Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Re: kgh

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

kasznisvagyok írta:
kasznisvagyok írta:
Karl McKenick írta: Fõtengely ékszíjtárcsa háta mögött van a jeladó, a csatlakozója a vezérlés felõli motortartó bak tetejére van kirakva.
:(( problem van mivel itt a vezérlés felöli motortartó bakon egy darab csatlakozó sincs de ha mikroszkóppal nézem sem találom meg rajta de viszont az ékszíjtárcsát mingyárt meg bontom hátha szerencsével járok
le vettem az említett tárcsát egy darab jeladót nem találtam a bakkon egy csatlakozó sincs akkor mit hogy???? küldenék róla képet csináltam egy párat de sehogy se m tudok felrakni :(
Szerintem hagyd a fõtengely jeladót, koncentrálj a hûtõvíz hõfokjeladóra!
Ha jól sejtem, ez is okozhat ilyen hibát. Csinálj egy saru levételt pár percre, majd ha a hiba megint elõjön, villogtasd ki újra, és ha ugyanez a 22-es jön ki, akkor jeladó csere.
Nálam okosabbak majd megmondják, a kettõ vízgomba közül melyik ad a motorvezérlõnek jelet, tudtommal az egy pólusú a mûszerfalé.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Igen, az egy érintkezõs csak a mûszerfalnak adja a vízhõmérsékletet (4AFE motoron ez a blokk hátulján van, a vízpumpa mögött), a két érintkezõst használja a computer, és ez adja a hibakódot is, a termosztátnál van.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
kasznisvagyok
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013 okt. 22, 05:47 pm
Tartózkodási hely: Esztergom

Jep

Hozzászólás Szerző: kasznisvagyok »

Jorn írta:Igen, az egy érintkezõs csak a mûszerfalnak adja a vízhõmérsékletet (4AFE motoron ez a blokk hátulján van, a vízpumpa mögött), a két érintkezõst használja a computer, és ez adja a hibakódot is, a termosztátnál van.
Kösz mindenkinek a segítséget majd januárba el ugrok a JAPKERBE ott van minden ocsóé :) úgy is kell gyujtás elektronika is mert az is tuti szar
Hhello sziasztok én egy karosszériás vagyok egy kisebb corollával ha bármi kérdés van írjatok mert ide nem fért el amiket le akartam írni
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

E9 Klíma

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

AE92 klímavezérlõjét ki kellett rajzolni a leendõ bekötéshez - ezért hátha valaki mást is érdekel:
(sajnos a teljes kábelkorbács nincs meg)


errõl (88650 cikk) van szó:

Kép

...és ez van a dobozban:

Kép

kapcsolástechnikailag elég érdekes....
van benne 2 db IC, amirõl szinte semmit sem lehet tudni, Nippon Denso gyártmány... egyedi Toyota

az egyik ismerõsöm kirajzolta:

Kép

itt van a csatlakozó bekötése:

Kép


és a teljes összeállítás:

Kép


...az A/C kapcsoló is rejt ám titkokat:

errõl van szó:
Kép

Kép

és így néz ki a kapcsoló belülrõl (a Toyotáéknál :D )

Kép


és itt vannak a forrásfileok is:

https://drive.google.com/file/d/0B9VEdN ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9VEdN ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9VEdN ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9VEdN ... sp=sharing

a teljes mûködésrõl és bekötésrõl majd késõbb.... ha megértettem :D

mikor világít az A/C (kék) és mikor a zöld led? - gondolom az egyik akkor amikor a klíma be van kapcsolva, a másik pedig amikor a klímakuplung?
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Hát ez szép, részletes munka, gratulálok :)

Nem semmi, hogy a kapcsolóban van LED és lámpa is... E11-ben már csak a lámpa van, az jelzi a bekapcsolt klímát.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Ami itt zöld led, az az E11-ben lámpa :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szuper! Biztosan hasznos lesz masnak is. Hogy sikerult klimat szerezni? 4AGE vagy 4AFE a kompresszor es feszito paros? Varjuk a beszamolot a beepitesrol is.
Az erosito ehhez a kapcsolohoz valo? Semmi esetre sem a duplahoz (econ) ?

A kek a/c felirat a gomb hattervilagitasa. Helyzetjelzonel, tompitottnal vilagit ahogy minden mas. Ha benyomod a gombot es legalabb egyes allasban van a venti (tehat ha be van kapcsolva a klima) akkor kigyullad a zold led. Ha vilagit a led es fenyszoro is megy akkor a ped fel fényeron dolgozik. Ha nincs hattervilagitas akkor jo eros. (nappal/ejszaka)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
ramboo88us
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007 aug. 22, 09:03 pm
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Hozzászólás Szerző: ramboo88us »

BrueE9 klímája - 4AGE, csak sajnos nincs meg a teljes kábelkorbács, meg még nem volt rajzom sem hozzá - idõköben persze meglett...
még hiányzik egy-két dolog (pl. idle up vsv, egy csõszakasz, venti stb..) de majd lassacskán.... most úgysem sûrgõs a beépítés tél lévén...

a klíma rendszer egygombos verzió, a feszítõkonzol együtt van a szervóval, úgyhogy együtt
lesz beépítve...

azért kellett a belsõ rajz, h. megértsem a mûködését, és össze lehesen állítani a rendszert...de aztán végre megtaláltam:

Kép

így már érthetõ.. (pl. az TCCS ECU-felé menõ ág nincs),
az A/C gomb izzója is tisztázódott...

köszönöm a segítséget...
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

lambdaszonda 21-es hibakód

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Szeretett liftbackem mostanában azt csinálja, hogy már a gyújtás ráadásakor 21-es hibakódot dob. (lambdaszonda jel)

A hibakódot nem is lehet törölni, csak akkor, ha már bemelegedett a motor. De ha kihûlt, akkor újra dobja. (már gyújtásnál, ami érdekes... nem értem, miért nézi hideg motornál egyáltalán a jelet, úgysem használja :)

Ebbõl úgy gondolom, eléggé nyilvánvaló, hogy a lambdaszondám ideje lejárt. (egyéb jelek: megnövekedett fogyasztás, illetve néha meleg motornál ingadozó alapjárat - pillangószelep és alapjárati szelep tisztítás nem segített, fals levegõt sem szív sehol)
A 21-es kód elõtt dobott egy 25-öst is (lambdaszonda szegény keveréket jelez)
(néhány havonta elõjön 24-es hibakód is, a beszívott levegõ hõmérõ, azonban ez mindig megszûnik, miután megbolygatom, lehet hogy kontaktos csak, ellenállást mérve jó...)

Mielõtt egy új szondát vennék, kérnék szépen tõletek egy megerõsítést. Eléggé egyértelmû a szondahiba, ugye ?

Az ECU ugye nem az (esetlegesen hibás) beszívott levegõ hõmérõ jele alapján dönti el, hogy a lambdaszonda jele már használható, azaz bemelegedett a motor ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Ügyesek vagytok Ákos a kapcsolási rajzzal kapcsolatban. Sok sikert a beépítéshez!

Ez az USA verziójú E9 4AGE klíma, a konzolja és feszítõ görgõje a szervokormány szíjjal együtt alkotott egy rendszert, de így kompletten megvan ez már neked. Örülök, hogy egy újabb klímás Gt-i lesz a klubban! A következõ talira/talikra gyere/gyertek el légy szíves, nagyon szimpatikus és Corolla szeretõ fiatalembert ismertem meg személyedben! :wink:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

gyertya

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Elõször is Boldog Újévet minden Corollásnak!

Egy egyszerû kérdésem lenne:
Használ-e valaki Denso K16TT Twin tip, egyelektródás gyertyát a hagyományos kételektródás helyett? Van-e valami pozitív-negatív tapasztalat róla? Új fejlesztés, a Denso ajánlja, kaptam négy ilyet, beletegyem? Mert a Toyota már a vezérmûszíj burkolatra is ráírta egy matricára hogy csak kételektródást tegyek bele.

Üdw. Karl
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Re: gyertya

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Karl McKenick írta:Elõször is Boldog Újévet minden Corollásnak!

Egy egyszerû kérdésem lenne:
Használ-e valaki Denso K16TT Twin tip, egyelektródás gyertyát a hagyományos kételektródás helyett? Van-e valami pozitív-negatív tapasztalat róla? Új fejlesztés, a Denso ajánlja, kaptam négy ilyet, beletegyem? Mert a Toyota már a vezérmûszíj burkolatra is ráírta egy matricára hogy csak kételektródást tegyek bele.

Üdw. Karl
Jó kérdés,

alapvetõen igen, mert a K16TT hõértékben megegyezik a K16R-U, K16R-U11, K16-TR11, stb. sorozattal!
A kérdés az, hogy a 4E-FE sajátos "duplaszikrás" megoldása miatt hogyan alakul a gyertya élettartama...

Szabber
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Egy topic-ban már írtam.
A TT kiváltja az RU-kat. Teljesen jók... kicsit jobbak is és cserébe továbbra is nagyon olcsók.
A dupla szikra más kérdés.

Szullosz a fõmegmondó. Szerintem ártani nem árthatsz vele, ha berakod és nem füstöl, nem veszel észre teljesítmény csökkenést, csörgést gyorsításkor. Maximum hamarabb elhasználódik, ahogy írta Szabi.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Pacsker írta:Egy topic-ban már írtam.
A TT kiváltja az RU-kat. Teljesen jók... kicsit jobbak is és cserébe továbbra is nagyon olcsók.
A dupla szikra más kérdés.

Szullosz a fõmegmondó. Szerintem ártani nem árthatsz vele, ha berakod és nem füstöl, nem veszel észre teljesítmény csökkenést, csörgést gyorsításkor. Maximum hamarabb elhasználódik, ahogy írta Szabi.
Köszönöm a véleményeket, megpróbálom.
1998. E11 Liftback 4EFE

Nichts ist unmöglich! Toyota!
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

4A-FE (elsõ generáció) tulajdonosok közül valaki szerelt le-fel EGR szelepet ? Esetleg tisztított ?

Arra gondoltam, hogy belenéznék, és ha lehet/kell, kitakarítanám, bár az autóm használati körülményeit figyelembe véve, nem biztos hogy szükséges.
Válasz küldése