Amikor még megalapítottuk a klubot, az E9-ek, E10-ek voltak a nem túl régi, de nagyon jó ár/érték arányú típusok. Azóta eltelt 10 év és az E9-ek 95%-a rohad, még ha egyéb jellemzőikben továbbra is kiválóak maradtak. Ha nem volt időben kilakatolva és szinten tartva a bódé, akkor a kivételektől (fanatikus tulaj, garázsban megóvott példány) eltekintve mindegyik nagyon rozsdás már és ez azt jelenti, hogy már csak egy szűk réteg veszi meg őket és azok nagy része sem azért, hogy hosszú távra tervezzen a típussal. Szépen lassan kihalnak, mint ahogyan ez - sajnos teljesen természetes módon - történt az E8-as Corollákkal is (a korábbiakat most ne keverjük ide). Ez van
Manapság az E11 és az E12 a jó ár/érték arányú választás egy megbízható Corollát illetően. Ezek is már tízen évesek, de még nem nagyon rozsdásodnak (jobb korrózió védelmet is kaptak...) és van bennük légzsák, meg ABS. Aztán 10 év múlva már ezek sem lesznek sehol. Akkor már úgyis kelleni fog használtautóban is a kanyar követő, inteligens LED-es fényszóró, a távolságtartó tempomat .... Még ha túlzok is, akkor is nő a fogyasztói társadalom igénye, és a piac direktívái, kérdés működni fognak-e ezek a felszerelések, vagy éppen mit fog érni az adott használtautó ára, ha egy sima első kocc miatt (két lámpa, lökös, hűtőmaszk) az autó értékének akár többszörösébe fog kerülni csak a sérült alkatrészek beszerzése. (ebbe most ne is menjünk bele).
A lényeg, hogy az E9-ek is egyre jobban fogynak és rohamosan csökkenni fog az elkövetkezendő években a darabszámuk, nem beszélve arról, hogy az idő mellett még az export is nagy mértékben tizedeli őket.
És itt jön a topic lényege. Milyen emlékeink fognak maradni, amikor majd gyermekeinknek, netán unokáinknak mesélünk az igazán megbízható, Japán gyártású, hű társainkról. A találkozók albumai különleges lehetőséget biztosítanak arra, hogy 1-1 jó képet elcsípjünk szeretett autónkról, de mi van, ha áldoznánk az idősebb Corollák előtt és csinálnánk egy napot, ahol sokan, kisuvickolva, tündökölve, immáron lassan 30 évesen, együtt mutatkozhatnának, mutatván milyen büszkék még a mai napig... Ilyenkor készülnek igazán szép fotók és videók, úgy, hogy csak a járgányok a témák, nem a természet, nem a bográcsozás, vagy éppen a CorOlimpia. Ez a nap csak róluk szól, csak ők vannak a középpontban és így méltó, jó felbontású "profi" anyagot lehet "lőni" róluk.
Tavaly csináltunk egy ilyen napot, igaz ugyan csak az E9 Liftback szériára kihegyezve:

https://www.youtube.com/watch?v=-HyZx1zG8d8
Az igazat megvallva, sosem gondoltam volna, hogy visszatapsoljátok. Úgy gondoltam egyszeri alkalom, de hatalmas sikere volt és akik nem tudtak eljönni, eszméletlenül sajnálták.
Egy ötlet bevillant, de nem körvonalazódott. Ötleteljünk, beszéljünk róla közösen...
Mi lenne, ha csinálnánk néha ilyen "retrók emlékeit az utókornak" talikat? 1 nap, bandázás, lazulás, fotózás és tündöklő autók.
Ahogy eléri egy generáció a 25 éves átlag életkort beléphet a Nyugger klubba.
- Egy nap legyen 1-1 generációnak a sajátja?
- netán még kasznivariánsokra is bontsuk szét, mert úgy az igazán szép?
- Vagy legyen évente egy, ahol minden nyugger klubos megjelenhet? Idén E9, E8, E7... (persze bandázni bárki újabb típussal is, ahogy ez történt tavaly is)
- Vagy töröljem a topicot, mert a gyakorlatban nem tűnik kivitelezhetőnek?
Ha van rá igény, csináljuk, közösen!
De ebben segíteni kell verbuválni. Pl: Ha már összegyűlnek az E8-ak, akkor ne 4db legyen. Illetve fotózni, videózni is és ezeknek ötleteket gyártani, hogy igazán jól mutassanak az autók!
Nos?

KE11 Sedan 



