Oldal: 1 / 15
Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok
Elküldve: 2009 okt. 11, 09:39 pm
Szerző: kicsi8304
Sziasztok!
Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn.Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.De nekem most gyanús a kopogásérzékelõ.
Már pár hónapja kínlódom vele,most egy manual-ban a következõt találtam:
On 4ZZ-FE engines, connect the leads of an
ohmmeter between terminals E2 and KNK1 of
the sensor connector. The resistance should
be less than 1 MOhms. (see illustration). If the
resistance is not as specified, the sensor may
be defective.
Kimértem,nekem végtelen ellenállást vagyis szakadást mutatott a mérõ.
Vélemény?
Esetleg vki megnézné,akinek ugyanilyen E11-es 1.4 vvti corollája van?
Nagyon megköszönném,a szenzor balról az elsõ és a második szívócsonk között van,onnan megy egy kábel egy csati-ig,azt le kell húzni(kicsit nehezen lehet hozzáférni)és ott a középsõ és a jobb oldali terminál között kell multiméterrel megnézni az ellenállást.
Elõre is köszi!!!:)
Bé
Elküldve: 2009 okt. 12, 08:25 am
Szerző: Pacsker
Szullosz-t vagy Tibcsit keresd meg a fórumon, ha nem válaszolnának pár napon belül!
De ha rosszat mértél sanszos, hogy az lesz. Egy bontóban nem adnak kölcsönben próba erejéig? Bár csak lesz valaki a klubban!
Elküldve: 2009 okt. 18, 09:15 pm
Szerző: Lackó
Amennyiben jól mérted, akkor szerintem a szenzor kuka. Bár ebben a
témakörben tényleg Szabber lesz a biztos pont. (fórumon Szullosz).
Re: knock sensor
Elküldve: 2009 okt. 19, 10:56 pm
Szerző: szullosz
kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Szeva!
Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...
Szabber
ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
Re: knock sensor
Elküldve: 2009 okt. 19, 11:01 pm
Szerző: kicsi8304
szullosz írta:kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Szeva!
Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...
Szabber
ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
Szia!
Igény az van rá!:)Szívesen venném végre egy hozzáértõ szavait.
Ma amúgy hozattam új kopogásérzékelõt,ezen ugyanúgy végtelen ellenállást mértem.Szóval hmmm,bár a másik fórumon mondták hogy az lesz a rossz,de most már én sem hiszem,gondolom az ecu cseszi el a dolgot.De tényleg nagyon várnám a magyarázatod.
És mi van ha nem rakom vissza a kopogásszenzor csatiját,mert anélkül kíválóan,kopogás nélkül jár a motor.
Balázs
Re: knock sensor
Elküldve: 2009 okt. 24, 11:20 pm
Szerző: kicsi8304
szullosz írta:kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Szeva!
Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...
Szabber
ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
Én továbbra is várnám a magyarázkodást.

Elküldve: 2009 okt. 27, 08:51 am
Szerző: szullosz
Bocsánat Mindenkitõl!
OFF vagyok...
Ma összeütöm!
Szabber
Elküldve: 2009 okt. 28, 05:13 pm
Szerző: szullosz
A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:
Röviden ennyi!
Szabber
Elküldve: 2009 okt. 28, 05:46 pm
Szerző: kleingy
Utólagos engedelmeddel a Toyota klub fórumára felmásoltam a hsz-edet, nagyon jól összeszedett info!

Elküldve: 2009 okt. 28, 06:34 pm
Szerző: kicsi8304
szullosz írta:A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:
Röviden ennyi!
Szabber
No,köszi!
Én most vettem bontottat,az egyik szalon azt mondta hogy igen ez már az új elektronika.Én ezt a cikkszámot nem látom rajta ,de úgy legyen.
És akkor az immobiliser miatt nem tudom kicserélni én házilag?Mert azt mondták van olyan modell amiben külön van az immobiliser,van ameliykben az ecu-ba van implementálva.No,én nem tom.

Ez hogy van vagy hogy lehet megtudni?
Köszi
Bé
Elküldve: 2009 okt. 28, 11:29 pm
Szerző: szullosz
kicsi8304 írta:Én ezt a cikkszámot nem látom rajta ,de úgy legyen.
És akkor az immobiliser miatt nem tudom kicserélni én házilag?Mert azt mondták van olyan modell amiben külön van az immobiliser,van ameliykben az ecu-ba van implementálva.No,én nem tom.

Ez hogy van vagy hogy lehet megtudni?
Mondjuk alvázszám... Tied szerintem egyben van... Csak márkaszervizben tudják tanítani/összehangolni! A motorvezérlõn nincs semmilyen matrica??? Mesterkulcsot kaptál hozzá??? Egyébként esélyed sincs!
Szabber
Elküldve: 2010 szept. 30, 04:42 pm
Szerző: Bandagoose
Nagyon helyre kis rajz ez a kopogásszenzorról, tényleg, én is láttam már másutt is, le a kalappal a készítõje elõtt, tényleg!!
Csak azt felejtette el odaírni, hogy az "1MOhm vagy több" az most a "Jóóó", vagy a "Nem jóóó"??
Más: 4E-FE elosztónélküli motornál hol található a kopogásszenzor?
Elküldve: 2010 szept. 30, 08:26 pm
Szerző: Yautja
Ez egy gyári diagnosztika rajz....
Nekem is van e12-höz...
De le kalappal, jól értesz az elektronikákhoz.
Diagnosztikával foglalkozol?
Bosch egy két dolgot jót csinál, de van amit utálok tõle, pl generátor, gyertya, ékszíj, vezérlõ elektronikák...
Generátorjaik, mindig bedöglenek, török gyertyáik jó rosszak, ékszíjai nyúlnak (nem a bordás), elektronikái meg
Pl gyújtás elektronikát bosch-t, cseréltem már párat....
Márkaszerviz azért kell, mert ha még van is olyan (lehet már tied eu-s) csatija a kódolvasónak, akkor is olyan mélyre nem tud hatolni, mint a kulcstanítás. (csak gyári szoftver tud)
Én egy citroen xsaraval jártam úgy, hogy akkusaru levétel után elfejtette a saját kulcsát

Márkaszervizesek szerint, nem egyedi eset...

ecu
Elküldve: 2011 feb. 13, 09:55 am
Szerző: dublin19
szullosz írta:A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)
A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...
Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!
Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!
Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.
Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:
Röviden ennyi!
Szabber
helló!az lenne a kérdésem h nem tudnád nekem megmondani hogy deríthetném ki h még a régi szoftverû ecum van e vagy már a frissebb változat? gondolok itt esetleg vmi verziószámra az ecun amibõl megtudhatom vagy cikkszám...2003 angol corolla 1.4 es válaszodat elõre is köszönöm
Elküldve: 2011 feb. 13, 01:24 pm
Szerző: Pacsker
Írj Szullosznak privit is!