Oldal: 1 / 3

Ablaktörlõ lapátok gyári mechanikájúvá tört. visszaállítása

Elküldve: 2008 dec. 26, 01:44 pm
Szerző: Pacsker
Szerintem a 92-ig gyártott autóval rendelkez? klubtagok 70-80%-nak fontos lehet!

Az E9-es sorozat befejezéséig a Toyota (és talán a többi Japán márka) teljesen más ablaktörl? lapát felfogatási módot alkalmazott, mint ami az akkoriban ismert többi márkára és a 90-es évek elejét?l napjainkig forgalmazott összes autótípusra jellemz?ek voltak.
Sajnos ma, ha bemegyünk egy autósboltba csak a tipikus "mindenre jó univerzális" lapátokat kapjuk (esetleg még a bepattintós pöcköt hozzá, amit az autónk fém ablaktörl? karjára fel kell húzni).
Persze méretben van szinte centiméterenként választék, vannak kevésbé jó és profi fajták.

A probléma az, hogy a '92-ig gyártott Corollák ablaktörl?it gyárilag egy adapterrel lehet felfogatni. Az adapter id? közben eltörik, elhajlik, elrozsdásodik, vagy szimplán csak leszerel?dik, mivel a mostani lapátokat legjobb tudomásom szerint nem lehet hozzájuk fogatni, a gyárit a 23. Magyar tulaj már természetesen lusta megvenni, így bemegy a boltba vesz 1500 forintért egy pár univerzálisat, aa gyári adaptert likvidálja és az újat valahogy rákókányolja.
A rákókányolás vagy nevezhetjük szükség szer? leleményességnek egy a dobozban talált m?anyag adapter felcsavarozásával/feler?szakolásával történik, amibe kés?bb bepattan az uni lapát. Ezzel sajnos az a baj, hogy ezek a m?anyag adapterek hamar elöregednek, eltörnek és ha ez épp menet közben történik meg, leesik a lapát, a szélvéd?, meg szerencsétlen helyzetben "boltíves" lesz :)

Két kép az utólagos megoldásoról:

Kép

Kép


Bevallom már én is univerzálissá átalakítottként vettem a kocsit. Egy ideig a törött konzolokat, ugyanúgy kicseréltem, csavaroztam, reszeltem, fúrtam, faragtam rá egy újat és vettem a rosszabbnál rosszabb noname lapátokat rá.
Majd megelégeltem. Szerettem volna egy közel gyári megoldást létrehozni. Egy kedves autósboltostól kaptam egy szatyornyi adaptert, toldót, tengelyt, pöcköt, aztán összelegóztam ezt:

Kép

Kép

A fenti képen látszik, hogyan is kéne kinéznie. Mi is az elve a gyárinak
Sajnos ez is olyan házi megoldás volt. Ami a kis tengely hez szorrította a lapátot, azt is reszelgetni kellett és féltem, hogy majd menet közben eltörik.
Most jutottam el oda, hogy keresek egy rá valót. Toyotánál is rákérdeztem Szabi segítségével, de nem tudtuk megmondani, hogy a kis adapter is benne lenne-e a lapát árában, ezért elkezdtem autósboltokban kérdez?sködni.
Mindenhol ajánlották a csúcsszuper Valeo-t... és több boltban is mutatták, hogy a könyv ír is az én autómra valót. Amikor kinyitottuk, láttam már, hogy nem lesz jó, de gy?zködtek, s?t volt, aki kijött az autóhoz. Már majdnem lemondtam arról, hogy találok adaptert, vagy adapteres lapátot, amikor a start autónál adtak Champion márkájú adaptereket és lapátot is.
Felraktam és tökéletes lett:


Kép

Kép

Kép

Kép

Igaz az els? szett 5000 párszáz forint lett volna, de kódra 3270 lett adapterestül mindenestül. Szerintem b?ven megéri! Csodásan töröl és végre gyári állapotú.
Ha összegy?lik több rendelés, akkor megveheti Lackó vagy én kódra.

E9 méreteit tudom. Els? 45 és 51 centi. Hátsó 48 körüli.

.... majd nyáron lefújom a karokat! Nem megszólni miattuk! :)

Elküldve: 2008 dec. 26, 03:37 pm
Szerző: Lackó
Magam részéről köszönöm a kommentet. Most pont itt tartok az
enyémmel. Megnézem azért a gyári megoldást is, de ha az túl drága
akkor ezt választom majd.

Elküldve: 2008 dec. 27, 02:39 am
Szerző: murray
koszi a kommentet!
ezen én is tulvagyok vettem otfele torlot es hetekig szenvedtem. aztan eccer a pályán 130nal leesett bementem a márkaker. be és rendeltem optofit párt eredeti toyotát 5500 ft ért és felraktam.
elegem lett. csak mondom h ilyen is van
udv

Elküldve: 2008 dec. 28, 12:38 pm
Szerző: ramboo88us
Én is sokat szenvedtem a lapátok miatt. Az a baj, hogy maga a kar "egyenes" végződésű, és így az a műanyag adapter könnyen kifordul, letörik, ahogy írtad is.
Én nem szaroztam, lecseréltem a karokat olyan "hajlított" végződésűekre, így mostmár bármelyik "olcsó" lapát biztonsággal használható.

A karok lecserélése se túl bonyolult...
a csuklónál a szegecseket ki kell venni, bontóba elmenni és hasonló méretű karokat beszerezni, majd visszaszegecselni a csuklót..
ennyi.

Elküldve: 2008 dec. 29, 12:04 pm
Szerző: Lackó
ramboo88us írta:Én is sokat szenvedtem a lapátok miatt. Az a baj, hogy maga a kar "egyenes" végződésű, és így az a műanyag adapter könnyen kifordul, letörik, ahogy írtad is.
Én nem szaroztam, lecseréltem a karokat olyan "hajlított" végződésűekre, így mostmár bármelyik "olcsó" lapát biztonsággal használható.

A karok lecserélése se túl bonyolult...
a csuklónál a szegecseket ki kell venni, bontóba elmenni és hasonló méretű karokat beszerezni, majd visszaszegecselni a csuklót..
ennyi.
Ez se rossz ötlet.

Re: Ablaktörlő lapátok gyári mechanikájúvá visszaáll

Elküldve: 2008 dec. 29, 10:42 pm
Szerző: szullosz
Pacsker írta: Kép
OFF:

Fűtött garázs :!:
Jól megy a vezetőségnek... :D

ON:

Szabber

Elküldve: 2008 dec. 29, 11:00 pm
Szerző: murray
:D :D :D

Elküldve: 2008 dec. 30, 12:32 am
Szerző: Lackó
A klubpénzek ugyebár..... 8)

Elküldve: 2008 dec. 30, 01:50 am
Szerző: Pacsker
ÁÁÁ :)

Ez csupán korrupció. Bardos6, meg a 111-es rajtszám :lol: :lol: :lol: :lol:

Elküldve: 2008 dec. 30, 02:06 am
Szerző: Bardos6
Pacsker írta:ÁÁÁ :)

Ez csupán korrupció. Bardos6, meg a 111-es rajtszám :lol: :lol: :lol: :lol:
Mi? nem én voltam. nem tudok semmiről! :roll: :lol:

Elküldve: 2009 márc. 11, 09:40 pm
Szerző: gaborbol
Pécsett vettem japán autósboltba, TOYOTA ablaktörlõt katalógusból szépen ki is nézték külön meg is megérdezték, hogy gyári felfogatású vagy "átalakítottat" szeretnék.
Van rajta egy kis matrica, hogy amikor kopik a lapát akkor szép lassan kifehérdeik a matrica, zavarjon direkt, hogy cseréld le, de a matrica 1 mozdulattal el is távolítható.
Megvettem, 7k volt a pár, örültem mint atom, 2 héttel késõbb felrakatam, a vezetõ oldalon húzott egy csíkot a közepére, utas oldalon meg ugrált. :evil:

Kormány félreránt az elsõ boltnál. 2k-ért vettem egy pár Valeot nem csikoz, nem ugrál, azóta is az van fent. A boltba nem vittem vissza, mert ha visszaviszem tuti kiszedem a mukit a pult mögül.

Elküldve: 2009 márc. 11, 09:47 pm
Szerző: Pacsker
Pedig tényleg az a gyári!
Még a klub alakulása környékén Steve nevû tagunk mutatta vidáman ezt a matricás dolgot. Ha jól emlékszem kék volt és ha elkopott (gondolom egy megfelelõ üzemóra UV sugárzása miatt), akkor kifehéredett.

Fura, hogy ilyen rossznak mondod. Lehet, hogy selejt volt. Sajnálom!
És a Valeo-t hogy raktad fel?

Elküldve: 2009 márc. 12, 07:57 pm
Szerző: gaborbol
Update!


Nekem kampós a vége, így a mai lapátok simán belcsúsznak.
Nekem ilyen van, ill már csak volt :cry:

Kép

(tényleg kék, ezen még a matrica is rajta volt)

Elküldve: 2009 márc. 12, 09:03 pm
Szerző: murray
az én gyári optofit törlömön is kopásjelzo matrica

Elküldve: 2009 márc. 13, 12:06 pm
Szerző: Pacsker
Gaborbol!
Lehet az a szerelvény a gyári! E9-bõl még nem is tudom hogy néz ki a gyári. A lényeg, hogy neked sem az ablaktörlõ pálcán van, hanem mellette eltolva.