Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
zuzmow
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
Tartózkodási hely: BP XIV. / velence

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: zuzmow »

Azt csak úgy tudom megállípítani hogy ha magát a rudat cserélem egy másikra?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ilyen futómű típushiba nincs :D ...

Fontos! Gyorsításra (és halott esetben sebesség tartásra) csinálja csak vagy motorfékre "terhelés mentességre" is?

Ha nem a kerék centírozatlan vagy szálszakadt, akkor
A féltengely belső csukló van "félrekopva" (általában hosszabbiknál) - jól lett felújítva?!
A másik belső van félrekopva
Féltengely "görbülve?" Netán a súlya leszakadva?
Kerékagy görbülve?

Ilyesmikre gondolnék.
Próbálnám először egy teljesen másik hosszú féltengely cserével. Honnan tudod, hogy a jobbos a rossz?
A "krokin megemelve rángatva nem lóg semmi" azért nem az igazi módszer. Gurulj el egy futóműbeállítóshoz és egy ezresért aknából, rázópadon/pajszerral mindent át tudtok nézni.



Olyan sincs, hogy féktárcsa hullámosra kopási típushiba :)
Ha a nyereg szépen le van ápolva (csúszkák zsírozva, betétfészkek kipucolva...), kétlem, hogy az autó okozhatna tárcsa hullámosodást.
Pocsolyába mentél (hideg-meleg gyors változás), vagy csak egyszerűen szar márkájú / hibás gyártású tárcsát vettél. 10 ezer km alatt meg pláne, hogy egy E9-en nem kéne soknak történnie, hacsak nem pályázol.
Biztos vagy benne, hogy sorra a bal első üt? Kimérted mikrométerrel? A pedálon nem nagyon különbözteted meg, hogy melyik első üt, de sokan még a hátsó dobokat sem...
A csonkálvány láthatatlan sérülése inkább rendszeres kerékcsapágy gondokat okoz, minthogy tárcsa hullámosságot.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
zuzmow
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
Tartózkodási hely: BP XIV. / velence

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: zuzmow »

Elejéről:

Mikor megvettem, a bal oldali kerék mint a bevásárló kocsié,szaladgált amerre látott -> csapágycsere. Szétszedés után derült ki, hogy az agyat hegesztették és úgy tették vissza korábbi csaspágycserénél. Mit tudtam tenni, ideiglenesre megvettem egy olcsó csapágyat. Ezután a rajta levő tárcsa is behullámosodott, akkor lecseréltem tárcsát-betétet (nipparts-textar), majd egy hétre rá a komplett csonkállványt a hegesztett agy kiküszöbölésére. Hát ez az egy hetes tárcsa is behullámosodott... Biztos hogy a bal,mert ha pl szalagkorlát mellett megyek vagy fal mellett gurulok,nagyon jól hallani és hozzá tudom kapcsolni az érzett dolgokhoz.
A jobbos féltengely vásárláskor ropogott-> külső csukló kuka. Ekkor - sajnos tudatlanságomban hibásan - féltengelyt cseréltem úgy, hogy a váltóban maradt a csésze,és egy másik bontott tengely ugrott be.
Vettem a bontóban egy balost aminek a külső csuklója kuka de a belső része jó, ezt fűztem fel a jobbos tengelyre és vettem rá új külső csukló készletet.
Most ott tartok, hogy a 2-3000 közötti "nyomatékos" gyorsításnál nem vibrál, de a korábban említett sebességtartományban kb ugyanúgy mint eddig.
Találtam egy rozsdás tárcsát amit feltettem bal elölre a hullámos helyére olyan céllal,hogy ha ez is olyan lesz,akkor valami biztosan van a legutóbb beépített bontott csonkállvánnyal.
Szerencs utcában voltam december környékén a futóművesnél, ő csak annyit mondott hogy a jobbos axiál már picit kotyog,lassan ki kellene cserélni. Ezzel a vibrációval és hullámosodó tárcsával azóta küzdök amióta júniusban megvettem a kocsit. Ha ezt megoldom, már csak a lakatolás marad hátra és nekem is lesz majd olyan csecse csini kocsim mint nektek!
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Pacsker írta:Féltengely "görbülve?" Netán a súlya leszakadva?
Egyébként a hosszú (jobbos) féltengelyen az a súly valójában mi célt szolgál? Nekem az hiányzik róla, az baj?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem az csak vibráció csillapító. (A gumi karika).
A súly alatt a gyári centírozást értettem, ha van. Kardánoknál vas lapok, első féltengelynél valószínű hogy nincs. Ha a gumi karika fele van csak leszakadva, az is okozhat kiegyensúlyozatlanságot.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
zuzmow
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
Tartózkodási hely: BP XIV. / velence

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: zuzmow »

Sajna semmi ilyesmi... Látszólag minden rendben van... :/
Avatar
Vitya77
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 418
Csatlakozott: 2015 jan. 22, 12:49 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest(Tiszaújváros)

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Vitya77 »

Na most szó szerinti reszelgetésre kellene adnom a fejemet!
E9 Liftback szárnyat rakott már fel valaki olyan autóra, amin eredetileg nem volt?
Van valakinek olyan projekt amiben szerepel?
Várnám az ötleteket, tippeket, hogyan kezdjek hozzá és mire figyeljek.
Takinál le mértünk mindent, de kicsit tartok a sok lyuktól és formától. :shock:
Ovál, négyszög, kerek és még sokan is vannak. :roll:
CCH vezetőségi tag

1989 E9 Liftback 1.6 XL 4A-F
1988 AE92 Liftback Gt-i 4AGE
1988 AE95 4WD kombi 4AFE
1991 AE95 4WD kombi 4AFE
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Két fajta van.
Tömör "szivacs" és üreges műanyag.
Ezek szerint neked utóbbi.

Talán 1 projektben láttam ilyet, de hogy melyik volt az, már nem tudom. Talán Zed Kristianz rakott fel üregeset.. Talán.. meg még valaki
1 tanács. Rettentő sokat próbálgass - mérj - próbálgass - mérj és csak utána fúrj, faragj.
Türelemjáték.

Először maszkoló szalagokkal fogasd fel, ahogy felülne. Jól állnak-e hátul a hézagok, nem-e csukódnak egymásra, ha nyitod/lehajtod a csomiajtót, stb.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Vitya77
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 418
Csatlakozott: 2015 jan. 22, 12:49 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest(Tiszaújváros)

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Vitya77 »

Ok!
Köszönöm Pacsker!
CCH vezetőségi tag

1989 E9 Liftback 1.6 XL 4A-F
1988 AE92 Liftback Gt-i 4AGE
1988 AE95 4WD kombi 4AFE
1991 AE95 4WD kombi 4AFE
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Fényszóró üveg cseréhez szükség van valami speciális szerszámra, esetleg ragasztóra, vagy azt otthon is meg lehet ejteni pár csavarhúzóval? Ha nem, akkor hol foglalkoznak ilyesmivel? Még nem álltam neki szétszedni, csak elméletileg érdekel, hogy le tudnám-e cserélni, kőfelverődés miatt. E11-es lenne a páciens, már régebbi sérülés, és átmenetileg orvosoltam, hogy nem jusson be víz, de a korrekt megoldás a csere lenne.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Zolee11 írta:Fényszóró üveg cseréhez szükség van valami speciális szerszámra, esetleg ragasztóra, vagy azt otthon is meg lehet ejteni pár csavarhúzóval? Ha nem, akkor hol foglalkoznak ilyesmivel? Még nem álltam neki szétszedni, csak elméletileg érdekel, hogy le tudnám-e cserélni, kőfelverődés miatt. E11-es lenne a páciens, már régebbi sérülés, és átmenetileg orvosoltam, hogy nem jusson be víz, de a korrekt megoldás a csere lenne.
Csavarhúzó sajnos kevés, tudtommal fel kell melegíteni az egészet pl. sütőben...
Én még nem próbáltam.
Az is lehet, hogy autóüveges meg tudja csinálni a cserét. Vagy akár az eredeti üveget is meg tudja javítani.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hőlégfúvó is jó lehet.
Illik venni új tömítő anyagot, hogy ne párásodjon.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Sejtettem, hogy nem lehet simát lekapkodni róla a patentokat, ha egyáltalán az tartja össze. Még kérdéses mennyire jó az utángyártott üveg, illeszkedés szempontjából, pl. Első körben megkérdezek egy üvegest, hogy mit szól, mit érdemes vele kezdeni, vagy veszek egy bontottat, ha úgy alakul.

Ha már a tömítőknél tartunk, milyen tömítő anyagokat érdemes venni a lámpákhoz, illetve milyen két oldalú ragasztó "szalagot" amivel pl. emblémát, vagy feliratot lehet rögzíteni fényezett felületre, pl. csomagtartó ajtó. Ezeken a felületeken időjárásálló anyagokra van szükség.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Ti milyen vegyszert szoktatok használni, ha a motorblokk olajos szennyeződését akarjátok letisztítani? Brigéciol? Mi más? És hogyan? Szórófejes flakonnal? Egyéb ötlet, tanács?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

féktisztító + rongy kombó ;)
EE101 Sedan, 7A-FE
Válasz küldése