A 2000-es fordulatnál olyan hangot ad, mintha valamilyen lemez rezonálna, azért az első gondolatom a hővédő volt nekem is. De aztán szerelő alulról ököllel megütögette a katalizátort, és szerinte belül csörög...Toytib írta:Nem csak a katalizátor hővédő burkolata zörög?Jorn írta:A katalizátorom belseje zörög, 2000-es fordulatszámnál az utastérbe is behallatszik...
Valaki oldott már meg hasonló problémát ?
Többnyire inkább az szokott hangot adni.
Ha viszont tényleg a kat akkor csere.
Autoreszelgetes
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- joco60
- Visszajáró

- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2014 máj. 11, 06:15 am
- Tartózkodási hely: Zsámbok,Gödöllő,Hatvan
Re: Autoreszelgetes
Sziasztok!Úgy néz ki nekem is alighanem katalizátor baj van mert:az a leömlő utáni "tűzkarikánál" fúj ki a kipufogó a rugó annyit enged és attól van az a géppuska hang..a szerelő ki akarta cserélni a tömítést de rájött felesleges mert el van tömődve a kipuffantó.Most nem tudom mi legyen,csak használt vagy univerzális jöhet szóba...már nehezebben is indul és ez csak rosszabb lesz és mintha már az EGR-szelep is vacakolna..és alapjáraton is hangosabb mintha a szelepektől lenne..ez így már nem mehet sokat.
1. tisztázni kellene mitől dugult el a kat. van probléma dögivel de valami szerelővel nézetem meg..nálam se akna se tudás.
2.kellene egy jó megbízható bontó ahol tudnák kat. venni.
3.lehet motorvezérlést is meg kéne nézetnem.
Ha valaki tudna 1-2 jó tanácsot adni annak megköszönöm. E12-es és sok kilométer 380-ezer
1. tisztázni kellene mitől dugult el a kat. van probléma dögivel de valami szerelővel nézetem meg..nálam se akna se tudás.
2.kellene egy jó megbízható bontó ahol tudnák kat. venni.
3.lehet motorvezérlést is meg kéne nézetnem.
Ha valaki tudna 1-2 jó tanácsot adni annak megköszönöm. E12-es és sok kilométer 380-ezer
2001 Toyota Corolla Combi 1,4 VVT-i / ZZE120/ Terra 
- lehella
- Visszajáró

- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autoreszelgetes
Nekünk 4000-nél hallatszik be valamilyen zörgés, ilyen fémes lemezhangra tippeltem. Különösen jól esik autópályán előzéskor, megnyugtatóJorn írta:A katalizátorom belseje zörög, 2000-es fordulatszámnál az utastérbe is behallatszik...
Valaki oldott már meg hasonló problémát ?
Másik: megvolt a Fuchs motorolaj csere, Castrol váltóolaj. Utóbbi meglepően szép sárga volt még 58ezer km után is. A gyertyák viszont... gyertyakép szép, de aki ezt összehozta azt még a mentőben is ütném:
http://kepfeltoltes.hu/140704/20140704_ ... es.hu_.jpg
Bosch, Eyquem és két kétpólusú GM gyertya
Gyertyakábelből szükségem lenne egy készletre, egyik kicsit megviselt volt már, hol lehet nem horribilis áron találni hozzá? Esetleg bontott?
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
- lehella
- Visszajáró

- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autoreszelgetes
Szereztem ingyen egy bontott gyertyakábel szettet, hozzá trafókkal. Ki akartam cserélni a szakadt gyertyakábelt, de a trafóból nem tudom kihúzni. A bontott kábel az sitty sutty kijött a trafóból. Próbálkozzak erősebben, vagy léteznek olyan kábelek, amelyek nem kivehetőek?
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autoreszelgetes
A 4000 körüli rezgés/zörgés az enyémnél is van. 150 km autópálya tempo után egy ideig kevésbé volt hallható. Meg azt vette, észre, hogy normális vezetési stílus mellett nem forgatom el 4000-ig. 86 LE-vel erősen lendületből autózik az ember, no meg a jól hangolt váltóáttételek miatt, nem is nagyon igényli a pörgetést.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- lehella
- Visszajáró

- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2012 okt. 23, 02:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autoreszelgetes
Úgy néz ki, hogy a katalizátor széthullott, mert menet közben, elindulás-lassításnál fémes kattogást hallok az első ülések alól menet közben, meg ugye a 4000 körüli zörgés. Álló motor, álló kocsinál pedig elkezdtem toszogatni partvissal és hallom ugyanazt a kopogást, szóval vagy kipufogó, vagy katica. Kérdés, hogy milyen érdemes bele venni, lehetőleg pénztárcabarát megoldást keresek.
Szerk: A katalizátor és a középdob közötti tartó fül tört le, az alvázból kiszakadt a tőcsavar és az, valamint a két hővédő lemez egymásra lapolt része okozta a kattogó hangot, olcsó hiba
Szerk: A katalizátor és a középdob közötti tartó fül tört le, az alvázból kiszakadt a tőcsavar és az, valamint a két hővédő lemez egymásra lapolt része okozta a kattogó hangot, olcsó hiba
Toyota Corolla E11 4EFE
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
Lada 2104 1600 HMS296°
Kymco People 250
- joco60
- Visszajáró

- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2014 máj. 11, 06:15 am
- Tartózkodási hely: Zsámbok,Gödöllő,Hatvan
Re: Autoreszelgetes
Sziasztok!
Minden tanácsot szívesen fogadok! A katalizátor adta meg magát,ez 1 hátsó dob levétellel lett biztos.Elől az első tűzkarika tömítésnél fúj ki nagy fordulaton.A szerelő szerint az univerzális katalizátort el felejthetem ?..lehet hogy igaza van.Ha bontottban gondolkozom az is lutri és nem is tudom mennyiért kapható.Nem marad más mint az új kat. ami ha nincs kedv.akkor 148 000 körül van.Esetleg univerzális katalizátor ami szóba jöhet? Kaptam olyan tippet hogy a kat. törjem szét és nincs vele gond,csak ha vinném műszakira
ezt nem szeretném. Arra is kíváncsi lennék hogy erre mennyi kedvezmény jár mondjuk az unixnál már akinek van ilyenje. Az autó tipusa:
JTDEM22E.. ZZE120L-AWMDKW 10/2001 - 04/2004 ZZE120 TERRA JPP EUR WG LHD 4ZZFE HTWC MTM 5F..combi..már lehet hallani hogy nem jól jár a motor alapjáraton kezd kopogós lenni..a gyertyák sem lehetnek a maiak ezt is szeretném cserélni csak nem tom milyen a legjobb?..ha van ilyen..
Hálás Köszönetem a válaszokért.
Minden tanácsot szívesen fogadok! A katalizátor adta meg magát,ez 1 hátsó dob levétellel lett biztos.Elől az első tűzkarika tömítésnél fúj ki nagy fordulaton.A szerelő szerint az univerzális katalizátort el felejthetem ?..lehet hogy igaza van.Ha bontottban gondolkozom az is lutri és nem is tudom mennyiért kapható.Nem marad más mint az új kat. ami ha nincs kedv.akkor 148 000 körül van.Esetleg univerzális katalizátor ami szóba jöhet? Kaptam olyan tippet hogy a kat. törjem szét és nincs vele gond,csak ha vinném műszakira
JTDEM22E.. ZZE120L-AWMDKW 10/2001 - 04/2004 ZZE120 TERRA JPP EUR WG LHD 4ZZFE HTWC MTM 5F..combi..már lehet hallani hogy nem jól jár a motor alapjáraton kezd kopogós lenni..a gyertyák sem lehetnek a maiak ezt is szeretném cserélni csak nem tom milyen a legjobb?..ha van ilyen..
Hálás Köszönetem a válaszokért.
2001 Toyota Corolla Combi 1,4 VVT-i / ZZE120/ Terra 
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Kedves Joco60!
Sajnálom, hogy így jártál.
Ugyan nem vagyok Toyota szerelő, de még sosem hallottam olyat, hogy Toyota katalizátor úgy elduguljon, hogy amiatt szétnyomja az előtte levő tűzkarikát a feltorlódott gáz. Sőt, az sem jellemző, hogy Toyota katalizátorok "elromlanak". Legtöbbünk 25-30 éves!! gyári katalizátorokkal járunk mindenféle hiba nélkül. Zöldkártyán sokszor jobb értékeket mutatnak a szondák, mint 1-2 akár 10 évvel fiatalabb autók kibocsátása.
Először is azt tanácsolnám, vidd el állapotfelmérésre egy másik kipufogóshoz, autószerelőhöz. Gondolom nincs még bejáratott vagy ha netán a jelenlegi az, erősen átgondolnám a továbbiakat. Nem törnék senki felett se pálcát, lehet igaza van, de nekem igen érdekesnek tűnik ez a diagnózis.
Ha tényleg nagyon el van dugulva a katalizátor, akkor már annyira kéne ennie a 4ZZ-nek az olajat (nem kizárt), hogy éjjel-nappal erősen, kéken füstölne. Ha így is van, akkor is a leömlő utáni tűzkarika cseréje (filléres tétel) és az EGR szelepeinek és csöveinek tisztítása (akár otthon is megoldható) után kimennék azért az autópályára és a részecske szűrő tisztításhoz hasonlóan mennék egy 15-20 percet 4. fokozatban 130km/h-val. Ekkor a kipufogó rendszer kellően fel tud hevülni a menetszél ellenére is és a lerakódott olajsár/korom tud távozni a rendszerből. Ha valóban nagyon eltömődött a kipugfogó rendszered, akkor az első pár percben óriási füstöt fogsz látni magad mögött, majd szépen lassan múlik el. Ha lejöttél a pályáról még talán fickósabb is lesz az autó egy kicsit a jobb öblítésnek köszönhetően.
Ha ez volt a baj, akkor utána gyorsan kiküszöbölném a motor halmozott olajfogyasztását. Hisz ha cserélsz katalizátort, ha nem, az ismét el fog tömődni, ha minden más marad a régiben.
A kipufogó rendszered mindemellett nem egy katalizátorból és egy hátsó dobból áll:

Összeomolhatott (elvált a belseje és rosszul beékelődött) a középdobod is. Utóbbi jóval kisebb kiadás, így nem ártana kizárni a vásárlás előtt.
Ha netán mégis katalizátort kell venned, az utángyártottat én sem ajánlanám, ellenben a bontott gyárit annál inkább. Az imént említettem, hogy nagyon szívós darabok. Ha egy gyakorlott szeművel mész el vásárolni, vagy megmutatod neki a vásárlás után, akkor az belenéz az alkatrészbe "átnéz rajta" és máris látja, hogy nagy valószínűséggel jó-e vagy sem. Nem a bontókat hívnám elsőként. Ha jól gondolom több kasznivariánsú, netán 1.6-os motorral ellátott E12-nek a katalizátorával is megegyezhet a tied. Az internet (olx.hu, jofogas.hu, autoalkatresz.hu, racing-bazar.hu, duen.hu, vatera.hu, zsibvasar.hu....) tele van törött / bontódó / jobb kormányos E12-vel. Ezeket végigtelefonálva, lehet a bontós ár töredékéért vásárolhatsz jó minőségű alkatrészt magadnak. Az eladóval írass egy papírt, hogy az alkatrészre 1 hét vagy beépítési garanciát vállal. Ha jó az alkatrész megteszi, ne aggódj.
Ha netán nem találtál sehol, akkor a bontók: Jap-ker (Szentendre), Késmárk utca, Thököly út, Madarassy L. u. (Budapest), Kerepestarcsa, Üllő Japán és Toyota bontók. Biztosan van náluk és ők garanciát adnak az alkatrészre.
Ugyan az 1.4 VVt-id nem első generációs, ha jól gondolom, ettől függetlenül érdemes elolvasnod a motor csörgéses: viewtopic.php?f=18&t=1181
és az olajfogyasztásos topic-ot: viewtopic.php?f=18&t=1888
Ha ilyesmi baj van, akkor érdemes szakemberrel megnézetni és lassan gyűjtögetni a felújításra.
Egy Toyota-ba, ha rendszeresen cseréltek jó minőségű olajat, nem feltétlenül gond a 380 ezer km-es futásteljesítmény. Nem kevés, de lehet szerencséd van.
Egy szelepállítást (hézag ellenőrzést) viszont ne sajnálj a motortól. Sok múlhat rajta.
A gyertya csere mindenképp illene, ha már régiek.
Gyári cikkszáma: 90080-91194
Denso-t vagy NGK-t ajánlanék.
A Denso cikkszáma elvileg K16TT, az NGK-é elvileg BKR5EYA-11.
Mindkettő 1500 Ft alatti tétel /db.
Javaslom a "kötelezők" cseréjével kapcsolatban az alábbi topic-ot: viewtopic.php?f=5&t=1375
Szívből remélem, hogy sikerül töredékéből (akár egy tűzkarika cseréjéből) megúszni a problémát és nem vered magad óriási költségekbe a kipufogó rendszert illetően.
Sajnálom, hogy így jártál.
Ugyan nem vagyok Toyota szerelő, de még sosem hallottam olyat, hogy Toyota katalizátor úgy elduguljon, hogy amiatt szétnyomja az előtte levő tűzkarikát a feltorlódott gáz. Sőt, az sem jellemző, hogy Toyota katalizátorok "elromlanak". Legtöbbünk 25-30 éves!! gyári katalizátorokkal járunk mindenféle hiba nélkül. Zöldkártyán sokszor jobb értékeket mutatnak a szondák, mint 1-2 akár 10 évvel fiatalabb autók kibocsátása.
Először is azt tanácsolnám, vidd el állapotfelmérésre egy másik kipufogóshoz, autószerelőhöz. Gondolom nincs még bejáratott vagy ha netán a jelenlegi az, erősen átgondolnám a továbbiakat. Nem törnék senki felett se pálcát, lehet igaza van, de nekem igen érdekesnek tűnik ez a diagnózis.
Ha tényleg nagyon el van dugulva a katalizátor, akkor már annyira kéne ennie a 4ZZ-nek az olajat (nem kizárt), hogy éjjel-nappal erősen, kéken füstölne. Ha így is van, akkor is a leömlő utáni tűzkarika cseréje (filléres tétel) és az EGR szelepeinek és csöveinek tisztítása (akár otthon is megoldható) után kimennék azért az autópályára és a részecske szűrő tisztításhoz hasonlóan mennék egy 15-20 percet 4. fokozatban 130km/h-val. Ekkor a kipufogó rendszer kellően fel tud hevülni a menetszél ellenére is és a lerakódott olajsár/korom tud távozni a rendszerből. Ha valóban nagyon eltömődött a kipugfogó rendszered, akkor az első pár percben óriási füstöt fogsz látni magad mögött, majd szépen lassan múlik el. Ha lejöttél a pályáról még talán fickósabb is lesz az autó egy kicsit a jobb öblítésnek köszönhetően.
Ha ez volt a baj, akkor utána gyorsan kiküszöbölném a motor halmozott olajfogyasztását. Hisz ha cserélsz katalizátort, ha nem, az ismét el fog tömődni, ha minden más marad a régiben.
A kipufogó rendszered mindemellett nem egy katalizátorból és egy hátsó dobból áll:

Összeomolhatott (elvált a belseje és rosszul beékelődött) a középdobod is. Utóbbi jóval kisebb kiadás, így nem ártana kizárni a vásárlás előtt.
Ha netán mégis katalizátort kell venned, az utángyártottat én sem ajánlanám, ellenben a bontott gyárit annál inkább. Az imént említettem, hogy nagyon szívós darabok. Ha egy gyakorlott szeművel mész el vásárolni, vagy megmutatod neki a vásárlás után, akkor az belenéz az alkatrészbe "átnéz rajta" és máris látja, hogy nagy valószínűséggel jó-e vagy sem. Nem a bontókat hívnám elsőként. Ha jól gondolom több kasznivariánsú, netán 1.6-os motorral ellátott E12-nek a katalizátorával is megegyezhet a tied. Az internet (olx.hu, jofogas.hu, autoalkatresz.hu, racing-bazar.hu, duen.hu, vatera.hu, zsibvasar.hu....) tele van törött / bontódó / jobb kormányos E12-vel. Ezeket végigtelefonálva, lehet a bontós ár töredékéért vásárolhatsz jó minőségű alkatrészt magadnak. Az eladóval írass egy papírt, hogy az alkatrészre 1 hét vagy beépítési garanciát vállal. Ha jó az alkatrész megteszi, ne aggódj.
Ha netán nem találtál sehol, akkor a bontók: Jap-ker (Szentendre), Késmárk utca, Thököly út, Madarassy L. u. (Budapest), Kerepestarcsa, Üllő Japán és Toyota bontók. Biztosan van náluk és ők garanciát adnak az alkatrészre.
Ugyan az 1.4 VVt-id nem első generációs, ha jól gondolom, ettől függetlenül érdemes elolvasnod a motor csörgéses: viewtopic.php?f=18&t=1181
és az olajfogyasztásos topic-ot: viewtopic.php?f=18&t=1888
Ha ilyesmi baj van, akkor érdemes szakemberrel megnézetni és lassan gyűjtögetni a felújításra.
Egy Toyota-ba, ha rendszeresen cseréltek jó minőségű olajat, nem feltétlenül gond a 380 ezer km-es futásteljesítmény. Nem kevés, de lehet szerencséd van.
Egy szelepállítást (hézag ellenőrzést) viszont ne sajnálj a motortól. Sok múlhat rajta.
A gyertya csere mindenképp illene, ha már régiek.
Gyári cikkszáma: 90080-91194
Denso-t vagy NGK-t ajánlanék.
A Denso cikkszáma elvileg K16TT, az NGK-é elvileg BKR5EYA-11.
Mindkettő 1500 Ft alatti tétel /db.
Javaslom a "kötelezők" cseréjével kapcsolatban az alábbi topic-ot: viewtopic.php?f=5&t=1375
Szívből remélem, hogy sikerül töredékéből (akár egy tűzkarika cseréjéből) megúszni a problémát és nem vered magad óriási költségekbe a kipufogó rendszert illetően.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- joco60
- Visszajáró

- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2014 máj. 11, 06:15 am
- Tartózkodási hely: Zsámbok,Gödöllő,Hatvan
Re: Autoreszelgetes
Nagyon szépen köszönöm a pontos válaszod és kipróbálom ahogy leírtad.Pacsker írta:Kedves Joco60!
Sajnálom, hogy így jártál.
Ugyan nem vagyok Toyota szerelő, de még sosem hallottam olyat, hogy Toyota katalizátor úgy elduguljon, hogy amiatt szétnyomja az előtte levő tűzkarikát a feltorlódott gáz. Sőt, az sem jellemző, hogy Toyota katalizátorok "elromlanak". Legtöbbünk 25-30 éves!! gyári katalizátorokkal járunk mindenféle hiba nélkül. Zöldkártyán sokszor jobb értékeket mutatnak a szondák, mint 1-2 akár 10 évvel fiatalabb autók kibocsátása.
Először is azt tanácsolnám, vidd el állapotfelmérésre egy másik kipufogóshoz, autószerelőhöz. Gondolom nincs még bejáratott vagy ha netán a jelenlegi az, erősen átgondolnám a továbbiakat. Nem törnék senki felett se pálcát, lehet igaza van, de nekem igen érdekesnek tűnik ez a diagnózis.
Ha tényleg nagyon el van dugulva a katalizátor, akkor már annyira kéne ennie a 4ZZ-nek az olajat (nem kizárt), hogy éjjel-nappal erősen, kéken füstölne. Ha így is van, akkor is a leömlő utáni tűzkarika cseréje (filléres tétel) és az EGR szelepeinek és csöveinek tisztítása (akár otthon is megoldható) után kimennék azért az autópályára és a részecske szűrő tisztításhoz hasonlóan mennék egy 15-20 percet 4. fokozatban 130km/h-val. Ekkor a kipufogó rendszer kellően fel tud hevülni a menetszél ellenére is és a lerakódott olajsár/korom tud távozni a rendszerből. Ha valóban nagyon eltömődött a kipugfogó rendszered, akkor az első pár percben óriási füstöt fogsz látni magad mögött, majd szépen lassan múlik el. Ha lejöttél a pályáról még talán fickósabb is lesz az autó egy kicsit a jobb öblítésnek köszönhetően.
Ha ez volt a baj, akkor utána gyorsan kiküszöbölném a motor halmozott olajfogyasztását. Hisz ha cserélsz katalizátort, ha nem, az ismét el fog tömődni, ha minden más marad a régiben.
A kipufogó rendszered mindemellett nem egy katalizátorból és egy hátsó dobból áll:
Összeomolhatott (elvált a belseje és rosszul beékelődött) a középdobod is. Utóbbi jóval kisebb kiadás, így nem ártana kizárni a vásárlás előtt.
Ha netán mégis katalizátort kell venned, az utángyártottat én sem ajánlanám, ellenben a bontott gyárit annál inkább. Az imént említettem, hogy nagyon szívós darabok. Ha egy gyakorlott szeművel mész el vásárolni, vagy megmutatod neki a vásárlás után, akkor az belenéz az alkatrészbe "átnéz rajta" és máris látja, hogy nagy valószínűséggel jó-e vagy sem. Nem a bontókat hívnám elsőként. Ha jól gondolom több kasznivariánsú, netán 1.6-os motorral ellátott E12-nek a katalizátorával is megegyezhet a tied. Az internet (olx.hu, jofogas.hu, autoalkatresz.hu, racing-bazar.hu, duen.hu, vatera.hu, zsibvasar.hu....) tele van törött / bontódó / jobb kormányos E12-vel. Ezeket végigtelefonálva, lehet a bontós ár töredékéért vásárolhatsz jó minőségű alkatrészt magadnak. Az eladóval írass egy papírt, hogy az alkatrészre 1 hét vagy beépítési garanciát vállal. Ha jó az alkatrész megteszi, ne aggódj.
Ha netán nem találtál sehol, akkor a bontók: Jap-ker (Szentendre), Késmárk utca, Thököly út, Madarassy L. u. (Budapest), Kerepestarcsa, Üllő Japán és Toyota bontók. Biztosan van náluk és ők garanciát adnak az alkatrészre.
Ugyan az 1.4 VVt-id nem első generációs, ha jól gondolom, ettől függetlenül érdemes elolvasnod a motor csörgéses: viewtopic.php?f=18&t=1181
és az olajfogyasztásos topic-ot: viewtopic.php?f=18&t=1888
Ha ilyesmi baj van, akkor érdemes szakemberrel megnézetni és lassan gyűjtögetni a felújításra.
Egy Toyota-ba, ha rendszeresen cseréltek jó minőségű olajat, nem feltétlenül gond a 380 ezer km-es futásteljesítmény. Nem kevés, de lehet szerencséd van.
Egy szelepállítást (hézag ellenőrzést) viszont ne sajnálj a motortól. Sok múlhat rajta.
A gyertya csere mindenképp illene, ha már régiek.
Gyári cikkszáma: 90080-91194
Denso-t vagy NGK-t ajánlanék.
A Denso cikkszáma elvileg K16TT, az NGK-é elvileg BKR5EYA-11.
Mindkettő 1500 Ft alatti tétel /db.
Javaslom a "kötelezők" cseréjével kapcsolatban az alábbi topic-ot: viewtopic.php?f=5&t=1375
Szívből remélem, hogy sikerül töredékéből (akár egy tűzkarika cseréjéből) megúszni a problémát és nem vered magad óriási költségekbe a kipufogó rendszert illetően.
2001 Toyota Corolla Combi 1,4 VVT-i / ZZE120/ Terra 
Re: Autoreszelgetes
Hello!
Azt szeretném kérdezni hogy E12-es Corollánál, hogy tudom felszedni a küszöbön lévő műanyag borítást, hogy ne törjem el?
Köszi!
Jr.
Azt szeretném kérdezni hogy E12-es Corollánál, hogy tudom felszedni a küszöbön lévő műanyag borítást, hogy ne törjem el?
Köszi!
Jr.
- Janesz
- Visszajáró

- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2012 aug. 27, 05:20 pm
- Tartózkodási hely: Berhida Veszprém megye
Re: Autoreszelgetes
Helo. 4af motornal ha atugrik a vezerles(nem keveset) mennyi az eselye h osszeverte magat? A 300km-s feszito beallt es a szij atugrott 
Toyota Corolla AE92 Liftback GL 1989
- TRD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1456
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Elméletileg nem akad össze,ha még nem volt a hengerfej nagyon sokszor síkbaköszörülve!Janesz írta:Helo. 4af motornal ha atugrik a vezerles(nem keveset) mennyi az eselye h osszeverte magat? A 300km-s feszito beallt es a szij atugrott
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) 
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Autoreszelgetes
És a 4E-FE? Hallottam már olyat is hogy átfordul, olyat is hogy nem... 
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- TRD
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1456
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
4E-FE-t nem tudom,mert még nem szedtem szét atomjaira....PiciPeti írta:És a 4E-FE? Hallottam már olyat is hogy átfordul, olyat is hogy nem...
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) 
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Autoreszelgetes
Ejj... Azt hittem végre kiderül az igazság...
De akkor lehet nem halogatom a vezérmű szíj cserét...

De akkor lehet nem halogatom a vezérmű szíj cserét...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
