Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A "kisebb" hibákat nem küldi ki a mûszerfalra. Az csak kivillogtatásnál jelentkezik.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Kivillogtattam. Nincs benne semmi hiba. Hm...
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Kábelek?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Egyszerû tesztként sötétben virágpermetezõvel lefújtam vízzel a teljes gyújtórendszert, kábeleket, trafókat, de semmi.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Az, hogy nem húz át, szerintem nem jelentheti azt, hogy nincs baja. Trafónál szintén. Nem bírsz esetleg kölcsönbe szerzeni kábelt, vagy trafót?
Egy próbát szerintem megérne. :wink:
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Sziasztok,

katalizátor tisztító löttyökkel (pl. Cataclean) van valakinek tapasztalata ? Használ, érezhetõ vagy éppenséggel ártalmas ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
hami
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2011 ápr. 26, 10:40 am
Tartózkodási hely: Tárnok

Hozzászólás Szerző: hami »

bepi81 írta:Mi lehet a hiba, ha az ablaktörlõ lapátok mûködnek ugyan, de amikor a kart alapállásba pöcköljük vissza, ott állnak meg a lapátok, ahol éppen vannak, tehát, nem térnek vissza a kiindulási helyzetbe.

Köszi a segítséget elõre is. :wink:
Az egy igen kellemes hiba, legalább még megy :D én azt mondanám elsõre hogy mivel nincs effektíve végállása az ablaktörlõmotorodnak valószínû abban van valami gixer, pl.: elkopott az egyik rézlemez amin csúszik az érintkezõ vagy extrém esetben az elektronikája szenved picit. Eddig csak a béka lámpás hátsójához volt szerencsém de az elsõbe még nem lestem bele eddig. :D
E11 sedan (4ZZFE)
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

toytomi írta:Az, hogy nem húz át, szerintem nem jelentheti azt, hogy nincs baja. Trafónál szintén. Nem bírsz esetleg kölcsönbe szerzeni kábelt, vagy trafót?
Egy próbát szerintem megérne. :wink:
Trafó kilõve. Lett egy tartalék trafóm. Valószínûleg sosem lesz rá szükség... :cry: Kábelen még gondolkodom, az a baj hogy a trafók felõli vége teljesen egyedi, mint a régi banándugó, akkorák... A hagyományos kábel szóba se jöhet.
Avatar
hami
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2011 ápr. 26, 10:40 am
Tartózkodási hely: Tárnok

Re: rángatás

Hozzászólás Szerző: hami »

Karl McKenick írta:Szisztok!
E11 Corollám van, 4EFE motorral. Két külön trafós gyújtással.
Azt tapasztalom, hogy minden gyorsításkor és egyenletes sebességnél is 1700-2000-es fordulat közt rángat a motor. Nem kihagy, nem torpan, de rángat.
Akár nagyobb, akár kisebb gázzal tolom át ezen a fordulaton, érzem ezt. Sõt még motorféknél is észrevehetõ. Ráadásul ez pont 50 negyedikben, ami elég zavaró. Ha álló helyben pörgetem a motort, semmi kihagyás vagy hullámzás nem érezhetõ semmilyen fordulaton.

Egyébként minden rendben, indul, megy, jól fogyaszt. Gyertyát már cseréltem, annyit vettem észre hogy ajánlották a Denso K16TT-t, ami egypólusú, megvettem, na azzal volt gyújtáskihagyás, de a kétpólusúval nem. Kapott újakat belõle. Benzint is több helyen tankoltam, Spurit kap.

Valakinek valami ötlete van-e erre?

Üdw. Karl
Jó féle hibát szedtél össze. :D Nem lenne bölcs dolog talán mondani hogy ez vagy az mert lehet sok oka ennek. Lehet gyújtás is meg nem is ha gyújtás az általában terhelésen észrevehetõbb pl 30 nál ötödikben padló és ha akkor rendellenesen rángat akkor esélyes. De jelen esetben lehet egy jeladó is ami megkavarja a motorvezérlõd. Itt végig kéne próbálni meg mérni ezt azt.
E11 sedan (4ZZFE)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Én pl azért zárnám ki a fõtengely vagy vezérmûtengely jeladókat, mert ha azoknak baja van, nem biztos, hogy mindig beindulna. Legalábbis józan paraszti ész ezt diktálja, mert nem tudja az ECU hol áll a motor.
És ezt hideg és meleg motornál is csinálja-e? Azt nem láttam, hogy leírtad volna. A vízgombát is kimérném jó-e. Meg persze egy hibatároló lekérdezést se hagynék ki.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Amikor nagy értékû, vagy csak kérdõjeles alkatrészt cserélnél, valóban nem kifizetõdõ, ha ezeket mind megvásárolod.
Azért van a klub, hogy segítsünk egymáson. Kérj meg egy hozzád közel lakó E11 4EFE (angol/japán?) tulajt, hogy találkozzatok 1-2 órára és átrakhasd az övérõl a kérdéses alkatrészeket egy-egy próba erejéig.

Ha így sikerül megtalálni a hibás alkatrészt, már pontosan tudni fogod, mit kell keresned és nem költöd feleslegesen a pénzt.

Valóban sok tényezõs lehet a probléma, így a tesztelgetés segíthet.

Ha ez sem segít, szólj és megpróbálunk tovább ötletelni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Jorn írta:Sziasztok,

katalizátor tisztító löttyökkel (pl. Cataclean) van valakinek tapasztalata ? Használ, érezhetõ vagy éppenséggel ártalmas ?
... és az minek ? Eltömõdött ? Leáll ? Autópálya, jól meghajtani, annál nincs jobb. :)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

oké :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Karl McKenick
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2013 jan. 24, 11:41 pm
Tartózkodási hely: Szeged

Hozzászólás Szerző: Karl McKenick »

Pacsker írta:Amikor nagy értékû, vagy csak kérdõjeles alkatrészt cserélnél, valóban nem kifizetõdõ, ha ezeket mind megvásárolod.
Azért van a klub, hogy segítsünk egymáson. Kérj meg egy hozzád közel lakó E11 4EFE (angol/japán?) tulajt, hogy találkozzatok 1-2 órára és átrakhasd az övérõl a kérdéses alkatrészeket egy-egy próba erejéig.

Ha így sikerül megtalálni a hibás alkatrészt, már pontosan tudni fogod, mit kell keresned és nem költöd feleslegesen a pénzt.

Valóban sok tényezõs lehet a probléma, így a tesztelgetés segíthet.

Ha ez sem segít, szólj és megpróbálunk tovább ötletelni.
Nos leírom, ha már ennyien hozzászóltatok. Két dolgot csináltam.
Egy teszt gyújtókábelt barkácsoltam, azzal hengerenként végigpróbáltam. Nincs változás. Jöhet a MAP.
Addig gugliztam, hogy rájöttem, a Toyo és a régi ezer köbcentis Suzuki Swift MAP szenzora nagyon hasonló. Konkrétan a cimkén kívül ugyanaz. Elmentem a bontóba, kemény 2000-ért vettem egyet.

Hát, most már tudom, miért éreztem én ilyen trágya szarnak a gyorsulást, és miért kopogott a motor. Szerencsétlen kopogásérzékelõ nem gyõzte elvenni az elõgyújtást. Egész más lett az autó. Harap, szépen felpörög és csendesebb lett. És végre tudok 4-ben 50-nel menni rángatás nélkül.
Gyanús volt nekem a MAP, de ha nincs ez a Suzukis lehetõség, nyilván nem vettem volna egy újat aranyáron, próbára.
Ennyi. Most szalad a vas.

Köszönöm a tanácsaitokat! Üdw.
Avatar
horyadam
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2011 szept. 29, 05:59 pm
Tartózkodási hely: Debrecen

Flexi csõ

Hozzászólás Szerző: horyadam »

Valaki meg tudná mondani milyen méretû flexibilis csõ kell E9 Sedan (2-E) alá? :?
Válasz küldése