E12 [E13] - (2002-2007)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Igen, óvatos fékre is el kell hallgatnia. Ha nem akkor egy Sancy féle harkály kopog, nem az én 200 lityis hordóm. 
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
feca81
- Visszajáró

- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2013 máj. 14, 08:55 pm
- Tartózkodási hely: budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Megpróbáltam, semmi hang, csak a guminak a "dongása". Fémes hang, nyöszörgés, bármi nem volt.Sancy írta:Kopogni a stabpalca tud.
Kongani az ures 200literes hordo szokott.
Erdekel a megfejtes hajra...
Toyota Corolla 1.4 VVTi sedan 2006 Terra Ice
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Sajnálom, akkor nem tudom a megoldást. Illetve, ha stab pálca lesz (és nem a gyárit veszed, ami érthető, anyagi okokból) akkor légy oly előrelátó és erőszakos a szerelőddel, hogy fújasd le rücsivel a stab pálcák rögzítési pontjait, csere után. Sokkal később tűnik el belőle a kenést biztosító zsír. A kiszáradást követően kezdenek ezek zajosak lenni. Szabber Mester módszer (szullosz elnökségi vezérünk).
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Az csupán a következő cserét segíti elő (középső imbusz hüvely kirohadása, menet megduzzadása).
Ki zsírral, ki alvázvédővel csinálja. A lényeg, hogy a "kenést biztosító zsír megmaradását" ez nyilván nem befolyásolja.
Jó minőségű utángyártottat illik venni.
Vagy gyárit.
A szarok max pár évet bírnak.
Egyébként a futóműben ezer egyéb dolog kopoghat. Érdemes megnézetni szakemberrel. Van jó módszer a stab pálcák / szilentek kopogásának, a kormányösszekötő külső-belső gömbfejek kizárására...
Általában két emberes a móka, úgyhogy nem baj, ha ott maradsz segíteni.
Ki zsírral, ki alvázvédővel csinálja. A lényeg, hogy a "kenést biztosító zsír megmaradását" ez nyilván nem befolyásolja.
Jó minőségű utángyártottat illik venni.
Vagy gyárit.
A szarok max pár évet bírnak.
Egyébként a futóműben ezer egyéb dolog kopoghat. Érdemes megnézetni szakemberrel. Van jó módszer a stab pálcák / szilentek kopogásának, a kormányösszekötő külső-belső gömbfejek kizárására...
Általában két emberes a móka, úgyhogy nem baj, ha ott maradsz segíteni.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Sancy
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Kicsit mas amikor kezzel mozgatod a stabot, mint amikor a szar uton kell dolgoznia. Kezzel nem igazan erezheto. Sot akkor jo egy stab ha kezzel meg se moccan. Esetleg talpas gombfej is kopoghat. De meg kormanyosszekoto axial is, vagy annak a vegen levo gombfej is...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Megállsz egy egyenes, vízszintes felületen.
Odaállsz az autó oldalának közepéhez.
Megfogod a tetősínt/tetőcsomit, ha van. Ha nem, akkor valahogy a tetőoszlopot.
Izombol, ritmikusan, oldal irányba elkezded dölöngéltetni az autót, mintha valami bulimobil lenne. Ha túl kemény a rugó/gátló, akkor két emberrel két oldalról. Ha periodikusan így kopog valami, akkor az 90%, hogy stab pálca vagy stab szilent. És még koszos sem lettél
(Ha terhelés alatt, kézzel, erős rángatásra érezhető, hogy kotyog a pálca, vagy netán maga a stab rúd, akkor ott már nagyon nagy baj van menet közben földúton
...)
Odaállsz az autó oldalának közepéhez.
Megfogod a tetősínt/tetőcsomit, ha van. Ha nem, akkor valahogy a tetőoszlopot.
Izombol, ritmikusan, oldal irányba elkezded dölöngéltetni az autót, mintha valami bulimobil lenne. Ha túl kemény a rugó/gátló, akkor két emberrel két oldalról. Ha periodikusan így kopog valami, akkor az 90%, hogy stab pálca vagy stab szilent. És még koszos sem lettél
(Ha terhelés alatt, kézzel, erős rángatásra érezhető, hogy kotyog a pálca, vagy netán maga a stab rúd, akkor ott már nagyon nagy baj van menet közben földúton
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
feca81
- Visszajáró

- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2013 máj. 14, 08:55 pm
- Tartózkodási hely: budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Hát ez csodálatos. Nem akarok egyesével mindent kicserélni. Most akkor nézessem meg egy másik szerelővel is? Aki már 3 éve javítja a gépsárkányt egy márkaszervizben szerelő. Teljesen ráhagyatkozom, mivel én nem értek hozzá. Ez nem egy Trabant, vagy Lada, hogy az út szélén megjavítom.
A szerelő felemelte, megnézett mindent. leengedte, és terhelés alatt is megnézte. (Megnézés alatt azt értem, hogy meg is rángatta) Ezután kerültünk vele egyet. Azt mondta kormánymű hibátlan, stabok szintén nem lógnak. Lengéscsillapítóra gyanakszik a tapasztalatai alapján. Nekem egy működő, csendes autó kell, mert augusztusban mennénk tengerpartra vele. Addigra pöpec állapotban kell lennie. Van itt esetleg egy másik szerelő,aki ránézne és egyértelműen meg tudja mondani, hogy mi a hiba? Természetesen kifizetem a vizsgálat díját.
Toyota Corolla 1.4 VVTi sedan 2006 Terra Ice
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
feca81
- Visszajáró

- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2013 máj. 14, 08:55 pm
- Tartózkodási hely: budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Épp ezen a héten szabin vannak
Toyota Corolla 1.4 VVTi sedan 2006 Terra Ice
-
feca81
- Visszajáró

- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2013 máj. 14, 08:55 pm
- Tartózkodási hely: budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Kipróbáltam az előbb amit javasoltál. Hát nem igazán erre számítottam. Elkezdtem izomból rángatni sógorommal, és hallgatóztunk. Mindkét hátsó keréknél hallható volt a kopogás. A jobb oldalinál jobban. Elölről semmi. Hogy lehet az, hogy ezzel a teszttel egyértelműen hátulról jött a hang, de menet közben meg elölről hallom? Lehet 2 különböző hiba? vagy a kaszni előre viszi a hangot?Pacsker írta:Megállsz egy egyenes, vízszintes felületen.
Odaállsz az autó oldalának közepéhez.
Megfogod a tetősínt/tetőcsomit, ha van. Ha nem, akkor valahogy a tetőoszlopot.
Izombol, ritmikusan, oldal irányba elkezded dölöngéltetni az autót, mintha valami bulimobil lenne. Ha túl kemény a rugó/gátló, akkor két emberrel két oldalról. Ha periodikusan így kopog valami, akkor az 90%, hogy stab pálca vagy stab szilent. És még koszos sem lettél
(Ha terhelés alatt, kézzel, erős rángatásra érezhető, hogy kotyog a pálca, vagy netán maga a stab rúd, akkor ott már nagyon nagy baj van menet közben földúton...)
Toyota Corolla 1.4 VVTi sedan 2006 Terra Ice
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: E12, E13 - (2002-2007)
A kasztni előre tudja vinni a hangot. Engem is csapott be már nem egyszer.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- KovZoo
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 497
- Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Sziasztok!Han írta:feca81 írta:Sziasztok!
Talán ti tudtok segíteni. Valami kopog az első futóműben. Főleg macskakövön, illetve rossz minőségű úton lehet hallani, ahol gyorsan kell reagálnia a futóműnek. Kátyúnál nem jellemző. Álló helyzetben, felemelt, leengedett autónál nem mutatja semmi, mi lehet a hiba. Nem lóg, nem lötyög, nem kattog. Szerelővel is ellenőriztettem. 2 dologra tippelünk, lengéscsillapító vagy stab pálca. A problémám az,hogy ha a stab pálca lenne, akkor a kereket mozgatva lötyögnie kellene, ilyen baj nincs. Fél éve volt műszakin, direkt olyan helyre vittem, ahol nem "átlökik" az autót, és lazán teljesítette a lengéscsillapító az elvárt értékeket. Járt már így valaki? Nem akarom a jó gyári alkatrészeket cserélgetni találomra... Az autó egy 2006-os E12-es Sedan.
Szia!
Nekem is hasonló problémám van, miközben semmi nem lóg. Szerelőm szerint (márkaszervizes) a lengéscsillapító tud hasonlót produkálni és nekem is átment vizsgán, jó értékekkel. Véleménye szerint azt lehet, hogy megcserélni a bal-jobb oldalit és ha a zajforrás is megy vele, akkor megvan a megoldás. Előfordult már ilyen nála, nem is egy. Legközelebbi olajcsere alkalmával valószínűleg én is ezt fogom lépni.
Idővel nekem is ilyen (3ajtós, 81kwos D4D) autóm lett és nekem is épp ez az egyik problémám
Kizárólag macskakövön, síneken átlósan (nem pontosan keresztben) áthaladva hallható kopogás.
Én a kormányösszekötőre gyanakszom, ugyanis, amikor a kereket megütögetem, akkor a rúdon is érezni a közvetlen kopogást, és olykor a kormányon is érezni.
Egy másik jelenség, mintha a difi lenne... Gurulás közben folyamatos kattogó hang, elinduláskor erős koppanás (vagy csak játszom az előre és a hátramenettel). Gondoltam a féltengelyre is, azonban ha a kereket elforgatom, akkor a belső féltengely csukló elfordul, amíg egyszer csak megakad.
Harmadik jelenség: kézifék behúz - autó felemel, és a kerék kerületén kb 1cm elmozdulás tapasztalható, de mintha egy gyenge rugó visszahúzná. Ilyet tapasztalt más is? Szervizes véleménye: ez nem baj.
Ezeken felül még hallani fémes nyiszorgást, pl amikor alapjáraton elindulok, illetve alapjáraton terhelődik a motor.
Illetve olykor-olykor a váltás pillanatában szoktam hallani nyiszorgást, amit egyáltalán nem tudok beazonosítani, és nem is mindig jelentkezik. Nem a kinyomócsapágy hangja, hanem mintha a hirtelen fordulatszám csökkenés következtében jelentkezne.
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem az unalom fogja kitölteni a napjaimat
E12 Corolla HB 3ajtó D4D 81kw
AE92 Corolla Liftback GTI
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart, hanem, hogy tudjunk táncolni az esõben."
AE92 Corolla Liftback GTI
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart, hanem, hogy tudjunk táncolni az esõben."
-
feca81
- Visszajáró

- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2013 máj. 14, 08:55 pm
- Tartózkodási hely: budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Elvittem egy másik szerelőhöz. Nálam a jobb oldai gömbfej és a két toronycsapágy a hibás. E héten javítják meg csütörtökön.KovZoo írta:Sziasztok!Han írta:feca81 írta:Sziasztok!
Talán ti tudtok segíteni. Valami kopog az első futóműben. Főleg macskakövön, illetve rossz minőségű úton lehet hallani, ahol gyorsan kell reagálnia a futóműnek. Kátyúnál nem jellemző. Álló helyzetben, felemelt, leengedett autónál nem mutatja semmi, mi lehet a hiba. Nem lóg, nem lötyög, nem kattog. Szerelővel is ellenőriztettem. 2 dologra tippelünk, lengéscsillapító vagy stab pálca. A problémám az,hogy ha a stab pálca lenne, akkor a kereket mozgatva lötyögnie kellene, ilyen baj nincs. Fél éve volt műszakin, direkt olyan helyre vittem, ahol nem "átlökik" az autót, és lazán teljesítette a lengéscsillapító az elvárt értékeket. Járt már így valaki? Nem akarom a jó gyári alkatrészeket cserélgetni találomra... Az autó egy 2006-os E12-es Sedan.
Szia!
Nekem is hasonló problémám van, miközben semmi nem lóg. Szerelőm szerint (márkaszervizes) a lengéscsillapító tud hasonlót produkálni és nekem is átment vizsgán, jó értékekkel. Véleménye szerint azt lehet, hogy megcserélni a bal-jobb oldalit és ha a zajforrás is megy vele, akkor megvan a megoldás. Előfordult már ilyen nála, nem is egy. Legközelebbi olajcsere alkalmával valószínűleg én is ezt fogom lépni.
Idővel nekem is ilyen (3ajtós, 81kwos D4D) autóm lett és nekem is épp ez az egyik problémám
Kizárólag macskakövön, síneken átlósan (nem pontosan keresztben) áthaladva hallható kopogás.
Én a kormányösszekötőre gyanakszom, ugyanis, amikor a kereket megütögetem, akkor a rúdon is érezni a közvetlen kopogást, és olykor a kormányon is érezni.
Egy másik jelenség, mintha a difi lenne... Gurulás közben folyamatos kattogó hang, elinduláskor erős koppanás (vagy csak játszom az előre és a hátramenettel). Gondoltam a féltengelyre is, azonban ha a kereket elforgatom, akkor a belső féltengely csukló elfordul, amíg egyszer csak megakad.
Harmadik jelenség: kézifék behúz - autó felemel, és a kerék kerületén kb 1cm elmozdulás tapasztalható, de mintha egy gyenge rugó visszahúzná. Ilyet tapasztalt más is? Szervizes véleménye: ez nem baj.
Ezeken felül még hallani fémes nyiszorgást, pl amikor alapjáraton elindulok, illetve alapjáraton terhelődik a motor.
Illetve olykor-olykor a váltás pillanatában szoktam hallani nyiszorgást, amit egyáltalán nem tudok beazonosítani, és nem is mindig jelentkezik. Nem a kinyomócsapágy hangja, hanem mintha a hirtelen fordulatszám csökkenés következtében jelentkezne.
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem az unalom fogja kitölteni a napjaimat
Jut eszembe a szerelő azt mondta,hogy ha a kézifék be van húzva, akkor a hátsó kerék kotyogni fog, ez teljesen természetes. Ereszd ki a kéziféket, és nem fogd hallani. De ez csak a hátsó kerékre vonatkozik!
Toyota Corolla 1.4 VVTi sedan 2006 Terra Ice
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Majd írd meg, hogy milyen lett az eredmény. Annak mondjuk örülök, hogy nem a lengéscsillapító, mert az jóval nagyobb kiadás, viszont annak kevésbé, hogy a szerelőnk nem találta meg...
Más.
A minap észrevettem a motorteremben bámészkodva, hogy a torony egyik lemezpereménél pár milliméteres rozsda ütötte fel a fejét jobb és bal oldalon is. Csak pár milliméter, de aggaszt a dolog. Kell ezzel foglalkozni? Sérülve nem volt, az biztos, teljesen gyári. Komolyabb alváz- és üregvédelmen gondolkodom a tél előtt, de a toronynál az nem jelent megoldást. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
Más.
A minap észrevettem a motorteremben bámészkodva, hogy a torony egyik lemezpereménél pár milliméteres rozsda ütötte fel a fejét jobb és bal oldalon is. Csak pár milliméter, de aggaszt a dolog. Kell ezzel foglalkozni? Sérülve nem volt, az biztos, teljesen gyári. Komolyabb alváz- és üregvédelmen gondolkodom a tél előtt, de a toronynál az nem jelent megoldást. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
-
feca81
- Visszajáró

- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2013 máj. 14, 08:55 pm
- Tartózkodási hely: budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Mindenféleképp megírom, mert sokan fogunk még így járni az itthoni utak minősége miatt. És legalább megtudjuk,hogy ennél a hibánál ez-e a megoldás.Han írta:Majd írd meg, hogy milyen lett az eredmény. Annak mondjuk örülök, hogy nem a lengéscsillapító, mert az jóval nagyobb kiadás, viszont annak kevésbé, hogy a szerelőnk nem találta meg...
Más.
A minap észrevettem a motorteremben bámészkodva, hogy a torony egyik lemezpereménél pár milliméteres rozsda ütötte fel a fejét jobb és bal oldalon is. Csak pár milliméter, de aggaszt a dolog. Kell ezzel foglalkozni? Sérülve nem volt, az biztos, teljesen gyári. Komolyabb alváz- és üregvédelmen gondolkodom a tél előtt, de a toronynál az nem jelent megoldást. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
Toyota Corolla 1.4 VVTi sedan 2006 Terra Ice