E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Független, csatolt lengõkaros, szerintem. Gyárilag lágy a rugózás és a lengéscsillapítás is. Nagyobb sebességet írt és az stimmel.
Nekem a rugó keményítõ gumibak stabilabbá tette a kocsit de az sokak szerint kókány megoldás. Esetleg keményebb hátsó rugót kell bele faragni és persze keményebb lengéscsillapítót, vastagabb stabilizátort, de az nem oldja meg az autópálya tempónál elkönnyülõ hátsó traktus problémáját.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Köszi a válaszokat.

Hátul oldalanként két rúd (kar) van, egy fix és egy állítható.

A gumik újszerûek, viszont egy olyan autóról vannak, ahol rosszak voltak a hátsó lengéscsillapítók - lehet hogy nem jól koptak.
Ha többen ülünk az autóban, akkor valóban stabilabb.
Mindenesetre beméretem a lengéscsillapítókat mielõbb.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Jorn írta:Liftbackesek, gondolom nektek is elõfordult már, hogy nagyobb sebességnél, kanyarban "kitör" az autó hátulja ?

Mit lehetne tenni ez ellen ? Esetleg új, hátsó lengéscsillapítók ?
Ha tudsz bontottan, szerezz rá egy gyári hátsó szárnyat. Pont annyit segít, amennyit kell. :wink:
Picipeti felvetése pedig alapmû. :wink:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Hát ez baromi tudományos.
A cementes zsák meg egy olyan dolog, hogy sokáig segít viszont határhelyzetben meg egy tehetetlen tömeg (Mérnök Urak) ami ront a stabilitáson. Az autó meg alap helyzetben is lágy rugókkal 50kg-val folyamatosan túlterhelve, ami a fogyasztáson és a menetdinamikán se segít. Az elkönnyülõ eleje meg havas emelkedõkön teszi majd érdekessé az elindulást.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Azért kontrollálhatatlan a hátulja, mert nincs nincs elegendõ súly a hátsó futómûvön/gumikon. Beszélj errõl egy motorossal, vagy csak nézz meg egy GP futamot. Figyelgesd hova terhelnek kanyarban. Hátha megérted a dolgot. :wink:
Vagy hogy ne menjünk messzire, WTTC autók. Azért csinálják minél könnyebre, hogy a balaszt súlyt oda tudják pakolni ahol ideális. Gondolom akkor õk is hülyék, hogy külön +súlyokat "tehetetlen tömeget" pakolnak a kocsiba.

Az elkönnyülõ eleje meg nettó baromság. Ez nem libikóka... :lol:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Én nem értem. Írtam, hogy sokáig segít, amíg mondjuk meg nem csúszik. Ha le tudod úgy rögzíteni a cementes zsákot csomagtartóban, hogy ne mozduljon el amikor hirtelen megcsúszik a kocsi akkor valóban nem lesz tehetetlen tömeg, (de errõl nem volt szó). Szerinted ez 50kg cementtel már úgy sem történhet meg, hogy hirtelen megcsússzon mert az mindent megold. Pedig mindösszesen annyi történik, hogy mélyebbre ül a kocsi feneke és nem tud már annyira nagyot billegni, mert kicsit jobban összeül a rugó, viszont a centrifugális erõt ez baromira nem érdekli. Nagyobb súly esetén nagyobb centrifugális erõ keletkezik ami viszont mindig a kanyar külsõ íve felé akarja kényszeríteni a terhelt trakust. És amikor ezt teszi a futómûben már kevesebb tartalék van mert már megterhelted. Persze 1300-1400kg (utassal csomagokkal okosan elhelyezett cementes zsákkal) sokkal könnyebb kezelni mint cementes zsák nélkül, ugye?
A libikókáról meg annyit, hogy ha súlyt raksz valahogy az elsõ tengelyre az segíti a FWD kocsi elindulását (nagyobb felületi nyomás) egy havas emelkedõn. Ha ugyanazt a súlyt a csomagtartóba teszed, ugyanabban a helyzetben, nem valószínû hogy segít, sõt.
A WTTC meg nem tudom mi de a WTCC az versenysorozat és versenyautók szerepelnek benne, nem pedig utcai autók, ahogy a versenymotort is értelmetlen összehasonlítani az utcai autóval.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Természetesen a cementes zsák csak egy példa volt. Azért írtam, mert az ember sûrûbben találkozik vele. Alapból nekem se jutott volna eszembe, csak egy ilyen alkalommal észre vettem, hogy ez így jó. (Amúgy asszem pont a téli gumikat-felniket szállítottam)
Ha valaki tartósan akar ilyesmit, az egy 10-es lemezbõl kivágatja a pótkerék takaró papundekli formáját. :lol:

Természetesen igaz, hogy a nagyobb tömegnek nagyobb lesz a lendülete. De azért közúton úgy menni ezzel az autóval, hogy elszállhasson a segge, az alapból már súrolja a hülyeség határát. Alattam csak télen csúszott meg úgy, hogy konkrétan össze kelljen szedni. Egy sima elpattogás után úgyis betapad...

Amúgy igen, mélyebbre ül, így alapból jobban elõ lesz feszítve a rugó/lengéscsili. Illetve lesz jelentõsebb negatív rugóutad. Ezek mellet a guminak a talajnyomása is növekszik, ami viszont egyenes arányosságban van a tapadással. (Ezekre utaltam a motoros hasonlattal)

Libikóka elv nem érvényesül, mivel nem egy "forgáspontod" van, hanem kettõ, és mindkét jelentõs súly ezeken túl van. (motor, cementes zsák) Ahogy leírtad, a felületi nyomás függvénye a tapadás, de azzal, hogy a csomiba teszel valamit, nem fog elkönnyülni a motor. (egészen addig amíg az adott súly kisebb, mint a motor súlya, és az erõkar szorzata. Mivel ezután egy forgáspontúnak tekinthetõ a rendszer (hátsó tengely), és így képes elemelni az orrát) A nehezebb elindulást inkább a megnövelt önsúly okozhatná. Amit ha elõre tennénk, persze jobb lenne. :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
hatamas
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013 nov. 13, 05:17 pm

E11 kipufogó egyezés 3 ajtós illetve 4 ajtós kivitelben?

Hozzászólás Szerző: hatamas »

Sziasztok!

(Bocs, ha inkább alkatrész téma, de nem tudtam eldönteni...)
Lassan egy szitára emlékeztet a kipufogóm (illetve ahol javítunk, ott csak nagyobb lyuk lesz), ezért tervezek venni egy jobb állapotú komplettet használtan. Találtam is egy ígéretes darabot, de felmerült a kérdés, hogy vajon a sedan kivitel alatt lévõ kipufogó megegyezik-e a háromajtóséval?
Tudtok ajánlani valami helyet, ahol ennek utána lehet nézni? Esetleg van tippetek, hogy hol érdemes körülnézni ár/érték arányban használt kipufogóért?

Köszi a válaszokat elõre is!
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szép:

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

bubidisc írta:Hát ez baromi tudományos.
A cementes zsák meg egy olyan dolog, hogy sokáig segít viszont határhelyzetben meg egy tehetetlen tömeg (Mérnök Urak) ami ront a stabilitáson. Az autó meg alap helyzetben is lágy rugókkal 50kg-val folyamatosan túlterhelve, ami a fogyasztáson és a menetdinamikán se segít. Az elkönnyülõ eleje meg havas emelkedõkön teszi majd érdekessé az elindulást.
Csak pislogok, milyen problémákról írsz. Én soha nem tapasztaltam ilyeneket a saját E11-emmel. Ahogy korábban már írtam, a gyári hátsó szárny pont annyit segít(het) ezek szerint, amennyi a Tiedbõl hiányzik, illetve a facelifttel is minden bizonnyal változtattak a futómû hangolásán.
A rugók ugyan lágyak maradtak, de a csillapítás nagyon jó, teljesen jó indulatú a futómûve. Nem sportos, de nem is arra készült. :roll:
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nem tudom, hogy vezetsz és azt se, hogy mit jelent számodra a futómû hangolása. Precízebben állítják be? A régi nem volt jó? Semmin nem változtattak, még a felni és a gumiméret is ugyanaz. Nem hiszem, hogy az új motorok annyival nehezebbek lettek volna, lehet, hogy még könnyebbek is, passz. A hátsó szárny higgyük azt, hogy nem véletlenül került oda, de már a régebbieken is volt. Nem tudom mennyit segíthet. Szerintem 100km/h felett talán de ne kísérletezgessünk 100 km/h feletti kanyarodásokkal mert csak baleset lesz belõle. Normál használat esetén nincs semmi baj az E11 futómûvével. Minden egyebet meg tapasztaljon meg mindenki egy versenypályán akkor majd megértitek mirõl beszélek.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

Elég ahhoz egy húzósabb menet autópályatempóban is. :roll:

Az E11 facelift esetében többszáz ponton változtattak az addigi alkatrészeken, a sok kicsi módosítás bizony összhatásában jelenthet annyit, hogy stabilabb lesz az autó az úton.
Az ne tévesszen meg, hogy nem sok minden látszik a változtatásokból. A lemezek alatt nem tudod, mi lett módosítva.
Az lenne a legjobb, ha ki tudnál próbálni egy faceliftes E11-et (természetesen az általam említett szárnnyal) és akkor össze tudnád hasonlítani a Te vezetési stílusod alapján a kettõt. :wink: Ha nem lenne összetörve az enyém, oda is adnám szívesen...

Billentyûzet mellõl ez elég nehézkes. :oops: :(
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nem is néztem, hogy neked válaszolok. Most már értem, hogy miért tartalom és konkrétumok nélküli a reakció.
Olyan stílusú válaszokat fogalmazol meg amitõl okosnak tûnsz egy kevéssé hozzáértõ ember szemében, de aki már kicsit konyít a dolgokhoz az úgy érezheti, hogy alul értékeled a hozzáértését. Volt már erre nem egy példa és nem tanulsz belõle.
Tudjuk, hogy - nem csak ezért - nem mindenki olvassa szívesen amiket írsz. Erre oda kéne figyelned!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

bubidisc írta:Nem is néztem, hogy neked válaszolok. Most már értem, hogy miért tartalom és konkrétumok nélküli a reakció.
Olyan stílusú válaszokat fogalmazol meg amitõl okosnak tûnsz egy kevéssé hozzáértõ ember szemében, de aki már kicsit konyít a dolgokhoz az úgy érezheti, hogy alul értékeled a hozzáértését. Volt már erre nem egy példa és nem tanulsz belõle.
Tudjuk, hogy - nem csak ezért - nem mindenki olvassa szívesen amiket írsz. Erre oda kéne figyelned!
Oké. Most jól megveregetheted a válladat, amiért megmondtad a tutit. Igazán büszke lehetsz magadra. Gratulálok. Nem is tudom, miért nem vagyok olyan, mint Te...

Mellesleg, jól látszik, hogy nem a leírtakra reflektálsz, bele sem gondolsz annak valóságtartalmába, csak meglátod, hogy bepi81 és kééész. :) Ez engem nem zavar, hiszen nem engem minõsítesz. :wink:

Csak halkan jegyzem meg, ismét nem én kezdtem a személyeskedést... :roll:

Peace.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Személyeskedés? Nem. Véleményem a válaszaid stílusáról? Igen. "Olyan stílusú válaszokat.."
És pont a lényeget nem fogtad. Nem néztem, hogy kinek írom a választ csak a reakciók voltak ismerõsek.
És vállalom, hogy falra mászom ettõl és ez csak a jéghegy csúcsa.
A fórum lényegét sikerült teljesen félreértelmezned. És ez nem csak a CCH-ra igaz. Te valóban egy pályát tévesztett zsurnaliszta vagy. :wink: Hidd el nem kell ahhoz érteni semmihez, csak írni, megnyilvánulni, bármirõl bárkinek. Szeretsz írni, tök mindegy a tartalom, én úgy látom, hogy ez jóval fontosabb neked mint másoknak. Lényeg, hogy érzelmeket keltsél és gondolatokat ébressz (néha még az se). Nem lehet, hogy van benne igazság?
És a békém egy pillanatra sem inog meg miattad. :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Válasz küldése