Gyári olajnyomásmérők és műszereik
Elküldve: 2018 dec. 05, 10:44 am
Főként a GT, GT-i tulajokat érintik, de ugye egy utcai kivitelt is lehet (és hasznos is) bővíteni ezzel a funkcióval csupán egy új jeladó és egy "menőbb" műszeregység beépítésével.
Többször már hangot adtam annak, hogy a gyári műszereken sokszor mértékegység, sőt szám sincs. Nem azt kell nézni, hogy "mennyi", hanem azt, hogy a megszokotthoz képest, hidegen/melegen, ilyen-olyan fordulaton hol áll. Viszonyításnak tökéletes, láthatjuk a kezdődő mechanikai gondokat, a rossz olaj idő előtti összeesését, hidegindításnál az olajnyomás teljes felállását...
Sokunknál előjön, hogy idővel azonban kókadnak a mutatók, annak ellenére, hogy az olajnyomásunk még jó eséllyel megfelelő.
Ellenőrizni nem árt egy független, hiteles mérőműszerrel és ha valóban nem motor mechanikai probléma, csupán "esztétikai" gond, akkor lehet foglalkozni a mutató fickósításával.
Az E9 projektemben írtam, hogy nem csak az olajnyomás gombáknál, de még a műszeregységek közt is nagy volt az eltérés, így én a megfelelők összeválogatásával tudtam férfiasra varázsolni a piros GT-i műszerét.
Az E7 GT-nél már szomorúbb volt a helyzet. nemethaky autójánál konkrétan már SEMMIT nem mutatott fordulaton sem a műszer. Gombát cseréltünk, jobb lett, de semelyik E7-nél sem láttam hideg motoron kívül optimista mutató állásokat. Jellemzően alapjáraton éppen, hogy csak kitérnek a nulláról, fordulaton pedig fél alatt mozognak.

Nemrég szétszedtem egy sérült gombát:



A cseréjük sokat segítene a helyzeten, de a gyárin kívül még nem találtam jó, japán alternatívát. A GEN alacsony jelet küldött a Sankei túl magasat.
Azonban ahogyan a képeken látszik, ez is kalibrálható!
TRD-t megleptem egy E7 GT műszeregységgel és azt ráztam gatyába. (tisztogatás, polír, izzó+bugyicsere, átnézés, tesztelés..)
Kivettem az olajnyomás kijelzőjét és láttam, hogy hasonló elven a gombához, az is kalibrálható. (egy másikon állítgattam, majd műszerrel teszteltem is, hogy lássam, hogy alakul a gyakorlatban)
Magyarul peckesíthető a mutató két módon is. A legjobb az lenne, ha az olajgombát ösztönöznénk, azonban azzal az a baj, hogy a por/pára bejutása ellen peremezve és O gyűrűzve van a fedele, amit szétszedés után kétes, hogy vissza tudunk-e hermetikusan zárni.
Ha sikerülne, ez ugye azt okozná, hogy a mutató ugyanúgy nulláról indulna, azonban érzékenyebb lenne a gomba és nagyobb lenne a kitérése. Tehát tökély.
A műszerrel pedig úgy lehet "csalni", ahogyan ez az AE86-os úr is tette:
http://www.dreamsofdrifting.com/ae86/oilgauge/index.htm


Állít a műszeren, de ez az azzal is jár, hogy a mutató immáron nem null helyzetből indul majd ki, hanem kicsit magasabbról. Ezt pedig úgy orvosolta, hogy a mutatót levette a tengelyről és visszább rakta. Igazándiból ez nem növelhető a végtelenségig, ezért is írta, hogy fordulaton 2/3-adnál van így fordulaton a mutató. A hachikban is jellemzően teljesen impotenssé válik, így persze jobb, mint a semmi.
Magyarul, ha nincs pénz gyári, új gombára (illetve, ha annak beszerelése kalibrálást igényel), akkor így tudtok állítani az olajnyomás visszajelzésen.
Többször már hangot adtam annak, hogy a gyári műszereken sokszor mértékegység, sőt szám sincs. Nem azt kell nézni, hogy "mennyi", hanem azt, hogy a megszokotthoz képest, hidegen/melegen, ilyen-olyan fordulaton hol áll. Viszonyításnak tökéletes, láthatjuk a kezdődő mechanikai gondokat, a rossz olaj idő előtti összeesését, hidegindításnál az olajnyomás teljes felállását...
Sokunknál előjön, hogy idővel azonban kókadnak a mutatók, annak ellenére, hogy az olajnyomásunk még jó eséllyel megfelelő.
Ellenőrizni nem árt egy független, hiteles mérőműszerrel és ha valóban nem motor mechanikai probléma, csupán "esztétikai" gond, akkor lehet foglalkozni a mutató fickósításával.
Az E9 projektemben írtam, hogy nem csak az olajnyomás gombáknál, de még a műszeregységek közt is nagy volt az eltérés, így én a megfelelők összeválogatásával tudtam férfiasra varázsolni a piros GT-i műszerét.
Az E7 GT-nél már szomorúbb volt a helyzet. nemethaky autójánál konkrétan már SEMMIT nem mutatott fordulaton sem a műszer. Gombát cseréltünk, jobb lett, de semelyik E7-nél sem láttam hideg motoron kívül optimista mutató állásokat. Jellemzően alapjáraton éppen, hogy csak kitérnek a nulláról, fordulaton pedig fél alatt mozognak.
Nemrég szétszedtem egy sérült gombát:
A cseréjük sokat segítene a helyzeten, de a gyárin kívül még nem találtam jó, japán alternatívát. A GEN alacsony jelet küldött a Sankei túl magasat.
Azonban ahogyan a képeken látszik, ez is kalibrálható!
TRD-t megleptem egy E7 GT műszeregységgel és azt ráztam gatyába. (tisztogatás, polír, izzó+bugyicsere, átnézés, tesztelés..)
Kivettem az olajnyomás kijelzőjét és láttam, hogy hasonló elven a gombához, az is kalibrálható. (egy másikon állítgattam, majd műszerrel teszteltem is, hogy lássam, hogy alakul a gyakorlatban)
Magyarul peckesíthető a mutató két módon is. A legjobb az lenne, ha az olajgombát ösztönöznénk, azonban azzal az a baj, hogy a por/pára bejutása ellen peremezve és O gyűrűzve van a fedele, amit szétszedés után kétes, hogy vissza tudunk-e hermetikusan zárni.
Ha sikerülne, ez ugye azt okozná, hogy a mutató ugyanúgy nulláról indulna, azonban érzékenyebb lenne a gomba és nagyobb lenne a kitérése. Tehát tökély.
A műszerrel pedig úgy lehet "csalni", ahogyan ez az AE86-os úr is tette:
http://www.dreamsofdrifting.com/ae86/oilgauge/index.htm


Állít a műszeren, de ez az azzal is jár, hogy a mutató immáron nem null helyzetből indul majd ki, hanem kicsit magasabbról. Ezt pedig úgy orvosolta, hogy a mutatót levette a tengelyről és visszább rakta. Igazándiból ez nem növelhető a végtelenségig, ezért is írta, hogy fordulaton 2/3-adnál van így fordulaton a mutató. A hachikban is jellemzően teljesen impotenssé válik, így persze jobb, mint a semmi.
Magyarul, ha nincs pénz gyári, új gombára (illetve, ha annak beszerelése kalibrálást igényel), akkor így tudtok állítani az olajnyomás visszajelzésen.