Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Egy pár videót is készítettem.
Főként telefonnal, így kérlek nézzétek el a kritikán aluli minőséget. Ellenben a hangjukat visszaadják!
ENJOY!!! (Van azért bennük flame és pár action is , na meg persze HACHIIII )
https://www.youtube.com/watch?v=NRgRXvYBZxo
https://www.youtube.com/watch?v=rmD41wj4vNE
https://www.youtube.com/watch?v=KVdTnCAA0ZY
https://www.youtube.com/watch?v=15wniHmQDm8
https://www.youtube.com/watch?v=R4Rt9HYCl64
https://www.youtube.com/watch?v=5lqSvKhK9ho
https://www.youtube.com/watch?v=LZQJ0k781EY
https://www.youtube.com/watch?v=hmsaePDgdqQ
https://www.youtube.com/watch?v=mPWDH1lcu3k
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Álmosan indult a reggel, de nincs mese, verseny van, menni kell. A kocsin egy hátsó fékbetétet és kerékcsapágyakat cseréltünk, de a fék probléma nem oldódott meg. Hiába, ami kopik, az kopik. Szereztem egy szettet a szokásos használt slickekből. Valahogy jobban bízom a Yokohamában, így ezt erőltetem inkább. Peti a szállítónk időre hozta a vasakat, így szokás szerint minden patent volt. Csanáddal megbeszéltük a taktikát, és a fiúk Drexi, Feri, Árpi előkészítették a kocsikat a futamra. Olajak, szintek rendben, már csak a gyors köröket kell megtalálni. Sajnos a verseny előtti nyílt napon több alkalommal is összeolajozták a pályát, az utolsó alkalommal a sikántól egészen a boxig, úgyhogy kétséges volt a tapadás az első etapokban, de úgy voltunk vele, hogy majd meglátjuk.
Egy dolog biztos volt, hogy szoros lesz a verseny. Papp Zoliék nagyon készültek. Elég durván átalakult a kocsija, rendesen kiszélesítették, plusz új motorvezérlő, egy új garnitúra Michelin slickkel szerelve. Régóta be akart menni 2 perc alá. Erre most minden esélye megvolt és ezzel a setuppal eléggé veszélyben éreztem a dobogós helyemet. Taschner Feri is ment már 1:57-et, de ebben a melegben nem tudtuk, hogy milyen időkre számítsunk.
Az első felfutásnál, mivel változtattunk valamit a futóművön, óvatos voltam, nehogy az orrtolás ellensúlyozásaként hirtelen túlkormányzott legyen a Celica, mert azt a legkevésbé sem szeretem. Ennek ellenére 1:58-as idővel zártam az első 30 percet, amivel a csoportomban a 3. voltam. Bozsó Atti és Berkes Csaba voltak előttem, de Csaba lőtávon belül, úgyhogy őt mindenképpen el akartam kapni. Ekkor még a vetélytársak sem a legjobb beállításukkal mentek, így Zolival és Ferivel is számolni kellett, plusz Valló Zoli is 2 perces köröket lőtt 2 személlyel, utas autóztatás közben. A gyors körömben 2 kanyart vettem másképp és lényegesen jobban jöttem ki belőle, úgyhogy éreztem, hogy itt ma tudok menni 1:56-ot.
A következő 30 percben már lementem 1:57-ig, de becsapott a köridőmérő, mert amikor utoljára ránéztem, akkor 1:56-nál váltott, de sajnos az 1:57.3 volt csak, így amikor kijöttem, azt hittem, hogy 2. vagyok, de nem, úgyhogy aztán idegből "nagyon okosan" elkezdtem erőltetni és mentem 2 elég szar 1:58-as kört úgy, hogy mindenhol csúszkáltam és folyamatosan tolta az orrát a kocsi. Amikor lenyugodtam, inkább kijöttem, hogy ne fékezzem el a gumikat, hiszen az utolsó 30 percre elkezdett lehűlni a levegő és benne volt, hogy mindenki javítani fog. Zoliék felrakták az új slickeket, Feri is egy jobb szettel próbálkozott és Csaba is ment egy 1:57-es kört. Bozsó Atti a végén odajött, hogy 1:56.0-nál tart és megyek e még, mert neki mennie kell és hogy megtartjuk e az eredményhirdetést most. Mondtam neki, hogy szerintem még fogok javítani és Zoli is biztosan.
Az utolsó etapban elkaptam a fonalat és sikerült az 1:56.614 ami a videón is látszik. Maradt még benne, főleg a pálya középső részén. Pont nem úgy jött ki a fékpumpálás, hogy jó legyen, így veszítettem egy kis tempót, de a végére jó lett. Az utolsó 20 percben még próbáltam volna javítani, de egy baleset miatt le lett fújva az verseny vége. Csabát meg tudtam előzni, Feri nem tudott javítani, Zolit pedig feltartották, de erről majd ő nyilatkozik és videó is készült róla. Sajnáltam, mert megérdemelte volna a dobogót a tegnapi teljesítményével.
Köszi mindenkinek, aki segített, szurkolt, vagy bárhogyan is azt akarta, hogy gyorsabb legyek, mint a többiek! Még egy versenyünk van a szezonból, de az még szervezés alatt van.
Mindenesetre szoros a bajnokság és hiába is lettem most 2. és szereztem bónusz pontokat a riválisokkal szemben, a végértékelésben mégis szarul jövök ki, ami nem boldogít igazán, de ezt majd később kifejtem bővebben. Addig is örülök ennek a dobogónak.
A lényegre pedig egy autós cimborám nyitotta fel a szemem, hogy ne mással foglalkozzak, mert más kocsik, beállítások, lehetőségek, de tegnap is az időt és magamat győztem le.
Gratulálok!
Szépen lépegetsz előre az időket illetően. Kívánom, hogy az őszi alkalom megkoronázza ezt az idényt!
Természetesen ismét igyekszem majd kilátogatni!
A videó végén a kis popsi megcsúszás ad neki egy könnyed hangulatot "lesz ez még 1:55 is"
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Szerettem volna menni újra egy rendeset (2010-ben, azaz 8 éve volt az utolsó eseménymentes Hungaroringes élményem). Mitfahrer sajnos most nem volt, hasznos lett volna pedig. Így az első körökben nagyon figyeltem a műszereket minden ok-e. Meg persze ismerkedtem a saját autómmal, 8 éve totál más volt, meg a pálya is.
Nagyon meleg volt, az új olajhűtő rendszer miatt mégis azt gondoltam enyém a világ. Sajnos a Hungaroring és a nagyon meleg időjárás megint tudatta, hol a helyem. Olaj, fékek, gumik bírták nagyon jól, de a hűtővíz nem. Nagyon nem.
18 perc autózás 37 fokban sok volt. Amikor kezdtem volna lendületbe kerülni, akkor szállt el a hőmérséklet. Max fűtésre raktam a belső térben mindent, volt vagy 60fok a kocsiban, hiszen ezen a pályán az ablakokat tilos leereszteni. Szerencsére három kanyar után rendbejött a hűtővíz hőmérséklete. Ahogy látom a motor megúszta, pedig nagyon melege volt...
Agyalok mi legyen hűtés ügyileg.
Ezt a videót tudtam összerakni, amikor ment, akkor lépett rendesen
https://youtu.be/2IKajOI787g
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Köszi a videót. Szépen szól és látványosan megy a Corolla.
Remélem tényleg csak kevés a hűtés hatásfoka és nincs baj a motorral.
Ha visszaemlékeztek a CCH-s Pályanapon, már a fakultatív menésnél én is kifogtam egy ilyen Turbódezsőt...(Passat) Nem tudom mit akarnak a pályán. Biztos ezer nyútonméter, de te is és én is körbeautóztuk őket. Nem erre valók és ráadásul rájátszanak a rohadt vérlázító füstölésre. Ez is basszus árnyékot húzott maga mögött az aszfalton. Nem értem... Látszik, hogy a pályaversenyzéshez nincs "érzéke". Ívek, pálya kihasználás tekintetében zéró az egész, viszont ha beáll egyenesbe, akkor tiporja. Nem vagyok az a fikázós típus, de az ilyen ne az egészségemet rontsa, inkább vegyen valami egyéb járművet és kezdjen el pályán gyorsan autózni tanulni, mert amit a videón látunk nem az..
(Nyilván van alapja az indulatomnak. Gyűlölöm az összes rohadt Kámmon rélt. Szinte kivétel nélkül mindegyik ontja magából a füstöt, legyen szó 2 vagy 15 éves autóról. (Ezekben a nagy melegekben, meg főleg fekete ködben autózok a városban). A saját egészsége nem érdekli, a többi emberé pláne, így ha tudja is, hogy füstöl, akkor sem megy kis gázpedál állással. Mintha direkt rájátszanának.
Mennyire üdvözölném Tarlóst, ha azt mondaná, hogy Német példára kitiltjuk a p...ba a dízeleket Budapestről. Nyilván a személyautókat, az áruszállítmányozást, meg szigorúbban szabályozni és betartatni. Sőt, akkor már legyen Országos szankció
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Komolyat lép.
Ahogy előre sejtettem, melegetek lett. Szerintem nem volt pályán olyan kocsi amelyiknek nincs ilyenkor túlmelegedve a motorja. Inkább csak a tulajok nincsenek vele tisztában.
Köszi a videót! Többek nevében mondhatom, hogy nagyon vártuk.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.