Autoreszelgetes
- Ghee
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 286
- Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autoreszelgetes
4E-FE -nél én több non-interference véleményt/tapasztalatot olvastam
'00, EE111, 4E-FE, Harmony
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Autoreszelgetes
Az 1C motorblokkban, leállított motor esetében milyen magasságig van az olaj? Normál esetben a főtengelyt eléri, azaz a főtengely mindig olajban áll, vagy ilyenkor az olaj lent ül az olajteknőben?
Azért kérdezem, mert főtengely szimering lesz cserélve, de a szervíz, ahol csinálva lesz, csak szeptemberben vállalja. Viszont olajcserét is már nagyon meg kellene ejtenem, és nem tudom, hogy ha most hétvégén lecserélem az olajat, akkor szeptemberben a főtengely szimering cseréjekor le kell-e engedni a frissen betöltött olajat...
Azért kérdezem, mert főtengely szimering lesz cserélve, de a szervíz, ahol csinálva lesz, csak szeptemberben vállalja. Viszont olajcserét is már nagyon meg kellene ejtenem, és nem tudom, hogy ha most hétvégén lecserélem az olajat, akkor szeptemberben a főtengely szimering cseréjekor le kell-e engedni a frissen betöltött olajat...
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autoreszelgetes
Nem kell leengedni szerintem.
Akkor vezérlés is lesz cserélve?
Akkor vezérlés is lesz cserélve?
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Nem kell leengedni. Ugyan csak benzinest csináltam (nem ismerem a C-sek teknőjét), de azokban sose engedtem le munka közben
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Autoreszelgetes
Igen, vezérlésszett is cserélve lesz, vízpumpával együtt. A vezérlés felőli oldalon látványos olajfolyás látható, ezért szükséges a vezérléscserével együtt megcsinálni a szimeringek cseréjét is. Egyelőre nem tudni, hogy melyik szimering adta meg magát, mert még nem lett lebontva a borítás, de erre a kettőre (valamelyikre) tippelünk. Utólag gondolkodtam, hogy van ott még az olajpumpának is szimeringje, az is esélyes lehet.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Vegyél meg mindent (jó minőségben) és cseréld ki. Nem tétel pl Corteco-ban.
Hatalmas újraszívástól mentheted így meg magad.
Hatalmas újraszívástól mentheted így meg magad.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autoreszelgetes
Cortecoban szokott lenni NOK csomagolva.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Re: Autoreszelgetes
Nyugodtan lecserélheted az olajat, nem befolyásoló tényező a szimering cserénél.
Jóval magasabban van a főtengely, mint az olajszint
Jóval magasabban van a főtengely, mint az olajszint
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Autoreszelgetes
Köszi srácok az infókat! Megcsináltam az olajcserét, meg mindhárom szűrő cseréjét. Motort lemostam alulról-felülről, úgyhogy most lehet nézni, hogy hol jelenik meg az olajszivárgás.
Tájékoztatásul a gyári szimeringek árai:
- olajpumpa szimering 1.351Ft+ÁFA
- főtengely szimering 2.506Ft+ÁFA
- vezérműtengely szimering 2.855Ft+ÁFA
Szerintem nem olyan vészesek... főleg hogy nem zsákbamacska, hanem biztosan NOK!
Tájékoztatásul a gyári szimeringek árai:
- olajpumpa szimering 1.351Ft+ÁFA
- főtengely szimering 2.506Ft+ÁFA
- vezérműtengely szimering 2.855Ft+ÁFA
Szerintem nem olyan vészesek... főleg hogy nem zsákbamacska, hanem biztosan NOK!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 678
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Autoreszelgetes
Egy érdekes (és több szerelő ismerősöm számára is új) információt osztanék meg veletek:
Amikor munkából hazaértem, és a ház előtt lassítottam, majd megálltam, a lassítás (fékezés) közben halk ropogó hangot hallottam a bal első kerék felől. Az utóbbi néhány napban ez a ropogás előjött akkor is, amikor jobbra teljesen alászedve a kormányt tolattam. Ekkor hátramenet közben már nagyon durva ropogó/pattogó fémes hang hallatszott. Elkönyveltem, hogy féltengely csukló csere várható. Aztán egy alkalommal teljesen egyenesen haladtam, és hirtelen intenzívet kellett fékezni. Ekkor ugyanaz az erős ropogó, pattogó hang hallattszott bal elölről, de annyira, hogy azt hittem, mindjárt szétszakad a csukló, pedig ekkor nem is kanyarodtam, csak teljesen egyenesen haladtam. Szerelő ismerősök is állították, hogy hang alapján féltengely csukló lesz a baj, bár egyenes haladásnál még nem hallottak olyanról, hogy ropogott volna a csukló.
Végül nem az lett!
Toytib áldásos szakértelmének köszönhetően megállapításra került a ropogó hang eredete. A legutóbbi kerékcsapágy csere után a féltengely végén levő koronás anya nem lett rendesen meghúzva, mégpedig azért nem, mert ha normálisan meghúzták, akkor a korona egyik "foga" pont a féltengely végén levő lyukhoz került, ezáltal nem lehetett átdugni a sasszeget. Ezért, hogy a sasszeget át lehessen dugni a lyukon, a szerelő visszahajtott annyit az anyán, hogy a korona ne a lyukhoz essen. Ez a minimális visszahajtás vélhetően elég volt arra, hogy a kerékagy és a csapágy ne rögzüljön megfelelően, tudjon egy kicsit mozogni, ezáltal a rá eső terhelés hatására recsegő hangot produkálni.
Megoldás az lett, hogy Tibor a koronás anyát levette (majd jó messzire elhajította
) és direkt oda való gyári anyát rakott fel, ami anya önmagában nem koronás, de miután megfelelően rögzítve van, rámegy egy koronás "kupak", amit már úgy tudsz forgatni, hogy jól is álljon, és a lyukon a sasszög is átmegy 
Köszönöm a segítséget Tibor!
Amikor munkából hazaértem, és a ház előtt lassítottam, majd megálltam, a lassítás (fékezés) közben halk ropogó hangot hallottam a bal első kerék felől. Az utóbbi néhány napban ez a ropogás előjött akkor is, amikor jobbra teljesen alászedve a kormányt tolattam. Ekkor hátramenet közben már nagyon durva ropogó/pattogó fémes hang hallatszott. Elkönyveltem, hogy féltengely csukló csere várható. Aztán egy alkalommal teljesen egyenesen haladtam, és hirtelen intenzívet kellett fékezni. Ekkor ugyanaz az erős ropogó, pattogó hang hallattszott bal elölről, de annyira, hogy azt hittem, mindjárt szétszakad a csukló, pedig ekkor nem is kanyarodtam, csak teljesen egyenesen haladtam. Szerelő ismerősök is állították, hogy hang alapján féltengely csukló lesz a baj, bár egyenes haladásnál még nem hallottak olyanról, hogy ropogott volna a csukló.
Végül nem az lett!
Toytib áldásos szakértelmének köszönhetően megállapításra került a ropogó hang eredete. A legutóbbi kerékcsapágy csere után a féltengely végén levő koronás anya nem lett rendesen meghúzva, mégpedig azért nem, mert ha normálisan meghúzták, akkor a korona egyik "foga" pont a féltengely végén levő lyukhoz került, ezáltal nem lehetett átdugni a sasszeget. Ezért, hogy a sasszeget át lehessen dugni a lyukon, a szerelő visszahajtott annyit az anyán, hogy a korona ne a lyukhoz essen. Ez a minimális visszahajtás vélhetően elég volt arra, hogy a kerékagy és a csapágy ne rögzüljön megfelelően, tudjon egy kicsit mozogni, ezáltal a rá eső terhelés hatására recsegő hangot produkálni.
Megoldás az lett, hogy Tibor a koronás anyát levette (majd jó messzire elhajította
Köszönöm a segítséget Tibor!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- Birka
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Re: Autoreszelgetes
Tudna abban valaki segíteni, hogy a lambdaszondát mivel tudnám kimérni, hogy jó-e?
Vettem egy bontott kipucsövet abban van a szonda, de annyira, hogy inkább nem kísérleteznék az átszereléssel.
Köszi!
Vettem egy bontott kipucsövet abban van a szonda, de annyira, hogy inkább nem kísérleteznék az átszereléssel.
Köszi!
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
Gyakori, hogy csak a fűtése megy el. (nekem emiatt csak hideg motornál volt hibakód, melegnél már nem)Birka írta:Tudna abban valaki segíteni, hogy a lambdaszondát mivel tudnám kimérni, hogy jó-e?
Vettem egy bontott kipucsövet abban van a szonda, de annyira, hogy inkább nem kísérleteznék az átszereléssel.
Köszi!
4 vezetékes szondánál 2 vezeték a fűtés (ha jól rémlik, ezek egyforma színűek), ezek között mérj ellenállást, és a lényeg, hogy nem lehet közöttük szakadás. (talán pár száz ohm kell hogy legyen, de ez csak tipp...)
Szóval, ha a fűtés nem szakadt, akkor van rá esély, hogy működik a szonda.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Birka
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Re: Autoreszelgetes
Azt megtudtam, hogy relatív kicsi ellenállású a fűtés. Olyan 8-20 ohm közt kéne, hogy legyen, nekem 16. Amúgy igen a 2 egyforma színűn mérve. Megbékéltem a dologgal, felrakatom úgy ahogy van azt kész!
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Többször jártam már úgy, hogy kivettem egy hibátlan állapotú vízpumpát, majd pár hónap múlva visszaraktam és elkezdett ereszteni a tömszelencénél.
Lehet valahogy konzerválni őket? pl befújni valamivel?
Van erre valami tipp?
Netán a tömszelence felújítható?
Lehet valahogy konzerválni őket? pl befújni valamivel?
Van erre valami tipp?
Netán a tömszelence felújítható?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
Re: Autoreszelgetes
Ha lehet úgy kell letenni, hogy a tömszelence részt meg lehessen önteni jó minőségű fagyálló folyadékkal.
Pár hetente megforgatni és újra felönteni.
Én így jártam, amikor kivettem a smallportot es beszereltem a blacktopot az e9-be.
Két év állás után visszaszereltem és ahogy öntöttem bele a fagyállót, úgy folyt ki a vízpumpánál.
Végülis nem cseréltem ki (4age-nél elég sok bontással jár) beindítottam és csökkent a folyas.
Pár napig még láttam cseppeket, de azóta is a gyári pumpával használom, 3-4 éve.
Pár hetente megforgatni és újra felönteni.
Én így jártam, amikor kivettem a smallportot es beszereltem a blacktopot az e9-be.
Két év állás után visszaszereltem és ahogy öntöttem bele a fagyállót, úgy folyt ki a vízpumpánál.
Végülis nem cseréltem ki (4age-nél elég sok bontással jár) beindítottam és csökkent a folyas.
Pár napig még láttam cseppeket, de azóta is a gyári pumpával használom, 3-4 éve.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009