Minitali

Találkozók, Kirándulások, Összejövetelek, egyéb Rendezvények... Hírek, infok, minden amit tudnod kell
Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Kaszni

Hozzászólás Szerző: Atanen »

Ja bocs,mégvalami!
Úgy vettem észre,hogy helytelenül használjuk a kasznikódokat.
Lássunk egy példát: AE92 ebből az A a blokkcsalád (ennél jobban nem utal a motorra,lehet 1,6 GTi és lehet akár 1,8 F-es is),Az E a padlólemez család (itt Corolla,de pl a Celicának is és a Carinának is T),a 9-es a generáció jelölése (nem sorszáma!),és a 2-es a futómű és fékrendszer jelölése,nem pedig a kivitel.Abból lehet rájönni,hogy a csapotthátú GTi és a ferdehátú is 2-re végződik,viszont a csapotthátú (leggyakoribb GTi kaszni) E9-es dízel már csak CE90-es,de az összkerekes Corolla Tercel AE95.Az 5-ös mndíg az összkerékhajtást jelöli,a 0-ás az alap futómű és fékrendszer,az 1-es a nagyobb motorhoz tartozó futómű és fékrendszer (Saci 1,4-ese azért EE100 az én 1,6-osom pedig ezért AE101),és a 2-es pedig a legerősebb motorhoz tartozó rendszer,magasabb jelölést nem láttam.Kétlem hogy az összkerékhajtás alapján csak a hajtásra utalna,mivel a 4A-FE-hez és a 4A-GE-hez ugyanaz a váltó jár,nem indokolja a különbséget.Tehát itt a tagok többségének sztem ugyanúgy csak AEx1-ese van mint nekem.Az enyémből az AE102-es már 1,8-as 7A-FE motoros amcsi.A japó belpiacos 20v GTi-t pedig nem tudom.
Elnézést az okoskodásért,nem bántani akarok,nézzétek meg a típustáblátokat (kis alu tábla a tűzfalon),azon van a pontos kaszni- és motorkód.
Jóccakát!
- Toyota Starlet P7 és P9 (1E 2E és 4E-FE motorokkal)
- Toyota Carina E (4A-FE és 3S-FE motorokkal) (irodalom van!) :rock:
- Toyota Corolla E9 (1C) és E10-E11 (4A-FE és 4E-FE motorokkal)

:e11hb: AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
- Faternak időközben Prius 2
- OFF Wheeler 8000 Cr-Mo acél MTB
- OFF Merida Kalahari 570 Cr-Mo acél MTB

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Re: Kaszni

Hozzászólás Szerző: TRD »

Atanen írta:Ja bocs,mégvalami!
Úgy vettem észre,hogy helytelenül használjuk a kasznikódokat.
Lássunk egy példát: AE92 ebből az A a blokkcsalád (ennél jobban nem utal a motorra,lehet 1,6 GTi és lehet akár 1,8 F-es is),Az E a padlólemez család (itt Corolla,de pl a Celicának is és a Carinának is T),a 9-es a generáció jelölése (nem sorszáma!),és a 2-es a futómű és fékrendszer jelölése,nem pedig a kivitel.Abból lehet rájönni,hogy a csapotthátú GTi és a ferdehátú is 2-re végződik,viszont a csapotthátú (leggyakoribb GTi kaszni) E9-es dízel már csak CE90-es,de az összkerekes Corolla Tercel AE95.Az 5-ös mndíg az összkerékhajtást jelöli,a 0-ás az alap futómű és fékrendszer,az 1-es a nagyobb motorhoz tartozó futómű és fékrendszer (Saci 1,4-ese azért EE100 az én 1,6-osom pedig ezért AE101),és a 2-es pedig a legerősebb motorhoz tartozó rendszer,magasabb jelölést nem láttam.Kétlem hogy az összkerékhajtás alapján csak a hajtásra utalna,mivel a 4A-FE-hez és a 4A-GE-hez ugyanaz a váltó jár,nem indokolja a különbséget.Tehát itt a tagok többségének sztem ugyanúgy csak AEx1-ese van mint nekem.Az enyémből az AE102-es már 1,8-as 7A-FE motoros amcsi.A japó belpiacos 20v GTi-t pedig nem tudom.
Elnézést az okoskodásért,nem bántani akarok,nézzétek meg a típustáblátokat (kis alu tábla a tűzfalon),azon van a pontos kaszni- és motorkód.
Jóccakát!


HI !!!! Az én táblámon pl. AE92-es és a váltóm se olyan mint a GTI-é mert más az áttéte!! A GTI-nek az áttétele pl. 5.-ben is rövidebb, mivel a GTI kb.8200 körül tilt az én 4A-FE motorom 6500. Míg az enyém 120 km/h -nál 3400 körül pörög a GTI-nél már 4000 körül, tehát a váltó nem ugyanaz. :roll: :roll: :roll:
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Re: Kaszni

Hozzászólás Szerző: Layosh »

TRD írta:
Atanen írta:Ja bocs,mégvalami!
Úgy vettem észre,hogy helytelenül használjuk a kasznikódokat.
Lássunk egy példát: AE92 ebből az A a blokkcsalád (ennél jobban nem utal a motorra,lehet 1,6 GTi és lehet akár 1,8 F-es is),Az E a padlólemez család (itt Corolla,de pl a Celicának is és a Carinának is T),a 9-es a generáció jelölése (nem sorszáma!),és a 2-es a futómű és fékrendszer jelölése,nem pedig a kivitel.Abból lehet rájönni,hogy a csapotthátú GTi és a ferdehátú is 2-re végződik,viszont a csapotthátú (leggyakoribb GTi kaszni) E9-es dízel már csak CE90-es,de az összkerekes Corolla Tercel AE95.Az 5-ös mndíg az összkerékhajtást jelöli,a 0-ás az alap futómű és fékrendszer,az 1-es a nagyobb motorhoz tartozó futómű és fékrendszer (Saci 1,4-ese azért EE100 az én 1,6-osom pedig ezért AE101),és a 2-es pedig a legerősebb motorhoz tartozó rendszer,magasabb jelölést nem láttam.Kétlem hogy az összkerékhajtás alapján csak a hajtásra utalna,mivel a 4A-FE-hez és a 4A-GE-hez ugyanaz a váltó jár,nem indokolja a különbséget.Tehát itt a tagok többségének sztem ugyanúgy csak AEx1-ese van mint nekem.Az enyémből az AE102-es már 1,8-as 7A-FE motoros amcsi.A japó belpiacos 20v GTi-t pedig nem tudom.
Elnézést az okoskodásért,nem bántani akarok,nézzétek meg a típustáblátokat (kis alu tábla a tűzfalon),azon van a pontos kaszni- és motorkód.
Jóccakát!


HI !!!! Az én táblámon pl. AE92-es és a váltóm se olyan mint a GTI-é mert más az áttéte!! A GTI-nek az áttétele pl. 5.-ben is rövidebb, mivel a GTI kb.8200 körül tilt az én 4A-FE motorom 6500. Míg az enyém 120 km/h -nál 3400 körül pörög a GTI-nél már 4000 körül, tehát a váltó nem ugyanaz. :roll: :roll: :roll:

Még az hogy ezek különböznek. De PL a Hacsi és az enyém között is van különbség váltóban még ha a motor ugyanaz is lenne. PL a Hacsiban az 1,2,es hosszabb míg az ötös rövidebb. Nálam viszonylag rövid az eggyes és a kettes viszont az 5össel számolva kb az én motorom ha vírná eggy emberrel gyári méretű kerékkel kevés brenyával és bazi szerencsével körülbelül 230-al menne ahol is igencsak tiltana a Computer. De ne feledjük hogy sok gépben nincs tiltás. Addig pörgeted míg szét nem esik vagy míg elég a brenya neki.
Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Váltó

Hozzászólás Szerző: Atanen »

A Toyota nagykönyv szerint ugyanaz,bár GTi-ben nem ültem még.De javíts ki ha tévedek,neked is AE91-esed van,ugye (TRD)?

De asszem inkább nem okoskodok,csak nehogy meglássa valaki hozzáértő a listában... :roll:
- Toyota Starlet P7 és P9 (1E 2E és 4E-FE motorokkal)
- Toyota Carina E (4A-FE és 3S-FE motorokkal) (irodalom van!) :rock:
- Toyota Corolla E9 (1C) és E10-E11 (4A-FE és 4E-FE motorokkal)

:e11hb: AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
- Faternak időközben Prius 2
- OFF Wheeler 8000 Cr-Mo acél MTB
- OFF Merida Kalahari 570 Cr-Mo acél MTB

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1456
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Re: Váltó

Hozzászólás Szerző: TRD »

Atanen írta:A Toyota nagykönyv szerint ugyanaz,bár GTi-ben nem ültem még.De javíts ki ha tévedek,neked is AE91-esed van,ugye (TRD)?

De asszem inkább nem okoskodok,csak nehogy meglássa valaki hozzáértő a listában... :roll:
HI !!! Nem!! Nekem AE-92-em van még az alvázszámban is ez szerepel!És a váltó sem olyan mint a Gti-ben,mások az áttételek!!Biztosan más,mert már volt szerencsém párat kipróbálni a Vajké is Gti és ott is rövidebbek a fokozatok a fordultszám és nyomaték miatt. Lehet,hogy azért 92-es mert ennél az évjáratnál nincs 1.6-os benzinesnél nagyobb!! :roll: :roll: Én sem okoskodni akarok,csak ez a tapasztalatom.A E101 és E102 sorozatokat annyira nem ismerem, de az E9-esekat viszont kivül-belül,motor-váltó :lol: :lol: :lol:
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Re: Váltó

Hozzászólás Szerző: Layosh »

TRD írta:
Atanen írta:A Toyota nagykönyv szerint ugyanaz,bár GTi-ben nem ültem még.De javíts ki ha tévedek,neked is AE91-esed van,ugye (TRD)?

De asszem inkább nem okoskodok,csak nehogy meglássa valaki hozzáértő a listában... :roll:
HI !!! Nem!! Nekem AE-92-em van még az alvázszámban is ez szerepel!És a váltó sem olyan mint a Gti-ben,mások az áttételek!!Biztosan más,mert már volt szerencsém párat kipróbálni a Vajké is Gti és ott is rövidebbek a fokozatok a fordultszám és nyomaték miatt. Lehet,hogy azért 92-es mert ennél az évjáratnál nincs 1.6-os benzinesnél nagyobb!! :roll: :roll: Én sem okoskodni akarok,csak ez a tapasztalatom.A E101 és E102 sorozatokat annyira nem ismerem, de az E9-esekat viszont kivül-belül,motor-váltó :lol: :lol: :lol:
Hát én meg ahogy nézem, mindenkinek tök más az egész. 4A-GE és 4A-GE közöt is hatalmasak a különbségek. Nem csak a váltó áttételek miatt is. Más a motornak egyszerűen a karakterisztikálya. Más a hang, rengeteg kábel és vákuumcső máshol megy. Az Injektor részről nem is beszélve, ugye T-VIS és S port. A cumpterek is mások. Hát még két full egyformát nem láttam. Sztem nem szabad a papírban szereplő adatra semmit sem adni. Eddig akármit vettem könyv szeritn az biztos hogy vihettem vissza. Azt sem tudjuk konrkétan hogy milyen olajszűrő kell bele meg ilyesmi. Többen is mondták már nekem, hogy alkatrszé? Hozzá mintát :D De majd most a gyertyákra leszek kíváncsi, hogy amit CindR mondott és, hogy amit majd a boltban ajánlanak.
Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Lajos itt nem 4A-GE-kről van szó. De az biztos, h neked is igazad van, mert egy motorjelzésen belül, mint pl 4A-F, vagy 4A-GE is annyi a különbség, hogy nemtudom fejbe kibogozni mi miért hogyan mikor.

Atanen bocsi, de én is kötöm az ebet a karóhoz. Szerintem amire te gondolsz az AE101-102-es típusjelölésekné biztos igaz, de visszamenőleg nem tenném rá a nyakam.
Nem a forgalmiról van szó, h alvázszám így úgy, hanem ami bele is van ütve az autóba. Azt edig a japcsik kopácsolták bele és ott az szerepel, h AE92. Azt még logikusnak tartottam volna, hogy mondjuk a Hatchback, a liftback, a szedán és a kombi más alvázkódot kap. De sajnos ez sem igaz. Egy kivétellel, amiben igazad volt a kombi összkerekes mindig 5ösre végződik. A mienknél AE95.
De még a másik 3 kasztni is mind uazt a kódot kapta AE92. Gáboré és enyém is. Nem jönnék a könyvekkel, szervízkönyvekkel, internettel, hogy mindenhol ugyanez szerepel, meg alkatrészt is így kérsz, mert tudom, h sok helyen mást írnak mondanak, de azért csak csak számít. Ennek ellenére pl láttam már neten más jelölést, mint pl Bohács András sedan-jára AE80-ast AE82 helyett.
Tehát még nekem se 100%-ig tiszta, de abban biztos vagyok, h nekünk AE92van és nem 91 vagy 90!
Viszont azt is valószínűnek tartom, hogy a te kasztnidtól az E10-esektől már a te elméleted a valós.
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Pacsker írta:Lajos itt nem 4A-GE-kről van szó. De az biztos, h neked is igazad van, mert egy motorjelzésen belül, mint pl 4A-F, vagy 4A-GE is annyi a különbség, hogy nemtudom fejbe kibogozni mi miért hogyan mikor.

Atanen bocsi, de én is kötöm az ebet a karóhoz. Szerintem amire te gondolsz az AE101-102-es típusjelölésekné biztos igaz, de visszamenőleg nem tenném rá a nyakam.
Nem a forgalmiról van szó, h alvázszám így úgy, hanem ami bele is van ütve az autóba. Azt edig a japcsik kopácsolták bele és ott az szerepel, h AE92. Azt még logikusnak tartottam volna, hogy mondjuk a Hatchback, a liftback, a szedán és a kombi más alvázkódot kap. De sajnos ez sem igaz. Egy kivétellel, amiben igazad volt a kombi összkerekes mindig 5ösre végződik. A mienknél AE95.
De még a másik 3 kasztni is mind uazt a kódot kapta AE92. Gáboré és enyém is. Nem jönnék a könyvekkel, szervízkönyvekkel, internettel, hogy mindenhol ugyanez szerepel, meg alkatrészt is így kérsz, mert tudom, h sok helyen mást írnak mondanak, de azért csak csak számít. Ennek ellenére pl láttam már neten más jelölést, mint pl Bohács András sedan-jára AE80-ast AE82 helyett.
Tehát még nekem se 100%-ig tiszta, de abban biztos vagyok, h nekünk AE92van és nem 91 vagy 90!
Viszont azt is valószínűnek tartom, hogy a te kasztnidtól az E10-esektől már a te elméleted a valós.

Jajaja. Full igazad van. Tom hogy nem a motorról van annyira szó hanem magáról a kódról. De én arra akartam utalni hogy még a kód sem teljesen igaz.
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Ja, igaz. Nekem EE80, Pampinak meg CindR-nek pedig AE82. Sztem az 1.3-as 0-ra végződik és az 1.6-osok meg 2-re, nem? Én ezt szűrtem le, de lehet nincs igazam. De hogy miért EE80 és miért nem AE80 azt nem tudom...
Annyira nem is érdekel... :lol: :D :lol:
Jól megy és kész :!: :twisted:
Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Atanen »

Hmm... :shock: érdekes,a dízelem is CE90 volt.Van most egy 1,6 8v E8-as Corolla a műhelynél,levizslatom azt is.De érdekes hogy kb '90-ig a 17 jegyű kaszniszámba is be volt vezetve a kód,de az enyémben már csak nyomokban fedezhető fel.

http://www.toyotagtturbo.com/tech-modelno.php
- Toyota Starlet P7 és P9 (1E 2E és 4E-FE motorokkal)
- Toyota Carina E (4A-FE és 3S-FE motorokkal) (irodalom van!) :rock:
- Toyota Corolla E9 (1C) és E10-E11 (4A-FE és 4E-FE motorokkal)

:e11hb: AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
- Faternak időközben Prius 2
- OFF Wheeler 8000 Cr-Mo acél MTB
- OFF Merida Kalahari 570 Cr-Mo acél MTB

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu
Avatar
SER
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2007 máj. 15, 11:38 pm

Hozzászólás Szerző: SER »

na gyerekek, kitört a kódháború? :) valakivel beszéltem a Coránál az 1,3-as 4E-FTE 135lovas mociról (őrült japcsik:)), íme: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_E_engine#4E-FTE
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Atya gatya! Ennyi változatot már meg sem lehet jegyezni!
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz »

Velem beszéltél SER! (vagy velem is)
Lehet egy aprócska töltőnyomás benne, de nem kell szétforgatni, max. ha 7-ig kell pörgetni? Ellenkező esetben (nuku turbó) a 8e feletti tartomány se lenne elképzelhetetlen (Corolla TS és Civic VTI példája)

Itt jutott eszembe a Daihatsu Cuore/Charade esete, amikor egy 1.0 motorból hoztak 101 lovat turbóval szériában.
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...
Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh »

Zed Kristianz írta:Velem beszéltél SER! (vagy velem is)
Lehet egy aprócska töltőnyomás benne, de nem kell szétforgatni, max. ha 7-ig kell pörgetni? Ellenkező esetben (nuku turbó) a 8e feletti tartomány se lenne elképzelhetetlen (Corolla TS és Civic VTI példája)

Itt jutott eszembe a Daihatsu Cuore/Charade esete, amikor egy 1.0 motorból hoztak 101 lovat turbóval szériában.
(OFF) Mostmár tudnak egy 800cm3 as mociból is dupla turbóval 140LEt is. Multkor volt róla szó hogy újra visszatér a kis turbómotor. Én amibe ültem legbrutálabb az egy 1.4 es Renault 11 háromajtós zsugor turbó volt. Na hát az ment, de kegyetlen módon.(ON)
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz »

ja, 200e km után generál... :(
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...
Válasz küldése