Egyéb Toyoták

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Na megnéztem 1-2 carinát élõbe. A belsõ valóban jóval nagyobb, fõleg hátul van hatalmas tér. Csomagtartó szintén szimpin nagy. Az 1.6-os motor 4A-FE motorkódú, tehát valóban azonos a corolláéval. 2.0-s motorkódja ismert? 133LE úgy tudom. Fogyasztása? Jobb-rosszab, mint az 1.6? Eddig 1.6-ost próbáltam, saját tömege hasonló, mint az E10: 1100kg, de nem éreztem sokkal erõsebbnek gyorsuláskor 100ig.
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

A 2l-es 3SFE motor és igen, jobb a 4AFE-nél. :D De az is csak 96ig 133LE-s, azutániak már "csak" 124 lovasok. Fogyasztásban kb. plusz 1l-el lehet számolni, de ez is vezetési stílus függõ.
Ha nagyobb autót szeretnél, szerintem jó választás. Már csak azért is, mert felszereltségben jobbak mit a Corollák.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Carnia E típusból iszonyú kevés használatra érdemes példány van ma Magyarországon. Gyakorlatilag azt lehet mondani, hogy ha esetleg a TCH fórumról nem adja el valaki a sajátját (azt meg miért adná el?), nagy eséllyel nem lehet épkézláb példányt kifogni. Mondjuk 50 hirdetett autóból 1db.

A kezdeti 4A-FE motor 116LE-s volt és a '95-ig japánban összeszerelt Carinákba rakták. A "94-es évjáratok olajevésre hajlamosak, de 200.000km körül fordult elõ, nem olyan hibából, mint a korai vvt-i motorok gondja.
A tömegük igen alacsony volt, több japán Carina tulaj fórumtársnak a forgalmiában 1085kg körüli adat szerepel. Ez a tömeg és teljesítmény igen dinamikussá tette a Carinát még mai szemmel nézve is.

Igaz, ennek ára a passzív biztonság hiánya volt. Merevítések, klíma, légzsákok csak elvétve találhatók bennük, inkább a faceliftes, "95 második felétõl '97-ig Angliában gyártott Carinákban terjedtek tömegesen el. A facelift egyébként jelentõs tömegnövekedést hozott, 1150-1200kg körüliek lettek. A motorok 106LE-re gyengültek, majd megjelent a lean-burn 99LE-s változat is.

Viszont, van egy eladó, eredeti Carina GTi a fórumon. Gyönyörûen megcsinálva, teljesen gyári állapotra hozva, 0 tuninggal. Ha jól emlékszem, 500.000Ft-ért adja a srác. Nyugat-EU-ban már most 2500EUR körül mennek ezek állapottól függõen. Motorja a 3SGE 158LE-s 2,0-ás. Metál bordó, 5 ajtós. Tényleg pöpec Carina E és szinte egyedüli az országban ebben az állapotában.
EZ AZ.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Tavaly még 900.000.-ft körül árulta a GTi-t. Az idei évre majdnem megfelezte az árát? Akkor már szabadulna tõle.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Úgy tudom, külföldi munka van kilátásban nála.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Köszi az infokat! És mért fogyaszt többet, ha jobb? Vagy a jobb alatt a modernebbet kell érteni?
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Icerocko szerintem az 1,6 vs 2,0 közti kb 1 literes difire gondolt, nem a két 2,0-s változatra. ;-)

Az 1,6-osnak is változó a fogyasztása. Ha kíméled, 6 liter (átlagban), ha hajtod 11,5. Ennél többet az rallys múltú fórumtárs sem tudott még kihozni belõle.

A 2,0 literes motorral harmonikusabb az autó. Jelentõsen kényelmesebb, nyomatékosabb, noha az 1,6-ossal sincs egyáltalán alulmotorizálva.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Igen, arra gondoltam, hogy nagyobb a lökettérfogata és azért ez többlet fogyasztással jár.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Ha lenne választék egy jó vágású 1,6-al jobban járnál, de mivel nincs nem okoskodom. Amikor vettem a corollát én is carina e-t akartam. A toyota használtautósa már akkor lebeszélt róla.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

Sajnos én is azt hallottam, hogy a Carina E-k eléggé leharcoltak. Bár nem értem miért? Mikor egykorúak az E10 Corollákkal. Tény, hogy Corollából is már elég nehéz jó állapotút találni, de esélyesebb.
Képek alapján elég nehéz megítélni. Mondhatom, hogy jól néz ki, de ez nem jelent semmit. Jobb ha megnézed.
Sõt ha van rá módod, jobb ha minél többet megnézel, hogy legyen viszonyítási alapod.
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Gabes
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2011 jan. 27, 11:38 pm
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Hozzászólás Szerző: Gabes »

Pont arra lennék kiváncsi, amiért azt mondod, hogy inkább 1,6 mint 2,0. Végig olvastam a motorkódos részt a fórumon, de a 3sfe-rõl nem találtam. Bocsi, ha alapkérdés, de nem ismerem. Eddig 3ból sikerült 1 szépet találnom élõbe, de azt elvitték, mire körbeértem és egyezkedtem volna vele. Jobb oldala volt fújva, de szépen, kerékivek rendben, ajtók alja rendbe, motortér szép. Tényleg ritka. És tartja is az árát ahhoz képest, hogy 20 évesek.
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

Kép
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Beszélgessünk képekben :)

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest

Hozzászólás Szerző: Slampixxx »

Kép
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép
Válasz küldése