Melegedés, Hengerfejesség
Elküldve: 2013 júl. 03, 09:23 pm
Talán lesz ötletetek a problémámra... (Wagon 1.8 4WD)
Fél évig állt az autó egy kereskedésben. Megvettem és hazafelé már többször felment majdnem a pirosba a vizhõfok mutatója, de a fûtés bekapcsolásával visszaállt középre. Kb 100-120km után nagyjából rendbe jött, szépen megállt a mutató ott, ahol kell. 200 km környékén egyszer megint elindult felfelé (dombos, kanyargós szakasz), de akkor már nem nagyon mozdult ki.
Egy héttel késõbb szerelõnél volt egyéb dolgok miatt, és a próbaút során nála is hamar felment a víz. Termosztátot kivette, megnézte, azt mondta, hogy nem nyitott ki rendesen a forró vízben sem, ezért nem tette vissza (majd õsszel egy új kerül bele), és így most jó volt neki. Mentem vele 60-70km-t, és mostanáig csak egy dombon mozdult ki egy kicsit középrõl, de ott minden alkalommal. A domb után hazaérve gyújtás le majd azonnal vissza és máris jó helyen állt a mutató.
A hétvégén indulnék vele hosszabb útra 1400kg-os vontatmánnyal, ezért ma felakasztottam a vonóhorogra, hogy mi a helyzet, nehogy menet közben legyen gond. Elsõ 7-8km sima úton, semmi gond. Akkor indulás a Mecsekre. Alig kezdett emelkedni, a mutató megindult felfelé. Fûtés bekapcs, ami eleinte segített egy kicsit. A mutató nagyon lassan, de közelít a piros felé. Valahol elõtte egy kicsivel megállt, de nem mertem tovább menni, visszafordultam dombnak lefelé. Megint elmentem a sík szakaszon, ahol kezdtem, és már ott sem sikerült a helyén maradnia a mutatónak (2-2500-as fordulatnál, 70-80-as tempónál sem).
Mi lehet a gond? Hol kezdjem? Hûtõ mosás, vízpumpa ellenõrzés lesz hamarosan. Honnan tudhatom meg, ha esetleg nagyobb a baj? Diagnosztika mutathat valamit, ha esetleg vmi probléma van a motorral? 11-es CO-ja volt a 0.xx helyett. Ennek lehet köze a melegedéshez? Egy szerelõ mondta, hogy ha nincs más, akkor Taszárra kell küldeni a motort, mert ott meg tudják röntgenezni, és megmondják mi a baja, javítható-e, és ha igen, akkor mennyiért ...
Fél évig állt az autó egy kereskedésben. Megvettem és hazafelé már többször felment majdnem a pirosba a vizhõfok mutatója, de a fûtés bekapcsolásával visszaállt középre. Kb 100-120km után nagyjából rendbe jött, szépen megállt a mutató ott, ahol kell. 200 km környékén egyszer megint elindult felfelé (dombos, kanyargós szakasz), de akkor már nem nagyon mozdult ki.
Egy héttel késõbb szerelõnél volt egyéb dolgok miatt, és a próbaút során nála is hamar felment a víz. Termosztátot kivette, megnézte, azt mondta, hogy nem nyitott ki rendesen a forró vízben sem, ezért nem tette vissza (majd õsszel egy új kerül bele), és így most jó volt neki. Mentem vele 60-70km-t, és mostanáig csak egy dombon mozdult ki egy kicsit középrõl, de ott minden alkalommal. A domb után hazaérve gyújtás le majd azonnal vissza és máris jó helyen állt a mutató.
A hétvégén indulnék vele hosszabb útra 1400kg-os vontatmánnyal, ezért ma felakasztottam a vonóhorogra, hogy mi a helyzet, nehogy menet közben legyen gond. Elsõ 7-8km sima úton, semmi gond. Akkor indulás a Mecsekre. Alig kezdett emelkedni, a mutató megindult felfelé. Fûtés bekapcs, ami eleinte segített egy kicsit. A mutató nagyon lassan, de közelít a piros felé. Valahol elõtte egy kicsivel megállt, de nem mertem tovább menni, visszafordultam dombnak lefelé. Megint elmentem a sík szakaszon, ahol kezdtem, és már ott sem sikerült a helyén maradnia a mutatónak (2-2500-as fordulatnál, 70-80-as tempónál sem).
Mi lehet a gond? Hol kezdjem? Hûtõ mosás, vízpumpa ellenõrzés lesz hamarosan. Honnan tudhatom meg, ha esetleg nagyobb a baj? Diagnosztika mutathat valamit, ha esetleg vmi probléma van a motorral? 11-es CO-ja volt a 0.xx helyett. Ennek lehet köze a melegedéshez? Egy szerelõ mondta, hogy ha nincs más, akkor Taszárra kell küldeni a motort, mert ott meg tudják röntgenezni, és megmondják mi a baja, javítható-e, és ha igen, akkor mennyiért ...