De jól esett ez a kis kikapcsolódás!
Sok szép Toyota tulaja érkezett. Szuti majd beszámol de biztos volt vagy 25 nevező.
Az itteni csapattal Gokartoztam utoljára, ami tavaly vagy azelőtt volt, de gondoltam úgyse vérre megy és kikapcsolódásképp mindig szeretem tolni gokart-al.
A hely jó, a Pizza is meglepően, azonban a személyzet egy része kritikán aluli
Nem mondanám, hogy nagyon reggel volt, de olyan ironizálást és lekezelést kaptunk többen, hogy csak kerekedett a szemem. Nem is értem... Pedig pálya bérlésről volt szó, nem csak 1-2 barát karikázásáról...
A gépek szerintem motorerőre rendben, futómű-kormánymű-fék átlagos, viszont halmozott amortizáció (lógó dísz elemek, görbült kormányoszlop, bukócső, kettétört kormány... a pálya szélén meg igazán nagy bukásokkal legyalázott roncsok (halott futómű és társai). Az egész úgy kezdődött, hogy 8-ból csak 7 kart-al tudunk menni. A gépek átlagos állapota ahogy írtam nem volt annyira rossz, de volt 2db, ami kilógott a sorból. A 8-as számú, ami sokkal "jobban ment a többinél" és a 4-es, ami rosszabbul.
Inkább olyan Toyotás baráti kis játszadozás volt és az élményre ment. Nem olyan súlyozós, szinkronpályás, azonos gokarttal menős full igazságos verseny, mint amit mi Csömörön csináltunk. De szuper volt!
- Első menet egy pálya ismerkedős "bemelegítő" karikázás volt kisorsolt 7-7 versenyzővel. Na itt kemény volt a menés, hisz a teljesen kezdőket a gyakorlottakkal összerakták. Folyamatos körözések koccolások, de legalább gyorsan felébredtünk

- Második menet az időmérő. Itt már a bemelegítők időeredményei során lettek csoportokba rakva a versenyzők.
- Harmadjára pedig a legjobb 7 mehetett egymás ellen egy döntőt rajtrácsról leintésig. Itt az idő nem számított, pozíció alapján értékeltek.
A menetek közt dumcsi, kaja-pia, na meg többieket sasolás a teraszról.
A társaság barátságos volt és úgy néztem mindenki jól érezte magát.
Hogy én hogy éltem meg?

Nagyon élveztem!
- A
bemelegítőben elsőnek sorsoltak ki. Reggel, jég hideg aszfalt és gokartok. Az első 2 kör szinte Orosz rulett volt. Ha fordítottam a kormányt ment egyenesen, annyira alulkormányzott volt a gokart a zéró tapadás miatt. Ha meg épp fordult, akkor drift végig

Utána kezdett helyreállni a dolog, és olyan 5-6. körtől kezdtem tanulni a pályát. 2-es Gokart-al mentem és szépen javultam a 17 kör alatt 28:176-ról
25:549-re.
- Az
időmérőben már a 7 legjobb közt voltam:
Bubidisc, Szuti, Bardos6 és jómagam, akit ismertek innen.
Itt a 7-es Gokart került alám, ami kb. ugyanazt tudta, mint az előző. Folyamatosan tudtam gyorsulni, itt már kevesebb volt a lekőrözés is, így tisztábban haladtunk. 18 kör alatt 25:780-ról
24:859-re javítottam.
Volt pár versenyző, akinek az időmérők alatt vagy elromlott pár kör alatt a kart-ja vagy a nagyon rossz 4-essel ment, így ők mentek páran még egy pótlót, aztán jött a döntő.
Eddig Bubidisc, Szuti és én álltunk a képzeletbeli dobogón, de Szuti főszervezőként nagyvonalúan lemondott a döntőzésről.
- Ebből adódóan 2. ként állhattam fel a
rajtrácsra. A menet előtt már nyomatékosan kértük, hogy legalább a 3 legjobb idővel rendelkező ne kaphassa a korábban említett 4-es vagy 8-as gokartot, hogy valamennyire "igazságosabb" lehessen a döntő. Főleg amiatt, hogy Szuti, Bubidisc és más is a 8-as géppel verte toronymagasan a mezőnyt (korábbi időmérőknél és bemelegítőknél) és szerezték vele a legjobb időket.
Úgy gondoltuk sikerült is, a kérelem, hisz Bubidisc és a 3. rajtrácson Gergő is más Gokartot kapott.
Már mindenki ül a meleg gokartokban nekem meg sehol semmi. Kijön valami műhelyből egy "új", egész nap nem ment gép, a 9-es

Már fogtam a fejem, de csak nem lesz baj, hisz cibálva a kormányt ment pár oda-visszát az egyik pályabíró. Csak bemelegszik valamennyire...
"nem kell az ülésbe a szivacs"
"de kell neked, mert tiszta olaj az ülés"
(zsír... de nem gond, mert az öv is az volt, így a pólóm így is úgy is bánta...)
Aztán zászlóra megindultunk.
Első kanyar kombó, látom Bubi esik le az ívről én meg szorosan utána. Gondoltam, amiatt, hogy sokat vártunk visszahűlhettek a gumik. Következő kanyar, zéró fék, mindjárt beleszállok Bubiba áááá. Gyorsan ív váltás, hogy mentsek. Azt követő kanyar, hátha csak nem nyomtam eléggé, zéró fék (talán egy kis hangyaf@sznyi), óriás para...
Próbáltam így, úgy, de semmi. Gyorsan rögtönöztem: A rövid, és erős féktávok helyett, előbb elvettem a gázt, (nyomtam a féket - de minek?...

- ) és a kanyarok elején rántottam egyet a kormányon, hogy megcsúsztatva a seggét lassuljak. Persze aki érti ezt tudja, hogy ahhoz hogy Bubi mögött tudjak maradni, nála gyorsabban kéne beesnem a kanyarokba, ami ugye szinte lehetetlen, hisz ő optimális technikával és kiváló vezetéssel megy ilyen gyorsan ahogy tud. Ha néha mégis összejött volna, akkor pedig ki kellett rántanom az "ideális" ívről, hisz ha nem, hátulról telibe verem. Ez ment 2 körig, nagyon meglepett, hogy tudtam így tartani, persze néha megkoccoltam szegényt (itt is bocsi!!). Ennek köszönhetően egyszer úgy estem be mellé, hogy fej-fej mellett jöttünk ki a célegyenes szakasz előtti kanyarból. Fél pályán keresztül a gokartok, mint a babapiskóta összeakadva mentek egymást karöltve

Ezt a meccs után vissza is hallottuk, hogy nagyon látványos volt..., aztán visszestem Bubi fenekébe. Innentől folyamatosan gyorsultunk pár tizedet, a fék hiánya miatt pattantam pár nagyobbat a konveior-on és éreztem, hogy annyira veszélyessé kezd válni, ha túlvállalom, hogy inkább elengedtem a dolgot. Innentől a cél az volt, hogy megtartsam a 2. pozíciót. Ami tényleg nagy kihívásnak tűnt, hisz mögöttem a nap 3. legjobb ideje közeledett. Tigrisként küzdöttem

Végül, ugyan neccesen, de sikerült így áthaladni a kockás zászló alatt!
(Sírok néha, hogy nem igazságos a küzdelem, mert Slampinál 30kg-al nehezebb vagyok, meg sokszor megjegyezzük, hogy micsoda különbségek vannak a gokartok közt, de ez most tényleg sokkal komolyabb volt. Szó szerint megijedtem, amikor első rövid féktávokon rájöttem, hogy nincs fék. Rohadt szar érzés volt, kicsit féltem is...)
Rajtam volt Szuti fejkamerája, mutogattam is verseny közben, hogy nyomom, de nem igazán lassulok

, illetve az utsó körökben a pályabíróknak is. (A ráadás az volt, hogy pár erős kanyaroba kihagyott a motor. Mintha ellibbent volna a kevés benzin). Leintés után jött a srác, hogy megnézze mi újság. Ment pár odavisszát, majd megérkezett. "Hát... valóban nincs fék. Be volt szorulva egy műanyag idom a pedál alá, így nem tudtad eléggé megnyomni. Gyere vissza egy hónap múlva. Akkor lesznek új kartok"...
Kösz...
Szumma szummárum beérkeztem másodiknak, azt hiszem Bubival még így is beestünk 25mp alá. (Tud valaki pontosat?)
Félreértés ne essék nem apelláltam az első helyre, mert Marci brutál jól megy és ment is a mai napon.
A dobogó első fokára Bubidisc
másodikra jómagam
és harmadikra Gergő állt.
Ezúton is gratula mindenkinek
A lányok közt pedig nagy meglepetésünkre Nuki (húgom) elvitte az aranyérmet.
Úgy, hogy 16-18 évvel ezelőtt egyet gokartozott velem a vidámparkban... és azóta még egyszer karikázott valahol. Indult 39.xxx-ről és végzett 28:125-el.
Remélem a többi CCH-s is megírja beszámolóját! (És raktok fel pár képet-videót)
Jó nap volt!
Köszönöm a lehetőséget!