peti86 írta:Köszi szépen, akkor ennek tudatában keresgélek majd, bár nekem a klímán kívül semmi extra nen fontos
Ez a facelift valami modellfrissítést jelent?
Igen. 2004 3.negyedévében jöttek ki vele. Kívülről annyit módosítottak, hogy divatosabb lett az első lökhárító és környékének kiképzése (hűtőmaszk, ködlámpák, első fényszóró "könnycseppes" az 3/5 ajtós hatchbacknél, picit szebb a hátsó lámpa belseje), változott a kormány kinézete (ez már érinti a sedan és Wagon modelleket is, míg az első lámpa könnycseppesítése elmaradt az eleve eltérő kinézetű, konzervatívabb ízlésű célközönség miatt).
Használt autó vásárlásnál elsődleges szempontnak célszerű beállítani az általánosan vett
jó állapotot, azt, amikor az ember azt tudja mondani az autóra,
"ennek volt gazdája". A felszereltség is lehet fontos, de jómagam is egy szép Terra és egy használtas Sol közül biztosan a Terrát venném. Az is elegendő kényelmi és biztonsági kütyüt tartalmaz. Persze, más a helyzet, ha azonos állapotú autókat hasonlítunk össze. Ilyenkor a Terra és Sol felszereltség kezdeti több százezres árdiffije gyakorlatilag 100.000Ft körülire apad, amit megér a Sol többlete. De, hangsúlyozom, ez csak azonos állapotú autókra igaz.
Nekem fontos szempont ezeknél a 8-10 év körüli autóknál, hogy az utolsó csavarig
gyári autók legyenek, kiegészítőik a felszereltségnek megfelelően maradéktalanul meglegyenek. Gondolok itt pl. kombik esetében a csomagtérrolóra (van, amelyikben hiányzik!), illetve, minden autónál a gyári dísztárcsák, pótkerék, szerszámok, és lehetőleg a
"fekete Toyotás mappa" és annak tartalma (használati útmutató, szervizkönyv, garancia füzet, karcjavító matricák, stb...). Az már csak hab a tortán, ha még
a szervizszámlákat is tudja mutatni az eladó az autóhoz a korábban elvégzett karbantartásokról, javításokról.
Nagyon jó pont az is, ha az eladó
2 szett kerékkel adja az autót (ez a németeknél gyakori). Gondoljatok bele, idehaza nyilván gumizni fogjátok, ha csak egy féle szezonos gumik járnak egy autóhoz vásárláskor. A másik szett kerék súlyos 10.000-rekbe kerül (acélfelni kb 10-15.000Ft/db, gumi 195/60R15 méretben 16.000Ft/db körültől indul, ami vállalható minőségű). Ha eleve 2 szett kerék jár az autóhoz, ott már legalább felnit nem kell venni és sanszos, hogy a gumik is még használható állapotban lesznek...
Visszakanyarodva a facelifthez: Néhány új metál szín is választható lett a ráncfelvarrással, valamint, újabb felnik (Luna, Sol, Sport felszereltségekhez) is elérhetővé váltak.
Ha akad még kérdésetek, nyugodtan kérdezzetek, akár képek, hirdetések linkjével együtt is, igyekszem segíteni, amiben tudok. Előfordulhat az is, hogy a hirdetésekben a felszereltség nem pontosan van megadva. Ez akkor cinkes, ha Sol árban akarna valaki eladni Terra modellt. Mindig jól meg kell nézni, hogy milyen autóról van szó.
A másik (TCH) fórumon is azt szoktuk tanácsolni, hogy lehetőleg ne akkor keressen az ember autót, amikor már kellene, hanem időben kezdje el, mert nagyon gyászos a kínálat és a szép, korrekt példányok pár napon belül elkelnek. Nem biztos, sőt!, hogy pont akkor lesz egy megfelelő példány, amikor konkrétan venni akar az ember. Türelem, mindig szokott akadni egy jó is a sok leharcolt között.
Ja, még egy fontos dolog. A modernebb Toyoták 10 év körül sem rohadnak egyáltalán, amennyiben nem volt korábban sérülésük. Erre jó példa az én Avensisem, 14 évesen sincs rajta semmilyen korrózió, tehát, ha "pöttyös" Corollát láttok, én azt a helyetekben elkerülném, mert szinte biztos, hogy korábbi sérülés miatt hólyagzik...