Pályázós topic

Élet a Corollakon túl. Felhasználók hobbijai, egyéb érdeklődési körei.
Avatar
Turan6
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 275
Csatlakozott: 2015 szept. 21, 11:43 pm
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: Turan6 » 2016 jan. 26, 10:45 pm

Egyik haveromban egyre erősödik az elhatározás, hogy vegyen egy mókázós, alias drift autót.
Szerintetek melyik a legésszerűbb választás, ha nem tréleren szeretné a helyszínre vinni, azaz utcán is közlekedhessen, de viszonylag olcsón összelegózható élményautó legyen.
Első körben egy sierrát vagy 3-as bmw-t javasoltam, de meghallgatnám azokat akik gumifüst szagot is éreztek már első kézből, és nem szenvednek márka-vakságban :).
Kb. 7-800e vételár+200e kezdeti költséget szánna rá. Én a helyében maradnék az olcsó sierránál, de várom a javaslatokat!
Kép Kép

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2016 jan. 26, 11:16 pm

Alkatrész ellátottság miatt 3-as BMW, az a modern kori lada. :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 jan. 27, 07:15 am

Sajnos igaz, és ez rengeteget ront a 2. és 3. széria megitélésén. Hajdanán, - egyeseknek még ma is- vágyott tárgyak, azokra méltatlan kezekben. Hegesztett diffik, ocsmány tuningok és tákolások, szétgyilkolós videók stb. :(
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2658
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: RWD » 2016 jan. 27, 04:36 pm

Turan6 írta:Egyik haveromban egyre erősödik az elhatározás, hogy vegyen egy mókázós, alias drift autót.
Szerintetek melyik a legésszerűbb választás, ha nem tréleren szeretné a helyszínre vinni, azaz utcán is közlekedhessen, de viszonylag olcsón összelegózható élményautó legyen.
Első körben egy sierrát vagy 3-as bmw-t javasoltam, de meghallgatnám azokat akik gumifüst szagot is éreztek már első kézből, és nem szenvednek márka-vakságban :).
Kb. 7-800e vételár+200e kezdeti költséget szánna rá. Én a helyében maradnék az olcsó sierránál, de várom a javaslatokat!
Ezeknél egyszerűbbet nem talál. Esetleg Volvo? :mrgreen:
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 jan. 27, 06:23 pm

Az ajánlás szerintem tökéletes.
Toyotával játszani nagyon drága, plusz azért se vegyen, hogy kitegyünk még egy értékes példányt kemény amortizációnak :D
A BMW már szinte olcsóbb, mint a Lada, brutál jó az alkatrész ellátottsága, rengeteg a papír nélküli külföldről behozott, ami igencsak előny lehet ennél a projektnél.
A Ford már szerintem egy fokkal ritkább dolog és utána jön a Volvo, esetleg a Merci.
Szerintem egyértelmű BMW a befutó.

Azonban az arányokkal SZERINTEM komoly bajok vannak. (átírási procedúra költségétől eltekintve)
Ha tényleg drift autót akar, akkor inkább fordítsa meg. Nem 7-800-ért kell jaszkari autót venni, hanem ha nem is 200-ért de a fölött egy alap gépet, amire lesz tartalék költeni a kasznira, futómű átalakításra, motor gatyába rázásra, ülésre, diffire, kerékgarnitúrákra....
Persze, ha a drift autó csak parkolóban történő játszadozást és olykor-olykor pár fenékrázást jelent, akkor lehet drágábban is alapot venni, de ha tényleg a tanulás, a gyakorlás és a rendszeres bevetés a cél, akkor még ha az arányokat meg is fordítja, akkor sem biztos, hogy elég lesz az említett pénz.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Turan6
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 275
Csatlakozott: 2015 szept. 21, 11:43 pm
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: Turan6 » 2016 jan. 27, 09:41 pm

Köszi a javaslatokat! BMW-ből melyik? Egy compact? melyik motorral, melyikben van alapból sperr?
Kép Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 jan. 27, 10:22 pm

Na ez már nem az én szakterületem... :) (és nem is akarok májer lenni belőle)
Gondolom E36. Olcsó, erős
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2658
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: RWD » 2016 jan. 28, 02:12 pm

Turan6 írta:Köszi a javaslatokat! BMW-ből melyik? Egy compact? melyik motorral, melyikben van alapból sperr?
Compactot Én hanyagolnám, kívülről nézve ritka idegbeteg egy tárgynak tűnik. Lehet rosszul gondolom, de az egy levágott seggű E36, és a viselkedéséből ítélve (határhelyzetben persze) nem igazán mentek utána a futómű geometriával/akármivel. Szedán vagy kupé, és kész. Esetleg kombi, ha van humorérzéke. :D
Motorokról gőzöm sincs, sperről meg pláne. Illetve bocsi, annyit még HALLOTTAM, hogy a 318is széria egy relatíve lelkes négyhengeressel készült, ami meglehetősen strapabíró is egyben. Viszont ilyen motor gyárilag csak a kupékban volt. 700-800-ból már bőven talál ilyet.
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: montoya » 2016 jan. 28, 02:27 pm

Szerintem nincs para a compacttal, és egy 323ti már igazán fickós is. Igaz, nem fog megállni 800-ból.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 jan. 28, 02:29 pm

Már nem emlékszem, de mintha a Compact egyébként is egy butított hátsó futóművet kapott volna.
Ja, ja az IS egy potens motor főleg a sima 1,8-hoz képest (boldog idők, mikor még az volt hátra írva, ami be volt rakva előre)
Én -hangsúlyozom én- BMW-ből kizárólag hathengerest vennék. Ha már BMW ugye.

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2016 jan. 28, 07:54 pm

Compact nagyon bután tud viselkedni állítólag, Cupé-n az összes elem egyedi, nincs hozzá pótalkatrész, tehát marad a sedan...

Ha driftelni kell, akkor valami combosabb 6 hengeres, ha gyorsan menni, akkor 318is. :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2653
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 jan. 28, 10:59 pm

A kasztnisomnak van 1.8 16V az E30 coupe-jában. 150 LE. Igazi csemege vele :) 215-ös gumikkal 2, 3-ban gázra lazán keresztbe lehet fordítani. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 jan. 28, 11:07 pm

Jaaaj jaaaj :D
Ha van kellő centrifugális erő és sebesség, akkor bármivel lehet "gázra" keresztbe menni :) (hacsak nem brutál orrtolós)
Na meg egyenesbe jégen.

De azért azt nem hiszem hogy a 150 Le szárazon, egyenesben elég ilyesmire :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2653
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 jan. 28, 11:13 pm

Ok, legközelebb csinálunk videót :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Pályázós topic

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 jan. 29, 08:14 am

Pacsker írta:Jaaaj jaaaj :D
Ha van kellő centrifugális erő és sebesség, akkor bármivel lehet "gázra" keresztbe menni :) (hacsak nem brutál orrtolós)
Na meg egyenesbe jégen.

De azért azt nem hiszem hogy a 150 Le szárazon, egyenesben elég ilyesmire :)
Van az a technika, jó sofőr, rossz gumi, de szerintem is kevés ahhoz a 140 LE, bármennyire is zseniális az a motor. A (kizárólag) gázra keresztbe menés száraz úton az M-es szakterület.

Hogy haza beszéljek, kakucson még nem nagyon végzett előttem BMW. Volt ott E36 18IS és 20i is.
100 km/h felett jön ki a mocik és a futómű erőssége, de ott már nincs is kérdés. Stabilan kicsit orrtolós-semleges. Egy jól beallított, karbantartott futóművel nagyszerű élmény vezetni ezeket. Leharcoltan csalódás.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.


Válasz küldése