Szerintem hiba volt Castrol 10W-40-et beletenni, minimum 5W-40 fullszintetikust kíván az a motor... (amibõl vélhetõen kevesebbet is fogyasztana, ha még nem károsodott túlzottan...)MDaemon írta:Faterom E11-e (1,4 VVT-i, 213e km) egyre jobban eszi az olajat, lassan kb 1200-1500 km alatt lemegy a nívó aljáig a szint (Castrol 10w40 van benne). Már egy ideje folyamatosan elemkedik a fogyasztás, és az eddig összeszedett infók alapján csak a komplett szétszedés és dugattyúcsere jöhet szóba végleges megoldásként.
Van köztetek valaki, aki már sikeresen túl van egy ilyen mûtéten?
Esetleg egy szerelõt tudtok ajánlani, aki csinált már ilyet?
Egyelõre csak az információ gyûjtés fázisában vagyunk, ugyhogy ha bármi egyéb ötletetek van a problémára, azt is szívesen fogadom!
Olaj ügyeink
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- MDaemon
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Régebben 5w30-cal ment, de mivel abból már sokat evett, ezért váltott faterom a 10w40-re a szerelõje tanácsára. Mostmár felesleges lenne visszaállni, csak jobban nõne tõle a fogyasztás. 
Sokan szokták emlegetni a korai VVT-i motorok olajproblémáját, ami miatt pár motort garanciában is cserélt a Toyota 7 év / 180e km-ig.
Egy másik fórumon (_itt_) találtam képeket a régi és az új fajta dugattyúról, amin több furat van, és a lehúzógyûrû hornyát is megnagyobbították, hogy ne tudjon eldugulni és lepatadni.
Sokan szokták emlegetni a korai VVT-i motorok olajproblémáját, ami miatt pár motort garanciában is cserélt a Toyota 7 év / 180e km-ig.
Egy másik fórumon (_itt_) találtam képeket a régi és az új fajta dugattyúról, amin több furat van, és a lehúzógyûrû hornyát is megnagyobbították, hogy ne tudjon eldugulni és lepatadni.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony 
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A típushiba persze más dolog, de amúgy nekem a békalámpás 4AFE kevesebbet eszik a a szintetikus 5W-40-ekbõl, mint a Castrol és egyéb félszintetikus 10W-40-ekbõl. Vagy pont ugyanannyit. Viszont jobban megy, halkabb, stb. szereti, nem sajnálom tõle 
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
5000 km után kezdte el csipegetni a total 10w 40 classic-ot. Azért vettem mert olcsó és nem vártam tõle csodákat. Pirosba forgatni már rég nem szoktam.
5000km-nél kellett korrigálni úgy 3 dl és 5000km-tõl 8000km-ig még 1,5 lityit de lehet, hogy a három rátöltésbõl egyszer, (vagy elõször, mert akkor nagyjából átlátszó az olaj) túltöltöttem és mellé is lögybölhettem 1 dl-t, mert ez nekem soknak tûnik. Fura. Most megvettem az egyel jobb (quartz) olajat. Szullosz szerint az már teljesen jó olaj. MAN filtert vettem és visszaalkítom a gyári légszûrõt is, tavasszal úgy is vizsga. Meglátjuk mit hoznak ezek a konyhára.
5000km-nél kellett korrigálni úgy 3 dl és 5000km-tõl 8000km-ig még 1,5 lityit de lehet, hogy a három rátöltésbõl egyszer, (vagy elõször, mert akkor nagyjából átlátszó az olaj) túltöltöttem és mellé is lögybölhettem 1 dl-t, mert ez nekem soknak tûnik. Fura. Most megvettem az egyel jobb (quartz) olajat. Szullosz szerint az már teljesen jó olaj. MAN filtert vettem és visszaalkítom a gyári légszûrõt is, tavasszal úgy is vizsga. Meglátjuk mit hoznak ezek a konyhára.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Ez azért már szerintem is beavatkozást kíván. Az anyagi vonzata csak akkor fog kiderülni, ha megbontják a motort. Lehet, hogy elegendõ csak egy szett új gyûrût venni bele a dugókat, és furatait pedig megtisztítani. És sajnos az is benne van a pakliban, hogy dugócsere is szükséges lehet...MDaemon írta:Faterom E11-e (1,4 VVT-i, 213e km) egyre jobban eszi az olajat, lassan kb 1200-1500 km alatt lemegy a nívó aljáig a szint (Castrol 10w40 van benne). Már egy ideje folyamatosan elemkedik a fogyasztás, és az eddig összeszedett infók alapján csak a komplett szétszedés és dugattyúcsere jöhet szóba végleges megoldásként.
Mindenesetre, ha túl vagytok rajta, mindenképpen 5W-30 olajjal használjátok, mert ez az elsõdleges gyári elõírás a vvt-i motorokhoz. Ezen belül is a Toyota ajánlással is rendelkezõ típusok...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
montoya írta:Kisebb olajszinttel kisebb lesz az olajnyomás. Persze nem minden tartományban, mert a maximum nyomás nem változik, csak kicsit magasabb fordulatra épül fel ugyanaz. Ez inkább akkor számít, ha tömítésnél nyomja ki valahol. Ha az égéstérben ég el, akkor hótmindegy...
Azért ez meredek lenne, ha a gyakorlatban is mûködne. Min-Max üzemi állapot közt jobban, illetve kevésbé kopna a motor?
Itt nem folyadék oszlopról beszélünk. Ha a karterben van annyi olaj, ami erõs, hosszú kanyarban sem löttyen el és az olajpumpa "szívószála" beleér, ergo folyamatosan tud táplálkozni belõle, akkor teljesen mindegy, hogy fél literrel több van a karterba vagy sem. (maximum autópályán, nagy melegben a közeg hõfoka miatt lehet egy kevés eltérés, de errõl majd késõbb)
Aztán lehet, hogy tévedek...
Akkor valóban baj van, ha annyira kevés az olaj, hogy már néha "levegõt szív" a pumpa. Sajnos ilyet is tapasztaltam klubtagoknál, de még utolsó utáni pillanatban észre lett véve. Ilyenkor már csont száraz a nívó pálca és sokat kell rátölteni, hogy egyáltalán megjelenjen a szint.
Új és öreg olaj közti nyomáskülönbség az létezõ dolog. Szerintem jelentõs is lehet, ezért érdemes figyelni-tudakolózni, hogy pl mikor telitõdnek túl lebegõ anyaggal, mikor ürülnek ki az adalékaik nagy részébõl, vagy mikor "esnek össze" üzemi hõfokon. Van olyan, hogy 10 ezres csereperiódus elõtt jóval korábban csökken a hatékonyságuk.
Egy dolog érdekel. Van egy olyan elmélet, hogy a Toyota motorok (4 hengeresek átlaga), akár 1 liter olajjal is el tudnak evickélni úgy, hogy még legyen valamennyi nyomás, de ilyenkor már az a baj, hogy nagyon gyorsan túlhevül, összeesik a folyadék és ettõl lesz csapágyas a motor, hisz kevés a közeg. A nyomás fennmaradását magyarázná, hogy a szûrõkosár a "lehetõ legmélyebbre" van belógatva. Ellene szól, hogy a két 1.6-os, aminél a nyomáscsökkenést észleltem és a nívópálca nem ért bele az olajba, oda a pálcáig max 1 litert kellett tölteni. Tehát ~1,6-1,8 liter még volt a motorban, ami mondjuk nem versenypályás közlekedés mellett talán nem löttyen el, így lehet azért volt tapasztalható a mérõ mûszer kókadása, mert már túlhevült a kevés olaj? Bár Másfél liter abban a karterban nem sok... Nem tudom. A lényeg, hogy nagyon nem egészséges
Mindig figyeljünk a szintre!
A minimumot már csak azért sem érdemes kivárni, mert ha váratlanul el kell szaladnunk egy pár 100km-es autópályázásra és az út elõtt elfelejtünk rátölteni, akkor könnyen leeshet drasztikusan az olajszint. Az autópálya pedig pont hogy "meleg" szituáció, így fontos a közeg mennyisége --> olaj hõmérséklete is a nyomás mellett.
Olajlehúzó gyûrû letapadósok, figyeljétek még sûrûbben a szintet!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Ha tudsz TUTI forrásból Castrolt, akkor oké, de a helyzet az, hogy a 10W-40 Castrol a vélhetõen leginkább hamisított olajtípus. Annyira lutri, hogy mit fogsz ki, hogy jószívvel szerintem senki nem mondhatja, hogy "persze, nyugodtan vegyél Magnatec 10W-40-et"...
Az LM a Castrolhoz képest egy prémium termék minden jellemzõjében, ha megnézed az adatlapokat. Ha nem akarod megfizetni az árát, esetleg ott az Eneos olaj is, ami made in Japan.
Az LM a Castrolhoz képest egy prémium termék minden jellemzõjében, ha megnézed az adatlapokat. Ha nem akarod megfizetni az árát, esetleg ott az Eneos olaj is, ami made in Japan.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE