Áthelyeztem ide
Először is javaslom ennek a topic-nak az átolvasását.
Ha tényleg könnyedén jár kézzel (már-már túl könnyedén, tehát nem kell leküzdened a motor ellenállását sem), akkor lehet megszűnt a kapcsolat a motor és a mechanika közt.
Ha bekapcsolod az ablaktörlőt, hallod, hogy üresen forog a motor? Szélvédő jobb alsó (anyós) része fele.
Ha igen, vedd le a motort (2db 10-es fejű csavar) és nézd meg, hogy mögötte a gömbfej nem-e ugrott szét.
Ha igen, akkor pattintsd össze, de utána kell járni a miértjének, mert oka volt!
Ha a motor sem jár, akkor biztosíték, testelés (motor egyik csavarja alatt!), kábelek...
Hajrá!
"Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: "Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: "Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
Köszi Pacsker ! 
Asszony elvitte az autót szerelőhöz, aki szerint el van kopva a mechanika. Összepattintotta, de cserét javasolt.
Toyodiy szerint egy ilyen kellene (angol Liftbackhez), de úgy látom, újonnan nem lehet kapni sehol (utángyártottat), gondolom marad a bontó vagy az új gyári... Mennyi lehet az ára vajon ?

Asszony elvitte az autót szerelőhöz, aki szerint el van kopva a mechanika. Összepattintotta, de cserét javasolt.
Toyodiy szerint egy ilyen kellene (angol Liftbackhez), de úgy látom, újonnan nem lehet kapni sehol (utángyártottat), gondolom marad a bontó vagy az új gyári... Mennyi lehet az ára vajon ?

10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Birka
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Re: "Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
Pár ezer forintért kínálták annó a kerepesi bontóban. Madarassy utcai is készséges csapat.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: "Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
Köszi az infót 
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Re: "Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
Szevasztok!
Az ablaktörlő mechanikával én is úgy jártam, ahogy Jorn márkatárs, még a nyár elején szívtam vele.
A karokat mozgató rudazat ablaktörlő motor felőli végén van az a rögzítő hüvely, vagy minek nevezzem, amibe be van pattintva a motor mozgásátalakító karocska végén elhelyezkedő gömb, na ez a hüvely úgy, ahogy van kiesett és eltűnt a rudazatból.
Más megoldás nem lévén, az egész rudazatot cserélnem kellett. Az újat horribilis áron 50E fölötti áron adják, a Madarassy utcai bontóban 12.000-ért kínálták, de találtam magánszemélynél bontásra ítélt E11-est, ő 6.000-ért odaadta.
Javaslom, hogy nézz szét többek között a Racing bazáron is.
Üdvözlet Mindenkinek!
Az ablaktörlő mechanikával én is úgy jártam, ahogy Jorn márkatárs, még a nyár elején szívtam vele.
A karokat mozgató rudazat ablaktörlő motor felőli végén van az a rögzítő hüvely, vagy minek nevezzem, amibe be van pattintva a motor mozgásátalakító karocska végén elhelyezkedő gömb, na ez a hüvely úgy, ahogy van kiesett és eltűnt a rudazatból.
Más megoldás nem lévén, az egész rudazatot cserélnem kellett. Az újat horribilis áron 50E fölötti áron adják, a Madarassy utcai bontóban 12.000-ért kínálták, de találtam magánszemélynél bontásra ítélt E11-est, ő 6.000-ért odaadta.
Javaslom, hogy nézz szét többek között a Racing bazáron is.
Üdvözlet Mindenkinek!
Re: "Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
A napokban csináltam meg E10-es Corollám (1995. 12.) ablaktörlő mechanikájának felújítását. Az enyémnek nem volt különösebb problémája, de mivel szét volt szedve, ezért ezt is megejtettem. Nem akartam megvárni, hogy egyik pillanatról a másikra feladja a szolgálatot, mint ahogy olvasni is ebben a topikban. Röviden leírom képekkel illusztrálva, hogy mit hogyan végeztem el és hogy mire kell figyelni.
A lapátokon van egy-egy műanyag fedő kupak ami kézzel lazán leszedhető, ez alatt van a lapátot rögzítő csavar. Ezután jön az a rész, hogy a ricnis-kúpos tengelyről le kell húzni a lapátot. Mondhatni, hogy ezt nekem könnyű volt megoldani, de azért elszórakoztam vele, nehogy valami kárt tegyek a szélvédőben, a ricniben, vagy épp a motorháztetőben. Célszerű valamilyen jelölést is megejteni, azért hogy később az eredeti helyzetbe tudjuk visszarakni a lapátokat.
Bevált módszerek a leszedésre amit én is tanácsként kaptam:
->Ablaktörlő általában kúpos-ricnis kötésű. Én 2 karos csapágy lehúzóval szedtem le E11-ről. Anyát hagyd rajta a tengely végén, annyira, hogy le tudjon ugrani a kar a kúpról. Előtte csavarlazítózni, melegíteni/hűteni lehet, hátha lejön lehúzó nélkül..
->Ha nincs rárohadva az ablaktörlő, akkor:
- áztasd be
- legyen az anya rajta a tengelyvégen
- ne nyisd fel, hanem maradjon alap helyzetben
- üss tenyérrel(vagy gumi/szilikon kalapáccsal) egyet határozottan a rugóhoz és le fog ugrani
Ne félj, nem fog berepedni a szélvédő. Nagyobb erő kell hozzá először is, meg nem egy kis pontra összpontosul az energia.
Ha össze van gyógyulva, természetesen akkor marad a lehúzós módszer.
Amikor ez megvan jöhet a levélfogó? kiszedése. Nekem ehhez kellet egy ember segítsége kiszedéskor és visszarakáskor egyaránt mert a motorháztető egy bizonyos helyzetében könnyebb a műveleteket elvégezni. Aki ügyesebb annak megy egyedül is vagy kitámasztja a motorháztetőt.
Ezután ajánlom, hogy nézze meg mindenki, hogy van benne a mechanika az "üregben", nekem ez kimaradt nem kis bosszúságot okozva saját magamnak. Csavaroknak célszerű csavarlazítót locsolni.
A mechanika kiszedéséhez a villanymotor (a villanymotort 4 csavar tartja) tengelyéről lehúztam a "laposvasat" (nem tudom mi a pontos megnevezése ennek), de előtte filccel húztam egy vonalat a villanymotoron a "karchoz" igazítva. Utána simán csak ki kell húzni az egészet. Célszerű az üreget teljesen kitakarítani ilyenkor a levélfogóval együtt. Az enyém olyan tiszta lett most hogy átlátok az apró lyukú hálón
Láthatjátok, hogy érdemes megcsinálni ennek a takarítását is

A bekarikázott karchoz képest tettem a jelölést a villanymotorra.

A szétszedés...
Ezt a gyűrűt kell megkeresni és kipöccinteni a helyéről, csak ezután jön le az öntvény a tengelyről. Majdnem összeér a két vége így nehéz észrevenni.

Egy "alátét"

Az öntvény amiben két bronz persely van, és friss zsírnak kell hogy legyen benne. Ez ami a képen látszik 20 éves és már jó száraz volt. A másik öntvényben meg nem volt semmi sem már.

Az öntvény alatti két rugós? alátét

Szétszedett állapotban...

Célszerű a további forgáspontoknál a gumik alá is benézni.

Az öntvényeket benzinben kiáztattam, ronggyal áttöröltem mindenét, majd féktisztítóval is átmostam. Kapott olajat és zsírt egyaránt. A tengelyt csak vékonyan befújtam olajjal. Ezután összeraktam úgy ahogy szét is szedtem. A csuklókat szintén olajoztam, zsíroztam és átforgattam, majd a gumit visszahúztam rájuk.
A villanymotort áram alá helyeztem nyomtam pár darab INT funkciót, ezután a jelöléshez igazítva óvatosan figyelve a ricnikre a kúpos tengelyre csavarral felhúzattam.
A "laposvasnak" az autó menetirány szerinti jobb oldala felé kell mutatnia.

A mechanika bedobva az üregbe így néz ki, a rudazat nekem a motortérhez van közelebb. Próbáltam úgy is hogy a szélvédőhöz volt közelebb, de akkor "ohh b@ssza meg!" kifejezések voltak sűrűn használva
El lehet vele szórakozni
Jobb oldali lapát az üregből nézve...

Bal oldali lapát az üregből nézve...

Kézzel érdemes átmozgatni, átnézni hogy bárhol bármibe beleér stb...Amikor sejtettem, hogy végre alakul a dolog lapátok nélkül teszteltem le az egészet, hogy jó irányban forgat-e avagy sem, elindítottam az ablaktörlőt, megfogtam a tengelyeket és figyeltem, hogy jó irányba csavarja e a kezem.
Levélfogó vissza, majd jöhetnek a lapátok a jelölés szerint visszarakva vagy próbálgatás alapján
A ricnit és a menetet szintén bezsíroztam. Az összes csavart érzéssel húztam meg figyelve arra, hogy a menetek épek maradjanak. Úgy nagyjából ennyi, sok infót szedtem a fórumról (ebben a szövegben is van "felhasznált irodalom") plusz sok órát töltöttem a próbálgatással is
Bizonyos alkatrészeket lehet rosszul neveztem meg, ezért bocsánat
Ha valami nem stimmel javítsatok ki nyugodtan! 
A lapátokon van egy-egy műanyag fedő kupak ami kézzel lazán leszedhető, ez alatt van a lapátot rögzítő csavar. Ezután jön az a rész, hogy a ricnis-kúpos tengelyről le kell húzni a lapátot. Mondhatni, hogy ezt nekem könnyű volt megoldani, de azért elszórakoztam vele, nehogy valami kárt tegyek a szélvédőben, a ricniben, vagy épp a motorháztetőben. Célszerű valamilyen jelölést is megejteni, azért hogy később az eredeti helyzetbe tudjuk visszarakni a lapátokat.
Bevált módszerek a leszedésre amit én is tanácsként kaptam:
->Ablaktörlő általában kúpos-ricnis kötésű. Én 2 karos csapágy lehúzóval szedtem le E11-ről. Anyát hagyd rajta a tengely végén, annyira, hogy le tudjon ugrani a kar a kúpról. Előtte csavarlazítózni, melegíteni/hűteni lehet, hátha lejön lehúzó nélkül..
->Ha nincs rárohadva az ablaktörlő, akkor:
- áztasd be
- legyen az anya rajta a tengelyvégen
- ne nyisd fel, hanem maradjon alap helyzetben
- üss tenyérrel(vagy gumi/szilikon kalapáccsal) egyet határozottan a rugóhoz és le fog ugrani
Ne félj, nem fog berepedni a szélvédő. Nagyobb erő kell hozzá először is, meg nem egy kis pontra összpontosul az energia.
Ha össze van gyógyulva, természetesen akkor marad a lehúzós módszer.
Amikor ez megvan jöhet a levélfogó? kiszedése. Nekem ehhez kellet egy ember segítsége kiszedéskor és visszarakáskor egyaránt mert a motorháztető egy bizonyos helyzetében könnyebb a műveleteket elvégezni. Aki ügyesebb annak megy egyedül is vagy kitámasztja a motorháztetőt.
Ezután ajánlom, hogy nézze meg mindenki, hogy van benne a mechanika az "üregben", nekem ez kimaradt nem kis bosszúságot okozva saját magamnak. Csavaroknak célszerű csavarlazítót locsolni.
A mechanika kiszedéséhez a villanymotor (a villanymotort 4 csavar tartja) tengelyéről lehúztam a "laposvasat" (nem tudom mi a pontos megnevezése ennek), de előtte filccel húztam egy vonalat a villanymotoron a "karchoz" igazítva. Utána simán csak ki kell húzni az egészet. Célszerű az üreget teljesen kitakarítani ilyenkor a levélfogóval együtt. Az enyém olyan tiszta lett most hogy átlátok az apró lyukú hálón
Láthatjátok, hogy érdemes megcsinálni ennek a takarítását is

A bekarikázott karchoz képest tettem a jelölést a villanymotorra.

A szétszedés...
Ezt a gyűrűt kell megkeresni és kipöccinteni a helyéről, csak ezután jön le az öntvény a tengelyről. Majdnem összeér a két vége így nehéz észrevenni.

Egy "alátét"

Az öntvény amiben két bronz persely van, és friss zsírnak kell hogy legyen benne. Ez ami a képen látszik 20 éves és már jó száraz volt. A másik öntvényben meg nem volt semmi sem már.

Az öntvény alatti két rugós? alátét

Szétszedett állapotban...

Célszerű a további forgáspontoknál a gumik alá is benézni.

Az öntvényeket benzinben kiáztattam, ronggyal áttöröltem mindenét, majd féktisztítóval is átmostam. Kapott olajat és zsírt egyaránt. A tengelyt csak vékonyan befújtam olajjal. Ezután összeraktam úgy ahogy szét is szedtem. A csuklókat szintén olajoztam, zsíroztam és átforgattam, majd a gumit visszahúztam rájuk.
A villanymotort áram alá helyeztem nyomtam pár darab INT funkciót, ezután a jelöléshez igazítva óvatosan figyelve a ricnikre a kúpos tengelyre csavarral felhúzattam.
A "laposvasnak" az autó menetirány szerinti jobb oldala felé kell mutatnia.

A mechanika bedobva az üregbe így néz ki, a rudazat nekem a motortérhez van közelebb. Próbáltam úgy is hogy a szélvédőhöz volt közelebb, de akkor "ohh b@ssza meg!" kifejezések voltak sűrűn használva
Jobb oldali lapát az üregből nézve...

Bal oldali lapát az üregből nézve...

Kézzel érdemes átmozgatni, átnézni hogy bárhol bármibe beleér stb...Amikor sejtettem, hogy végre alakul a dolog lapátok nélkül teszteltem le az egészet, hogy jó irányban forgat-e avagy sem, elindítottam az ablaktörlőt, megfogtam a tengelyeket és figyeltem, hogy jó irányba csavarja e a kezem.
Levélfogó vissza, majd jöhetnek a lapátok a jelölés szerint visszarakva vagy próbálgatás alapján
Bizonyos alkatrészeket lehet rosszul neveztem meg, ezért bocsánat
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: "Meghalt az ablaktörlõ motor" - mechanika javítása
Szuper, pontos és jól illusztrált beszámoló!
Sok embernek lesz még segítségül! Tartsd meg jó szokásod! Köszi!!!
Sok embernek lesz még segítségül! Tartsd meg jó szokásod! Köszi!!!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
