Melegedés, Hengerfejesség.. - viewtopic.php?t=1840
1.8D Liftback (CE90) esetében (de gondolom más típusnál is ugyanígy kell):
A munka megkezdése elõtt célszerû megvárni, hogy a motor, illetve a hûtõvíz visszahûljön normális hõmérsékletre, ne legyen forró, ellenkezõ esetben könnyen komoly égési sérüléseket lehet szerezni!!!
1. lépésben le kell engedni a hûtõfolyadékot. Vagy lehúzod az alsó gumicsövet (gyorsabb, de a hûtõfolyadék szétfolyik), vagy a vízhûtõ alján levõ leeresztõ csapot kinyitva szépen leereszted (ez elég lassú, sõt a csapban van egy gumi tömítõgyûrû is, ami nálam annyira jól tömít, hogy a csap 4-5 teljes fordulata után kezdett csak kifolyni a folyadék).

A vízhûtõ sapkáját is le kell venni! Ellenkezõ esetben nem folyik le a víz...

A termosztát az elmenõ csõvezeték mögött leledzik:


2. A csövet rögzítõ 2db csavar simán 10-es kulccsal (hosszabbított racsnis hajtókar) kihajtható.

A csõ levétele után elõkerül maga a termosztát:

A termosztát csúcsát kombinátfogóval megfogva az könnyen kihúzható. Na ekkor még vagy 0,5 liter folyadék kiömlik, úgyhogy óvatosan!

Összehasonlításképpen egy új és egy használt termosztát:




A termosztát tömítésére egy direkt hozzá való gumi gyûrû létezik, amit (a Toyotánál) nem kapsz alapból a termosztáthoz, hanem külön kell rendelni (~1500Ft). A gumigyûrût a termosztát tányérjának peremére kell ráhúzni.

3. Összerakás fordított sorrendben
Ha már szét van szedve a rendszer, célszerû azt át is mosni, mielõtt belerakod az új termosztátot. Én utánanéztem többféle hûtõmosó adaléknak is, mindrõl mondtak jót is rosszat is. Végül nem kockáztattam, simán meleg (majdnem forró) vízzel átöblítettem a rendszert, valahogy így:
http://www.youtube.com/watch?v=qNnNG6uICbk
Lényeges, hogy jó meleg legyen a víz, mivel a motor belsejében még lehetnek magas hõmérsékletek, és a hideg vízzel blokkot is repeszthetünk!
A rendszer feltöltéséhez csak normális hûtõfolyadékot ajánlott alkalmazni, a kókány, nagyon olcsó hûtõfolyadékok szét is marhatják a csöveket, vízpumpát.
A csere apropója nálam az volt, hogy túl hamar nyitott a termosztát, a hõfokjelzõ a mûszerfalon nem ment a C fölé 2-3 mm-nél feljebb. A gumicsöveket szabad kézzel lehetett fogni, annyira "hideg" volt. A motor még a normális üzemi hõmérsékletet sem tudta elérni.
Csere után:



A hõfokjelzõ is szépen középen áll, illetve (ezt lehet, hogy csak képzelem) a motor is mintha erõsebb, dinamikusabb lenne.



KE11 Sedan 

