Autoreszelgetes
- zuzmow
- Visszajáró

- Hozzászólások: 130
- Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
- Tartózkodási hely: BP XIV. / velence
Re: Autoreszelgetes
Azt csak úgy tudom megállípítani hogy ha magát a rudat cserélem egy másikra?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Ilyen futómű típushiba nincs
...
Fontos! Gyorsításra (és halott esetben sebesség tartásra) csinálja csak vagy motorfékre "terhelés mentességre" is?
Ha nem a kerék centírozatlan vagy szálszakadt, akkor
A féltengely belső csukló van "félrekopva" (általában hosszabbiknál) - jól lett felújítva?!
A másik belső van félrekopva
Féltengely "görbülve?" Netán a súlya leszakadva?
Kerékagy görbülve?
Ilyesmikre gondolnék.
Próbálnám először egy teljesen másik hosszú féltengely cserével. Honnan tudod, hogy a jobbos a rossz?
A "krokin megemelve rángatva nem lóg semmi" azért nem az igazi módszer. Gurulj el egy futóműbeállítóshoz és egy ezresért aknából, rázópadon/pajszerral mindent át tudtok nézni.
Olyan sincs, hogy féktárcsa hullámosra kopási típushiba
Ha a nyereg szépen le van ápolva (csúszkák zsírozva, betétfészkek kipucolva...), kétlem, hogy az autó okozhatna tárcsa hullámosodást.
Pocsolyába mentél (hideg-meleg gyors változás), vagy csak egyszerűen szar márkájú / hibás gyártású tárcsát vettél. 10 ezer km alatt meg pláne, hogy egy E9-en nem kéne soknak történnie, hacsak nem pályázol.
Biztos vagy benne, hogy sorra a bal első üt? Kimérted mikrométerrel? A pedálon nem nagyon különbözteted meg, hogy melyik első üt, de sokan még a hátsó dobokat sem...
A csonkálvány láthatatlan sérülése inkább rendszeres kerékcsapágy gondokat okoz, minthogy tárcsa hullámosságot.
Fontos! Gyorsításra (és halott esetben sebesség tartásra) csinálja csak vagy motorfékre "terhelés mentességre" is?
Ha nem a kerék centírozatlan vagy szálszakadt, akkor
A féltengely belső csukló van "félrekopva" (általában hosszabbiknál) - jól lett felújítva?!
A másik belső van félrekopva
Féltengely "görbülve?" Netán a súlya leszakadva?
Kerékagy görbülve?
Ilyesmikre gondolnék.
Próbálnám először egy teljesen másik hosszú féltengely cserével. Honnan tudod, hogy a jobbos a rossz?
A "krokin megemelve rángatva nem lóg semmi" azért nem az igazi módszer. Gurulj el egy futóműbeállítóshoz és egy ezresért aknából, rázópadon/pajszerral mindent át tudtok nézni.
Olyan sincs, hogy féktárcsa hullámosra kopási típushiba
Ha a nyereg szépen le van ápolva (csúszkák zsírozva, betétfészkek kipucolva...), kétlem, hogy az autó okozhatna tárcsa hullámosodást.
Pocsolyába mentél (hideg-meleg gyors változás), vagy csak egyszerűen szar márkájú / hibás gyártású tárcsát vettél. 10 ezer km alatt meg pláne, hogy egy E9-en nem kéne soknak történnie, hacsak nem pályázol.
Biztos vagy benne, hogy sorra a bal első üt? Kimérted mikrométerrel? A pedálon nem nagyon különbözteted meg, hogy melyik első üt, de sokan még a hátsó dobokat sem...
A csonkálvány láthatatlan sérülése inkább rendszeres kerékcsapágy gondokat okoz, minthogy tárcsa hullámosságot.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- zuzmow
- Visszajáró

- Hozzászólások: 130
- Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
- Tartózkodási hely: BP XIV. / velence
Re: Autoreszelgetes
Elejéről:
Mikor megvettem, a bal oldali kerék mint a bevásárló kocsié,szaladgált amerre látott -> csapágycsere. Szétszedés után derült ki, hogy az agyat hegesztették és úgy tették vissza korábbi csaspágycserénél. Mit tudtam tenni, ideiglenesre megvettem egy olcsó csapágyat. Ezután a rajta levő tárcsa is behullámosodott, akkor lecseréltem tárcsát-betétet (nipparts-textar), majd egy hétre rá a komplett csonkállványt a hegesztett agy kiküszöbölésére. Hát ez az egy hetes tárcsa is behullámosodott... Biztos hogy a bal,mert ha pl szalagkorlát mellett megyek vagy fal mellett gurulok,nagyon jól hallani és hozzá tudom kapcsolni az érzett dolgokhoz.
A jobbos féltengely vásárláskor ropogott-> külső csukló kuka. Ekkor - sajnos tudatlanságomban hibásan - féltengelyt cseréltem úgy, hogy a váltóban maradt a csésze,és egy másik bontott tengely ugrott be.
Vettem a bontóban egy balost aminek a külső csuklója kuka de a belső része jó, ezt fűztem fel a jobbos tengelyre és vettem rá új külső csukló készletet.
Most ott tartok, hogy a 2-3000 közötti "nyomatékos" gyorsításnál nem vibrál, de a korábban említett sebességtartományban kb ugyanúgy mint eddig.
Találtam egy rozsdás tárcsát amit feltettem bal elölre a hullámos helyére olyan céllal,hogy ha ez is olyan lesz,akkor valami biztosan van a legutóbb beépített bontott csonkállvánnyal.
Szerencs utcában voltam december környékén a futóművesnél, ő csak annyit mondott hogy a jobbos axiál már picit kotyog,lassan ki kellene cserélni. Ezzel a vibrációval és hullámosodó tárcsával azóta küzdök amióta júniusban megvettem a kocsit. Ha ezt megoldom, már csak a lakatolás marad hátra és nekem is lesz majd olyan csecse csini kocsim mint nektek!
Mikor megvettem, a bal oldali kerék mint a bevásárló kocsié,szaladgált amerre látott -> csapágycsere. Szétszedés után derült ki, hogy az agyat hegesztették és úgy tették vissza korábbi csaspágycserénél. Mit tudtam tenni, ideiglenesre megvettem egy olcsó csapágyat. Ezután a rajta levő tárcsa is behullámosodott, akkor lecseréltem tárcsát-betétet (nipparts-textar), majd egy hétre rá a komplett csonkállványt a hegesztett agy kiküszöbölésére. Hát ez az egy hetes tárcsa is behullámosodott... Biztos hogy a bal,mert ha pl szalagkorlát mellett megyek vagy fal mellett gurulok,nagyon jól hallani és hozzá tudom kapcsolni az érzett dolgokhoz.
A jobbos féltengely vásárláskor ropogott-> külső csukló kuka. Ekkor - sajnos tudatlanságomban hibásan - féltengelyt cseréltem úgy, hogy a váltóban maradt a csésze,és egy másik bontott tengely ugrott be.
Vettem a bontóban egy balost aminek a külső csuklója kuka de a belső része jó, ezt fűztem fel a jobbos tengelyre és vettem rá új külső csukló készletet.
Most ott tartok, hogy a 2-3000 közötti "nyomatékos" gyorsításnál nem vibrál, de a korábban említett sebességtartományban kb ugyanúgy mint eddig.
Találtam egy rozsdás tárcsát amit feltettem bal elölre a hullámos helyére olyan céllal,hogy ha ez is olyan lesz,akkor valami biztosan van a legutóbb beépített bontott csonkállvánnyal.
Szerencs utcában voltam december környékén a futóművesnél, ő csak annyit mondott hogy a jobbos axiál már picit kotyog,lassan ki kellene cserélni. Ezzel a vibrációval és hullámosodó tárcsával azóta küzdök amióta júniusban megvettem a kocsit. Ha ezt megoldom, már csak a lakatolás marad hátra és nekem is lesz majd olyan csecse csini kocsim mint nektek!
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Autoreszelgetes
Egyébként a hosszú (jobbos) féltengelyen az a súly valójában mi célt szolgál? Nekem az hiányzik róla, az baj?Pacsker írta:Féltengely "görbülve?" Netán a súlya leszakadva?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Szerintem az csak vibráció csillapító. (A gumi karika).
A súly alatt a gyári centírozást értettem, ha van. Kardánoknál vas lapok, első féltengelynél valószínű hogy nincs. Ha a gumi karika fele van csak leszakadva, az is okozhat kiegyensúlyozatlanságot.
A súly alatt a gyári centírozást értettem, ha van. Kardánoknál vas lapok, első féltengelynél valószínű hogy nincs. Ha a gumi karika fele van csak leszakadva, az is okozhat kiegyensúlyozatlanságot.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- zuzmow
- Visszajáró

- Hozzászólások: 130
- Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
- Tartózkodási hely: BP XIV. / velence
Re: Autoreszelgetes
Sajna semmi ilyesmi... Látszólag minden rendben van... :/
- Vitya77
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 418
- Csatlakozott: 2015 jan. 22, 12:49 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest(Tiszaújváros)
Re: Autoreszelgetes
Na most szó szerinti reszelgetésre kellene adnom a fejemet!
E9 Liftback szárnyat rakott már fel valaki olyan autóra, amin eredetileg nem volt?
Van valakinek olyan projekt amiben szerepel?
Várnám az ötleteket, tippeket, hogyan kezdjek hozzá és mire figyeljek.
Takinál le mértünk mindent, de kicsit tartok a sok lyuktól és formától.
Ovál, négyszög, kerek és még sokan is vannak.
E9 Liftback szárnyat rakott már fel valaki olyan autóra, amin eredetileg nem volt?
Van valakinek olyan projekt amiben szerepel?
Várnám az ötleteket, tippeket, hogyan kezdjek hozzá és mire figyeljek.
Takinál le mértünk mindent, de kicsit tartok a sok lyuktól és formától.
Ovál, négyszög, kerek és még sokan is vannak.
CCH vezetőségi tag
1989 E9 Liftback 1.6 XL 4A-F
1988 AE92 Liftback Gt-i 4AGE
1988 AE95 4WD kombi 4AFE
1991 AE95 4WD kombi 4AFE
1989 E9 Liftback 1.6 XL 4A-F
1988 AE92 Liftback Gt-i 4AGE
1988 AE95 4WD kombi 4AFE
1991 AE95 4WD kombi 4AFE
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Két fajta van.
Tömör "szivacs" és üreges műanyag.
Ezek szerint neked utóbbi.
Talán 1 projektben láttam ilyet, de hogy melyik volt az, már nem tudom. Talán Zed Kristianz rakott fel üregeset.. Talán.. meg még valaki
1 tanács. Rettentő sokat próbálgass - mérj - próbálgass - mérj és csak utána fúrj, faragj.
Türelemjáték.
Először maszkoló szalagokkal fogasd fel, ahogy felülne. Jól állnak-e hátul a hézagok, nem-e csukódnak egymásra, ha nyitod/lehajtod a csomiajtót, stb.
Tömör "szivacs" és üreges műanyag.
Ezek szerint neked utóbbi.
Talán 1 projektben láttam ilyet, de hogy melyik volt az, már nem tudom. Talán Zed Kristianz rakott fel üregeset.. Talán.. meg még valaki
1 tanács. Rettentő sokat próbálgass - mérj - próbálgass - mérj és csak utána fúrj, faragj.
Türelemjáték.
Először maszkoló szalagokkal fogasd fel, ahogy felülne. Jól állnak-e hátul a hézagok, nem-e csukódnak egymásra, ha nyitod/lehajtod a csomiajtót, stb.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Vitya77
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 418
- Csatlakozott: 2015 jan. 22, 12:49 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest(Tiszaújváros)
Re: Autoreszelgetes
Ok!
Köszönöm Pacsker!
Köszönöm Pacsker!
CCH vezetőségi tag
1989 E9 Liftback 1.6 XL 4A-F
1988 AE92 Liftback Gt-i 4AGE
1988 AE95 4WD kombi 4AFE
1991 AE95 4WD kombi 4AFE
1989 E9 Liftback 1.6 XL 4A-F
1988 AE92 Liftback Gt-i 4AGE
1988 AE95 4WD kombi 4AFE
1991 AE95 4WD kombi 4AFE
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Autoreszelgetes
Fényszóró üveg cseréhez szükség van valami speciális szerszámra, esetleg ragasztóra, vagy azt otthon is meg lehet ejteni pár csavarhúzóval? Ha nem, akkor hol foglalkoznak ilyesmivel? Még nem álltam neki szétszedni, csak elméletileg érdekel, hogy le tudnám-e cserélni, kőfelverődés miatt. E11-es lenne a páciens, már régebbi sérülés, és átmenetileg orvosoltam, hogy nem jusson be víz, de a korrekt megoldás a csere lenne.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
Csavarhúzó sajnos kevés, tudtommal fel kell melegíteni az egészet pl. sütőben...Zolee11 írta:Fényszóró üveg cseréhez szükség van valami speciális szerszámra, esetleg ragasztóra, vagy azt otthon is meg lehet ejteni pár csavarhúzóval? Ha nem, akkor hol foglalkoznak ilyesmivel? Még nem álltam neki szétszedni, csak elméletileg érdekel, hogy le tudnám-e cserélni, kőfelverődés miatt. E11-es lenne a páciens, már régebbi sérülés, és átmenetileg orvosoltam, hogy nem jusson be víz, de a korrekt megoldás a csere lenne.
Én még nem próbáltam.
Az is lehet, hogy autóüveges meg tudja csinálni a cserét. Vagy akár az eredeti üveget is meg tudja javítani.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Hőlégfúvó is jó lehet.
Illik venni új tömítő anyagot, hogy ne párásodjon.
Illik venni új tömítő anyagot, hogy ne párásodjon.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Autoreszelgetes
Sejtettem, hogy nem lehet simát lekapkodni róla a patentokat, ha egyáltalán az tartja össze. Még kérdéses mennyire jó az utángyártott üveg, illeszkedés szempontjából, pl. Első körben megkérdezek egy üvegest, hogy mit szól, mit érdemes vele kezdeni, vagy veszek egy bontottat, ha úgy alakul.
Ha már a tömítőknél tartunk, milyen tömítő anyagokat érdemes venni a lámpákhoz, illetve milyen két oldalú ragasztó "szalagot" amivel pl. emblémát, vagy feliratot lehet rögzíteni fényezett felületre, pl. csomagtartó ajtó. Ezeken a felületeken időjárásálló anyagokra van szükség.
Ha már a tömítőknél tartunk, milyen tömítő anyagokat érdemes venni a lámpákhoz, illetve milyen két oldalú ragasztó "szalagot" amivel pl. emblémát, vagy feliratot lehet rögzíteni fényezett felületre, pl. csomagtartó ajtó. Ezeken a felületeken időjárásálló anyagokra van szükség.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Autoreszelgetes
Ti milyen vegyszert szoktatok használni, ha a motorblokk olajos szennyeződését akarjátok letisztítani? Brigéciol? Mi más? És hogyan? Szórófejes flakonnal? Egyéb ötlet, tanács?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i