Fék alkatrész

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Én is arról beszélek.... :roll:
Csak a fékerő mértékét befolyásolja igen sok tényező. Ezért írtam, hogy nem feltétlenül igaz az, hogy E9-től E11-ig ugyanaz. Nehogy rosszul vásárolj, vagy télen emiatt legyen baleseted. Olvasd el újra amit írtam...

1db fékerő elosztóm E9-hez van. Liftback, elöl hűtött tárcsa, hátul dob (tehát olyan, ami neked is kell). Azonban régóta áll és kicsit rozsdás a fittingnél is. Ha így is kell odaadom egy ezresért, de ezért nem ajánlgattam.
Ahogy írtad, többen vásároltak már maguknak donor autót. Biztos van valakinek jobb állapotú.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Koszonom ajanlatod, ugy nez ki h megoldodik a bajom. Valoszinusitem hogy az eloszton beluli rugo lehet esetleg mas erosebb generacionkent.
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Janesz írta:Koszonom ajanlatod, ugy nez ki h megoldodik a bajom. Valoszinusitem hogy az eloszton beluli rugo lehet esetleg mas erosebb generacionkent.
Milyen jelenséget produkált amúgy a fékerő elosztód?
Én még nem találkoztam hibás darabbal, még jóval idősebb autóknál sem.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Toytib írta:
Janesz írta:Koszonom ajanlatod, ugy nez ki h megoldodik a bajom. Valoszinusitem hogy az eloszton beluli rugo lehet esetleg mas erosebb generacionkent.
Milyen jelenséget produkált amúgy a fékerő elosztód?
Én még nem találkoztam hibás darabbal, még jóval idősebb autóknál sem.

A jobb hátsó fékerőt szépen leszabálozta ahogy kell 800-1000N fékerőnél( a szamban nem vok biztos en erre emlékszem vmiért)
a bal hátsót viszont nem szabályozta le az elment egészen 1600N fölé, és ugye ez okból k***a nagy eltérés lett a 2 oldal közt.
Addig a 800N meg tök együtt megy a 2 oldal 1-2% eltéréssel
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Jelentem a 80000Ft-s fékerő szabályzó 1 kis autószerelős vénával és kb 1hét ráfordítással max 8000Ft-ből javítható!

letesztelt műszakival hitelesített az eredmény :)
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ha már többen is próbáltunk segíteni, elmondanád mi volt a probléma és hogy tudtad javítani :roll: ?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Úgy kezdődött az egész h elszállt az 1ik oldali szabályzásom.Megérdeklődtem mindenhol mondták h semmi baj, 61-2+ÁFA azaz kb 80-81 ezer az új csak gyári van utángyártott nincs.
Mivel szegényebb a pénztárcám gondoltam szétszedem megnézem mi van benne,végül is valahogy összerakták,tehát valahogy szét is lehet szedni.Ez a kis szerkezet japánoknál vagyis esetünkben a tűzfalon található kis szerkezet.Van neki 2 bemenő meg 3elmenő csöve.Lefele könnyen lejött a szerkezet,a fékcsövek szépen lazultak ahogy kell(nem hiába a japán acélok csavarok valahogy nagyon-nagyon végső esetben sarkalódnak le v szakadnak bele a helyükre) fék olajat hagytam elfolyni 800Ft kb a dot4-es nem tétel és a csere sem árt.
A szerkezetet nem nehéz szétszedni2 kis dugóval van lezárva az alja(hasonló mint a fagydugó) hegyes lapos hidegvágóval és 2 kalapácskoppintással már kint is vannak a dugók.
Alatta mindegyik oldali szabályzót 1-1 biztosítógyűrű rögzíti hogy e tudjanak kicsúszni.
Ezek kivétele már olykor jobb idegzetet kíván. elég passzosak csakis erős és nagyon hegyes szerszámmal lehet kiszedni (én 1 kicsi imbuszt és 1 vékony csavarhúzót áldoztam be és köszörültem szépen a kellő alakra).Biztosító gyűrű kinn akkor szemből 1 megfelelő eszközzel(tű v vékony szeg ) szemből ki lehet nyomni a dugattyúkat óvatosan mert rugó is van benne és ha az elugrik-elveszik akkor gond van.
Képeken latszik hogy nem valami bonyolult a technika nincs túlbonyolítva. Szétszedés után hiba megállapításakor tolómérő és jó szem kell.
Nekem például ferde volt mind a 2 tengely többe közt,valamint a dugattyúban amiben a tengelyek találhatóak van még 1-1 karmantyú is nekem az 1ik alatt olajos volt a dugattyú( tehát a karmantyú átengedett). Kis keresgélés után az interneten talál ez ember hozzá közeli olyan céget aki vállalja egyedi karmantyúk és tömítések készítését is. Nekem például a karmatyúk 4x10x4-esek voltak.Fontos a magasság ugyanis a dugattyútetőnek és a karmantyúnak maximum 1színben kell lennie a karmantyú nem lóghat túl mert 1 akkor nem tömít rendesen 2 a rugó annak fekszik neki.Ezeket sikerült nekem 1 győri cégtől lerendelni 1nap alatt meg is jött. EPDM anyagból (csak ez tűri a fékolajos környezetet a többi anyagra nem jellemző) kb 400Ft/darab + postaköltség áron.Valamint tengelyek tetején is van 1 karmantyú szerű tömítés is lényegében (ha nem szabályoz akkor ennek a kerületén szökik át 1 kis olaj valószínű) ezt is leméretezve valamint fotót és a mintát elküldve legyártják hasonló árfekvéssel.
Mivel nekem ferde volt a tengely is közeli esztergályoshoz is kellett ugrani a jobbik mintadarabbal( pl hossz méret vételezésnél nem mindegy h a 2 görbe közül melyiket viszi mintának az ember) ezeket is 1 nap alatt 1000Ft/db áron legyártotta az esztergályos.(Ezek gyárilag eloxált alumíniumok,nekem jó minőségű sima alumíniumból lettek készítve.Eloxálás csak felületi korrózió ellen van,de mivel h fékolajban van és a fékolaj elvileg nem bántja így felesleges elhagyható művelet.) Majd miután minden alkatrész megvan csak össze kell szerelni,illetve 1 alapos légtelenítést megejteni és már kész is.

Összeszerelés előtt nem árt a ház belsejét szemrevételezni nincsenek e benne karcok sérülés nyomok mert akkor maratni el kell vinni és akkor a tengely tetején lévő tömítésből esetleg ennek mérten más méretet készítettni , valamint alaposan kipucolni. Hiba lehet esetleg még valamelyik rugó eltörése vagy elgyengülése,előbbi látható utóbbi pedig kézzel való összenyomással azért érzékelhető.
Illetve szükség lehet még a 2 dugattyúnál 1-1 O-gyűrű-re is. ezek mérete az én esetemben 10x2. ezek az olaj kifele való szivárgását gátolják meg, beszereléskor érdemes jól megkenni őket vmi kenő anyaggal különben befele megtapadnak és akkor se be se ki csak nagy nehezen (ez tapasztalat :d)
Képeken látszik a belseje,bár a kép minőség nem a legjobb.
Nagyjából ennyi. a legrosszabb míg az ember összeszedi az kellő alkatrészeket a többi nincs félnapos munka.
Nekem a műszaki előtt volt több mint 50%eltérésem mert nem szabályzott le a bal oldal, a felújítás után pedig 4-6% eltérés volt ,tehát sikerrel feljavítható a szerkezet.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Sancy »

Szerintem felelőtlenség volt megbontani.
Venni kellett volna egy bontottat 2 ezerert.
Nehogy baj legyen, életekről van szó.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Janesz »

Mert a 2000ft hasznalt ujkorabban latott friss fekolajat szabalyzo nyilvan hibatlan plussz urtechnika szal valoszinuleg nasa gyartotta az alkatreszeket bele gyarilag es nem jarnak a mai napig amugy fekero szabalyzo nelkuli autok az utakon, vagy kiherelt szabalyzoval. Amugy tobbszori fekpad meres igazolta h jo.
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Köszi, hogy leírtad. Így már látom a belsejét is.

Miért volt ferde a két tengely?!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Jó és kimerítő leírás, lehet belőle tanulni :)
Nincsen itt baj ha szét van szedve valami szakszerűen és úgy is van összerakva.
Van itthon pár bontott ilyen szabályzó, azt sem tudom már hogy miből való, de én is szétszedek egyet csupán kíváncsiságból :)

Mondjuk valami extrém dolog miatt mehetett tönkre, esetleg víz belefagyott télen, vagy valami hasonló, mert én még nem találkoztam hibás darabbal.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
Janesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Janesz »

az auto eleje törött volt valamikor az latszik rajt. én friss műszakival vettem és nem is vittem fékpadra egész mostanáig.
Arra tudok gondolni esetleg h amikor megtörték kaphatott valamelyik féknyeregtől 1 nagy lökés szerű ellennyomást (mert az egyik első össze van kötve a hatsóval átlósba és pont az volt a nagyon görbe tengely) és esetleg attól görbült el a tengely.
Ugye a tengely eloxalt aluminium ami közel sem rendelkezik olyan mechanikai tulajdonságokkal mint 1 acél
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék alkatrész

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Nagy Dániel
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009 jan. 04, 12:24 am

Féktárcsa

Hozzászólás Szerző: Nagy Dániel »

AP 24460E BR 1.5274.2.4

Cikksz.-hoz: 09.5736.14
Féktárcsa fajta: Belső hűtésű
O, mm 255
Féktárcsa vast., mm 22
Min. vast., mm 20
Magasság, mm 48,2
Centrírozási átmérő, mm 55
Lyuksz.: 4
Meghúzási nyomaték, Nm 10

15eHUf 2db
Válasz küldése