Szépen kiveséztük a feszültségeket, az áramerősségeket, az alapjárati, illetve fordulati értékeket, a fogyasztók áramfelvételét, generátorok kapacitását, hogy kell jó bikakábelt csinálni, milyen egy jó töltő és mi múlik rajta, stb...
Akit érdekel ETTŐL az oldaltól megtalálja az ott leírtakat.
Az önindítóval a konkrét problémám ez volt:
Egy jó állapotú érintkezősre lecseréltem és tökéletes lett. Alacsony feszültségnél is behúzott és lassan tekert.Pacsker írta: Az önindítómmal már hosszú idő óta olyan problémám van, hogy csak erős akksival teker, azonban olyan nincs, hogy kisebb feszültségnél haldoklódva forgatna. Ilyenkor nem húz be. Magyarul vagy teker rendesen vagy meg se moccan. Most erre is pontot tettem. Megnéztem 4db GT-i önindítóm pogácsáit. Fura módon mindegyiknek jobban kopik az egyik pofája, de teli felületen, szépen. Volt is mindegyiken anyag. Amit kivettem, annak pedig a kopása nem volt több a kopása, mint a többinek, viszont nem érintkezett a 2 félhold teljes ívében. Az egyiken volt egy pici beégés, a másik pedig azért nem ért a gyűrűhöz, mert az önindító ugyanaz a nagy 8-as csavarja fogja, amin bekötjük a nagy pluszt. Ennek az alsó hatlapja valószínűleg nem volt meghúzva eléggé és amikor a pluszt rárakva az anyát meghúztam, elfordíthatta az alját is a pogácsával együtt. Nehéz elmondani, majd esetleg fotózok.
Egyéb hibaforrásra Toytib tett javaslatot, ha másnál nem ez lenne a probléma:
Végül a szobám íróasztalán maradt 2 önindító. Korábban Intercars-ban vettem egy csomó érintkezőt (és felújító szettet), szénkefét, kommutátort... mind önindítóhoz, mind generátorhoz. Előbbieket nem típusra találtam, hanem DENSO önindítóhoz való felújító alkatrészek közt. Egy része:Toytib írta: Ilyen jellegű hibát nekem is produkált az AE82-esem.
Felújíttattam az önindítót, talán jobb lett, de pár nap állás után újra semmi![]()
A lényeg az hogy el kezdtem az autóban keresni a hibát.
Sajnos a behúzótekercs (nem bendix) vezérlőjére kevés feszültség ment ki, ezáltal be sem húzott. (mint neked)
Jó autószerelőhöz méltóan, utána a motortérből egy direkt akku szállal indítottam egy pár hétig.![]()
A gyári kábelen valamilyen varázslatos okból elfogyott a feszültség, mire az önindítóhoz ért.
A tiédnek is van csatlakozása a motortérben,azon a kábelen ami bemegy a kipufogó torok alá, mérd meg a gyújtáskapcsoló kimenő feszültségét és egyből kiderül a turpisság.
Próbáld meg egyből adni a behúzótekercsnek áramot az akkuról és meglátod mi történik.
Én egyszerűen beraktam egy indítórelét ahogyan az újabbakon is van, ha jól tudom már E10-től.
Hogy ne ott pihenjenek azok a nagy nehéz dögök az íróasztalomon, gondoltam kipucolom, leápolom őket és ahol szükséges lecserélem a pogácsáikat.. Ergó kezdetlegesen, de felújítom őket, majd kiviszem őket a helyükre.
A motor:

A két végükön található csapágyak, egyik önindítónál sem lógtak.
A kommutátoron semmi mély kopás, vagy érezhető váll. A szétszerelésnél a gumi alkatrészek, mint az újak.. Pedig közel 30 éves alkatrészekről beszélünk nagy futással a hátuk mögött komoly hőingással.
A 4 szénkefe szerintem még 2-300 ezer km-t kibír





Alaposan letisztítottam mindent, majd a csapágyakba kemény grafitos zsírt raktam. Nagyon jó "húzósak" lettek és be is dolgozták a görgők az anyagot.

Majd a fogaskerékre is raktam az anyagból.
Utána jött a behúzótekercses rész. (Köszi Toytib)
Ez az egy érintkező pofa kopott félre, a többi gyári vastagságának 2/3-án járt, tehát nem kell pánikoni, hogy elfogy egy darabig


A félrekopás azért volt, mert az a csavar fogja a helyén, aminek kinti végét legúzod egy anyával, majd rájön a nagy pozitív saru és ezt még egy anyával. Ennél a tőcsavarnál az első anya laza volt, így a második lehúzásánál elfordult pár fokot az érintkező, így kophatott félre. Érdemes egyébként ésszel lehúzni ezeket a kábeleket. Sőt, ha jól emlékszem az anya rugós alátétes gondolom pont emiatt.
Szétszedtem, eltisztítottam itt is.

A mozgó alkatrészt és hüvelyét SEM zsíroztam, nehogy később megragadhasson, megszorulhasson.
Egy felújító szett tartalma (egyik oldalra):

Látszik, hogy az új érintkező felülete nagyobb. Nem gondolom, hogy baj lenne. Egyébként minden szükséges alkatrész megvolt a zacsiban.
Ha valaki venne egyet:

Majd összeraktam az egészet.
Figyelni kellett a két érintkező lehúzásánál, hogy "vízszintesek" maradjanak. A rájuk fekvő karima is szép húsos volt. Nem igényelt felújítást/új alkatrészt!


Nem hiszem, hogy lesz velük bajom jó pár évig

Nincs is ennél jobb, amikor felújított alkatrészek várnak! (Hozzáteszem mindkettő működött, csak a fellazult csavaros kis feszültségnél nem indított. Denso

Egy önindító felújítás, amiért sok tíz ezret elkérnek, mit foglal magában? Mivel több? Gondolom ha ilyen állapotú, a motor kommutátorával se csinálnak semmit.
MÁS
to4m5i, egy működő önindító (aluházas E9) a tied, megígértem

Bohi, a BT leömlőhöz, hogy elférjen, mindig keresed a Smallport önindítót. Ahogy Toytib is jelezte, nem az kell neked, hanem a más piacra szánt 4AGE önindító. Ami nálunk van általában az az 1kW-os, vastag motoros:

Ami kell neked, az a 0,8kW-os kisebb:

Látszik a különbség:

Ha valaki csinált már ilyen felújítást (netán mélyebbre nyúlóan), vagy Generátor javítást, akkor ossza meg velünk, hátha tudunk házilag spórolni! Képek előnyt jelentenek!
A generátoros dolog nagyon érdekel!