Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Na! Tényleg! :taps:

Köfi.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Bubi »

...csak egy hővédő lemez ért a csőhöz. Zörgés megoldva.
Viszont elhalálozott, kb. egyszerre a szivargyújtó és a rádio. Szabber mester ja vaslatára kicseréltem a Dome
nevű biztosítékot. Minek hatására beriasztott. Ki sem lehetett kapcsolni. Kulccsal kikapcsoltam a riasztót és visszatettem a saják biztijét. Ez után a riasztó működött a rádió, szivargyújtó, továbbra sem.
Ötlet?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

A nyáron szeretném kimosni a gyári üléshuzatokat, azaz szeretném leszedni őket, és mosógépben rendesen kimosni. Valaki röviden le tudná írni, hogy hány rögzítési pontja van az üléseknek (elől-hátul), esetleg van-e valami olyan kötés amit szét kell "reszelni" :) és utána valamivel helyettesíteni kell. Pl. az első ülések mögött alul olyan drótrögzítés van (karika), amire nem jöttem rá, hogy lehetne oldani, csak a nyújtás, vagy vágás segítene, utána viszont valamit barkácsolni kell helyette, hogy meglegyen a huzat megfelelő feszessége.
Előre is köszönök minden építő véleményt. :)
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Szét lehet szedni őket meg vissza is hajtani. Ha nagyon szépen akarod csinálni, akkor kell hozzá egy vékony kis lapos csavarhúzó meg két hegyescsőrűfogó, esetleg egy kombináltfogó.
Meg nőgyógyász kézügyesség :lol: Az első pár kapocs után ráérzel úgy is, hogy gyorsabb meg könnyebb.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ha az ülés felfogatási pontokat kérded, akkor 4-4 elöl (padlóhoz csavarozva)
2db a hátsó ülőlapnak (a vádlid mögött)
És 3db zsanér a hátsó hátlapok tövénél.
Kiszedni őket pár perc, egyáltalán nem ördőngősség.

A huzatokat leszedni már annál inkább.
Azokból a fém gyűrűkből van egy első ülésnél mondjuk 30-40db. Nem csak körbe van lehúzva a huzat, hanem az ülő és hátlap kereszt lefogatóinál. Ezekhez hozzáférni igencsak szívás tud lenni.
Ahogy Toytomi említette, jó fogók kellenek hozzá.
Egész "rugalmasak", tehát bírják a kicsit széthajtást, majd visszahajtást. Kell rá időt szakítani és kell hozzá türelem, de tény, hogy a legjobb megoldás (EXTRA ALACSONY HŐFOKON) mosógépbe tisztítani a huzatot.

Hajrá!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Így van! A legnehezebb, hogy a szivacsban is van egy pálca, amin a kapcsok vannak, meg a huzatban is. Na azt a kettőt összehozni. Eléggé idegtépő mutatvány, de mondom rá kell érezni, aztán halad az szépen.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Akkor jó móka lesz. Még nem voltam biztos benne, hogy érdemes kiszerelni az üléseket, de ezek után egyértelmű, ki kell szerelni, hogy hozzá lehessen férni ahhoz a sok szép karikához. Beszerzek 1 pár hegyes fogót, úgyis sokszor éreztem, hogy jól jönne, amikor próbálom az újaimmal elérni azt a pontot ahová alig érek el, és még jól is kell tartani az az anyát, akármit, hogy elkapja a menetet... :)
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Sailtolo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2015 ápr. 29, 07:03 pm
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Sailtolo »

Ha veszel egy jó Leatherman-t,akkor erre az is jó,és segítségedre lesz másban is!
Kép
Pacskernek hála be tudok már jelentkezni a régi nevemen (Atanen),így inkább azt használom tovább! :taps:

Kép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sziasztok,

feltöltettem a Liftback klímáját, és azóta olyat észlelek, hogy ha 5-ösben megyek, és a klíma be van kapcsolva, akkor érzek olyat, mintha 2 másodpercenként valami nagyon-nagyon kicsit, de befékezné/megfogná az autót. Tehát kb. 2mp nagyon enyhe megtorpanás, 2mp megindulás, 2mp megtorpanás, 2mp megindulás... és így körbe. Csak 5-ösben érzékelhető, ha figyelek rá.

Korábban nem volt semmi baj a klímával, bár az is igaz, hogy kb. 6 éve volt töltve utoljára, de jól működött, hideget adott stb... Az előírt 650g gázt kapta most is.

Tippek ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Sailtolo írta:Ha veszel egy jó Leatherman-t,akkor erre az is jó,és segítségedre lesz másban is!
Sajnos a kép nem jelenik meg, a linket kimásolva sem... Gondolom valami bugyibicska lesz :lol:, a nevéből ítélve. Kérdés mennyiért osztogatják.
Jorn írta:Sziasztok,
feltöltettem a Liftback klímáját, és azóta olyat észlelek, hogy ha 5-ösben megyek, és a klíma be van kapcsolva, akkor érzek olyat, mintha 2 másodpercenként valami nagyon-nagyon kicsit, de befékezné/megfogná az autót. Tehát kb. 2mp nagyon enyhe megtorpanás, 2mp megindulás, 2mp megtorpanás, 2mp megindulás... és így körbe. Csak 5-ösben érzékelhető, ha figyelek rá.

Korábban nem volt semmi baj a klímával, bár az is igaz, hogy kb. 6 éve volt töltve utoljára, de jól működött, hideget adott stb... Az előírt 650g gázt kapta most is.

Tippek ?
Én a kuplungjára tippelnék, gyorsan fog, és a több gáz jobban fékezi a motort. Én mondjuk menet közben sosem tapasztaltam ilyet, csak állóhelyzetben alapjáraton érezni mikor kapcsol be és ki a kuplung. Nem tudom, hogy az ECU mennyire érzékeli a hirtelen terhelést, vagy épp nem érzékeli és nem korrigál, több, kevesebb üzemanyaggal, de ez csak nagyon nagyon tipp, lehet ilyen korrigálás nincs, csak az alapjáraton.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszi a választ.

A kuplung elég új (Aisin), csak kb. 30 ezer km van benne.

Az is megfordult a fejemben, hogy a 650g gáz picit sok lehet, bár a Haynes könyv ezt írja, viszont itt a fórumon 620g-ot olvastam... kis különbség, és előbb-utóbb elszökik úgyis a többlet... :)

Egyébként nem érzek nagy különbséget a klímában töltés után. Mérni lehet azért, a rostélyhoz tettem a házi hőmérőt:
Töltés előtt kinn 26 fok volt, a klíma 14 fokosat fújt.
Töltés után kinn 30 fok volt, a klíma 12 fokosat fújt.
Őszintén szólva több javulásra számítottam, hiszen a gáz fele hiányzott már a rendszerből... Persze így is jól hűt, de a mások által emlegetett "jéghideg klíma" kifejezés alapján nagyobb különbségre gondolnék. (anno a lakásom klímája 5 fokos levegőt fújt...)
A sedan is kb. ezeket az értékeket produkálja mint a liftback, szóval vagy mindkét Corollámnak ilyen "gyenge" a klímája, vagy a klímásnál nincs rendben valami a géppel...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

A kuplung alatt természetesen a klíma kompresszor kuplungját értettem.

Az enyém se fúj jéghideg levegőt, szerintem aki ezt mondja az nem szó szerint érti, a túl hideg levegő káros az ízületekre is. Nekem is hasonló lehet mint neked, amikor fullra töltötték akkor sem volt érezhető javulás, igaz előtte sokáig nem volt használva, mivel nekem konkrétan kilyukadt a hűtő, elrepedt, és az összes gáz elment. Télen néha elindítottam, de akkor ugye nem érezni nagyon, hogy hű de hűt, mert pikk pakk lekapcsolja a kompresszort, tavasszal mikor igazán kellett volna, akkor derült ki hogy valami nem kóser, mert tök könnyen tekeri a kompresszort, és semmi hatása.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Oké, de nekem még mindig nem esett le, hogy ha folyamatosan jár a klíma (kuplungja) akkor miért érzek folyamatosan 2mp -enként fékezést, mi okozza ezt a periodikus viselkedést...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Jorn írta:Oké, de nekem még mindig nem esett le, hogy ha folyamatosan jár a klíma (kuplungja) akkor miért érzek folyamatosan 2mp -enként fékezést, mi okozza ezt a periodikus viselkedést...
Sorry, félreértettem, tehát folyamatosan 2 mp-es ciklusban ismétlődik a megtorpanás, megindulás. Akkor viszont arra tippelnék, hogy a kompresszor kuplunggal van valami gond, vagy mechanikusan vagy a vezérlési hiba, ki- be- kapcsolgat, nézd meg álló helyzetben, hogy nincs-e periodikus változás a hangjában. Jól hallható a klattyanás mikor kapcsol. Tedd max-ra a légbefújást és akkor nem kapcsol ki kompresszor. Esetleg a hűtőközeg ad szakaszos terhelést, de ezt nem tudom hogy mi okozhatja, dugulás, vagy vmi szelep. Ennyire nem értek ehhez, csak a józan paraszti ésszel próbálom kitalálni, mi okozhatja.
Még azon is lehet ötletelni, hogy miért csak 5. sebességben érzed, ott van a legkisebb nyomaték, tehát ha megtorpan a motor, akkor elvileg kevésbé lehetne érezni, mintha 4. vagy 3.-ban torpan meg. Viszont az áttétel miatt alacsonyabb sebességi fokozatnál kisebb a "fordulatszám veszteség", Pl. ha a motor 100 rpm fordulatot esik akkor az csak (durván) pl. 50 a váltó kimeneti oldalán, de negyedikben már 70-80, és 5.-ben 110 rpm.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Oké, köszi a hozzászólást :)

Az biztos, hogy álló autónál a klíma kuplung kb. 1 percenként kapcsol ki- és be, tehát jónak tűnik.
Az 5-ös fokozatban, amikor 2 másodpercenként picit megtorpan, nem hallani a kuplung kattanását, sem ékszíj csikorgást semmit...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése