Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
autos
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2007 jún. 14, 11:30 am
Tartózkodási hely: Raposka

258ezer km tanulókkal

Hozzászólás Szerző: autos »

Sziasztok! Na most már 258ezer km-nél fel kellett nyitni a motort mert a tanulók alatt a hengerfejtömítés megadta magát. Na de szerencsére jó lett a műtét úgyhogy olyan lett mint fénykorában! Féktárcsáim is eddig bírták, azokat is kinyomattam. Szerencsémre találtam eredeti gyári japán toyota fékbetéteket is, úgyhogy azokat is lecseréltem, mert a gyári az 180ezret bírt. A Nipparts meg csikorgott mint az örület, tovább nem hallgattam. Most újra full hangtalan a fékem és remélem újabb 180ezer km-t bír a fékbetét.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hengerfejtömítés?

Hogyh? Mitől? Forralta a vizet? Mitől lyukadt át? Kíváncsi vagyok!
Hol találtál gyári fékbetétet és mennyiért? Engem is érdekelne!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Re: 258ezer km tanulókkal

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

autos írta:Sziasztok! Na most már 258ezer km-nél fel kellett nyitni a motort mert a tanulók alatt a hengerfejtömítés megadta magát. Na de szerencsére jó lett a műtét úgyhogy olyan lett mint fénykorában! Féktárcsáim is eddig bírták, azokat is kinyomattam. Szerencsémre találtam eredeti gyári japán toyota fékbetéteket is, úgyhogy azokat is lecseréltem, mert a gyári az 180ezret bírt. A Nipparts meg csikorgott mint az örület, tovább nem hallgattam. Most újra full hangtalan a fékem és remélem újabb 180ezer km-t bír a fékbetét.
További sok-sok kilométert kívánok neked és a kocsidnak!

Pacsker:

E10 diesel fékbetétek:

Nipparts: 7200 Ft/szett


Textar: 14400 Ft/szett

Gyári: 9130Ft/szett

A gyárit a TMax-ban kérdeztem meg...
autos
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2007 jún. 14, 11:30 am
Tartózkodási hely: Raposka

Hozzászólás Szerző: autos »

Fékbetétet Toyota szakszervízben leltem azonnal adták kb 13ezer volt a pár.
Hengerfej probléma: igen nyelte a vizet aztán óránként töltögetni kellett mert víz nélkül nem hűtött a motor meg csak forrt.
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Re: 258ezer km tanulókkal

Hozzászólás Szerző: Birka »

autos írta:... a hengerfejtömítés megadta magát...
Az igaz kolléga, hogy ilyenkor kicsit jobban megy az autó?
Több helyről is hallottam, hogy ilyenkor meglódul a jármű, de mennyire?
Sőt, egy külföldi tuning magazinban láttam egy univerzális -tehát valójában semmibe se jó:D- vízbefecskendező szettet.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Már mentem nem egy hengerfejes autóval és semmi pozitív változást nem észleltem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Re: 258ezer km tanulókkal

Hozzászólás Szerző: six »

birka007 írta:valójában semmibe se jó:D- vízbefecskendező szettet.
Azért a vízbefecskendezés meg egy átégett hengerfej, ahol elmegy a kompresszió az nem ugyanaz... :-)
Egyébként Te is ki tudod próbálni, ha egy párás hajnalon mész tényleg mintha jobban harapna a gép.
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
akoshege
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008 júl. 24, 06:29 pm

Hozzászólás Szerző: akoshege »

six írta:
Pacsker írta:Vegyél 5 W-os izzókat 5-6 db-ot. Cseréld a müködöt is! Erősebblesz és nem fognak eltérni.
Nekem is az a bajom hogy nappal sz*rt se látni a műszerfal-világításból. Viszont ha cserélem, akkor nem fogja sütni a szemem éjjel?
A másik meg, hogy ha megbontom, akkor én is tutti beraknék egy fordulatszámmérős órát. Akoshege, nem nézted véletlen, hogy megvan-e a kábelezése? Lyukra nem akarok futni vele, gondoltam ha már valaki szétszedte, hátha van tapasztalat...

Másik kérdés: Sajna a bal hátsó sárvédőív már volt javítva az autón, ennek megfelelően el is kezdett már barnulni kívülről. Mivel lehet megállítani az ilyeneket? Kitolnám azt az időt a lehető legtovább, amikor a rohadás igazán beindul... főleg hogy a masina csak 7 éves. :-(
Nem láttam ilyen bekötési pontot. De majd megnézem, mert megint kiágett az egyik izzó. Most már tényleg kíváncsi vagyok, nálatok milyen gyakran fordul az ilyesmi elő?

Amúgy nem lehet helyette led-et berakni? Úgy értem, hogy valami készre szerelt led létezik, ami az 5 wattos izzó helyre passzol? Mert akkor nem kellene a színes fólia bevonattal vacakolni.
98-as sedan 1,3
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

akoshege írta:Amúgy nem lehet helyette led-et berakni? Úgy értem, hogy valami készre szerelt led létezik, ami az 5 wattos izzó helyre passzol? Mert akkor nem kellene a színes fólia bevonattal vacakolni.
Létezik ilyen ledes lámpa, amit simán beteszel az izzó helyére. Itt van egy totálkáros cikk, ami erről szól:

http://totalcar.hu/magazin/technika/ledesizzo!1

Sajnos azt nem írják, hogy melyik boltban vette az izzókat de ha a képeket megnézed, látod hogy mindenféle van. Nyilván a simán 12V 5W-os izzó helyére szerelhető LED sem probléma ezek után...
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka »

A LED-es izzókról:
A hátsó helyzetjelző-féklámpát akartam lecserélni, ugyanis nagyon megtetszett a német és egyéb márkáknál már alkalmazott dolog, hogy rögtön felvillan a féklámpa. :twisted: Igenám, hirtelen is villant a fék, DE kb olyan fénye volt féklámpával együtt mint az izzós a helyzetjelzővel.
Szal az egyik kukában a másik-fél öröm is öröm alapon- a pótféklámpában végezte. :P
six írta:Sajnos azt nem írják, hogy melyik boltban ...

Én a Homasitát tudom ajánlani az Üllőin (aki nem ismeri az tuti nem járt még igazi autósboltban), vagy a Norautot. :)
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

birka007 írta:Igenám, hirtelen is villant a fék, DE kb olyan fénye volt féklámpával együtt mint az izzós a helyzetjelzővel.

Mer' olyat kell venni, aminek nem csak a tetején vannak ledek, hanem körben is, különben a tükör nem ér semmit körülötte.
birka007 írta:Én a Homasitát tudom ajánlani az Üllőin (aki nem ismeri az tuti nem járt még igazi autósboltban), vagy a Norautot. :)
Homasitát ismerem, csak rohadtul kiesik nekem nap közben. Éjjel meg nincsenek nyitva... :-)
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
Avatar
turkish
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 09:36 am
Tartózkodási hely: Mezőtúr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: turkish »

Srácok!
Az új karbival 0,2 a CO-m... Ez hogy lehet?! Nincs katalizátorom!
Lehet hogy el van véve a hami? Fordulaton is max 0,4 ig tudtuk feltornázni.
Valakinek ötlet?
Örülök, hogy alacsony, de ezek szerint nagyon kevés benzint kap...
Hmmm?!
1988 1.3 XL
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Örülj neki :)

Rosszabbul megy? Ha nem, akkor szerintem örvendezz! Nemhiszem, hogy rosszabbul menne. Egy gyári karbit raktál rá. Csak jó az égésed. Ennyi.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
turkish
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 09:36 am
Tartózkodási hely: Mezőtúr
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: turkish »

Igen, ez tényleg jó, de talán köze van az alapjárat ingadozásához...
800-1000 között ingázik melegen is...
:(
1988 1.3 XL
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Ma beleolvastam a forgalmimba, és erős arctorzulás mellett realizáltam, hogy 2008.12.19.-ig van műszakim.

Következő a kérdés: milyen tulajdonságainak kell meg megfelelnie az elvárásoknak?
Meg egyáltalán mennyibe kerül egy vizsga. :roll:
Ez lesz az első, nem vagyok tisztában a dolgokkal.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Válasz küldése