E1-E6 - (1966-1978)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23677
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E1-E6 - (1966-1978)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 szept. 12, 07:21 am

Mindenképp légyszíves!
És ha lehet hagyj nekik egy Japtimers értesítést is: 0b0235c4be88a743e26a4f35f546e3d5

Egyébként felbukkant még egy...

Kép

Fordított embléma, típusidegen index, helyzetjelző, vizes füvön-földön parkolva. Kétségtelenül hazai darab lehet :)
Jó lenne a tulajokat elérni és invitálni!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 564
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: E1-E6 - (1966-1978)

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2016 szept. 12, 07:46 pm

Pacsker írta:És ha lehet hagyj nekik egy Japtimers értesítést is: 0b0235c4be88a743e26a4f35f546e3d5
Itt valami nem úgy jelenik meg, ahogy azt gondolom szeretted volna :)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23677
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E1-E6 - (1966-1978)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 feb. 01, 03:14 pm

Csodálatos TE61.

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1563199

Kép


Igazán különleges orr, mindig is kirívó volt, ráadásul pont egy olyan anomália, amit nehezen tudok helyrerakni. Amúgy is túl bonyolult Corolla 3. generáció, ami modell azonosítója 4 részre oszlott, melynek fele jellemezte a belpiacon értékesített autókat, másik fele pedig az exportot.
Pontosítva E3, E4, E5 és E6-ról beszélünk 3. generáció alatt.
E3 és E4 a Zenki (azaz facelift előtti)
E5 és E6 a Kouki (tehát facelift utáni)

Az alap tézis, hogy az E4 és E6 Toyota Sprinter, tehát Japán belpiacra gyártott, csak jobb kormányos csemegék. E3, E5 pedig export a világba (és persze párhuzamosan az előző kettővel belpiac is egyaránt). Kasznik azonosak, orruk, lámpáik jellemzően mások.

Sokáig így hittem.
Aztán 4-5 évvel ezelőtt az internet sötét, sejtelmes bugyrai alatt elhelyezkedő fekete lyuk megfogalmazhatatlan semmijének egy anomáliájában rábukkantam, hogy a hozzászólásban látható TE61 facelift előtti TE47-es, megszólalásig hasonlító testvérét gyártották európai piacra is!!
Bal kormányos? Ne már?! Leellenőriztem, igaz... Hogy az oka mi lehetett, talán rally homologizáció, akkori igények, célszámok, vagy valami nagyon tehetős ember külön kérése, nem tudom, de behozták és Toyota Corolla néven forgalmazták. Ráadásul facelift után a TE37 Coupe-hoz hasonlóan E5-ökkel párhuzamosan is ment tovább a gyártása a generáció végéig. (EU-ban E5-ből sem volt Coupe, gondolom ezért)

Magyarul 3. generációs Corolla Coupe-ból ránk ragyogott a napsugár és kiváltságosként élvezhettük a japánban megszokott habzsidőzsit, jelen esetben a duplakupézást, azonos kasznival két féle orr és apró részletek közül választhattunk.
Pontosabban a kiváltságosok, mert akkor én még gondolatban sem voltam :)

Kép

Kép


A nálunk "megszokott" TE37 pedig:

Kép

Kép

Toyotából, sose mond, hogy BIZTOS! :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23677
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E1-E6 - (1966-1978)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 22, 12:54 pm

1UZFE első generációs Corolla.
Befért! :)

http://www.themotorhood.com/themotorhoo ... m-the-dead

Kép

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23677
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E1-E6 - (1966-1978)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 szept. 04, 07:23 am

Így jár egy 40 éves, igazán hervadt állapotú E3-as:

https://www.youtube.com/watch?v=nVFngxJDMFs
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése