a jogsi tényleg nem ártana. Egyébként meg én ezzel úgy vagyok, hogy a kocsi a krúzoláshoz, utazáshoz, ilyenekhez van használva, és amit csak lehet inkább robogóval oldok meg, mert egyrészt semmi hangulatom a forgalomban résztvevõk f@szságaihoz (amit robival hipphopp kikerülök), másrészt két kerék kopik négy helyett, azoknak is 3500 darabja, nem 13000, kevesebbet eszik, nincs vele gond, lehet bele pakolni is, szóval költséghatékonyabb, mint a kocsi.
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Critical Mass Budapest 2009.04.19.
http://www.youtube.com/watch?v=pDu2E81LrwM
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Bejáródott a Honda. Némi porlasztó kalibrálás még ráfér ugyan, de eszméletlen ereje lett.

A héten egy furcsa jelenségre lettem figyelmes. A motor sokkal több rezonanciát ad át a vázra/kormányra/ülésre mint eddig. Alánéztem, és elsápadtam, ugyanis a blokkot szilentek fogják a lengõkarhoz, és a lengõkar is szilentekkel kapcsolódik a vázhoz. Na most a blokk és lengõkar közti szilentek szépen elkezdtek kicsúszni a blokkból, magyarán még pár km, és kifordul alólam a komplett hátsó traktus. Megnéztem a Zsuzsi Hondáját, ott is szembesültem ezzel a gonddal. Megrendeltem az új szilenteket, azt mondta a szerelõ haver, hogy van Belgiumban raktáron, vagy a hajó hozza majd Japánból. Utángyártott nincs.

Robogózás pihenget...
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Ma újra elindítottam egy kicsit, csak hogy ne álljon parlagon. Annyira szép hangja van, hogy teljesen elérzékenyültem. A Zsuzsi motorja nagyságrendekkel halkabb, érezhetõen kevesebb benne a kompresszió, de nem is 200 km van a blokkjában. Ma azzal jöttem dolgozni, mert a Corollában bevillant a szegénységjelzõ sajna. Még mindig nagy öröm robogózni. :)
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

A hétvégén sikeresen kiszedtem a régi szilenteket a blokkból, és ha már arra jártam, akkor a blokk-teleszkóp kontaktnál lévõ szilentet is kikapartam a helyérõl. Oltári szívás volt kiszedni a régit a helyérõl, ugyanis a középen lévõ acélhüvely gumistól kiugrott, de a külsõ hüvely annyira szépen beleállt a helyébe (blokkban kiképzett helyére), hogy kénytelen voltam kifûrészelni. Rettegtem rendesen, mert egy mozdulattal többet húzok a fûrészen szükségesnél, akkor a fészekbe is belevágok, ami egy 18 éves alumíniumnál nem kifejezetten elõnyös. Mindenesetre hosszas rettegés kíséretében kijött a helyérõl.

A motorszerelõ haverom azt mondta, hogy melegítsem meg a fészkeket hõlégfúvóval, hogy könnyebben lehessen a helyére rakni az újakat. Nagyon precízen akartam végezni a feladatom, mert a szilentek eredeti gyári Honda szilentek, gyári "Honda Genuine Parts" zacsiban érkeztek meg, ráadásul két hét várakozás után, tehát nem lett volna ildomos szétverni õket egy 30 dkg-os kalapáccsal behelyezés címén. Egy apró bökkenõ azért volt: hiába melegítettem a már összerakott blokkot, a benne lévõ alkatrészek (csapágyak, fõtengely, henger, olajszivattyú, dugó, stb.) szépen elvitte a hõt. Mit van mit tenni? Elõkerült az elõre kialakított fa közdarab, meg a kalapács.

Szilentenként 30 percet szórakoztam a pontos beépítésekkel, közben egyszer lecsúszott a kalapács rá a hüvelykujjamra (itt volt egy kis szünet, gyógyhûtés, gyógycigi, gyógyanyázás) aztán folyt köv. .

A lényeg: a helyén vannak a szilentek, a gép újra selymesen dolgozik, és lehetõséget kaptam ezáltal arra, hogy saját láán vigyem el Csongrádra némi variátorhangolásra.
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Szentes - Csongrád távolság a gáton közlekedve (van ám aszfaltozott bicikliút rajta :) ) biciklivel max. 20 perc, ha az ember nem egy rozzant kempinggel indul útnak. A 70 ccm-es robogómmal 28 perc volt, mert annyira pörgött a rossz szíj, és variátorgörgõk miatt, hogy néha az eldõléstõl féltem, olyan lassan mentem. :?

Kicseréltük a szíjat, mert a benne lévõbõl egyszerûen kihúztam az egyik vászondarabot, ami a korai halálát jelezte elõre. Amikor a szíj lekerült, akkor vettük észre, hogy a hátsó szíjtárcsa enyhén vakrozsdás; innentõl kezdve nem volt kérdés, hogy a 2000 km-t futott szíj mitõl néz ki úgy, mint egy macska a kilencedik életében, egy pitbull szájában.
Vakrozsdás tárcsa elhajít, komplett új, gyári kuplung ment a helyére tárcsástól. A kuplungcsere egyébként is ildomos volt, mert míg a régi 5mm-es úton mozgott alapállapottól-nyitásig, addig az új ezt 2mm-en megoldja. Rövidebb nyitás egyenlõ vastagabb kuplungpofa, egyenlõ hosszabb végáttétel, egyenlõ alacsonyabb motorfordulat. Az új szíj ezen még javított, mivel a régi keresztmetszete 2 mm-el kisebb volt a gyári értéknél, így a szíj nem az ideális tárcsapályán mozgott.

Mindenkinek fel szeretném hívni a figyelmét arra a tényre, hogy RMS görgõt soha senki ne vegyen! 200 km után el van lapolódva a rohadék, ami megint az ékszíjtárcsák mozgatását befolyásolta, hátrányosan.

Amikor összeállt a gép, a finomhangoláshoz beiktattunk a gyertyakábelbe egy fordulatszámmérõt. Nem is akármilyet: egy gyufásdoboz méretû Honda tachometert, ami anyira pontosan csinálta a dolgát, hogy nagyon. A precizitás ugye.

Még egy tévhitet szeretnék eloszlatni: nincs szabályzás a robogókban. A gyári ûrtartalmú, kissé kopott motorok azért forogna annyit amennyit, mert végáttételnél nem képesek már többet forogni, nincs bennük erõ. Nos az enyémben van, így büszkén tudatom a tisztelt olvasókkal, hogy 9540-nél nem mertem tovább forgatni, mert már rég felkoppant a mutató a mûszer házán, és még ment volna. 50-ig konszolidált halk jószág lett, utána meg elsazbadul a pokol.

Corollás mérés szerint kicsivel 90 felett van a sebesség, de csak egy pillanatra, mert még 150 km-et el kell hogy menjen enyhe forszírozással, és csak utána lesz jó.
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

...szóval ahogy ígértem, Pacsker :)
A kerékpározás kb. tíz éve még mûkedvelõ amatõr szinten ment, ezzel együtt járt a szerelés is, nem csak a pumpálás meg a többi... Ment akkoriban napi szinten 20-30 km, laza tekerés, semmi versenyzés. Aztán egy szép esés után leálltam, majd összeraktam volt kollégám általam szétbontott gépét: GT Zaskar váz, '94 (ha jól emlékszem), Marzocchi Bomber Z1 MCR villa 13 cm rugóút, Shimano Deore, LX, XT vegyes kiegészítõk, Ritchey nyeregszár, felni stb (érdekes összeállítás a váz és villa, de hát ez volt; kicsit mintha nagy lenne)... Évek alatt mentem is vele vagy 300 km-t... szét nem kopott...
A "csodakerékpárok" pedig úgy lettek, hogy apósom svájci, aztán idõnként vett egy-egy biciklit, hogy jó lesz valakinek erre-arra...
Az egyik egy számomra ismeretlen márkájú gép: a "láncvillába" integrált kardántengelyes meghajtású, SRAM S7-es (ha jól emlékszem) hátsó aggyal (7 fokozatú markolatváltós, pofás kis szerkezet).
Másik kedvenc egy Svájcban ismert márka (nem emlékszem rá, bocsi, de régen foglalkoztam vele utoljára, most csak porosodna, ha nem takartam volna le...), Sturmey and Archer '83-as, 3 fokozatú agyváltóval; majdnem úgy néz ki, mint egy 'huszonnyócas' :)
Megpróbálok róluk képeket csinálni, aztán felteszem õket.
Ja, és van egy 20 éves Yamaha Salient 50-es robogó, amit mindig csodálnak az emberek; páran meg akarták venni alólam :) illetve most próbálok rendbe rakni egy 125-ös Belugát...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

:) Várjuk a képeket is akkor! Kíváncsi vagyok.
3 sebességes :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése