Az E9-es sorozat befejezéséig a Toyota (és talán a többi Japán márka) teljesen más ablaktörl? lapát felfogatási módot alkalmazott, mint ami az akkoriban ismert többi márkára és a 90-es évek elejét?l napjainkig forgalmazott összes autótípusra jellemz?ek voltak.
Sajnos ma, ha bemegyünk egy autósboltba csak a tipikus "mindenre jó univerzális" lapátokat kapjuk (esetleg még a bepattintós pöcköt hozzá, amit az autónk fém ablaktörl? karjára fel kell húzni).
Persze méretben van szinte centiméterenként választék, vannak kevésbé jó és profi fajták.
A probléma az, hogy a '92-ig gyártott Corollák ablaktörl?it gyárilag egy adapterrel lehet felfogatni. Az adapter id? közben eltörik, elhajlik, elrozsdásodik, vagy szimplán csak leszerel?dik, mivel a mostani lapátokat legjobb tudomásom szerint nem lehet hozzájuk fogatni, a gyárit a 23. Magyar tulaj már természetesen lusta megvenni, így bemegy a boltba vesz 1500 forintért egy pár univerzálisat, aa gyári adaptert likvidálja és az újat valahogy rákókányolja.
A rákókányolás vagy nevezhetjük szükség szer? leleményességnek egy a dobozban talált m?anyag adapter felcsavarozásával/feler?szakolásával történik, amibe kés?bb bepattan az uni lapát. Ezzel sajnos az a baj, hogy ezek a m?anyag adapterek hamar elöregednek, eltörnek és ha ez épp menet közben történik meg, leesik a lapát, a szélvéd?, meg szerencsétlen helyzetben "boltíves" lesz
Két kép az utólagos megoldásoról:
Bevallom már én is univerzálissá átalakítottként vettem a kocsit. Egy ideig a törött konzolokat, ugyanúgy kicseréltem, csavaroztam, reszeltem, fúrtam, faragtam rá egy újat és vettem a rosszabbnál rosszabb noname lapátokat rá.
Majd megelégeltem. Szerettem volna egy közel gyári megoldást létrehozni. Egy kedves autósboltostól kaptam egy szatyornyi adaptert, toldót, tengelyt, pöcköt, aztán összelegóztam ezt:
A fenti képen látszik, hogyan is kéne kinéznie. Mi is az elve a gyárinak
Sajnos ez is olyan házi megoldás volt. Ami a kis tengely hez szorrította a lapátot, azt is reszelgetni kellett és féltem, hogy majd menet közben eltörik.
Most jutottam el oda, hogy keresek egy rá valót. Toyotánál is rákérdeztem Szabi segítségével, de nem tudtuk megmondani, hogy a kis adapter is benne lenne-e a lapát árában, ezért elkezdtem autósboltokban kérdez?sködni.
Mindenhol ajánlották a csúcsszuper Valeo-t... és több boltban is mutatták, hogy a könyv ír is az én autómra valót. Amikor kinyitottuk, láttam már, hogy nem lesz jó, de gy?zködtek, s?t volt, aki kijött az autóhoz. Már majdnem lemondtam arról, hogy találok adaptert, vagy adapteres lapátot, amikor a start autónál adtak Champion márkájú adaptereket és lapátot is.
Felraktam és tökéletes lett:
Igaz az els? szett 5000 párszáz forint lett volna, de kódra 3270 lett adapterestül mindenestül. Szerintem b?ven megéri! Csodásan töröl és végre gyári állapotú.
Ha összegy?lik több rendelés, akkor megveheti Lackó vagy én kódra.
E9 méreteit tudom. Els? 45 és 51 centi. Hátsó 48 körüli.
.... majd nyáron lefújom a karokat! Nem megszólni miattuk!

KE11 Sedan 


