Oldal: 1 / 12

Corolla (Toyota) vásárlás-mire kell odafigyelni?

Elküldve: 2007 okt. 27, 11:38 am
Szerző: Imy
Corolla vásárlás elött állok.
Valószíb?leg tavasz elött nem lessz bel?le semmi, de addig szeretnék összeszedni egy kis infót.
Az egyik volt kolegám ajánlotta, ha autót veszek, akkor ne vegyek kicsit, és ajánlotta a Corollát. A családjukban 3 corolla van, Neki egy 2002-es 1.4-es 5 ajtós, 102e km-el, és semmi gondja nem volt vele. Az olajat, és a asz?r?ket lecseréli, aztán vége.

Én 2002-2004 közötiben gondolkozok (mert 2-.2.2m Ft-ot szánnék a dologra, esetleg egy kicsit többet, ha tényleg annyival jobbat találok) az új kasznisban, 5 ajtós modelben, 1.4-es motorral. ABS, légkondi, 2 légzsák, szervó, és vezetett szervízkönyv a minimum ami kell, hogy benne legyen. (és természetessen törésmentes). És igazából 50e kmnél több ne legyen benne.
Ezzel a modellel kapcsolatban lenne pár kérdésem:
-mennyit eszik ez a motor (min-max)
-kb. hány km a motor élettartalma
-esetleg a szervizintervallumok, és melyik szerviznél mi a kötelez?en el?írt csere/ellen?rizend? alkatrész?
-ennek a szériának van valamiolyan hibálya amire oda kell figyelni?

ÉS minen olyan tanácsot elfogadok, amit vásárlás elött érdemes meghallgatni.

Re: Corolla vásárlás-mire kell odafigyelni?

Elküldve: 2007 okt. 27, 08:34 pm
Szerző: Cucu
Imy írta:Corolla vásárlás elött állok.
Valószíbűleg tavasz elött nem lessz belőle semmi, de addig szeretnék összeszedni egy kis infót.
Az egyik volt kolegám ajánlotta, ha autót veszek, akkor ne vegyek kicsit, és ajánlotta a Corollát. A családjukban 3 corolla van, Neki egy 2002-es 1.4-es 5 ajtós, 102e km-el, és semmi gondja nem volt vele. Az olajat, és a aszűrőket lecseréli, aztán vége.

Én 2002-2004 közötiben gondolkozok (mert 2-.2.2m Ft-ot szánnék a dologra, esetleg egy kicsit többet, ha tényleg annyival jobbat találok) az új kasznisban, 5 ajtós modelben, 1.4-es motorral. ABS, légkondi, 2 légzsák, szervó, és vezetett szervízkönyv a minimum ami kell, hogy benne legyen. (és természetessen törésmentes). És igazából 50e kmnél több ne legyen benne.
Ezzel a modellel kapcsolatban lenne pár kérdésem:
-mennyit eszik ez a motor (min-max)
-kb. hány km a motor élettartalma
-esetleg a szervizintervallumok, és melyik szerviznél mi a kötelezően előírt csere/ellenőrizendő alkatrész?
-ennek a szériának van valamiolyan hibálya amire oda kell figyelni?

ÉS minen olyan tanácsot elfogadok, amit vásárlás elött érdemes meghallgatni.
Szerintem túl sok dolgot szeretnél egyszerre, az általad leírtaknak megfelelő corollákat ugyanis nem adják el, pont azért mert megbízható jó gépek. Ha el is adják, akkor vagy sokkal többet kérenek érte, vagy moskosul nagy mázlista vagy ( én neked szurkolok :) ) ha ki tudsz fogni egyet. Ami még sajnos előfurdulhat, hogy találsz egy látszólag okés verdát és átvernek. Letagadják a sérüléseket, az avatatlan szem nem veszi észre egy jó kasztnis munkáját, tehát ultrahangos festékvastagság-mérő, autókereskedésben jártas ismerős szükséges. Visszatekerik a km-órát, így a pedálok, kormány, váltógomb, belső kárpit kopásából lehet megbecsülni mennyit is futhatott a kocsi. Autókereskedésben jártas ismerős itt is nagy segítség. az 1,8 2 millió feletti kocsiknál már megéri hamisítani a szervizkönyvet szal ezt is érdemes ellenőrizni, ha van rá mód.

Re: Corolla vásárlás-mire kell odafigyelni?

Elküldve: 2007 okt. 27, 10:42 pm
Szerző: Imy
Cucu írta:
Imy írta:Corolla vásárlás elött állok.
Valószíbűleg tavasz elött nem lessz belőle semmi, de addig szeretnék összeszedni egy kis infót.
Az egyik volt kolegám ajánlotta, ha autót veszek, akkor ne vegyek kicsit, és ajánlotta a Corollát. A családjukban 3 corolla van, Neki egy 2002-es 1.4-es 5 ajtós, 102e km-el, és semmi gondja nem volt vele. Az olajat, és a aszűrőket lecseréli, aztán vége.

Én 2002-2004 közötiben gondolkozok (mert 2-.2.2m Ft-ot szánnék a dologra, esetleg egy kicsit többet, ha tényleg annyival jobbat találok) az új kasznisban, 5 ajtós modelben, 1.4-es motorral. ABS, légkondi, 2 légzsák, szervó, és vezetett szervízkönyv a minimum ami kell, hogy benne legyen. (és természetessen törésmentes). És igazából 50e kmnél több ne legyen benne.
Ezzel a modellel kapcsolatban lenne pár kérdésem:
-mennyit eszik ez a motor (min-max)
-kb. hány km a motor élettartalma
-esetleg a szervizintervallumok, és melyik szerviznél mi a kötelezően előírt csere/ellenőrizendő alkatrész?
-ennek a szériának van valamiolyan hibálya amire oda kell figyelni?

ÉS minen olyan tanácsot elfogadok, amit vásárlás elött érdemes meghallgatni.
Szerintem túl sok dolgot szeretnél egyszerre, az általad leírtaknak megfelelő corollákat ugyanis nem adják el, pont azért mert megbízható jó gépek. Ha el is adják, akkor vagy sokkal többet kérenek érte, vagy moskosul nagy mázlista vagy ( én neked szurkolok :) ) ha ki tudsz fogni egyet. Ami még sajnos előfurdulhat, hogy találsz egy látszólag okés verdát és átvernek. Letagadják a sérüléseket, az avatatlan szem nem veszi észre egy jó kasztnis munkáját, tehát ultrahangos festékvastagság-mérő, autókereskedésben jártas ismerős szükséges. Visszatekerik a km-órát, így a pedálok, kormány, váltógomb, belső kárpit kopásából lehet megbecsülni mennyit is futhatott a kocsi. Autókereskedésben jártas ismerős itt is nagy segítség. az 1,8 2 millió feletti kocsiknál már megéri hamisítani a szervizkönyvet szal ezt is érdemes ellenőrizni, ha van rá mód.
Most egy kicsit elment a kedvem az egésztől, vagy tényleg ennyire aggasztó a helyzet itt Mo-on?
Pedig pl itt van rengeteg, ami szóba jöhet:
http://www.eszakauto.hu/kereses.php?kat ... n&klima=on

Elküldve: 2007 okt. 27, 11:05 pm
Szerző: paradoxx
THG - Dinamic Car Test
Én amikor autót akartam cserélni, ide vittem volna állapotfelmérésre. Olvasd végig, hogy mit mutatnak meg és mennyiért (1.3-1.6 kategóriában durván 15e a teszt, de végigolvasva szerintem megéri.)

Elküldve: 2007 okt. 28, 02:32 am
Szerző: kis_andras
Ha nem csal a memóriám, ennek is 15000km a szervizintervalluma, azt így elsőre nem tudom, hogy mikor mit cserélnek, de ha szeretnéd; utána tudok járni részletesen....
Ha lesz valami téli rendezvény, akkor az enyémet megnézheted (fizikai méretei megegyeznek)

az 1.4 VVTI fogyasztása átlagban kihozható 6liter alá, felső határát nem tudom megsaccolni se, mert tartósan nem használtam :lol:
tanács: vásárlás előtt kérj kölcsön egy rétegvastagság mérőt, vagy a legtisztább: beszéld meg az eladóval, hogy egy általad választott helyen nézzék át az autót (lehetőleg márkaszervízt válassz) a normális eladók ebbe símán belemennek, sőt még azt a ~10-15ezer forintot bele is lehet húzni az árba... ha meg nem megy bele a vizsgálatba, FELEJTSD EL 8)

Elküldve: 2007 okt. 28, 08:32 am
Szerző: paradoxx
kis_andras írta:beszéld meg az eladóval, hogy egy általad választott helyen nézzék át az autót (lehetőleg márkaszervízt válassz)
Az a baj, hogy ez sem mindenható :( Az általam istenített, márkaszervízben dolgozó szerelőnek (aki amúgy vérprofi, hangról megmond minden problémát, amiért mások szétszedik az egész autót csavarokra) nem tűnt fel, hogy az autóm már járt húzatópadon... :?

A fogyasztással kapcsolatban még egy adat: a családban van egy 2000-es évjáratú 1.4 VVT-i. Napi 2x12km-es etap, durván 7 literre szokott kijönni országúton, nem feltétlenül 90-nel :wink:

Elküldve: 2007 okt. 28, 12:02 pm
Szerző: Imy
Nézegettem a rétegvizsgálókat, 26-28e körül már lehet venni újat.
Igaz ez csak acél karoszériás autokhoz jó, de a Corolla biztossan az. :)

A 6l-es fogyasztás nagyon barátságosnak tűnik, rövidebb távon a 7l egy 1.4-es motortól. Apám 1.2-es corsaja, 5.2-6.3 között eszik, és jóval könyebb, és kisebb motor. :lol:

A szervizinter vallumra (vagyis hogy melyiken mi az elvégezendő munka) kiváncsi lennék. Aki hordja szervízbe mennyit szokott fizetni?
Ezeket a VVTi motorokon kell szelephézagot ellenőriztetni, és ha igen mennyi időközönként? Vezérműszíj mennyit bír ki? (gondolom vagy év-km van megadva, mert x év után elöregszik a szíj anyaga is)

Elküldve: 2007 okt. 28, 01:16 pm
Szerző: CindR
Ha jól tudom, a VVTi-ken vezérmű lánc van (E12-es 1.4-esben biztos), ami nagyon magas futástteljesítményt kibír. Pontos adatot nem tudok, de majd az okosabbak megmondják.

Elküldve: 2007 okt. 28, 03:00 pm
Szerző: Cucu
Imy!

Nem akartam elvenni a kdeved az egésztől! De az a helyzet hogy pont ugyanezt éltem át február-márciusban, amit most te. Nem könnyű, sőt szinte nem is lehet tökéletes használt kocsit venni (sztem újat mégúgysem), de arra kell törekedni hogy inkább picit drágább legyen mint a kocsi átlagos értéke és legyen minden nagyjából rendben, mert ha olcsón veszel megy egy "szart" akkor, ha még költesz rá rosszabbul jössz ki. Ha egy kocsi okés és jó az ára azt még aznap megveszik hogy felkerült a netere a hirdetés. Az autókereskedők ebből élnek, egésznap böngészik a netet és ha van valami azonnal lecsapnak rá, és drágábban adják tovább. Ha egy kocsi már nem új hirdetés akkor:

1. vagy átbaszás: valami nem stimmel a kocsival, nem azt írják a hirdetésbe ami valós megy ilyesmi.

2. vagy nem jó az ára: és ez itt a lényeg! ha egy kereskedőnek nem éri meg megvenni mondjuk attól még neked jó lehet, mert felteszem nem nyerni akarsz a dolgon hanem évekig megtartani a gépet :D

mázli is kell hozzá az tény, de nem reménytelen a dolog... Sok szerencsét!

Elküldve: 2007 okt. 28, 03:23 pm
Szerző: Imy
Cucu írta:Imy!

Nem akartam elvenni a kdeved az egésztől! De az a helyzet hogy pont ugyanezt éltem át február-márciusban, amit most te. Nem könnyű, sőt szinte nem is lehet tökéletes használt kocsit venni (sztem újat mégúgysem), de arra kell törekedni hogy inkább picit drágább legyen mint a kocsi átlagos értéke és legyen minden nagyjából rendben, mert ha olcsón veszel megy egy "szart" akkor, ha még költesz rá rosszabbul jössz ki. Ha egy kocsi okés és jó az ára azt még aznap megveszik hogy felkerült a netere a hirdetés. Az autókereskedők ebből élnek, egésznap böngészik a netet és ha van valami azonnal lecsapnak rá, és drágábban adják tovább. Ha egy kocsi már nem új hirdetés akkor:

1. vagy átbaszás: valami nem stimmel a kocsival, nem azt írják a hirdetésbe ami valós megy ilyesmi.

2. vagy nem jó az ára: és ez itt a lényeg! ha egy kereskedőnek nem éri meg megvenni mondjuk attól még neked jó lehet, mert felteszem nem nyerni akarsz a dolgon hanem évekig megtartani a gépet :D

mázli is kell hozzá az tény, de nem reménytelen a dolog... Sok szerencsét!
Ezért akarok időben informálódni a kocsikról, hogy milyen árban mennek.

Szerintetek egy hibátlan 1.4-es új kasznis(02+), és 50e km alatti autónak akkor mennyi a piaci ára?Én ahogy nézegettem 2-nél kezdődik (van alatta is, de az tényleg gyanús)... 2.5 fölé biztossan nem megyek 2.2 (esetleg ha jó az autó akkor 2.3)
Éppen ezért elfogadok minden építő jellegű kritikát/segítséget.

Nem Te, hanem ha ilyen a magyar piac akkor az veszi el a kedvemet.


A vezérműláncos témára kiváncsi lennék, hogy mennyit bír ki.
Motorokkal volt tapasztalatom, GS500-ban 40e km-nél kellett cserélni, de ami most van SV-m abban a vezérműlánc erősebnek tűnik, brutálisabb az egész, vanna olyan márkatársak akik 50+nál tartanak, és még jó nekik. De ez 2 külön világ, a motor általába 5-8e között pörög. :lol:

Elküldve: 2007 okt. 28, 11:00 pm
Szerző: Layosh
Corollánál a legfontosabb a sárvédőív :D Ez nem vitás sztem.

Elküldve: 2007 okt. 28, 11:37 pm
Szerző: Imy
Layosh írta:Corollánál a legfontosabb a sárvédőív :D Ez nem vitás sztem.
Ezt hogy érted, hogy ne legyen rohadt? :lol:

Elküldve: 2007 okt. 29, 09:06 am
Szerző: Toytib
Olvasgatom a hozzászólásokat és szerintem a legfontosabb dolog hogy tutira ne legyen porrázúzva.
Tényleg a legokosabb dolog ha egy ekkora értékű autóra már nem sajnál az ember egy kis plussz pénzt és elviszi olyan helyre ahol tutira megállapítják hogy nem volt zúzva.
Ezzel nem egy motorháztető vagy egy sárvédőfestésre gondolok, hanem amikor már a tornyok vagy a nyúlványok sérülnek.
Tapasztalatból tudom hogy amikor nagyon törik egy autó, nagyon szétszedik a javításhoz, akkor abban már nincsen köszönet. (tisztelet a kivételnek, de én még nem láttam olyant amivel ne lett volna ezer gond a hanyag munka miatt)
Másrészt pár év múlva ha le akarod cserélni, neked is sokkal könnyebb lessz eladni.
Végül és nem utólsó szempont, én inkább vennék ugyanazért az árért kevesebb felszereltséggel, de érdemes odafigyelni rá hogy J-betűvel kezdődjön az alvázszáma. Nem kicsi minőségi különbségek vannak az Európában és Japanban gyártott autók között :!: :!: :!:

A vezérműlánc 200-250e kilómétert tutira tud.
Szelephézag 100e kilóméterenként :D

Elküldve: 2007 okt. 29, 10:21 am
Szerző: Imy
Toytib írta:Olvasgatom a hozzászólásokat és szerintem a legfontosabb dolog hogy tutira ne legyen porrázúzva.
Tényleg a legokosabb dolog ha egy ekkora értékű autóra már nem sajnál az ember egy kis plussz pénzt és elviszi olyan helyre ahol tutira megállapítják hogy nem volt zúzva.
Ezzel nem egy motorháztető vagy egy sárvédőfestésre gondolok, hanem amikor már a tornyok vagy a nyúlványok sérülnek.
Tapasztalatból tudom hogy amikor nagyon törik egy autó, nagyon szétszedik a javításhoz, akkor abban már nincsen köszönet. (tisztelet a kivételnek, de én még nem láttam olyant amivel ne lett volna ezer gond a hanyag munka miatt)
Másrészt pár év múlva ha le akarod cserélni, neked is sokkal könnyebb lessz eladni.
Végül és nem utólsó szempont, én inkább vennék ugyanazért az árért kevesebb felszereltséggel, de érdemes odafigyelni rá hogy J-betűvel kezdődjön az alvázszáma. Nem kicsi minőségi különbségek vannak az Európában és Japanban gyártott autók között :!: :!: :!:

A vezérműlánc 200-250e kilómétert tutira tud.
Szelephézag 100e kilóméterenként :D
A J alvázszámos tippet köszönöm!
Azért nem árt óvakodnia festett kocsiktól sem.
Azért egy ABS (fékezésnél m-eket számít), és egy légkondi, és a 2 légzsák azért már a kor elvárásainak a minimuma. Szerintem ez alá nem adom.

Elküldve: 2007 okt. 29, 10:26 am
Szerző: Toytib
Ha jól tudom az ABS és a 2légzsák alapfelszereltség.
(ha jól tudom)
Klíma nélkülit meg talán még nem is láttam.
Én inkább nagyfelni, ködlámpa, soklégzsák, tolatóradar stb.-re gondoltam :D