E12 [E13] - (2002-2007)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Idén vettünk egyet nemthaky-nak.

Kép

Igyekeztünk összeszedni a típushibáit és természetesen szoftverrel, laptoppal mentünk vásárolni. A vásárlás előtt 3-4 db-ot rendesen átnéztünk, átvizsgáltunk.
Ha megkeresed, biztos szívesen mesél a jelenlegi piacon található autók átlag állapotáról, hogy mire kell odafigyelni, hogy mikkel találkoztunk.

Alapvetően szerintem egy jól eltalált autó és a 2ZZGE motor egy igazi Toyota termék. Szívós, strapabíró holmi.
Angol és különleges (TS) létük ellenére talán nincs jóval több hibájuk, mint egy átlag Corolla-nak.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Köszönöm az infót, utána kérdezek!
MR2 - 2001
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Ez gyári szárny lehet?

Kép

Kép
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Bohi »

JrHitch írta:Sziasztok!

Problémám van :surrender:

Jobb első keréktől kátyúnál és más úthibánál picit hallottam kopogást.
Elmentem szerelőhöz (Nem sufnituning :-D ) és átnézte minden porcikáját.
Azt mondta hogy a kormányműnél van a gond, valami "perselynek" van 1 mm-rel kikopva kb. az átmérője és ez adja a kopogó hangot.
(Nem voltam alatta nem tudom elmondani mi merre, csak amit ő mondott!)
Érti a dolgát szóval hallgatok rá, de mondta hogy jó lenne ha érdeklődnék a Fórumon, hogy hol és ki tud kormánymű felújító készletet,
mert ilyenért nem érdemes az egészet elküldeni, csináltatni meg nem igazán jó ötlet, mert nem minden mester érti annyira dolgát hogy az jó
legyen egyből!

Valaki nem tud ilyesmit?

Felújító készletet vagy akár bontott is jó...még a csináltatott is, persze ha valakinek már bevált!

Köszönöm a válaszokat előre is!

Üdv.

Jr.

U.i.:

2004...E12...HB...1.4 VVTI
Nem lehet, hogy ugyanolyan kormánypersely van az E12-ben is, mint az E8 E9 E10 (lehet még később is) kormányműveiben? Műanyag, enyémben is lett cserélve lehet többször is.
Többiek? Matyi biztos tudod miről beszélek, az a kis fehér műanyag persely. Utánakeresek, mert a fórumon többször eszéltünk róla.
Bár, nem tudom, hogy aktuális e még.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Bohi »

E12 tulajok! Érdekelnének a tapasztalatok olajfogyással kapcsolatban az 1.6-os benzinesek esetében!

Állítólag csipegette az elején, de nem találtam pontos infót, hogy mikortól javították ki. Ha jól látom, akkor 2004 év vége felé volt egy frissítés. Lehetséges, hogy a motorokon is történt változás? Valami biztos volt, mert a facelift előttiek EURO 3, de az utániak már EURO4-esek.

Szóval, akinek 2002-2005 közti van, annak eszegeti az olajat?
Előre is köszi a válaszokat!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: mozso »

Nem minden korai VVT-i eszi azért az olajat. Ha van zöld pötty a nívópálcán akkor az a motor már az új verzió (3.7L helyett 4.2L olaj, kétszer annyi furat a dugattyúkon, más gyűrűk). A pöttyös pálcákon a minimum es maximum olajszint jelzés feljebb lett rakva (+0.5L olajtöltet). Úgy rémlik 2005-től voltak a javított motorok. Eltérés lehet ettől, nekem pl 2006.06-os Corollaban nem volt megjelölve a nívópálca, pedig az új motorral jött.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Én úgy tudom, hogy a zöld pötty azoknak járt, akinek gariban "cserélték" a motort. Tehát új dugók, gyűrűk, nagyobb karter.

Elvileg 2005 szeptembertől már a javított konstrukciós motorokkal szerelték a Toyotákat.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Köszi szépen az infókat. Ettől függetlenül ki lehet fogni akkor jó állapotúakat gondolom a régiek közül.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

PiciPeti írta:Én úgy tudom, hogy a zöld pötty azoknak járt, akinek gariban "cserélték" a motort. Tehát új dugók, gyűrűk, nagyobb karter.

Elvileg 2005 szeptembertől már a javított konstrukciós motorokkal szerelték a Toyotákat.
Így van, csak a fűzött blokkoknak van pötty a nívón. A gyári javított blokkokat 2005. júliustól kezdték gyártani.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Bohi, ha "cserélt blokkosnak mondott" autóba botlasz, ne a nívó pálca legyen az azonosítás alapja, hanem a motorszám helyetti motorkód a blokkon. Ugyanis, a gariban cserélt blokkok esetében kitörölték a motorszámot, helyette csak motorkód maradt (pl. 3ZZU). Sajnos, próbálkozhatnak azzal is cserélt blokkosként eladni egy amúgy NEM cserélt blokkos autót, hogy kb 3000Ft-ért kicserélik a nívópálcát és utánatöltenek motorolajat, ami több szempontból is káros, elsősorban egy olyan motorra nézve, amelybe 3.7 liter olajat írtak elő és nem 4.2-t.
Továbbá, mivel, a garis cserét márkaszervizek végezték, ezért az autó szervizkönyvébe is bejegyezték. Már, ha megvan...

Más kifejezetten típushiba nem igazán van, inkább csak a használati, karbantartási hiányosságokból fakadóan fordulhatnak elő.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Bohi »

bepi81 írta:Bohi, ha "cserélt blokkosnak mondott" autóba botlasz, ne a nívó pálca legyen az azonosítás alapja, hanem a motorszám helyetti motorkód a blokkon. Ugyanis, a gariban cserélt blokkok esetében kitörölték a motorszámot, helyette csak motorkód maradt (pl. 3ZZU). Sajnos, próbálkozhatnak azzal is cserélt blokkosként eladni egy amúgy NEM cserélt blokkos autót, hogy kb 3000Ft-ért kicserélik a nívópálcát és utánatöltenek motorolajat, ami több szempontból is káros, elsősorban egy olyan motorra nézve, amelybe 3.7 liter olajat írtak elő és nem 4.2-t.
Továbbá, mivel, a garis cserét márkaszervizek végezték, ezért az autó szervizkönyvébe is bejegyezték. Már, ha megvan...

Más kifejezetten típushiba nem igazán van, inkább csak a használati, karbantartási hiányosságokból fakadóan fordulhatnak elő.
Köszi a tippeket és infót, nagyon hasznosak! Németből hozok nagyon úgy néz ki, mert itthon nincs valami sok értelmes darab és kombit akarok.
Az olcsó átverős eset, amit irsz az félelmetes lenne, bár kinézném a jó magyar nepperekeből sajnos...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Kinézheted a Német-Török nepperből is. :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Bohi »

PiciPeti írta:Kinézheted a Német-Török nepperből is. :wink:
Igen, tudom! :D
De azért nem lehet összehasonlítani a két ország használtautó parkját.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Jó ötlet a német behozatal, de árban az igazán jók és szépek ott sem olcsóbbak a hazaiaknál. Emiatt valszeg az utazási költséggel minimum magasabb áron tudsz majd hozzájutni, erre számítani kell.
Sajnos, több cikkben leírták azt is, hogy a sok török és balkáni nepper (kint Németo.-ban) akár már ott visszapörgetik az órákat, szóval, nagyon nem fenékig tejfel ott sem a felhozatal. Meg kell nézni, mit veszel meg. :wink:

Alapvetően én is úgy gondolom, hogy kint érdemes inkább keresgélni, mert a nagyobb merítés miatt és az általánosan magasabb anyagi életszínvonal miatt vélhetően az vételre érdemes darabok száma is magasabb.

Szerintem, Te elég körültekintő vagy autó ügyben, nem gondolom, hogy mellényúlnál önhibádból. Igazából "csak" az anyagi része lehet kérdéses a dolognak, de ezzel sokan vagyunk még így. :roll:

Lényeg, hogy, ha teheted:
2005 nyár utáni, már faceliftes autót keress. Ezek azért ízlésesebbek, mint az első E12-k. Kicsit olan, mintha a Yaris I-et hasonlítanád a YI facelifthez. Részleteiben szebb, finomabb.

Egy ilyennel pl. én is simán kibékülnék:
SOL +VSC 80.000km :)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E12-E13 - (2002-2007)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Tudom nem számít, de apró megjegyzés, hogy a Facelift utániak mind angol gyártásúak voltak, míg előtte levőből ki lehet fogni Japán Wagon-t.
Elvileg.

(Motorvezérlő DENSO)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Válasz küldése