Segítség kellene!
- csazso
- Visszajáró

- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2008 júl. 10, 05:38 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Segítség kellene!
Szia Matyi! Lehet, hogy segítenél egy EWD-vel. Nézegettem a Haynes leírást, de elég rosszul van szkennelve a diagramm egy két eleme. Elektromos alapismereteim megvannak, műszerezettségem is adott. A netet átbújva sem lettem okosabb. / vagy csak rossz helyen kerestem / . A visszajelző leírásában az áll, hogy az indexautomata betápját kell elvágni / 49 -es lábhoz megy / , de találtam olyat is, ahol az automata , és az indexkapcsoló középső pontja / 49a / közötti vezeték van elvágva- közé kötve. Elvileg, ez utóbbi járhatóbb út lenne, mert az indexkarnál ki lehetne mérni melyik a megfelelő színű vezeték. Bár ha tudnák a színjelölést, ne kellene keresgélnem. Azért köszi.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul !!!
Re: Segítség kellene!
Sziasztok!
Előre is elnézést kérek a hosszú hozzászólásért és köszönöm ha tudtok segíteni.
Fél évvel ezelőtt vettünk egy 2005-ös corolla verso 1.8 m-mt-t. nagyon szeretjük a „kis” kocsit tette a dolgát és imádtam vezetni kemény két hónapig, ugyanis egyszer csak megállt és nem ment tovább. Ekkor kezdődött a 4 hónapos szerviz tortúra aminek sajnos még most sincsen vége, a kocsink pedig még mindig működésképtelen. elvontattuk a szervizünkbe ahova az előző autóinkat is vittük már jó 10 éve. a szervizvezető jó barát lévén mondta, hogy ő inkább nem nyúl hozzá mert nem szeretnék tönkrevágni, mivel nem értenek hozzá, de a kocsi vontatásában segítenek, illetve körbekérdez ki az aki tudna a javításban segíteni. Elvittük egy szervizbe ahol ódákat zengtek a paliról és itt kezdődtek a gondok (nem az emberrel igazából, hanem a javítással magával). Először is kiderült hogy a kuplung és a kuplung motor cserére szorul, de a kuplung motort meg lehet javítani. Sajnos kiderült hogy nem lehet de csak azután miután egy másik szerviz mókolt vele vmit és szépen le is égett (persze nem szóltak róla hogy nem tudják ténylegesen megjavítani, hanem csak szétgányolják). Ezután lett egy véve bontottan, illetve egy új kuplung. Ezek be is lettek szerelve, de a kocsi nem indult, pedig semmi más alkatrész csere nem volt szükséges.
Később kiderült hogy a váltó vezérlés elektronika leblokkolt nem tudni miért. Itt kezdődött el a kutatás, millió helyet körbetelefonáltunk de semmi eredmény nem volt egy ember mondott a-t másik b-t és egyik sem tűnt úgy hogy igaz, egészen tegnapig amikor is azt az infót kaptuk két toyota márkaszerviztől, hogy az m-mt versoknál a váltó vezérlő elektronika ha bármilyen a váltóhoz kapcsolódó komponenst cserélnek akkor leblokkol és sehogy sem lehet feloldani ezt a blokkot, a toyota sem tudja (elméletileg más amúgy sem mert a gyári szoftver csak nekik van meg), mert a toyota szervizek csak és kizárólag a módosított komplett váltórendszert rakhatják az autóba ami 600 000 forint. Az az igazság, hogy így hirtelen nincs 600 ezrem és hihetetlennek tartom hogy ez az egyetlen autó a világon aminek az szoftverével nem lehet kezdeni vmit. Erre irányulna a kérdésem, hogy történt-e már valakivel ilyen, és mi volt a megoldás, már ha egyáltalán volt más.
Vagy esetleg tudtok valamilyen más megoldást amire nem megy rá ingem gatyám, egyelőre amúgy is úgy néz kihogy 285 ezret kidobtam eddig az ablakon. Bármi tipp vagy irány amerre elindulhatok jól jönne.
Segítségeteket előre is köszönöm és bocsi a hosszú posztért.
Előre is elnézést kérek a hosszú hozzászólásért és köszönöm ha tudtok segíteni.
Fél évvel ezelőtt vettünk egy 2005-ös corolla verso 1.8 m-mt-t. nagyon szeretjük a „kis” kocsit tette a dolgát és imádtam vezetni kemény két hónapig, ugyanis egyszer csak megállt és nem ment tovább. Ekkor kezdődött a 4 hónapos szerviz tortúra aminek sajnos még most sincsen vége, a kocsink pedig még mindig működésképtelen. elvontattuk a szervizünkbe ahova az előző autóinkat is vittük már jó 10 éve. a szervizvezető jó barát lévén mondta, hogy ő inkább nem nyúl hozzá mert nem szeretnék tönkrevágni, mivel nem értenek hozzá, de a kocsi vontatásában segítenek, illetve körbekérdez ki az aki tudna a javításban segíteni. Elvittük egy szervizbe ahol ódákat zengtek a paliról és itt kezdődtek a gondok (nem az emberrel igazából, hanem a javítással magával). Először is kiderült hogy a kuplung és a kuplung motor cserére szorul, de a kuplung motort meg lehet javítani. Sajnos kiderült hogy nem lehet de csak azután miután egy másik szerviz mókolt vele vmit és szépen le is égett (persze nem szóltak róla hogy nem tudják ténylegesen megjavítani, hanem csak szétgányolják). Ezután lett egy véve bontottan, illetve egy új kuplung. Ezek be is lettek szerelve, de a kocsi nem indult, pedig semmi más alkatrész csere nem volt szükséges.
Később kiderült hogy a váltó vezérlés elektronika leblokkolt nem tudni miért. Itt kezdődött el a kutatás, millió helyet körbetelefonáltunk de semmi eredmény nem volt egy ember mondott a-t másik b-t és egyik sem tűnt úgy hogy igaz, egészen tegnapig amikor is azt az infót kaptuk két toyota márkaszerviztől, hogy az m-mt versoknál a váltó vezérlő elektronika ha bármilyen a váltóhoz kapcsolódó komponenst cserélnek akkor leblokkol és sehogy sem lehet feloldani ezt a blokkot, a toyota sem tudja (elméletileg más amúgy sem mert a gyári szoftver csak nekik van meg), mert a toyota szervizek csak és kizárólag a módosított komplett váltórendszert rakhatják az autóba ami 600 000 forint. Az az igazság, hogy így hirtelen nincs 600 ezrem és hihetetlennek tartom hogy ez az egyetlen autó a világon aminek az szoftverével nem lehet kezdeni vmit. Erre irányulna a kérdésem, hogy történt-e már valakivel ilyen, és mi volt a megoldás, már ha egyáltalán volt más.
Vagy esetleg tudtok valamilyen más megoldást amire nem megy rá ingem gatyám, egyelőre amúgy is úgy néz kihogy 285 ezret kidobtam eddig az ablakon. Bármi tipp vagy irány amerre elindulhatok jól jönne.
Segítségeteket előre is köszönöm és bocsi a hosszú posztért.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Kedves László!
MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Re: Segítség kellene!
Pacsker írta:Kedves László!
MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
Köszönöm Pacsker, elküldtem a számom.
- csazso
- Visszajáró

- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2008 júl. 10, 05:38 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Segítség kellene!
Bekötöttem az utánfutó index visszajelzőt. Most már tárgytalan.csazso írta:Szia Matyi! Lehet, hogy segítenél egy EWD-vel. Nézegettem a Haynes leírást, de elég rosszul van szkennelve a diagramm egy két eleme. Elektromos alapismereteim megvannak, műszerezettségem is adott. A netet átbújva sem lettem okosabb. / vagy csak rossz helyen kerestem / . A visszajelző leírásában az áll, hogy az indexautomata betápját kell elvágni / 49 -es lábhoz megy / , de találtam olyat is, ahol az automata , és az indexkapcsoló középső pontja / 49a / közötti vezeték van elvágva- közé kötve. Elvileg, ez utóbbi járhatóbb út lenne, mert az indexkarnál ki lehetne mérni melyik a megfelelő színű vezeték. Bár ha tudnák a színjelölést, ne kellene keresgélnem. Azért köszi.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul !!!
Re: Segítség kellene!
Hatalmas koszonet neked Pacsker es persze Szullosz mesternek! Segitsegeteknek koszonhetoen Jucus tragikus tortenete vegul csak happy enddel vegzodott! Leirhatatlan erzes volt ujra vezetni, azota kiszallni sem akarok belolePacsker írta:Kedves László!
MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!
Bár én nem segítettem, de meg szabad kérdezni mi volt a probléma megoldása?laszlok írta:Hatalmas koszonet neked Pacsker es persze Szullosz mesternek! Segitsegeteknek koszonhetoen Jucus tragikus tortenete vegul csak happy enddel vegzodott! Leirhatatlan erzes volt ujra vezetni, azota kiszallni sem akarok belolePacsker írta:Kedves László!
MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
A probléma fórumba történő beírását követően este 11-kor már saját lábán ment a kocsi.
Utána pedig a korábbi más által okozott "problémákat" kellett kijavítani.
Utána pedig a korábbi más által okozott "problémákat" kellett kijavítani.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Re: Segítség kellene!
de ha láttad volna azokat a problémákat attyaúristen! Szullosz rosszul volt. konkrétan nem is cserélték a kuplung szettet, hanem csak egy új tárcsát akartak beerőltetni. mindezt kiszámlázták 120 ezer plusz munkadíjért... az újabb activator is egy katasztrófa volt és a kettőből csinált egy épkézlábat. most meg még a másik szerelő szőrözik és követeli a képeket is amiket Szullosz csinált. nem baj én odaadom neki de ha nem fizet akkor ennyi volt a kedveskedés kicsit bedurvulok...Pacsker írta:A probléma fórumba történő beírását követően este 11-kor már saját lábán ment a kocsi.
Utána pedig a korábbi más által okozott "problémákat" kellett kijavítani.
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Segítség kellene!
Ez uber gaz!
Melyik mocskos szemetlada csinal ilyet???
Megerdemelne egy kis "reklamot" , hogy masokat ne tudjon atbaszni.
Ja, Meg 2 nagy oklost a szeme koze
Melyik mocskos szemetlada csinal ilyet???
Megerdemelne egy kis "reklamot" , hogy masokat ne tudjon atbaszni.
Ja, Meg 2 nagy oklost a szeme koze
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Segítség kellene!
Srácok, az normális, hogy nem hajtott keréken (nálam az első) a tőcsavarok a kerék középpontja körül el tudnak fordulni 1-2 foknyit a tárcsához képest?
A lyukak, amin ki vannak vezetve a csavarok, nagyobbak, mint maguk a csavarok, így a lyuk két széle közötti tartományban forog az egész hóbelebanc, az öt csavarral együtt.
Mindkét oldalt ilyen.
A lyukak, amin ki vannak vezetve a csavarok, nagyobbak, mint maguk a csavarok, így a lyuk két széle közötti tartományban forog az egész hóbelebanc, az öt csavarral együtt.
Mindkét oldalt ilyen.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Szerintem egyáltalán nem, bár nehezen bogozom ki pontosan mi is a helyzet 
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Segítség kellene!

Szóval a nyilak irányában tudnak mozogni a tőcsavarok annyit, amennyivel nagyobb a lyukak átmérője, mint maga a csavar.
Mondjuk 2-3mm.
(Nem saját kép, ezt találtam gyorsan)
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Nem a tőcsavar mozog...
A féktárcsa mozog a kerékagyon. Ez teljesen természetes, hisz amikor a kereket húzod le, akkor rögzül a féktárcsa is.
Nem is a féktárcsából jön ki a tőcsavar, hanem mögötte a kerékagyból.
A féktárcsa mozog a kerékagyon. Ez teljesen természetes, hisz amikor a kereket húzod le, akkor rögzül a féktárcsa is.
Nem is a féktárcsából jön ki a tőcsavar, hanem mögötte a kerékagyból.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- montoya
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Segítség kellene!
Azt írtam, hogy a tőcsavar mozog a tárcsához képest.Pacsker írta:Nem a tőcsavar mozog...
A féktárcsa mozog a kerékagyon. Ez teljesen természetes, hisz amikor a kereket húzod le, akkor rögzül a féktárcsa is.
Nem is a féktárcsából jön ki a tőcsavar, hanem mögötte a kerékagyból.
Viszont, ha jól értem amit mondasz, akkor a tárcsát az "rögzíti" ilyen esetben, hogy a a kerék rányomja az agyra?
Miért nincs fix poziciója az agyon?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP 
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.6 DXDatsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
